Ace Ventura: When Nature Calls (1995)

Alternatieve titel: Ace Ventura Goes to Africa

2,95 (1979)
1979 stemmen

geregisseerd door Steve Oedekerk
met Jim Carrey, Ian McNeice en Simon Callow

Na een tragisch ongeluk, waarbij een wasbeer om het leven komt, trekt Ace (Carrey) zich terug in een klooster. Hij wordt door Fulton Greenwall (McNeice) overgehaald om te helpen een zeldzame, heilige, witte vleermuis in Afrika terug te gaan vinden. Door het verdwijnen van deze vleermuis staan 2 Afrikaanse stammen op het punt van oorlog. Ace raast weer op zijn bekende chaotische manier door Afrika heen en boekt op duistere wijze nog progressie ook.

avatar van MJP10
nee echte saaie film het is totaal niet grappig een paar glimlachjes misschien. 2.0

avatar van MovieHolic
Wel wat leuke momenten maar over het algemeen wat te flauw.

Af en toe hard gelachen, maar die lach werd dan daarna ook weer verpest door een onwaarschijnlijk slechte situatie...

10x slechter dan het orgineel - welke ik echt meesterlijk vind,..

Film stelt me een beetje heel erg teleur als Jim Carrey-fan..

2* voor de moeite .

avatar van SaViBo
Jeugdsentiment

een absolute topper als je van Jim Carrey houd.

avatar van Ninto
Zitten een aantal scenes in die echt tot de grappigste ooit behoren. Die neushoorn is echt legendary. Ik heb die scene echt al 20 keer gezien en nog steeds lach ik daar harder om dan de komedies van tegenwoordig.

Het wordt tijd dat Carrey weer is zo'n film gaat maken. Hij is gewoon de meester van de komedie-retards.

avatar van MatthijsG.
Ninto schreef:

Precies wat jij zegt!
Ook ik heb de film voor de zoveelste keer gezien en vooral die scene is echt geweldig.

Helios
deze film bevalt legendarische momenten die ik hier niet eens mag noemen omdat het toch niet te vergelijken met de film wanneer je het zelf kijkt!

avatar van moviemafketel
Ik snap werkelijk niks van je zin haha.

avatar van Akkiej
Zo flauw dat het grappig is!

avatar van MovieMind
Absoluut soms flauwe humor...maar ook grappig.

avatar van Justinw
Eindelijk weer eens een filmpje,

Deze maand door drukte nauwelijks geen film gezien, en gister had ik eindelijk even wat tijd voor mezelf. En wou toen ook niet meteen een zware film. Mijn keus viel op Ace Ventura 1 maar ik kwam er al snel achter dat ik hem vrij recent nog had gezien. Dus dan maar deel 2.

Als je niet van Jim Carrey houdt, geef deze film dan geen kans en laat hem voorbijgaan. Maar ik kan hem altijd wel waarderen. Vooral in Dumb & Dumber
Vooral in het begin is de film kwa komedie best sterk, ik kon er toch wel om lachen. Met qoutes als 'Like a glove' en de gekke trekkenbekkerij.

Het verhaal is natuurlijk helemaal niks, cinematografisch en soundtrack ook niet noemenswaardig. En aan het einde zwakt de film toch wel behoorlijk af.
Toch vermaakt de film wel, en Jim Carrey draagt dan ook de hele film. Ook de terugspoelactie zit er weer in. Maar wel iets minder grappig als in deel 1.

avatar van timmienoelie
zalige film! Jim Carrey is toch weer geweldig, deel 2 is dan ook vele beter dan het eerste deel. De absurde humor is echt zalig.

Vind het wel spijtig dat vele mensen precies niet WILLEN inzien dat zo'n films ook goed kunnen zijn, oké er zijn heel veel superslechte komedie films. Maar deze bijvoorbeeld is toch echt geniaal en is toch van een veel hoger niveau dan andere 'simpele' komediefilms. (wel nog zeggen dat het niet te vergelijken is met de zwarte komedie van de gebroeders Coen!) En ja, sommige mensen doen wel moeite om het leuk te vinden maar zien dan uiteindelijk in dat het niet voor hen weggelegd is, tegen die mensen heb ik niets! Maar ik zie spijtig genoeg wel dat veel mensen beïnvloed worden door de score voor deze films en echt met veel te veel vooroordelen kijken naar deze films. Ja oké, mensen kunnen wel zeggen dat de soundtrack, het verhaal, het camerawerk, enz. onvoldoende zijn, die mensen geef ik geen gelijk want je moet namelijk echt niet kijken naar die dingen bij deze films. Die dingen zijn hier niet belangrijk! Enkel de absurde humor telt en dat kan ook goed zijn!

Daarom krijgt Jim Carrey van mij een 4!

avatar van movie acteurs
Werd Carrey hier beroemd mee ?

Het zal wel allemaal zo zijn. Vind dit alleen geen zeer leuke film. Typisch ook van Carrey om een enge kop te trekken wat zoals gewoonlijk weer close up in de camera moet verschijnen. En ook die vreselijke ren van hem. Zeker niet saai en de film wist heus te amuseren. Ook een best leuke poster. 2,0.

Vroeger helemaal krom gelegen om deze film. Werkelijk van begin tot eind. Als je van Jim Carrey houdt is dit echt een aanrader.
Heb em laatst nog een keer gezien, vast jeugdsentiment, maar wederom vaak gelachen!
Helaas is het een film waar je echt van moet houden. Ligt Carrey je niet, dan vind je het niks.

