- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Zombiefilms
Zombiefilms
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Day of the Dead staat er 2 keer in?
Oeps. Goed is die in ieder geval.
MerikW
-
- 65 berichten
- 130 stemmen
Ik snap die hipe om 28 days later ECHT niet! ik respecteer iedereen zijn mening maar ik vond die film echt saai, er gebeurde helemaal niks etc.
Beste zombie film blijft voor mij toch wel 'The Cabin in the woods' als je dat een echte zombie film kan noemen? Het draait natuurlijk wel om de zombie martel familie!
Laat me is weten wat jullie vinden van (wat ik een saaie film vind) 28 days later en (wat ik de beste film vind) the cabin in the woods!
Tall man
-
- 289 berichten
- 988 stemmen
Return Of The Living Dead 1 & 2, zeer vermakelijke zombiefilms met goede special effects. Voor de rest nog weinig zombie films gezien. Wel zeer interessant subgenre in het Horrorgenre moet ik zeggen.
N23
-
- 649 berichten
- 255 stemmen
Een mini serie op de BBC 3 van 3 episodes van ieder een klein uurtje.
'In the Flesh'
Niet het standaard gebeuren, maar zeker de moeite waard.
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
28 Days Later is zoal de beste zombiefilm die ik ken, Cabin in the Woods vond ik dan weer vreselijk. Het wordt eens tijd dat er weer een regisseur komt die een frisse wind door dat hele zombiegenre kan doen waaien, ipv altijd maar dezelfde zooi te kopiëren, of klassiekers te remaken. 28 Days was een film die daar wat mij betreft redelijk in slaagde.
kappeuter (crew films)
-
- 73763 berichten
- 5869 stemmen
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13435 berichten
- 1236 stemmen
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
From Romero to Rome: The Rise and Fall of the Italian Zombie Movie (2012) - IMDb
Dat klinkt leuk. Italiaanse zombiefilms zijn voor mij de smaakmakers van het genre.
kappeuter (crew films)
-
- 73763 berichten
- 5869 stemmen
-
- 13435 berichten
- 1236 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 73763 berichten
- 5869 stemmen
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
28 Days Later is zoal de beste zombiefilm die ik ken, Cabin in the Woods vond ik dan weer vreselijk. Het wordt eens tijd dat er weer een regisseur komt die een frisse wind door dat hele zombiegenre kan doen waaien, ipv altijd maar dezelfde zooi te kopiëren, of klassiekers te remaken. 28 Days was een film die daar wat mij betreft redelijk in slaagde.
Alleen is dat strikt genomen geen zombiefilm, aangezien de geïnfecteerden niet dood zijn.
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Alleen is dat strikt genomen geen zombiefilm, aangezien de geïnfecteerden niet dood zijn.
Ghe, da's feitelijk gezien inderdaad waar ja, maar ik schaarde hem - zoals meerdere hier - gemakshalve maar even onder het zombiegenre. Close enough . Als het echt om zombiefilms pur sang gaat is Zombi 2 denk ik m'n favoriet.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ghe, da's feitelijk gezien inderdaad waar ja, maar ik schaarde hem - zoals meerdere hier - gemakshalve maar even onder het zombiegenre. Close enough . Als het echt om zombiefilms pur sang gaat is Zombi 2 denk ik m'n favoriet.
Qua sfeer hoort hij er natuurlijk ook gewoon bij.
Zombi 2 is inderdaad fantastisch. Zelf ga ik denk ik ook voor een Fulci: The Beyond.
-
- 13435 berichten
- 1236 stemmen
Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
Dead Snow 1 vind ik beter. Dead Snow 2 is eigenlijk gewoon een komedie i.p.v. horror / komedie zoals deel 1 en het werd ook niet (enigszins) spannend.
kappeuter (crew films)
-
- 73763 berichten
- 5869 stemmen
Les Affamés (2017) - vanaf a.s. vrijdag op Netflix
kappeuter (crew films)
-
- 73763 berichten
- 5869 stemmen
Little Monsters (2019) - vanaf 24 oktober in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-