menu

Film / Genres en landen / Zomerkampen

zoeken in:
us_raider
Knusse houten huisjes omringd door een onafzienbaar groot groen woud. Een wild stromende rivier bestrijden met kano's en kajaks. Zwemmen in een diepblauw meer. Hout verzamelen tijdens hikingtochten. Enge verhalen en marshmallows in combinatie met een knetterend kampvuur. Kampleiders die in hun groen en lichtbruin gekleurde outfit op hun gitaar tokkelen.

Een utopie: er is sprake van een griezel die de enge verhalen wel heel serieus neemt; of het zomerkamp moet wijken ten behoeve van geplande bouwactiviteiten. Vermaak gegarandeerd, voor mij althans. Alle titels zijn welkom: van horrors als Friday the 13th en Sleepaway Camp tot komedies als Meatballs, Heavy Weights en Family Plan. Serieuzere films zijn evenzeer welkom. Ik verwacht dat mensen meteen aan (films als) Sommersturm denken, - en zij zijn vrij dergelijke titels in deze thread te vermelden - , maar ik doel voornamelijk op die idealistische (i.e. voldoen aan een of meerdere van de in de eerste alinea beschreven kenmerken) - typisch Amerikaanse zomerkampen.

Behalve de films die jij opnoemt:

- het verschrikkelijk slechte Oddballs
- the Parent Trap
- American Pie 2
- Jesus Camp

Als ik er nog meer weet post ik ze.

The Burning, ongeveer de beste in z'n genre.

Niet helemaal Amerikaans, maar de Grot van Martin Koolhoven bevat volgens de plotomschrijving wel een paar zomerkamp beelden.

Daddy Day Camp.
Jesus Camp.
Indian Summer.
Wet Hot American Summer.
Stagedoor.
Little Darlings.
I'll Kill You... I'll Bury You... I'll Spit On Your Grave Too!

Vraag me niet waarom, maar in mijn puberteit vond ik de zomerkampcomedy's geweldig.

One Crazy Summer (1986)
Summer Camp (1979/I) - imdb.com
Meatballs (1979)
Spring Break (1983)
Club Paradise (1986)

us_raider

In Film > Algemeen > campslashers:

Ik ben helemaal in de ban van campslashers (vooral die van de jaren 80 zoals friday the 13th). Zo van die films waar het leuke authentieke amerikaanse summercamp-sfeertje mooi geschetst wordt.

Iemand ideeën of suggesties? Misschien ook tips waar ik deze kan kopen?

thanks had het niet gezien dat hiervoor al een topic was

Vergeet het meesterwerk Ernest Goes to Camp niet!

Addams Family Values

The Last
Major Payne is ook een leuke.

In Film > Genres en landen > Komedie op een (zomer)kamp:

Ik ben op zoek naar komedies die zich afspelen op en rond een (zomer)kamp. Ik kom zo even snel op Meatballs, Heavy weights en Camp Nowhere als voorbeelden die ik al gezien heb.

Ik zocht op summer camp.

van de makers van Intouchables:

Nos Jours Heureux (2006)

Dit fantastische subgenre beleeft een ware revival. The final girls, Wet hot American summer, en de volgende serie is alweer aangekondigd: 'Once Upon a Time' creators making a summer camp horror series | EW.com

Een leuke feel-good film en het moge duidelijk zijn dat Bill Murray over zang talent beschikt. Zie:
Meatballs 1979 Trailer - YouTube

Gast
geplaatst: vandaag om 23:21 uur

geplaatst: vandaag om 23:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.