12 Rounds 3: Lockdown (2015)

Actie / Thriller

geregisseerd door Stephen Reynolds
met Dean Ambrose, Roger R. Cross en Lochlyn Munro

Een politieagent begint zijn werk weer op te pakken nadat hij hersteld is van een schotwond. Hij ontdekt belastend bewijsmateriaal over illegale activiteiten tegen een aantal mensen uit zijn directe omgeving. Al snel raakt hij opgesloten in zijn eigen woonwijk. Als hij op zoek gaat naar de waarheid houdt niets de corrupte agenten meer tegen om het bewijsmateriaal te bemachtigen.

avatar van Kondoro0614
Ook Dean Ambrose in een film. Ben benieuwd!

Ok....Dit was echt heel slecht. Daar waar de eerste twee 12 Rounds films nog een leuk concept hadden is dit hier volledig overboord gegooid en volgt een zoveelste ''Rechtgeschapen-agent-tegen-corrupte-agenten'' film. Slechte one-liners en beroerd acteren maken het feestje compleet .

avatar van Pazmaster
Matige 13 in een dozijn actie filmpje met een zeer simpel verhaal zoals we al honderden keren gezien hebben. Het einde is ook hier al vanaf het begin te voorspellen en de actie stelt ook niet veel voor. Acteerwerk kan er net mee door maar goed is het niet. Special fx zien er goedkoop uit. B film die je gerust over kan slaan.

avatar van schumacher
De eerste 2 films van 12 rounds vond ik echt goed maar in deze verkrachten ze de film.
Jaja, film; het is onrealistisch en overdreven, allemaal mee akkoord maar hier ergerde ik me echt wel in.
Opgesloten en een heel leger corrupte agenten achter je , spervuur aan kogels haha, opeens kunnen al die getrainde agenten niet schieten, zo zo ongeloofwaardig als wat.
Als ik naar the expendables of fast and the furious ga gaan kijken dan weet je dat je over de top aktie krijgt haha maar moeten nu echt alle films zo zijn en zeker zo eentje? Tis gelijk Rambo ppff; met het enige verschil Rambo veel overtuigender overkwam en tijd had om alles op te zetten in een jungle enz... .
Enige reden wrm ik een 2 geef is omdat het geen seconde verveeld de film, daardoor kon ik die nog makkelijk uitkijken.

avatar van Moviestar1979
12 Rounds (2009) en 12 Rounds: Reloaded (2013) waren al niet zo heel sterk, en dit 3e deel is helaas geen verbetering.

Ook deze keer wordt er gebruik gemaakt van een bekende worstelaar. WWE-ster Jonathan Good maakte met deze film zijn acteerdebuut, en weet aardig te overtuigen. Persoonlijk was hij in de veronderstelling dat zijn rol niet zo groot zou worden. Hij was daarom behoorlijk enthousiast toen hij te horen kreeg dat hij de hoofdrol mocht vertolken.

Een redelijke actiefilm die met name richting het einde voorspelbaar wordt. Wat mij betreft mogen ze het hierbij laten.

2,5 *

avatar van Alathir
Degelijke actiefilm. Ik heb de 2 voorgangers niet gezien, die zijn voor binnekort. De film is echter boeiend en toch wel origineel genoeg om tot het einde te blijven boeien. Ik heb geen enkele keer gekeken hoe lang de film nog duurde en dat is wel een goed teken. Zoals schumacher al zei kunnen ze inderdaad vrij slecht schieten.Hoewel Shaw (de hoofdpersoon) 2 keer geraakt wordt. Een hitrate van nog geen 1% is natuurlijk wel enorm laag Terwijl Shaw zelf met het aantal kogels dat hij afvuurt bijna evenveel 'bad cops' neerschiet. Ook het SWAT team kan totaal niet mikken.

Een redelijke actiefilm die met name richting het einde voorspelbaar wordt.

