• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.966 gebruikers
  • 9.370.192 stemmen

Heruitgaven in de bioscoop

zoeken in:

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

whoaaa Duel!

slechts 10 minuten fietsen

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Als het voor mij zo dichtbij was zou ik er inderdaad nog een stuk meer gaan zien. Maar ik wil eigenlijk max drie keer naar Amsterdam ervoor.

Ik heb gereserveerd voor Minority Report, Raiders, back to the Future en Close Encounters.

Jaws en veel van die anderen vrij recentelijk nog (voor de zoveelste keer) gezien, dus ik probeer diegenen eruit te pikken waarvan het al even geleden is. Duel is inderdaad ook wel erg aanlokkelijk, ga ik over nadenken.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Deze week draait Kinepolis in België de klassieker The Good, The Bad & The Ugly. Dit naar aanleiding van de verjaardag van Ennio Morricone.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Die hoop ik ook nog eens in de bios te zien. Morricone's Ecstasy of Gold nu driemaal live mogen horen, maar ik heb die fenomenale eindscène nog nooit op het grote doek gezien...

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

I Pugni in Tasca (1965) - vanaf 1 december in de bioscoop

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

https://myfilmviews.files.wordpress.com/2012/09/metro.jpg

Voor de liefhebbers: Metropolis at EYE Film in Amsterdam | EYE - eyefilm.nl

Dankzij de herontdekking in 2008 van een oude filmprint is Metropolis weer in zijn originele vorm te zien, digitaal gerestaureerd en met opname van verloren gewaande scènes. Première van de door componist Pieter Smithuijsen geschreven nieuwe score voor acht cello’s en twee pianotracks. Opvoering in het Cello en Filmprogramma, een samenwerking met de Cello Biënnale Amsterdam.

25 september, 16 uur. Cineville geldig.

Ataloona

• 734 berichten
  • 4258 stemmen

John Milton schreef:

(afbeelding)

Voor de liefhebbers: Metropolis at EYE Film in Amsterdam | EYE - eyefilm.nl

Dankzij de herontdekking in 2008 van een oude filmprint is Metropolis weer in zijn originele vorm te zien, digitaal gerestaureerd en met opname van verloren gewaande scènes. Première van de door componist Pieter Smithuijsen geschreven nieuwe score voor acht cello’s en twee pianotracks. Opvoering in het Cello en Filmprogramma, een samenwerking met de Cello Biënnale Amsterdam.

25 september, 16 uur. Cineville geldig.

Als het meezit, ga ik daar bij kunnen zijn. Mooie kans om deze eens op het grote doek te mogen aanschouwen. Mag ik niet missen!

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Ik heb ook reeds gereserveerd. Fijn dat ze zulks op een zondag doen!

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

Nice, ik heb alleen de versie met de originele score nog steeds niet gezien - dus die moet ik eerst maar eens gaan zien.

Zo'n combinatie live muziek/film kan erg leuk zijn, zoals: Napoléon (1927) vertoond met live begeleiding in Amsterdam 2 jaar geleden.

In Engeland zijn ze helemaal goed bezig: 2001: A Space Odyssey (1968) begeleid door het London Philharmonic Orchestra of andere films zoals Psycho, There Will be Blood en Under the Skin.

Jaloers ja.

In Nederland kunnen we het ook: ik ken iemand die naar een live versie van The Matrix met het Rotterdams Philharmonisch O... is geweest.

Mocht een 70mm release van 2001: A Space Odyssey (1968) in Nederland muzikaal begeleid worden door bijv. het RphO of Concertgebouworkest dan is dat het film evenement van het decennium wat mij betreft. We kunnen hopen

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Napoleon was ik bij

Maar ze doen het regelmatig hoor, laatst nog naar Nosferatu geweest met Live muziek, maar ook La Passion de Jeanne d'Arc, Blackmail en andere Hitchcocks zoals The Lodger (komt in januari weer). Het is in Amsterdam best regelmatig, dat soort dingen. Utrecht (stuk dichterbij voor mij) helaas iets minder vaak. Misschien een specifiek topic over maken... edit: het is er al - Film >> Algemeen >> Live muzikale begeleiding bij films

2001 met orkest zou inderdaad echt geweldig zijn!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

The Adventures of Robin Hood (1938) is a.s. zaterdag te zien in EYE + 11 september

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Volgende week eenmalig Taxi Driver in Pathé, i.v.m. het 40-jarig jubileum een 4K-transfer.

Lijkt me nou echt een plaatje om op het witte doek te zien!

