12 Rounds 2: Reloaded (2013)

Alternatieve titel: 12 Rounds: Reloaded

Actie

geregisseerd door Roel Reiné
met Randy Orton, Brian Markinson en Cindy Busby

Nick Malloy (Randy Orton) is een ambulancebestuurder die verstrikt raakt in een dodelijk kat-en-muisspel van een burgerwacht die hij kent uit zijn verleden. Met slechts weinig tijd en het leven van zijn vrouw op het spel moet Nick zien te achterhalen waarom hij uitgekozen is voor dit maniakale spel voordat het te laat is.

avatar van Glennekeeeee
oemoemenoe schreef:
Simpel verhaal dat niet erg origineel is. Bovendien ook erg voorspelbaar en met matig acteerwerk. Het gaat allemaal wel lekker door maar het weet nergens echt te boeien. 13 in een dozijn film die ondanks dat de hoofdpersoon s,morgens in de ochtenddienst begint hele film in donker zich afspeelt....???

nee hoor, je ziet bij het shot dat van voor naar achter gaat in de bus en dan de achterkant van de bus dat het van overdag naar s'avonds gaat. Met andere woorden. Je ziet hem s'morgens vertrekken, maar je ziet toch duidelijk de overgang naar avond tijdens hun rit

Deel 1 ken ik niet, maar vond deze film wel redelijk.
Veel actie, niet teveel bij nadenken en je hebt een vermakelijke film.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, en moet zeggen dat hij iets spannender is dan het 1e deel, zit iets meer actie in ook.
Goed einde ook, dus al met al zeer vermakelijk, geen moment verveeld.

avatar van karilem
niet veel over te vertellen... Ik heb me eigenlijk behoorlijk verveeld

avatar van FunkStarr
Tja... Reiné en één of andere worstelaar (die het nog niet eens heel slecht doet, maar wel een nogal "simpel" voorkomen heeft en weinig charisma). Dan krijg je dus exact wat je verwacht. Het viel me allemaal nog reuze mee. Reiné mag zich inmiddels wel de koning van de B-vervolgen noemen.

Het eerste deel had nog een aantal bekende spierbundels, maar in dit vervolg moeten we het doen met WWE worstelkampioen Randy Orton, in zijn eerste hoofdrol, die duidelijk meer verstand van worstelen heeft dan acteren.

Niet dat er zoveel eisen aan zijn spel worden gesteld in deze chaotische Actie film (die veel raakvlakken met de "Saw" serie heeft, maar dan wel zonder de uit gruwelijke martelsessies), waarin hij een ambulanceverpleegkundige speelt, te weten Nick Malloy, die verwikkeld raakt in een dodelijk kat en muis spel, waarbij het leven van zijn vrouw Sarah (Cindy Busby) op het spel staat.

De Nederlandse filmregisseur Roel Reiné maakt dit soort films in zijn slaap, terwijl de cast eerder aan het slaapwandelen is. Al met al een Actie film om snel te vergeten.