Voorspelbaar? Ik vond het einde toch niet zo voorspelbaar. Ik dacht dat Shaw door het SWAT team neergeschoten zou worden of dat Captain Matthews niet corrupt was (maar misschien was ik hier wat naïef ) Ook hoe Shaw uiteindelijk Burke te grazen neemt, zag ik niet aankomen. Jij misschien wel, maar dan heb je een glazen bol lijkt me

avatar van cor1946
Je ben van de straat film, om snel te vergeten. Matig acteer werk enz.

avatar van Moviestar1979
Alathir schreef:
Jij misschien wel, maar dan heb je een glazen bol lijkt me

Tja, hiervoor heb ik ook al heel wat films gezien die binnen dit straatje passen. Zodoende wordt het voorspelbaar.

Nou, vooruit een 2 omdat de film me nog enigszins vermaakte op een avondje niets doen. Acteerwerk nog net voldoende. Het script rammelde en de schrijver van de dialogen moet echt ander werk gaan zoeken.
Overigens waren de man-tot-man gevechten redelijk realistisch in de zin van dat het toch zeer doet als je een klap op het hoofd krijgt en dat er dan bloed vloeit. Je ziet zo veel films waarin mensen 20 klappen krijgen en het permanentje daarna nog mooi in model zit...

avatar van john mcclane 2
Ongelofelijk slechte B film.
Alleen gekeken omdat deel een mij leuk verraste was ook een goede actie regiseur.
Toevallig gisteren Reynolds andere film vendetta gezien, wat een meesterwerk is vergeleken bij deze film.
Het verhaal,hoe het in beeld gebracht word,letterlijk en figuurlijk.
Er zaten wat kills in die je tegewoordig in een videogame niet meer zou pikken zo fake.
Alleen,,,maar dan alleen als je tergelijke tijd op je mobiel een spelletje speelt en je wil bewegend behang oo je tv,,,,is dit een optie .
Wat ! Een! Bagger.

avatar van deRappe
Ach....ik vond het best nog wel een goeie film....veel actie.....soms een beetje overdreven, maar niet slecht. Het eind vond ik wat rommelig....en té langdradig!

avatar van dvdcrusher
Prima actiefilm, het zal je maar overkomen te moeten werken in een volledig corrupte omgeving. Ambrose doet het prima. Ook genoeg vrouwelijk schoon. 4,5 sterren

avatar van xxERWINxx
komt deze nog op dvd uit ?

De eerste twintig minuten waren goed en beloofde het een en ander, maar langzamerhand werd het verhaal om zeep geholpen en verloor je als kijker de interesse. Verrassingen bleven uit en het einde was ronduit saai. Dean Ambrose heeft helaas als acteur geen kwaliteiten; hij murmelde maar wat voor zich uit.

avatar van xxERWINxx
Vandaag bekeken, hij is heel anders dan de 1e 2 delen, niet meer dat hij 12 rondes een opdracht moet uitvoeren, maar hier heeft hij 12 kogels.
De hele film speelt zich af in een politie bureau, redelijk spannend en redelijk eind.
Heb me wel vermaakt met deze film, geen saaie stukken en goed voor een regenachtige dag.

avatar van fritsy
Laat Dean Ambrose zich nu maar alleen met worstelen bezig houden.

avatar van filmkul
Matige actiefilm. Het verhaal is zwak. Er is vrijwel geen opbouw, alleen maar een korte aanleiding tot knallen en schieten. Nu moet je natuurlijk bij dit affiche niets anders verwachten. Maar ook de actie biedt niks nieuws en is zelfs zwak. Totaal geen spanning. De vaart is verder goed en gelukkig duurt de film niet al te lang. Het acteerwerk is zeer matig. Onze hoofdrolspeler worstelt zich door zijn korte teksten en vergeet soms enige vorm van bijpassende emotie te tonen. Laten liggen! 1.5

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken,best een goede vermakelijke actiefilm.
Zoals ik al eerder zei speelt zich bijna de hele film af op een politiebureau, de vaart zit er goed in en veel schietpartijen, ik heb mij er verder niet aan gestoord wat hierboven word gezegd.
Ook een twist op het eind die ik niet zag aankomen.
Niet zo spannend als deel 2 maar toch is deze ongeveer gelijk met het 1e deel, daarom dit mijn top 3:

1. 12 rounds 2
2. 12 Rounds 1