- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Zombiefilms
Zombiefilms
Dikkie Post
-
- 173 berichten
- 2315 stemmen
"Hmmm, ff voor de duidelijkheid, jullie weten dat zombies niet echt bestaan???"
niet bestaan??
wat lult hij nou???
Ow sorry, je hebt gelijk, was ook ff me ex-schoonmoeder vergeten. Zombie's bestaan.
davincstyle
-
- 242 berichten
- 189 stemmen
Weet iemand de titels van zombiefilms ?
Ik ben namelijk een echte zombiefilm fan.
Welke was het goorste en engste ?
Welke ik al hier heb liggen en gezien :
-Land of the Dead
-Dawn of the Dead - Niet die van vroeger
-Shaun of the Dead
-Return of the Living Dead : part 1
-Return of the Living Dead : part 2
-28 Days Later
Heeft iemand nog een aanrader voor mij die ik nog zeker een keer moet zien ?
Fikret8
-
- 6124 berichten
- 4154 stemmen
Resident Evil
Resident Evil 2: Apocalypse
davincstyle
-
- 242 berichten
- 189 stemmen
Resident evil heb ik wel eens gezien maar deel 2 nog nooit. Ik ga die zeker een keertje huren of kopen op dvd !
JoeHallenbeck
-
- 3413 berichten
- 0 stemmen
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 12512 stemmen
Night of the Living Dead (1968) is de beste zombiefilm aller tijden, en mijn favoriete horrorfilm.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Day of the Dead heeft veel gore
Dawn of the Dead (1978) is de beste. Sterk satirisch verhaal.
De engste vind ik The descent als is dat geen 100 % zombiefilm.
Verder zijn de zombi films van Fulci erg goor. En Brain Dead en Bad Taste (is geen zombiefilm) erg geestig
Mac Hammer Fan
-
- 5229 berichten
- 7659 stemmen
Mijn favoriete Zombiefilms?
Bekijk deze maar eens en oordeel zelf.
Bij mij zijn ze in elk geval het meest bijgebleven, qua originaliteit en sfeerschepping. (alleen LDOMM, NOTLD, DAB & DD zijn gore)
The Living Dead of Manchester Morgue van Jordi Grau
Zeder van Pupi Avati
Plague of the Zombies van John Gilling
La Notte dei Diavoli van Giorgio Ferroni
Evil Dead van Sam Raimi
Night of the Living Dead van George A. Romero
Dead and Buried van Gary Sherman
Dellamorte Dellamore aka Cemetery Man van Michele Soavi
Ik heb allle door anderen hoger vermelde titels ook gezien, behalve Land of the Dead.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30447 berichten
- 5199 stemmen
Undead uit 2003:echt wel een coole zombiejager
House of dead: wel gebaseerd op een computerspel, maar toch nog leuk voor een zombieliefhebber
Die Resident evil is inderdaad veel meer zombie dan de eerste.
Rabid: horror uit de jaren '70 van David Cronenberg (the fly, history of violence, videodrome)
Cabin fever: niet helemaal in de categorie zombiefilms, maar het scheelt toch niet veel. Enkele bezeten mensen die toch hard op zombies trekken.
Dead & Burried: mysterieuze horrorfilm dat je echt zal aanspreken
Silent Hill: net als Cavin Fever niet echt een zombiefilm, maar toch met wezens die daarop trekken. Ook weer een film die je zal aanspreken.
Mr Confused
-
- 1714 berichten
- 6291 stemmen
Return of the living dead 1,2,3 laat 4 & 5 maar links liggen.
Dellamorte Dellamore
The Dead Hate the Living!
De Re-animator films
Stacy
Wild Zero
Junk
Zombie 2, 3, 4, 5
Zombie Honeymoon
Versus
Zombi Holocaust
Le Notti del terrore
Violent shit 1,2,3
Antropophagus 1 & 2
Zombie '90: Extreme Pestilence
Chopper Chicks in Zombietown
Dead & Breakfast
The Dead Next Door
The House by the Cemetery
Night of the Creeps
Redneck Zombies
The Serpent and the Rainbow
Dit zijn zowat, denk ik, alle zombiefilms die ik samen met de eerder vermelde films gezien heb. Hopelijk ben je er wat mee.
Mr Confused
-
- 1714 berichten
- 6291 stemmen
Oh ja en natuurlijk ook Porn of the dead and Re-penetrator!!! Zombie Porn rules!!!
neo
-
- 15405 berichten
- 9542 stemmen
White Zombie; http://www.moviemeter.nl/film/10340
Verplichte kost, want het was de eerste film waarin men het woord zombie gebruikte.
joshua81
-
- 12 berichten
- 5 stemmen
gezocht mensen die films willen ruilen gore/horror/gialo/slasher
of die willen verkopen
ik zet zelf vaak vhs films op dvd dusssss
groet mij
the more fake blood the more rubber body parts and spagetti the more happy i am hehe
Mr Confused
-
- 1714 berichten
- 6291 stemmen
gezocht mensen die films willen ruilen gore/horror/gialo/slasher
of die willen verkopen
ik zet zelf vaak vhs films op dvd dusssss
groet mij
the more fake blood the more rubber body parts and spagetti the more happy i am hehe
Denk niet dat je veel goeds in huis hebt angezien je Ozone en Violent Shit een 5 geeft. Prove me wrong!!!
Fikret8
-
- 6124 berichten
- 4154 stemmen
Deze wil ik opzich best ruilen.
Ben zelf nog opzoek naar titels als 8MM, Coming To America, Passenger 57, Traffic, Training Day en evetueel ook andere interessante titels die ik nog niet heb.
Wouter
-
- 18637 berichten
- 2995 stemmen
http://www.moviesonline.ca/movienews_3716.html
Weet iemand hoe het daar mee zit?
butter
-
- 164 berichten
- 487 stemmen
Is al uitgebracht, maar werd (zoals je kan zien) niet door Tobe Hooper geregisseerd.
Wouter
-
- 18637 berichten
- 2995 stemmen
Zijn laatste heeft toch niets met zombies van doen?
Wouter
-
- 18637 berichten
- 2995 stemmen
Mijn top 10
1) Dawn of the Dead (Romero)
2) Night of the Living Dead (Romero)
3) 28 Days Later (Boyle)
4) Shaun of the Dead (Edgar Wright)
5) Land of the Dead (Romero)
6) Day of the Dead (Romero)
7) Zombi 2 (Fulci)
8 ) I Walked with a Zombie (Tourneur)
9) Planet Terror (Rodriguez)
10) Return of the Living Dead (O'Bannon)/Una de Zombies (Lamata)
tomthumb
-
- 65 berichten
- 141 stemmen
In Film > Algemeen > Beste zombiefilm:
Ik ben een groot liefhebber van de levende doden, maar nu bestaan er zoveel (bagger)films dat ik wel wat tips zou kunnen gebruiken.