The Public Eye (1992)

Thriller

geregisseerd door Howard Franklin
met Joe Pesci, Barbara Hershey en Richard Riehle

New York, 1942. Leonard Bernstein (the Great Bernzini) is N.Y.'s beste nieuwsfotograaf. Hij is geliefd bij zowel mafioso als de politie door zijn compromisloze manier van fotografie. Wanneer nachtclubeigenares Kay Levitz zijn hulp inschakelt als een aantal criminelen haar lastig valt, stemt hij toe. In werkelijkheid valt hij voor haar charmes.

FisherKing
Joe Pesci is hier in een andere rol dan Leathal Weapon.

neo (crew)
idd een hele andere rol dan dat ik normaal van pesci ben gewend.was wel een boeiende film. 3 sterren

FisherKing
People like to see a dead guy's hat
Op de een of andere manier blijft deze film wel hangen. 3.5*

Fredo Corleone
Ja ik vond het ook wel een goeie film. Pesci laat in deze film zien dat die meer kan dan een Gangster spelen of het grappige ventje.

3,5 *

avatar van Querelle
Geweldig acteur. Hij speelt dit personage met veel diepgang en sympathie. In JFK vond ik hem ook verrassend.
Prima tijdsbeeld trouwens in deze film en lekker sfeertje.

Goeie film over een freelance nieuwsfotograaf die als eerste bij een plaats delict is om foto's te maken. De film speelt zich af in 1942 en heeft een mooie aankleding. Een onderhoudend plot met een spannende finale. Het hoofdpersonage komt goed uit de veren, niet in de laatste plaats vanwege een prima rol van Joe Pesci (ditmaal eens in de hoofdrol). Met gemak 3.5 sterren.