• 8.670.641 stemmen

Releasedatum: 27 mei 1993

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Public Eye

"Murder. Scandal. Crime. No matter what he was shooting, "The Great Bernzini" never took sides, he only took pictures... Except once."

New York, 1942. Leonard Bernstein (the Great Bernzini) is N.Y.'s beste nieuwsfotograaf. Hij is geliefd bij zowel mafioso als de politie door zijn compromisloze manier van fotografie. Wanneer nachtclubeigenares Kay Levitz zijn hulp inschakelt als een aantal criminelen haar lastig valt, stemt hij toe. In werkelijkheid valt hij voor haar charmes.

Leon Bernstein

Cop at Puerto Rican Tenement

Ambulance Attendant

avatar van FisherKing

FisherKing

Joe Pesci is hier in een andere rol dan Leathal Weapon.

avatar van neo

neo

idd een hele andere rol dan dat ik normaal van pesci ben gewend.was wel een boeiende film. 3 sterren

avatar van FisherKing

FisherKing

People like to see a dead guy's hat

Op de een of andere manier blijft deze film wel hangen. 3.5*

avatar van Fredo Corleone

Fredo Corleone

Ja ik vond het ook wel een goeie film. Pesci laat in deze film zien dat die meer kan dan een Gangster spelen of het grappige ventje.

3,5 *

avatar van Querelle

Querelle

Geweldig acteur. Hij speelt dit personage met veel diepgang en sympathie. In JFK vond ik hem ook verrassend.

Prima tijdsbeeld trouwens in deze film en lekker sfeertje.

scorsese

Goeie film over een freelance nieuwsfotograaf die als eerste bij een plaats delict is om foto's te maken. De film speelt zich af in 1942 en heeft een mooie aankleding. Een onderhoudend plot met een spannende finale. Het hoofdpersonage komt goed uit de veren, niet in de laatste plaats vanwege een prima rol van Joe Pesci (ditmaal eens in de hoofdrol). Met gemak 3.5 sterren.

avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

Fijne, vergeten maffiafilm met een glansrol van Joe Pesci. Erg sfeervol en bij vlagen spannend, maar uiteindelijk blijft het allemaal wel redelijk aan de oppervlakte steken.