Troop Beverly Hills (1989)

geregisseerd door Jeff Kanew
met Shelley Long, Craig T. Nelson en Betty Thomas

Phyllis is een rijk en verwend kindvrouwtje. Ze is een vaste klant in de dure Rodeo Drive boetieks en gaat dagelijks naar de kapper en de manicure. Zij en haar man Freddy zijn uit elkaar gegroeid en een scheiding lijkt niet veraf meer. Phyllis wil haar man bewijzen dat ze meer kan dan winkelen en rondtoeren in haar Rolls Royce en besluit leidster te worden bij de jeugdbeweging, waar haar dochtertje Hannah aangesloten is. Het eerste wat Phyllis doet is het ouderwetse uniform onder handen nemen...

avatar van narva77
Vroeger was ie wel leuk...

avatar van Sparkle
Als kind vond ik hem zeer leuk, nu gewoon grappig zonder meer. Verstand op nul, genieten van Shelley Long en een spelleke "Zoek Tori Spelling voor ze borsten had", het kleffe einde moet je maar wegdrinken.

gimli f
Vanwege dit soort baggerfilms ben ik afgekickt op de meeste Hollywoodfilms..

avatar van Sjan
Sparkle schreef:

en een spelleke "Zoek Tori Spelling voor ze borsten had"

Waarom zou je...wat is er aan tori spelling zonder borsten??

avatar van Ramon K
Wat is er uberhaupt aan Tori Spelling? (met of zonder borsten)

avatar van Sjan
Dat bericht wilde ik er nog achteraan typen nadat ik nog even m'n geheugen op had gefrist door een foto van haar te bekijken op imdb...

een lesje hoe te overleven in Beverly Hills Verstand op nul en kijken leuk voor kinderen maar volwassenen prikken door het dunne verhaal lijn heen.

avatar van tims
gewoon leuke "niksaandehand" film

Als kind vond ik hem heel leuk. Nu heb ik er trouwens ook geen bezwaar tegen om hem weer eens te zien.

Een vette 5. (goh heeft meer te maken met n vijftal scoutsers , waaronder ik, die deze film elke zomer 6x verorberden!)

Verstand op nul en geniet. Knap vind ik ook dat deze film ook niet de pretentie heeft meer te willen zijn...

avatar van Dikkie Post
Ow my gosh!! waarom in de flop 100?? Durf het bijna niet te zeggen, maar vind het een keileuke film met een hilarische Shelley Long.
Gewoon een lekkere leuke meidenfilm.

Ik snap ook niet waarom hij in de flop 100 staat, want ik vond hem nog best wel grappig. Onze televisiegids gaf er ook nog 3* voor, dus die was het wel met me eens. Ik was er echt voor gaan zitten met het idee van: nou ja, even een komedie kijken, ik ga wel weg als hij te saai wordt.
Maar ik heb deze film helemaal af gekeken en vond hem nog best wel leuk! Het is inderdaad een echte meidenfilm en ondanks dat het vrij cliche is, was het wel erg leuk uitgewerkt. Ik vond hem vrij voorspelbaar, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik bepaalde stukjes uit deze film me vaag herinnerde (al eens eerder gezien dus )
Toch geen slechte film en best wel grappig. Lekkere feel good movie. 3* Heeft de plaats in de flop 100 echt niet verdiend.

Sjan schreef:

Waarom zou je...wat is er aan tori spelling zonder borsten??

en wat is er aan tori spelling met borsten...wat is er uberhaupt aan tori spelling???

avatar van Purmerend
0.5* voor de winkelende jonge meiden.

Ik vond deze nu zoooo slecht ook weer niet.
Ik heb deze vannochtend gezien en het veel mee
natuurlijk ook geen topper

avatar van hel1
zo slecht vond ik hem dus ook niet. was wel een aardige film, heb best af en toe kunnen lachen om sommige stukken. kan niet zeggen dat ik het een flop vind...

Ik zat vroeger zelf ook bij de scouting en hij staat misschien in de flop top 100 maar daarom vind ik hem nog wel nice!!!!

avatar van valerio2003
ik vond dit zo'n leuke film vroeger,ik heb hem nu al heel lang niet meer gezien maar toch geef ik het een 4* ,jeugdsentiment

avatar van Legan
Echt een goede film was het niet, maar een flopnotering...

avatar van tommykonijn
Wat een vreselijke film! Slecht geacteerd en het aan het verhaal kun je al zien dat dit een en al bagger is toch heb ik hem bij familie gezien en ik moet zeggen ik heb me echt heel erg goed verveelt onder deze film kan niet hoger geven dat het cijfer dat ik hiervoor geef een afrader voor de hele familie naar mijn mening.

