- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Heruitgaven in de bioscoop
Heruitgaven in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik beschouw The Others wel als een klassieker. Een film die inmiddels wel een iconische status heeft gekregen.
Maar ik zou er geen punt van maken, de films die in dit topic genoemd worden.
Het feit dat ze opnieuw in de bioscopen uit komen, geeft al een indicatie van de status.
Ik meld hier gewoon de titels die opnieuw in de bioscoop uit komen. Als het de Zeemeerman zou zijn dan zou het theoretisch ook nog kunnen; als cult klassieker. 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik hoop stiekem dat nu Gladiator 2 in zicht komt, ze deel 1 ook opgepoetst in de bios gaan draaien. Zou meteen gaan. Dat moeten ze vaker doen rondom vervolgen. Ben vorig jaar nog naar Avatar 1 geweest, een paar maanden voordat deel 2 ging draaien.
The Others vind ik weer zo'n film die ik liever thuis nog eens kijk. Vond de film destijds niet zo heel bijzonder.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Ik ben ruimdenkerdend in de definitie, door ook te kijken naar bv een 'iconische' soort film in een bepaald straatje. Wat mij betreft hoef je dan niet meteen alleen te kijken naar het aantal mensen die de film hebben gezien, of dat een film overeind blijft etc.
Ik vind The Others een goede, stijvolle film, maar ik kon er toen en ook nu niet iets 'iconisch' aan ontleden. Daarnaast speelt ook mee dat een andere film, ik noem de titel niet, met soortgelijk onderwerp hier wel aanvoldoet.
Helaas wordt het label klassieker bij heruitgaven (gerstaureerd of niet) wel vaker gebruikt. '' Heruitgaven'' als bestempeling lijkt mij dan fijner.
En ja, er zullen vast oudere berichten van mij te vinden zijn waarbij ik iets een klassieker noem, maar daar inmiddels niet meer achter sta.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Lord of the Rings om jubileum terug in Nederlandse bioscoop | Show | AD.nl
De Lord of the Rings-trilogie keert volgende maand terug in bioscopen van Pathé. De films worden ook voor het eerst vertoond in IMAX, maakte de bioscoopketen dinsdag bekend. De aanleiding is het 20-jarig bestaan van The Return of the King, het derde deel van de reeks.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Van de Koele Meren des Doods (Film, 1982) - de digitale restauratie van de film is vanaf 19 oktober 2023 te zien in Eye Filmmuseum en landelijke bioscopen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Love Actually 20th Anniversary - vanaf 30 november opnieuw in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
It's a Wonderful Life (Film, 1946) - vanaf 14 december opnieuw in de bioscoop
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Weet iemand of de Lord of the Rings films terug in de bioscoop een commercieel succes zijn geworden?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Vanaf 28 december opnieuw in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Beau Travail (Film, 1999) - vanaf 22 februari in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Hoe is het mogelijk, kapp
Ja heel opmerkelijk.
Helaas is de NL trailer alweer verwijderd.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Dit is overigens de film bij uitstek waarvan ik verwacht dat hij bij herziening een flinke opwaardering zou kunnen krijgen. Ik kwam toevallig vandaag jouw opwaardering van The Ice Storm tegen, toen ik checkte of je die al gezien had (anders had ik je hem getipt). Dat is ook een behoorlijke stijging 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Dit is overigens de film bij uitstek waarvan ik verwacht dat hij bij herziening een flinke opwaardering zou kunnen krijgen. Ik kwam toevallig vandaag jouw opwaardering van The Ice Storm tegen, toen ik checkte of je die al gezien had (anders had ik je hem getipt). Dat is ook een behoorlijke stijging
Ja klopt, The Ice Storm was misschien wel mijn meest succesvolle herziening. 
Ik snap ook wel dat die niet meteen bij mij landde.
Beau Travail beviel me wel meteen al goed.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Orlando (Film, 1992) - vanaf 18 januari opnieuw in de bioscoop
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Eh.. Klassieker? Kan dit topic niet beter als 'Heruitgaven in de bioscoop' door het leven gaan....
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Eh.. Klassieker? Kan dit topic niet beter als 'Heruitgaven in de bioscoop' door het leven gaan....
Ok, bij deze. 
Ik vind het minder pakkend, maar het dekt de lading inderdaad beter.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
De legendarische concertregistratie uit 1984 van Talking Heads draait opnieuw in de bioscoop. Het opzwepende dansfeest is zo meesterlijk vastgelegd dat het voelt alsof je samen met de Amerikaanse band op het podium staat.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Chocolat (Film, 1988) - vanaf 22 februari in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Rupan Sansei: Kariosutoro no Shiro (Film, 1979)
De anime klassieker uit 1979 zal vanaf 4 april gerestaureerd in 4K in bioscopen in heel Nederland te zien zijn.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Les Misérables (Film, 2012) - vanaf 14 maart opnieuw in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ohikkoshi (Film, 1993) - vanaf 11 april in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
The Pianist (Film, 2002) - vanaf 18 april opnieuw in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
dimi303
-
- 3418 berichten
- 3663 stemmen
Ticket gereserveerd voor de Star Wars Marathon full experience!! Brussel. De grootste uitdaging op cinema vlak. Al ben ik het wel gewoon om vijf of zes films te zien van de vele Filmfestival.
mjk87 (moderator films)
-
- 14512 berichten
- 4509 stemmen
1-6 zou ik best nog weleens willen zien op groot scherm, aan 7-9 weinig behoefte. Voelt ook niet als Star Wars aan of onderdeel van dat universum.
The Phantom Menace gaat sowieso los draaien dus daar ga ik hoe dan ook heen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Kan me serieus niet voorstellen dat je dit wil, al zouden ze 9 van mijn favoriete films draaien. Vreselijk. Ik snap zo'n Pathé ook niet. Organiseer dan gewoon 3 dagen met episode 1-3, 4-6 en 7-9.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
1-6 zou ik best nog weleens willen zien op groot scherm, aan 7-9 weinig behoefte. Voelt ook niet als Star Wars aan of onderdeel van dat universum.
The Phantom Menace gaat sowieso los draaien dus daar ga ik hoe dan ook heen.
Ik vind The Force Awakens misschien wel de beste van de 9. Briljante beelden en een enorme dosis Star Wars nostalgie. Snap niet zo goed dat je kan zeggen dat die film niet als Star Wars voelt.
mjk87 (moderator films)
-
- 14512 berichten
- 4509 stemmen
Ik vind The Force Awakens misschien wel de beste van de 9. Briljante beelden en een enorme dosis Star Wars nostalgie. Snap niet zo goed dat je kan zeggen dat die film niet als Star Wars voelt.
Ik moet wel zeggen toen die film net uitkwam had ik dat wel, maar zeker The Last jedi heeft veel van dat gevoel kapot gemaakt. Ook met terugwerkende kracht.
Ik was sowieso helemaal bekend met het hele Expanded Universe dus dat ineens die hele geschiedenis opzij wordt gezet en een heel nieuwe verhaallijn kwam heb ik nooit helemaal als 'echt' Star Wars kunnen accepteren.
Ik vind deel 7 en 9 van Abrams overigens nog best vermakelijk kijkvoer, maar geen onderdeel van de Saga.