Bad Ass (2012)

Actie

geregisseerd door Craig Moss
met Danny Trejo, Charles S. Dutton en Patrick Fabian

De onderscheiden Vietnamveteraan Frank Vega (Danny Trejo) keert terug naar huis. Daar wordt er slechts op hem neergekeken. Hij heeft geen baan meer en ook zijn jeugdliefde keert hem de rug toe. Veertig jaar later beschermt hij een oudere zwarte man tegen een stel skinheads, wat hem tot een lokale held maakt.

avatar van Piratje
Misschien wat overdreven maar toch een genietbare actiefilm waarin hoofdacteur Danny Trejo, hoe lelijk ook, met de mooiste momenten gaat lopen.
Heerlijke humor als je tientallen geldautomaten kunt omver rijden met het excuus dat je geen kleingeld bij hebt.

Het vlotte verhaal is wat voorspelbaar plat maar toch gestrikt in het racistische Las Vegas. Waarvoor de politiek niet moet onderdoen in corruptie. Maar ja daarvoor moet je niet alleen in Las Vegas zijn.

Opvallend is ook dat Trejo altijd de autobus neemt als vervoer en als verwaarloosde underdog voortdurend in het verhaal voorkomt.

Een genietbare avondvullende film die niet onder de 3.5* uit kan.

avatar van MacHop
Voor een C-film niet heel slecht, maar dat is dan ook gelijk het meest positieve wat ik hier over kan melden. Aardig tijdverdrijf op een druilerige zondagmiddag als je echt niets beters te doen hebt.
Voorspelbaar en ongeloofwaardig verhaal. De grootste krachtpatsers worden met een klap neergeslagen en met een oude manke dikke vent heeft hij de grootste moeite. Niet te serieus kijken dus, bak chips op schoot, biertje erbij en af en toe wegdommelen, kan allemaal bij deze film.

avatar van Corcicus
Flauwe, onafgewerkte zeverfilm die 90 minuten lang tussen leven en dood zweeft.

ipman-99
"They Messed With The Wrong Senior Citizen." ... " !!!

Heerlijk (Heropfrissing) !!! 'Bad Ass 1' van 2012 met Danny Trejo is en blijft vooral
een leuke Actiefilm die het moet hebben van Danny Trejo zijn charisma en foute one-liners.
De actie en de gewelddadige scènes komen regelmatig naar voren en weten
volop entertainment te brengen. Deze film heropgefrist (ook al is deze nog maar van 2012), maar vooral ook door het nieuwe deel.

avatar van chucknorris
Dit is zo'n film die fysiek pijn doet om hem te kijken. Wat een langzame, stroperige, slecht geacteerde rotzooi.
Enig pluspuntje is het shirt wat hij aanheeft met de tekst achterop.

avatar van speliz
Ik geef toe, je moet er van houden...Maar dit is gewoon een heerlijke film...

Bijzonder leuke film met Danny Trejo in de hoofdrol.
Dat hij dus ook in een actiekomedie zijn mannetje staat is een feit, vroeger altijd in bijrollen, nu ook hoofdrollen en het gaat hem goed af.
Ik heb genoten van deze prent, is gene hoogstaande film, maar het kan er allemaal wel door.

avatar van Richard_Voorhees
Duidelijk een B-film, maar Danny Trejo zet nog wel een vermakelijk personage neer. Zijn markante uitstraling zorgt ervoor dat de film genietbaar blijft. Verder een beetje dertien in een dozijn actiefilm verhaaltje. Weinig verassingen dus, maar de uitvoering is nog best redelijk.

avatar van Gang_Star
Eenvoudig actiefilmpje met een aantal leuke oneliners. Heel bijzonder word het nergens, maar vervelen doet het ook niet.

Wat een simpelle troep. Ben hier normaal wel fan van

avatar van PKlijnstra
Bad Ass 3*

Prima B-film, die tot het einde aan toe gewoon kijkbaar blijft. Verwacht vermaak, maar geen spektakel. Danny Trejo speelt een prima rol. Overigens is er nog een tweede en derde deel van deze serie.

