Detention of the Dead (2012)

Horror / Komedie

geregisseerd door Alex Craig Mann
met Jacob Zachar, Alexa Nikolas en Christa B. Allen

Een groepje excentrieke studenten moet nablijven. Maar dan doen ze de ontdekking dat hun klasgenoten veranderd zijn in bloeddorstige zombies. Zullen de studenten erin slagen elkaars verschillen te accepteren en zullen ze kunnen samenwerken om de nacht te overleven?

avatar van jeroentjuhhhhh
Ziet er middelmatig uit, beetje in de lijn van dat popi jopi teenage spul.

trailer

avatar van Filmkonyn
Is idd middelmatig. Stereotype casting met de standaard highschool types. Zombies zien er niet verkeerd uit, maar niets hoogstaand aan deze film. Leuk voor een zondagmiddag, maar verwacht er niet al teveel van.. minpunt was toch echt wel de zombie rat...

avatar van jeroentjuhhhhh
Kan me er nu ook definitief bij aansluiten. Heeft inderdaad best wat leuke gore fx en de zombies zijn redelijk verzorgd. Groot pluspunt is dat het al na zo'n 6 á 7 minuten losgaat. Mis verder wat creativiteit en vooral ook een eigen identiteit. Het blijft allemaal erg tussen de lijntjes, waar een vergelijkbare tiener-horror zoals Detention (2011) wel wat verder in durfde te gaan. Vermakelijk, maar dat is niet meer genoeg.

avatar van SPT
SPT
Best een vermakelijke film, heb me nauwelijks verveeld. Wel geldt dat het low-budget gehalte af en toe vrij hoog is.

avatar van Franza
Verassende meevaller

Ik verwachtte eigenlijk helemaal niks van deze film.
Maar uiteindelijk bleek dit toch wel een vermakelijke film te zijn waar je je zeker niet bij hoeft te vervelen.
De kanttekening die ik er wel bij maak is dat je wel van een film moet houden die eigenlijk nergens om gaat en een humoristische insteek heeft.
Ik zou deze wel aanraden om een keertje te kijken mocht je daar van houden.
Is dit totaal niet je genre, laat hem dan lekker liggen.
Dan vind je er toch helemaal niks aan.

Voor mij een dikke 3*

avatar van Noodless
Helaas kon me deze film niet echt bekoren , ook al had ik wel eens zin voor een film met verstand op nul en laat maar bollen. De film laat je meteen kennis maken met een 6-tal leerlingen op een campus die heel vlug geconfronteerd worden met de zombies. Er is geen uitweg mogelijk op de campus. Ze zitten vast en moeten proberen te vluchten. Zonder dat je meer komt te weten, is dit wel een postief gegeven. Het tempo blijft goed aangehouden, maar de cast en de zombies zijn niet echt interessant te noemen. Ook de humor wist me niet te raken. Tja, dan blijft er bij dit soort werkje al niet te veel meer over. 3/10

avatar van Elineloves
Wat een verspilling van geld, tijd en moeite. Nouja, met die moeite valt het ook wel weer mee. Normaal ben ik wel te porren voor een dergelijke film, maar dit was helemaal niks. Het is dat mijn wederhelft zei dat hij nog wel verder wilde kijken, anders was ik na een kwartier gestopt.

Dat de personages onuitstaanbaar en extreem stereotype zijn had ik wel verwacht, maar ze waren gewoon écht heel vervelend. Het duurde me te lang voordat ze opgevreten zouden worden. De dialogen (haha) sloegen nergens op en het verhaal is broodmager. Van echte dreiging is er ook geen sprake, daarvoor is het te 'komisch'. Niet dat ik ook maar één keer gelachen heb, maar dat terzijde. Misschien van ellende, toen de zombierat in beeld kwam. Wat een mormel zeg, welke idioot verzint zoiets?

Niets voor mij. Jammer.

avatar van N23
N23
Het had wel wat. Maar wanneer je de trailer ziet zie je gelijk wat voor film het is. De film zelf neemt zichzelf ook niet serieus en de zombies zagen er 'humoristisch nep' uit, normaal ben ik daar niet zo'n fan van, maar hun deden het wel prima. De personages hebben een stereotype rol, en dat weten ze ook van zichzelf.

Al met al erg verrassend.

avatar van Shinobi
"It's not rabies. They're zombies!"

Dit leek me wel lachen om eens te zien.

Het gegeven van studenten die vastzitten in een school vol zombies is best leuk, maar de uitwerking laat redelijk veel te wensen over. Op zich begint het nog vrij vlot, maar de film komt vervolgens helemaal tot stilstand. Wat dan volgt is een halfslachtige romcom waaraan te veel tijd wordt besteed. Hierbij heb je als kijker met de nodige stereotype personages te maken die geregeld vervelend overkomen.

Toch biedt 'Detention of the Dead' een aantal leuke dingen in de vorm van een paar running gags en gestoorde situaties. Maar het zwaktebod blijft het gebrek aan horror, ondanks dat de zombies er mee door kunnen. Er wordt namelijk geen spanning gecreëerd en qua gore blijft het braaf.

Al met al matig, hier had meer mee gedaan kunnen worden. Mocht je nog geïnteresseerd zijn, na de eindcredits zit een extra scène.

Kleine 2,0 sterren.