Geweldig! Heb hem in mijn jeugd stuk of wat gekeken! en elke keer als hij op tv kwam zat ik voor de buis! Heerlijke film!

avatar van m1701
ik vond dit nog een zeer vermakelijke film voor een zondagmiddag!!!
Heb de film al een aantal keer gezien en blijft leuk !!
Ken zelfs de film helemaal uit mijn hoofd

toch wel 2,5* waard

avatar van Legan
Voorspelbaar, cliché, matig geacteerd, moralistisch en een dun verhaal. En daarbovenop is het ook een echte girlflick. Toch was het vermakelijk met simpele ouderwetse humor. Shelley Long is zeker een verrijking voor de film en toch wel een ondergewaardeerde actrice.

Dick2008
Vond dit een waardeloze film. Ben het wel eens met het bericht hierboven een ongewaardeerde actrice. Jammer want acteren kan ze best en ze ziet er leuk uit. Maar de rollen die ze krijgt aangeboden, daar moet ze zich maar mee redden.

avatar van Shinobi
Heb deze al meerder keren gezien.

Op zich wel vermakelijk, maar wat is het toch zo cliché allemaal.

2, 0 Sterren voor de moeite.

avatar van Fran
Ik moet zeggen dat ik deze film als kind (nou ja, jongere) altijd erg leuk vond. Het verhaal en het acteerwerk is erg overdreven. Toch kon ik me als jongere wel helemaal inleven in het verhaal en vond ik veel stukjes echt humoristisch.

Als volwassene vind ik er niet zoveel meer aan maar voor kinderen en jongeren lijkt me dit nog steeds een leuke film.

avatar van pooper
viel te kijken toen ik nog kleiner was.

avatar van movie acteurs
Voorspelbaar clichématig filmpje. Vreselijk en uitermate dun verhaaltje. De zogenaamde humor hier is belabberd. Alleen sommige, maar ook echt sommige acteurs, deden iets leuks om er nog wat van te maken ik geef een 1,0 daarvoor. Voor de rest is deze film iets wat je shit kan noemen.

Dick2008
Dick2008 schreef:

Gebeurt echt niet vaak. Meestal kijk ik zulke films echt niet voor een tweede keer, als ik het einde de eerste keer al haal. Maar nu al voor de derde keer gezien, dit keer ook in zijn geheel en tot het eind. Maar echt alleen vanwege Shelley. Een actrice zo gewoon maar toch zo leuk. Daarom is deze film dan ook niet waardeloos, dat klopt dus niet.

Eerste helft is toch vaak wel verschrikkelijk irritant, waardoor je hem eigenlijk het liefst wil afzetten. Toch kent de tweede helft ook nog goede momenten vooral richting het eind, vanwege de wedstrijd. Dat zijn ook de meer serieuze momenten, maar echt leuk wordt het nergens. Gezien dit dan toch nog 3.0.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Misschien dat kinderen hier nog iets aan hebben, de film is een flauwe komedie met z'n typische cliché grappen. Zelfs het acteerwerk is vrij irritant, maar dat hoort bij de Amerikaanse humor zeker? Komedie om te vergeten en helaas zelfs niet echt om te lachen...

avatar van bjerik76
juist omdat het zo overdreven is en wat gedateerd vond ik het een genot om naar te kijken.
erg truttig komisch allemaal

Matige film over een een moeder die in een scheiding ligt en leidster wordt van een groep scouting-meisjes. Echt grappig wordt deze komedie niet, maar het blijft allemaal wel vermakelijk (ook al had het best wat korter gemogen). Shelley Long doet het leuk en ook de rest van de cast lijkt er plezier in te hebben. Vooral vanwege het jeugdsentiment nog net 3.0 sterren.

avatar van Baboesjka
Ik vond deze film vroeger erg leuk. Misschien zou ik 'm nu flauw, oppervlakkig en overdreven vinden, maar vanwege het jeugdsentiment en het plezier dat ik er als kind aan heb beleefd, een voldoende. 3,5*