Rim of the World (2019)

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door McG
met Lynn Collins, Punam Patel en Michael Beach

Het zomerkamp is amper begonnen voor vier jonge tieners - Alex, ZhenZhen, Dariush en Gabriel - wanneer ze merken dat ze grotere problemen hebben dan te leren hoe te kanoën en touwen te beklimmen. Buitenaardse wezens vallen plotseling onze planeet binnen. Alleen op een camping die eens vol zat met mensen, worden de kinderen nu onverwachts een sleutel toevertrouwd die het geheim draagt om de invasie te stoppen. Zonder volwassenen of elektronica om de weg te wijzen, is het duidelijk wat ze moeten doen: samenwerken, hun angsten overwinnen en de wereld redden.

Nice, een nieuwe Goonies variant.

Vanaf 24 mei te zien op Netflix.

door die mcg?

avatar van horizons
mikey schreef:
door die mcg?

Goed bezig de laatste tijd die mcg.

horizons schreef:

Goed bezig de laatste tijd die mcg.
mwah 4 stemmen met gemiddeld 2.13. Ik sla hem beslist over! Of niet.

avatar van horizons
Jij kijkt toch wel.

avatar van Kondoro0614
Nice

Aardige film waarin vier tieners tijdens een zomerkamp worden opgeschrikt door een buitenaardse invasie. Origineel is deze jeugdfilm niet te noemen, en ook zijn de personages clichématig. Toch wel vermakelijk en niet alleen vanwege de soms leuke humor en de vele film-verwijzingen. Een vlot tempo en redelijk avontuurlijk.

avatar van DoctorMovie
Middelmatige clichématige moralistische kinderfilm. Niet pesten jongens, je kunt beter elkaar helpen en vriendschap sluiten. Verliefdheid, moed, vriendschap, het zit er allemaal in en natuurlijk met een happy end, "End good All good" anders zouden de jonge kijkers trauma's eraan over houden.

avatar van knusse stoel
24-05-2019 IMDb:
5,0 /10/ - 368

avatar van Kliko_Green
Een irritante rotfilm die zo af en toe echt wel leuk is. Als je echt niets te doen hebt. En dan bedoel ik dan ook echt niets... dan is het wel te doen.

avatar van jippie2010
Deze film swaffelt tussen grappig en irritant in.
Ik weet nog steeds niet of ik het leuk moet vinden.
Het kleurgebruik in met name de eerste helft van de film
kon me zeker niet bekoren. Toch maar niet door een stagiaire laten doen de volgende keer. *2.5

avatar van Uier
Clichematig filmpje over een multicultureel clubje pubers die de wereld moeten redden van de ondergang. Soms vermakelijk en onderhoudend, om daarna weer een belachelijk slechte scene er aan vast te plakken. In het ene shot zie je de kids dramatisch weg rennen en in het daaropvolgende shot komen ze lachend aan. Het gaat echt amateuristisch van de hak op de tak soms, zo ook de keuzes die de kids maken.
Verder wel redelijk onderhoudend en soms ziet het wel sfeervol uit, maar dit kan de film niet redden. Wel redelijk vermakelijke humor van het dikke gangster negertje, vooral in de eerste helft vd film.
Krappe 2.5*

avatar van mikey
Typische mcg lelijkheid refereert er weer op los. Eigenlijk is de hele film gebaseerd op ouwe meuk, elke scene is gekopieerd. Alle karakters zijn overbekend
altijd weer die lollige hiphop klassiekers incluis dansjes.
Echter viel het me toch nog mee. Misschien omdat het een kinderfilm is.

avatar van Grindhouse62
Ondanks dat er behoorlijk werd getact baar vele andere films is deze film voor de wat oudere jeugd best vermakelijk. Heb mij erzelf ook niet mee verveeld vanavond. Fijne actie en effectten en de aliens waren best goed gedaan. Van een 3.0

avatar van Keepthechange1980
Viel me nog aardig mee.

wel een geinige film, zelfs voor volwassenen nog wel leuk en de monster was nog best wel grof ook.

avatar van james_cameron
Vlot in elkaar gezette kruising tussen Stranger Things en Independence Day, onderhoudend maar behoorlijk geforceerd en veel te zelfbewust. De schematisch uitgewerkte personages haasten zich van de ene levensles naar de andere, zijn extreem bijdehand en kunnen slechts met elkaar communiceren door continu allerlei films binnen het genre te quoten. Echt charmant wordt de film hierdoor niet. Wel cynisch en manipulatief. Dat is regisseur McG wel toevertrouwd.

avatar van aSMoDeuS
Zeldzaam irritant samenraapsel van The Goonies, Independence Day en hier en daar wat T2 en Jurassic Park. Ik weet niet voor welk publiek deze film gemaakt is, want toen ik een jaar of 12 was, zou ik dit al een kutfilm vinden.

