• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.556 stemmen

De Oscars

zoeken in:

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Toni Erdmann wint ém. Vrij zeker, denk ik.

Ik was er zelf niet weg van, maar het is lang geleden dat ik zo veel positieve recensies over een film heb gelezen. Juist ook onder de gerenommeerde pers.

Of is de Oscar-jury zo verrekte conservatief dat de paar enigszins controversiële scènes de film de das om gaan doen?

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Zag al:

- Tanna (★★★½)

- The Ardennes (★★★½)

- Alias María (★★★¾)

- Land of Mine (★★★¾)

- Clash (★★★)

- Elle (★½)

- Toni Erdmann (★★★★½)

- Sand Storm (★★½)

- Fire at Sea (★★★★½)

- Nagasaki: Memories of My Son (★★)

- The Idol (★★★½)

- Sieranevada (★★★½)

- Paradise (★★¼)

- The Age of Shadows (★★★½)

- Julieta (★★)

- A Man Called Ove (★★★)

- As I Open My Eyes (★★★¼)

- From Afa ( - )

Twijfel of Toni Erdmann het gaat winnen. Veel mensen zijn niet te spreken over de film.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Als ik het gemiddelde zie bij het LIFF lijkt dat wel mee te vallen.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Indiase inzending staat trouwens op Netflix.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Fuocoammare gaat er ook dichtbij zijn. Elle wellicht te controversieel. Toni Erdmann topfavoriet. Wellicht ook een nominatie voor Sieranevada. Vorig jaar had ik er meer zicht op eerlijk gezegd rond deze tijd.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Gokje drie eindgenomineerden:

Toni Erdmann

Ma Vie de Courgette

Juste la Fin du Monde (zeker niet mijn favoriet)

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Van de negen films zitten er gewoon drie oorlogsfilms tussen. Dan ga ik er nu maar vanuit dat Toni Erdmann dit gaat winnen. Met Tanna als belangrijke outsider. Ze hebben namelijk in het verleden wel vaker 'exotische' films beloond.

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

Tonio en Elle maken niet langer kans op Oscar

Sunt (voor Elle dan)

Uier

• 2006 berichten
  • 3749 stemmen

Wanneer start het screenerseizoen?

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Och, vreemd. Vier films waar ik zelfs nog niet van gehoord heb. En gewoon effe Elle negeren. Heerlijk. Fuocoammare wellicht niet genomineerd omdat het zich centert om een louter Europees probleem, en Amerikanen daar totaal geen voeling mee hebben.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Heb de film helaas nog niet gezien, maar gezien de vorige films van de regisseur zal Fuocoammare ook niet bepaald het type documentaire zijn waar de Academy van houdt.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

This time we take a look at 2000's nominees (for movies made in 1999), including Frank Darabont's The Green Mile, Michael Mann's The Insider, M. Night Shyamalan's The Sixth Sense, Lasse Hallstrom's The Cider House Rules, and Alan Ball's American Beauty , as well as our Snub Pick of the Year!

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Twee globes voor Verhoeven. Benieuwd of dat toch gaat meespelen in de nominaties voor beste actrice, nu ze Elle bij buitenlandse film links hebben laten liggen...

Ricky Roma

• 302 berichten
  • 26 stemmen

Ik denk niet dat het haar kansen op een nominatie groter maakt. Het is vooral duidelijk geworden dat Emma Stone de absolute frontrunner is voor de Oscar nu, aangezien Portman verloren heeft.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Ik gok dat Toni Erdman, Ma Vie de Courgette, The Salesman, Paradise en Land of Mine worden genomineerd voor beste niet Engelstalige film. Xavier Dolan valt hoop ik nu eindelijk van zijn voetstuk.

Wat betreft de beste (Engelstalige) film gok ik dat deze genomineerd worden:

La La Land

Silence

Hacksaw Ridge (niet mijn favoriet, maar nominatie lijkt me zeker)

Manchester by the Sea

Moonlight

Wordt 24 januari bekendgemaakt.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Voor de liefhebbers.

Oscar-roundtable (ruim een uur) met kansrijke regisseurs (Jenkins van Moonlight, Gibson van HR, Stone van Snowden en Chazelle van La La Land oa): THR Full Oscar Director Roundtable: Mel Gibson, Denzel Washington, Damien Chazelle, & More - YouTube

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1833 stemmen

tbouwh schreef:

Voor de liefhebbers.

Oscar-roundtable (ruim een uur) met kansrijke regisseurs (Jenkins van Moonlight, Gibson van HR, Stone van Snowden en Chazelle van La La Land oa): THR Full Oscar Director Roundtable: Mel Gibson, Denzel Washington, Damien Chazelle, & More - YouTube

Mooi interview!! Vorig jaar was er eentje met Tarantino, Scott, Boyle, Inarritu.

