• 12.319 nieuwsartikelen
  • 166.238 films
  • 10.735 series
  • 30.944 seizoenen
  • 623.982 acteurs
  • 195.108 gebruikers
  • 9.112.030 stemmen

Zombiefilms

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 73763 berichten
  • 5869 stemmen

EW101

• 1256 berichten
  • 2284 stemmen

Testa-Rossa schreef:

Day of the Dead staat er 2 keer in?

Oeps. Goed is die in ieder geval.

MerikW

• 65 berichten
  • 130 stemmen

Ik snap die hipe om 28 days later ECHT niet! ik respecteer iedereen zijn mening maar ik vond die film echt saai, er gebeurde helemaal niks etc.

Beste zombie film blijft voor mij toch wel 'The Cabin in the woods' als je dat een echte zombie film kan noemen? Het draait natuurlijk wel om de zombie martel familie!

Laat me is weten wat jullie vinden van (wat ik een saaie film vind) 28 days later en (wat ik de beste film vind) the cabin in the woods!

Tall man

• 289 berichten
  • 988 stemmen

Return Of The Living Dead 1 & 2, zeer vermakelijke zombiefilms met goede special effects. Voor de rest nog weinig zombie films gezien. Wel zeer interessant subgenre in het Horrorgenre moet ik zeggen.

N23

• 649 berichten
  • 255 stemmen

Een mini serie op de BBC 3 van 3 episodes van ieder een klein uurtje.

'In the Flesh'

Niet het standaard gebeuren, maar zeker de moeite waard.

kappeuter (crew films)

• 73763 berichten
  • 5869 stemmen

leatherhead

• 3556 berichten
  • 1813 stemmen

28 Days Later is zoal de beste zombiefilm die ik ken, Cabin in the Woods vond ik dan weer vreselijk. Het wordt eens tijd dat er weer een regisseur komt die een frisse wind door dat hele zombiegenre kan doen waaien, ipv altijd maar dezelfde zooi te kopiëren, of klassiekers te remaken. 28 Days was een film die daar wat mij betreft redelijk in slaagde.

kappeuter (crew films)

• 73763 berichten
  • 5869 stemmen

kappeuter (crew films)

• 73763 berichten
  • 5869 stemmen

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

From Romero to Rome: The Rise and Fall of the Italian Zombie Movie: The history of Italian zombie cinema, beginning with the breakout worldwide influence and success of George Romero's Night of the Living Dead and continuing through to Lucio Fulci's trend-setting Zombie Flesh-Eaters (Zombi 2) and its many imitators.

From Romero to Rome: The Rise and Fall of the Italian Zombie Movie (2012) - IMDb

Dat klinkt leuk. Italiaanse zombiefilms zijn voor mij de smaakmakers van het genre.

kappeuter (crew films)

• 73763 berichten
  • 5869 stemmen

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

leatherhead schreef:

28 Days Later is zoal de beste zombiefilm die ik ken, Cabin in the Woods vond ik dan weer vreselijk. Het wordt eens tijd dat er weer een regisseur komt die een frisse wind door dat hele zombiegenre kan doen waaien, ipv altijd maar dezelfde zooi te kopiëren, of klassiekers te remaken. 28 Days was een film die daar wat mij betreft redelijk in slaagde.

Alleen is dat strikt genomen geen zombiefilm, aangezien de geïnfecteerden niet dood zijn.

leatherhead

• 3556 berichten
  • 1813 stemmen

Zwolle84 schreef:

(quote)

Alleen is dat strikt genomen geen zombiefilm, aangezien de geïnfecteerden niet dood zijn.

Ghe, da's feitelijk gezien inderdaad waar ja, maar ik schaarde hem - zoals meerdere hier - gemakshalve maar even onder het zombiegenre. Close enough . Als het echt om zombiefilms pur sang gaat is Zombi 2 denk ik m'n favoriet.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

leatherhead schreef:

(quote)

Ghe, da's feitelijk gezien inderdaad waar ja, maar ik schaarde hem - zoals meerdere hier - gemakshalve maar even onder het zombiegenre. Close enough . Als het echt om zombiefilms pur sang gaat is Zombi 2 denk ik m'n favoriet.

Qua sfeer hoort hij er natuurlijk ook gewoon bij.

Zombi 2 is inderdaad fantastisch. Zelf ga ik denk ik ook voor een Fulci: The Beyond.

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13435 berichten
  • 1236 stemmen

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Dead Snow 1 vind ik beter. Dead Snow 2 is eigenlijk gewoon een komedie i.p.v. horror / komedie zoals deel 1 en het werd ook niet (enigszins) spannend.

kappeuter (crew films)

• 73763 berichten
  • 5869 stemmen

kappeuter (crew films)

• 73763 berichten
  • 5869 stemmen

Les Affamés (2017) - vanaf a.s. vrijdag op Netflix

kappeuter (crew films)

• 73763 berichten
  • 5869 stemmen

kappeuter (crew films)

• 73763 berichten
  • 5869 stemmen

Little Monsters (2019) - vanaf 24 oktober in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 73763 berichten
  • 5869 stemmen

kappeuter (crew films)

• 73763 berichten
  • 5869 stemmen

kappeuter (crew films)

• 73763 berichten
  • 5869 stemmen

En nog een zombiefilm uit Zuid-Korea:

#Saraitda (2020)

kappeuter (crew films)

• 73763 berichten
  • 5869 stemmen

Zack Snyder's zombie heist film:

Army of the Dead (2021) - vanaf 21 mei te zien op Netflix

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.