Het verhaal is flinterdun, wat niet per se erg is, maar wel als de rest ook nog eens ruk en volkomen inconsistent is.
De multikul personages zijn totaal niet op elkaar ingespeeld en minstens zo dun als het verhaal, op dat dikke zwarte joch na (letterlijk, niet figuurlijk). Laatstgenoemde kan zich overigens aanmelden als zoontje van Danai Gurira's Okoye voor een volgende film met de Black Panther er in: op dat niveau van slecht acteerwerk en irritatie zit 'ie ongeveer. Wat wél weer mooi is aan zijn personage, is dat al snel blijkt dat al dat stoere gedoe nep is, wat weer helemaal past bij de hele gangstarap 'cultuur'.
Wordt er een keer niet krampachtig gedaan over (ontluikende) seksualiteit in een Amerikaanse, slaan ze door! McG maakt er een platte, ordinaire bende van die perfect aansluit bij de 'locker room talk' van de door hem zo gehate Trump. Beetje niveau Amy Schumer: overdreven grof en onleuk.
De special effects waren van niveau 1995.
Etc.

Ik wist overigens van tevoren waar ik aan begon. En tóch viel het tegen.

Ik sluit me aan bij deze review: Rim of the World: gemakzuchtig scifi-gedrocht | de Lagarde - delagarde.nl

avatar van Big Chris
Zeer flauw filmpje. Maar voor kinderen, tot een jaar of 14, waarschijnlijk erg leuk.

Voor kinderen wellicht leuk, maar daar is ook alles mee gezegd. Niet best en ook nog eens vrij irritante personages.

avatar van macrobody
Suf filmpje maar nog kijkbaar door de grappen van Dariush. In het begin dacht ik nog daar ga ik me mateloos aan irriteren maar dat was dus uiteindelijk niet zo. Verder overduidelijke product placement van Adidas. Zo had je vroeger heel subtiel Coca Cola maar tegenwoordig is het gewoon smack in the face reclame. Ach ja, we hoeven niet bang te zijn dat we ooit echt aliens op bezoek krijgen, die vliegen echt wel hard door of ze moeten toevallig van hersenloze grijze massa houden.

avatar van behangdelul
Ik vraag mij of er een cliche NIET voobij is gekomen in dit gedrocht.
CGI is ook dramatisch. Voor kinderen alsnog te grof om te kijken.

Redelijke film, die ik niet echt geschikt vond voor al te jeugdige kijkers, daarvoor waren de scènes met de doden iets te ruw.
Maar ik heb me niet verveeld met deze prent, het is geen hoogstaande SF-film, maar is wel leuk bij momenten.

avatar van umbra
Een echte film voor jongeren/kinderen. Je kan dit wel verwachten met een stelletje irritante kinderen in de hoofdrol. Maar aangezien ik 'Super 8' zalige film vond wou ik deze zeker een kans geven. Alleen is bij deze film zowat alles ondermaats tot werkelijk slecht. Heb hem met veel moeite en doorzettingsvermogen uitgekeken. Sowieso een onvoldoende, twijfel nog aan de laagte vh cijfer

Jammer dat Netflix weer eens ons maandgeld uitgeeft aan dit soort troep. Heel snel Uitgezet.

avatar van Kondoro0614
Ontzettend saaie prent was dit zeg. Ik had nogal de verwachtingen voor deze film, oogde best leuk maar heb me stierlijk verveeld. Er werd een apart sfeertje gecreeërd door de kids, en het neigde allemaal erg na het succes van Stranger Things. Ik ben echt niet te spreken over deze film, de monster zag er nog wel leuk uit, maar dat was eigenlijk ook het enige beetje spanning wat te film te bieden had, de rest was slappe hap en vooral erg saai.

avatar van The Unnamable
Wel een aardige kinderfilm, leuk om de tijd te doden, niet echt noemen waardig.

avatar van Fisico
Mmm, niet zo bijster goed. Ik had zin in een soort van Goonies film, maar dat idee had ik beter laten varen. Gelukkig heb ik deze niet met mijn kinderen bekeken, want een echte kinderfilm is dit niet. Wel kinderlijk gemaakt, want voor volwassenen is er niet veel aan. De doelgroep is dus compleet zoek. De film berust op een aaneenschakeling van clichés en toevalligheden. Het plot stelt niet veel voor en is louter gebaseerd op wat al reeds bestond.