Ik was even vergeten dat Mel Gibson ook weer wat jaartjes ouder is geworden ?

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Nog wat nominatiegokjes. Beste actrice:

3 zekerheidjes:

Natalie Portman (Jackie) - winnaar?

Emma Stone (La La Land) - wint niet

Amy Adams (Arrival)

En verder...

Marion Cotillard (Allied) - wordt hoop ik genomineerd, maar weinig kans vrees ik

Isabelle Huppert (Elle) - betwijfel ik zeer omdat het een Franstalige film is.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Emma Stone gaat natuurlijk winnen want La La Land gaat een stuk of 10 beeldjes winnen. Amy Adams en Natalie Portman zijn ook wel zeker van een nominatie.

De overige twee zou ik gokken op Meryl Streep (ja, zelfs voor Florence Foster Jenkins) en Taraji P. Henson voor Hidden Figures, die film is behoorlijk populair in de VS op het moment, doet me een beetje aan het succes van American Sniper denken waarvoor Bradley Cooper zelfs (ten onrechte) een nominatie kreeg.

Cotillard lijkt me niet, in het eerste deel van Allied was ze geweldig daarna werd het de Brad Pitt show. Daarbij was ze beter in Mal de Pierres. Huppert zou leuk zijn maar aangezien Elle al niet bij de laatste 9 kanshebbers voor de Foreign Language Oscar zat gaat dat lastig worden.

Nog drie outsiders tenslotte : Ruth Negga voor Loving (#oscarssowhite), de eeuwige Annette Bening voor 20th Century Women.en heel misschien als leuke verrassing Sandra Hüller voor Toni Erdmann?

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

#La La Land: Cinematografie en camerawerk, okay, maar het zou mij niets verbazen als het succes binnen de hoofdcategorieën wat gaat uitblijven. Beste film verwacht ik al niet, en een Gosling (die de Globe volgens mij wel won) zal toch ook wel naast de hoofdprijs grijpen.

Stone is wel kansrijk.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Ik zie beste film wel lukken, vooral door het stemsysteem. De film zal bij velen hoog eindigen, andere kanshebbers verwacht ik bij sommigen gewoon lager. Zo konden ook films als Spotlight winnen. En Hollywood houdt van Hollywood. Regie dan naar een andere film.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Ik verwacht Moonlight, puur door de aangestipte thematiek en maatschappelijke relevantie. Nog niet gezien, maar lijkt me bij uitstek een winnaar in het rijtje 12 Years a Slave-Spotlight.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Mijn jaarlijkse voorspelling van de tien grootste kanshebbers op een nominatie voor beste film. Dit gaat er weer vanuit dat als er slechts 6 nominaties zijn, alle tot aan #6 genomineerd zullen worden en zo op die manier verder.

1. La La Land

2. Moonlight

3. Manchester by the Sea

4. Fences

5. Hell or High Water

6. Lion

7. Arrival

8. Hidden Figures

9. Hacksaw Ridge

10. Jackie

Vorig jaar zat ik er echt flink naast met enkele films. Dit jaar heb ik het gevoel dat er weinig spelers zijn. Er zijn nooit tien nominaties, maar dit jaar zag ik daar zelfs geen geschikte kandidaat, ook Jackie niet. En of Hidden Figures en Hacksaw Ridge nou zo zeker zijn... In andere jaren had ik ook Arrival en zelfs Lion minder kans gegeven, maar ondanks dat het een zeer degelijk filmjaar was zijn er maar weinig die voor de prijzen gaan ditmaal.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Ik doe mee.

1. La La Land

2. Manchester by the Sea

3. Moonlight

4. Fences

5. Arrival

6. Hell or High Water

7. Hacksaw Ridge

8. Silence

9. Loving

10. Lion

Net niet : Nocturnal Animals, Hidden Figures, Sully en Deadpool.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Ik denk dat ik alle winnaars ga voorspellen als de nominaties eenmaal daar zijn, maar voor nu houd ik bij een voorspelling van de beste film-nominaties.

Silence, La La Land, Moonlight, Manchester by the Sea, Hacksaw Ridge, Fences

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Amy Adams niet genomineerd, Zwolle84 is woest op dit moment.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Cikx schreef:

Amy Adams niet genomineerd, Zwolle84 is woest op dit moment.

Ik verbaas me nergens meer over. Nietszeggend prijsje.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Amy Adams toch wel een snub van jewelste. Wel erg "veilige" keuzes allemaal. Helaas geen Seamus McGarvey bij Best Cinematography, had van mij mogen winnen. Op Natasha Braier had ik niet eens meer gehoopt.

La La Land mag van mij alles winnen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.