Tendans

• 22 berichten
  • 33 stemmen

Op zaterdag 29 oktober zal Chelovek s Kino-Apparatom (Man with a Movie Camera) vertoond worden op 35mm in Filmhuis Cavia .

De vertoning wordt bijgestaan door een live performance, gebaseerd op een tekst van Dziga Vertov zelf, met klavechord en gesproken woord.

Czeslaw de Wijs - text performance

Laura Mentink - text performance

Oscar Jan Hoogland - electric clavichord

Reserveren wordt aangeraden.

Zandadder

• 2595 berichten
  • 3079 stemmen

Een positieve trend. .

De laatste maanden zag ik ook Top Gun en Taxi Driver in de Pathe.

Het trekt volle zalen en mag wat mij betreft wel wat vaker

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Bij From Dusk Till Dawn eerder deze week en Amsterdamned onlangs maar een handjevol bezoekers.

Iemand bij Die Hard, Home Alone of Love Actually geweest afgelopen maand?

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Die Hard draaide te laat voor ons om nog goed thuis te komen, helaas...

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Howards End (1992) - vanaf 8 juni in de bioscoop (via EYE)

dionj

• 575 berichten
  • 729 stemmen

Te zien vanaf maandag 14 Augustus 2017: E.T. the Extra-Terrestrial (1982)

Te zien vanaf maandag 06 November 2017 : Predator (1987) (30th anniversary)

Vanaf dinsdag, 31 oktober 2017 : The Shining (1980)

Draait naar alle waarschijnlijkheid in een aantal Nederlandse bioscopen.

luukve

• 247 berichten
  • 658 stemmen

Gerestaureerde versie van Howards End (1992) draait in een aantal bioscopen.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Vanaf 1 juli 70mm-kopie van 2001: A Space Odyssey in EYE.

luukve

• 247 berichten
  • 658 stemmen

In juli Scorsese Summer in Lumière Maastricht.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

E.T. even terug in bioscoop | AD.nl

De klassieker E.T. The Extra-Terrestrial keert eind deze maand weer even terug naar het witte doek. Bioscoopketen Kinepolis zendt de film uit 1982 in de week van 21 december uit in negen zalen. Het gaat om bioscopen in Breda, Den Helder, Emmen, Enschede, Groningen, Nieuwegein, Rotterdam, Utrecht en Zoetermeer.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Op The Dude Day (maandag 14 mei) keert The Big Lebowski terug in de Nederlandse bioscopen om zijn twintigste verjaardag te vieren.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1547.200.jpg?cb=1365334312

EYE brengt vanaf 5 juli drie van Wilders films in landelijke distributie:

de film noir klassieker Double Indemnity (1944), het met twee Oscars bekroonde alcoholismedrama The Lost Weekend en zijn meest persoonlijke film Ace in the Hole (1951).

Het programma in EYE bevat alle grote klassiekers uit Wilders oeuvre, zoals Sunset Boulevard, de Marilyn Monroekomedie Some Like it Hot en The Apartment.

Wilders vroege jaren als scenarioschrijver komen aan bod met onder andere Menschen am Sontag (Robert Siodmak, 1929), Ninotchka (Ernst Lubitsch, 1939) en Ball of Fire (Howard Hawks, 1941). Uit de latere periode zijn onder meer de cultfilm The Private Life of Sherlock Holmes (1970) en het door Sunset Boulevard geïnspireerde Fedora (1978) te zien.

In het programma zal worden ingegaan op thema’s uit Wilders werk in de vorm van inleidingen, double bills en voorstellingen met live muziek. Van een aantal films zullen nieuwe, digitale restauraties worden vertoond, tevens zijn er presentaties van unieke 35mm prints uit de collecties van EYE en het Amerikaanse filmarchief UCLA.

bron: mailing EYE

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4765.200.jpg?cb=1507317623

De Japanse klassieker Tampopo (1985) verschijnt opnieuw in de Nederlandse bioscopen.

Een gerestaureerde digitale versie wordt vanaf 16 augustus door Periscoop Film uitgebracht.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Vanwege trailer nog even opnieuw in de spotlight:

Double Indemnity (1944) - vanaf 5 juli in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Dirty Dancing terug op witte doek | AD.nl

Bioscoopketen Pathé vertoont de iconische film met Patrick Swayze en Jennifer Grey op 31 augustus en 1 en 3 september.

Op 31 augustus wordt de film eenmalig in de open lucht vertoond op het dak van Pathé Utrecht Leidsche Rijn. Op de andere data is Dirty Dancing ook in alle andere vestigingen van Pathé te zien.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.