De idee alleen al dat enkel deze kinderen de wereld konden redden werkelijk nergens op. De CGI is weinig om naar huis over te schrijven en de kinderen waren vrij irritant. Dergelijke films zouden kinderen moeten doen wegdromen als superhelden die de wereld redden, maar ik denk niet dat deze film hierin slaagt.

Mijn nieuwsgierigheid heeft me genekt deze keer en erg aan te bevelen is deze prent niet. Heb me niet verveeld, maar dat doe ik zelden bij films, ook bij deze dus niet.

avatar van IH88
“The circle is complete. I am your master now.”
“No, the line is " The circle is now complete. Now I am the master."

Matig. Rim of the World is een soort kruising van Stranger Things en iedere apocalyptische rampenfilm die je ooit hebt gezien, maar het resultaat is een verrassend saaie film met suffe personages, een inspiratieloos verhaaltje en matige special effects. De kindacteurs proberen het wel en zijn niet slecht, maar het verschil met de acteurs uit bijvoorbeeld Stranger Things is wel heel groot.

avatar van Shadowed
Ok.

Typisch wel weer een film die vanuit McG komt. Hij is echt typisch de regisseur die dit soort filmpjes aflevert. Alleen dit keer is het allemaal wat meer op jeugd gericht qua toon, alhoewel het voor jeugdige pubers bedoelt is, aangezien het er allemaal nog best grof aan toe gaat soms.

Alhoewel het budget slechtst 19 miljoen was, set McG zijn film nog behoorlijk groots op. Duidelijk probeerde hij er een memorabele actieknaller van te maken, en probeert daarbij zijn budgettaire beperkingen wel onzichtbaar te houden. De houding daarvoor is goed, helaas weet hij het alleen niet onzichtbaar te maken.

De aliens of monstertjes zijn eigenlijk dan het grootste minpunten van de film. Want deze zien er niet al te best uit. Soms deed het me zelfs eventjes denken aan SyFy qua opzet. Maar gelukkig zijn de sets wel dik in orde waardoor het allemaal nog vlot blijft. Acteerwerk van de kinderen is prima. Vooral Flores Jr vond ik er positief bovenuit steken.

Film is nooit heel spannend, maar het blijft altijd wel vermakelijk. De luchtige toon houd stand en er zit genoeg actie in om het allemaal vermakelijk te houden. Ik kan niet zeggen dat het er allemaal top uitzag, maar het voldoet. Er zitten wel wat te zoete of sappige momenten in, maar dat mag de pret niet bepaald drukken.

Toch wel een aangename filmers ring hier. Weinig denkwerk, en vooral entertainment. De actie zelf blijft niet al te best qua visueel niveau, maarja.

Who cares why? This isn't Comic-Con, bitches.

Ik start niet zo vaak met quotes, maar deze is wel erg passend. McG is namelijk weinig bescheiden over z'n invloeden, maar laat die ook niet meer zijn dan dat. Ja, dit is op zich weer zo'n 80s filmpje met een bende kinderen die de wereld gaan redden, maar daar eindigt ook meteen het 80s pleasen. McG wil gewoon een leuke film maken.

Veel onnodige uitleg of achtergrond hoef je verder ook niet te verwachten. Dat soort nerdy onzin vertraagt de boel alleen maar, iets waar deze film weinig last van heeft. Het is ook zeker niet te braaf, iets wat vele van die 80s vehikels wel hebben. Een wat volwassen kotertje kan deze film absoluut nog wel smaken denk ik, maar qua monster design en (vaakj wel geïnsinueerde) gruwelijkheden kan het wel tellen.

Film zit er ook modern uit. Leuke kleurenfiltertjes, vlot camerawerk, humor die verrassend politiek incorrect is (en zichzelf ook erg bewust daarvan). Het is gewoon een erg vlot filmje wat duidelijk fun boven al de rest plaatst. Zo'n films zouden er best wat meer mogen zijn. Uiteindelijk is het nog steeds een wat kinderlijk filmpje, maar wel eentje die effectief leuk is om te kijken.

avatar van zoutzak
Pretentieloze maar tevens ongeïnspireerde pulp. Er is geen enkele overtuigende acteerprestatie te bekennen. Wat nog vermakelijk begint wordt langzaam een pijnlijke kijkervaring.