Ace Ventura: When Nature Calls (1995)

Alternatieve titel: Ace Ventura Goes to Africa

2,95 (1959)
1959 stemmen

geregisseerd door Steve Oedekerk
met Jim Carrey, Ian McNeice en Simon Callow

Na een tragisch ongeluk, waarbij een wasbeer om het leven komt, trekt Ace (Carrey) zich terug in een klooster. Hij wordt door Fulton Greenwall (McNeice) overgehaald om te helpen een zeldzame, heilige, witte vleermuis in Afrika terug te gaan vinden. Door het verdwijnen van deze vleermuis staan 2 Afrikaanse stammen op het punt van oorlog. Ace raast weer op zijn bekende chaotische manier door Afrika heen en boekt op duistere wijze nog progressie ook.

avatar van sacha24776
deel een vond ik geweldig maar deze was echt super vooral dat speer gevecht ayuda dont just stand there throw me a spear ,echt klasse

avatar van Spetie
Ace Ventura: When Nature Calls is het vervolg op het leuke Ace Ventura: Pet Detective.

Zoals wel vaker met komedies het geval is, lijkt hier echter het beste al opgebruikt in de eerste film. De openingsscène is nog wel erg leuk, maar daarna is het allemaal wel een stukje minder. De originaliteit is er vanaf en de vele grappen zijn over het algemeen toch een stuk minder geslaagd. Waar Carrey in het eerste deel op het randje van de irritatiegrens balanceerde, daar gaat hij er hier toch een paar keer overheen.

De setting in Afrika is overigens wel leuk en de dieren maken nog wel het een en ander goed hier. Carrey en de grappen zijn echter duidelijk minder en daardoor voelt het ook een beetje als een overbodig vervolg aan.

avatar van insanoz
Ik denk dat ik één van de weinigen ben die de 2de film van ace ventura (een stuk) beter vindt dan de eerste. Al na 5 min kijken had ik een smile op me gezicht en die ging er niet af tot de aftiteling begon. Zelden zo hard bij een film gelachen eigenlijk en daarom dan ook een 5,0 *

HALVE TAMME.
Deel 1 en 2 zijn voor mij op en top entertainment (HEERLIJK).

avatar van predator 2
Excuse me, your balls are showing..

avatar van night rider
geweldige film....die elkaar onder spuwen en de nijlpaard scene blijft episch

avatar van thoyouknow1980
De beste lach film ooit.De eerste keer heb ik me echt een ei scheef gelachen
Werkelijk waar wat een lol,de stemmetjes het idiote gedrag van Carrey.
Als je zijn humor kan waarderen dan staat je een waanzinnig leuke film te wachten

Grappige en vermakelijke film!

Erg matige film. Op den duur word je zo moe van Jim Carrey. Vooral in deze film. Net iets teveel van het goede.

insanoz schreef:

Voor mij exact hetzelfde. Kan nog steeds lachen om deze film. Als ik ff Ace wil kijken, pak ik toch deeltje 2.

illymens schreef:

Vond deel 2 ook beter en grappiger