Grappige film waarin hij een sterke dwerg speelt, want echt lang is hij niet, en zeker door de kleren die hij draagt, lijkt hij helemaal super klein, maar wel een man met superkrachten en stoere one liners!!
Vooral het laatste halfuur is echt supergrappig, en maakt heel veel goed van de rest van de film, die nogal zwak en matig begon.
Raar dat er overigens heel vaak Mexicaanse muziek wordt gedraaid in films waar hij in speelt, ook in deze film, terwijl hij gewoon een Amerikaan is, en in L.A. geboren is!!

avatar van Kondoro0614
Bad Ass

Och, och, och, ik heb werkelijk zoveel aanbevelingen gekregen van een maatje van me om deze film te kijken. Ik zag laatst dat hij op Netflix gezet was, mooi dacht ik dan kan ik hem eindelijk eens kijken maar dat was ook niet echt de moeite waard. Het is een echte B-actie film die wat mij betreft totaal niet spannend was. Qua actie was hij zeker goed maar Danny Trejo had zo'n grote super-held rol waardoor de helft van de film erg ongeloofwaardig overkwam.

Het verhaal in Bad Ass was saai en totaal niet spannend, hetzelfde geld voor het concept. Het concept is in mijn ogen wel een beetje vernieuwend alleen had ik meer en deels het concept ook al gezien bij Kick-Ass (2010), zal niet de top vergelijking wezen maar het gaat eigenlijk een beetje de zelfde kant op! Jammer maar goed. Het acteerwerk was nog de pruimen en zoals al verteld qua actie is de film gewoon prima alleen is er een te grote actie-helden rol in de zin van: hij wist alle informatie los te rukken, erg knap. Deel twee en drie worden misschien niet beter maar ik zal het gaan zien!

avatar van BloodBrothers
Beetje een film die ertussenin hangt. Niet echt een film die wat een must-see voor iedereen is. Je moet wel een beetje van dit soort films houden. Maar goed, terug naar de film.

Het verhaal wat erachter zit, niet echt boeiend. Ook al is het waargebeurd, toch staat het mij niet aan. Het is een beetje een cliché film die elke regisseur maakt al zijn ideeën gewoon simpelweg op zijn. Dan de actie-scenes, naar mijn gevoel gaat het allemaal veel te makkelijk. Hier een slag, daar een slag. Iedereen krijgt slagen behalve de man in kwestie, de hoofdpersoon. Pas op het einde van de film, als die Panther met hem begint te vechten, krijgt die hier en daar eens een slag te verwerken.

Leuk om een keer gezien te hebben, maar daar blijft het ook bij. Wel eigenlijk benieuwd naar deel 2 en deel 3. Tijd dat die op Netflix komen!

avatar van Timothyvdmeer
te simpel voor woorden. Trejo is leuk voor een bijrol maar zeker niet voor een hele film geschikt.

avatar van firewalker
ernstige baggermeuk !

avatar van FunkStarr
Ajax&Litmanen1 schreef:
Vreselijk slecht, maar ook erg vermakelijk!

Bad Ass is gewoon een behoorlijk slechte film, op bijna elk vlak. Het hoofdverhaal is wat gejat van films als Gran Torino, met ook hier een oude veteraan die het moeilijk heeft in de maatschappij en de buurt gaat beschermen. Alleen speelde topacteur Clint Eastwood in Gran Torino en moeten we het in Bad Ass met de non-acteur Danny Trejo doen. Maar...ik heb altijd wel een zwak gehad voor die man. Hij heeft een stoere kop en komt toch wel wat sympathiek over. Niet dat hij ook maar een beetje kan acteren, maar hij stoort niet. Wel vervelend dat hij in Bad Ass vrij veel dialoog heeft waarbij je meteen merkt dat hij buiten vechten en schieten geen talent heeft. In Machete vond ik hem beter op zijn plek.

Ondanks dat de film enorm clichématig, matig geacteerd en simpel is heb ik me dus wel vermaakt. Gelukkig duurt de film maar anderhalf uur, wat meer dan voldoende is. Scènes met de afvalverwerker in de keuken en de busachtervolging waren hoogtepuntjes. Dat hadden er alleen wel meer mogen zijn. Het romantische plotje met Joyful Drake (nooit van haar gehoord, wel een mooie dame) had van mij weggelaten mogen worden, maar dan had je helemaal geen verhaal gehad, haha.

Voor liefhebbers van een goedkoop actiefilmpje waar je geen hoge eisen aan stelt is dit best een klein aanradertje. Net een voldoende waard.

We zijn het niet vaak eens, maar hier ben ik het helemaal met je eens! Niets aan toe te voegen.

Leuke onderhoudende film waar je niet veel hoeft na te denken. Ook leuk om te zien dat er op het einde een wel bekende scene wordt na gedaan. Kijk naar Red Heat.