Voor mij 4 sterren!

Een komedie is gemaakt om mensen te laten lachen. En aangezien dat meerdere malen gelukt is, krijgt deze film 4* van mij.
Je moet echter wel van deze humor houden natuurlijk.

avatar van Kim008
De eerste Ace Ventura behoort tot mijn favoriete films, dus heb ik de tweede ook eens bekeken. En ik moet zeggen: wat een teleurstelling! Hij kan echt niet tippen aan de eerste! Maar idd, de scene met de neushoorn was best te pruimen

avatar van DragQueen
Een leuk vervolg, dat net iets minder is als het eerste deel. Jim Carrey is wel weer goed op dreef in zijn rol. verder een aantal leuke scenes, en prima humor. 3 sterren.

Na iedere keer dat ik deze film heb gezien heb ik een schorre stem en buikpijn van het lachen. Ik heb begrepen dat niet iedereen om deze film kan lachen. Het schijnt dat sommige mensen zijn personage te arrogant vinden, maar hier heb ik echt nooit wat van begrepen. Ik weet niet hoe jullie daar over denken?

avatar van FunkStarr
Kim008 schreef:

Vind deze zelfs nog iets geslaagder dan deel 1. Dat stukje met de neushoorn is briljant en ook de beginscene van deze is te grappig. Zeker als je weet van welke film het is afgekeken.

Geweldige grappige film! De droge humor is niet voor iedereen weggelegd maar als je er van houdt is het echt een topper! Het gaat vaak nieteens zozeer om wat er gezegd wordt maar de manier waarop en Jim Carrey kan dat als geen ander! Allrighty then!

avatar van DVD-T
Een nog vervelender vervolg op een erg vervelend eerste deel.

Ik mag Jim Carrey gewoon niet graag zien. Zijn soort humor en drukke typetjes liggen mij niet zo. In When Nature Calls is hij no irritanter dan in het eerste deel. Wat een ergernis om anderhalf uur naar die man te kijken. De enige film waar dit geslaagd is, is in Batman Forever. Verder zie ik hem liever in de wat serieuzere rollen zoals in Number 23 en Eternal Sunshine. Verhaaltje boeit verder ook niet, en de grapdichtheid is laag. Enige leuke moment was met die neushoorn. Verder werkt het vooral op de zenuwen.

avatar van Haen
Maar alleen voor de 'Like a glove' moet je toch al minstens een 2 geven?

Everyone loves a Slinky! Slinky! Slinky! Go Slinky Go!

avatar van JustMike
Je moet Jim goed vinden of slecht,
Een goede Carrey film!

Hele grappige film, ik vond er goede grapen in zitten, soms wel erg overdreven. Maar ik vind het verhaal van Ace wel grappig, het eerste deel vind ik wel beter dan deze. Maar het is wel echt een Jim Carrey film, door de bekken die hij trekt, de grappen die hij doet, zijn haar, alles erop en eraan,
totaal geschtift!!

4.0

avatar van lars-pixar
‘Jim Carey zoals we hem kennen’

Het was te verwachten dat er een vervolg zou komen Ace Ventura 1. Het verhaal is vermakelijk en er zit meer avontuur in dan in het eerste deel. Hier en daar waren de grappen wel leuk en ook wel aan de flauwe kant. De casting is goed, Jim Carey daar konden we wel op vertrouwen omdat hij nog al zijn trekjes heeft uit zijn eerste komedie hit The Mask.

Van mij mocht er nog wel een vervolg komen op de film Ace Ventura 2 maar hellaas Jim Carrey had hier geen zin in zo is er wel een vervolg gekomen maar die is meer kinderlijk gericht in die film gebruiken ze Jim Carey (die er niet in voor komt) als oom van Ace Junior. 3,0*

avatar van Vinokourov
Na Pet Detective ook maar meteen het tweede Ace Ventura-vehikel bekeken. Het is van hetzelfde niveau, behalve dat het verhaaltje en de Afrikaanse setting iets leuker gevonden zijn. Dat drukke gedoe van Carrey werkt echter verbijsterend op den duur. Waar haalt ie die energie vandaan? Enige echte leuke was hoe dan ook die Rhino-scene, die was wel epic.

avatar van DBTim
Het eerste deel had ik vroeger op VHS, en die heb ik ontelbaar vaak gekeken. Deze nu voor de 2e keer gezien. Toch minder, maar Carrey als Ace Ventura blijft voor mij echt geweldig! Aantal erg grappige scenes en de uitspraken van Ventura blijven altijd wel een glimlach op me gezicht toveren.

"alllrighty then!"

avatar van RuudC
Bijna vanzelfsprekend minder goed dan de eerste, al begon ik al snel hard te twijfelen. De situaties in het boeddhistische klooster en daarna het rijkeluisfeestje zijn zo bizar en zo grappig. Jim Carrey schittert andermaal in de rol van Ace Ventura. Ook deze film is zeer genietbaar, maar is over het geheel iets minder goed dan de eerste. Er zijn in ieder geval voldoende memorabele scenes zoals die met de neushoorn. Het is weer op en top Jim Carrey, maar dan in Afrika. Ian McNeice is hier verdomd mager voor zijn doen trouwens.

avatar van konynewortel
bijna net zo goed als de eerste Ace Ventura, heerlijke flauwe humor.

avatar van tommykonijn
Gisteravond weer gezien. En wederom veel gelachen Maakt niet uit hoe vaak ik hem kijk. Hij blijft leuk