• 8.561.383 stemmen

Releasedatum: 10 maart 2016

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Tanna

"Two tribes. One love."

Het verhaal speelt zich af op een afgelegen eiland in de Stille Zuidzee. Het eiland is bedekt met een regenwoud en wordt gedomineerd door een vulkaan. In een stam wordt een jong meisje, Wawa, verliefd op Dain, de kleinzoon van het opperhoofd. Wanneer een inter-tribale oorlog escaleert, wordt Wawa zonder dat ze het weet verloofd met iemand anders, als onderdeel van een vredesakkoord. De jonge geliefden lopen weg, want ze weigeren hun lot te aanvaarden. Ze moeten kiezen tussen hun hart en de toekomst van de stam...

imageimageimageimageimageimage

avatar van Malick

Malick

IFFR-Preview 2016.

kappeuter (crew films)

Vanaf 10 maart in de bioscoop (Cinemien)

avatar van Reinoir

Reinoir

Viel me flink tegen, heb ik me toch weer laten verleiden door de poster.

avatar van predator

predator

Reinoir schreef:

Viel me flink tegen, heb ik me toch weer laten verleiden door de poster.

Typisch, vond 'm mooi. Prachtige beelden. Verrassend is het allemaal niet, maar misschien zit hier wel de kracht in. De keuze van het individu versus het belang van de groep.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Deze wil ik wel eens zien.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Romeo en Julia in de jungle, gebaseerd op een waargebeurd verhaal, compleet met hangtieten en peniskokers. Inhoudelijk stelt het niet veel voor, maar het ziet er wel authentiek uit. De cast bestaat namelijk uit de plaatselijke stam die gewoon zichzelf speelt. Het enige dat de film nog een beetje interessant maakt zijn hun gebruiken, hun manier van leven en natuurlijk de mooie beelden van het eiland Tanna. Apart is het in ieder geval wel en het is ook weer eens wat anders. Een krappe voldoende.

avatar van Thomas83

Thomas83

Wel mooi zo'n film die zich afspeelt op een of ander afgelegen eiland onder rivaliserende stammen. We zien het grootste deel van de film vooral hoe men daar volgens de traditionele manier nog leefde, met alle dagelijkse bezigheden en rituelen. Je wordt er door de film ook zo middenin geplaatst omdat alle acteurs ook gewoon leden van die stam zijn. Wonderlijk hoe overtuigend ze nog zijn als ze moeten acteren, iets anders moeten doen dan enkel doen wat ze altijd doen waarschijnlijk.

De film is vooral traag maar bevat nog wat korte momentjes van spanning en visueel is het allemaal wel bijzonder aantrekkelijk. Vooral al die shots van de actieve vulkaan met al dat lava en die vonken, zoals ook op de poster. Ook nog eens heel gestyleerd met de muziek en slow motion, maar het verpest een film die vooral op een natuurlijke manier is gefilmd niet.

Het liefdesverhaaltje krijgt op zich maar beperkte aandacht maar is erg aandoenlijk op momenten. Vooral dat dronken van geluk heel even naïeve optimisme van het koppeltje, kort nadat ze weg zijn gelopen uit hun dorp. Het is natuurlijk vrij overduidelijk dat Wawa en Dain het niet zullen overleven, vooral nadat je Dain die giftige paddestoelen ziet pakken (het verhaal is inderdaad eigenlijk gewoon Romeo en Julia, maar dan nog echt gebeurd ook), maar mooi dat hierna toch vrede en vrije liefde volgt, waardoor Wawa's zusje een mooie toekomst heeft. Op zo'n klein eilandje is dat nog wat makkelijker. 3.5*.

avatar van mjk87

mjk87

Soms best mooi en geeft een leuk inkijkje in een totaal andere cultuur, maar de film kon me ook maar matig boeien. Soms erg traag en inhoudelijk weinig bijzonders. Dan zijn die beelden bij de vulkaan vaak erg fraai, dat de twee geliefden zelfmoord plegen deed me helemaal niets. 2,0*.

avatar van De specialist

De specialist

‘Romeo en Julia’ op een eiland in de Stille Zuidzee. Niets nieuws onder de tropische zon . Ean die beelden van de vuilkaan, beginnen ook snel te irriteren.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Mooie film, een wat trager begin waar je kennis leert maken met de cultuur, de gebruiken, het eiland en de setting in het geheel, terwijl het einde best spannend was. Ik vond het een zeer interessante film met mooie stamliederen en mooie natuurbeelden met de vulkaan Yasur in een hoofdrol, die we ook al zagen in Reizen Waes - Vanuatu en Into the Inferno (2016) van Werner Herzog.

avatar van Ronald Hoekstra

Ronald Hoekstra

De film heeft mij geen moment verveeld. Interessant en mooie beelden.

avatar van Baboesjka

Baboesjka

Deze film heb ik met mijn moeder in de bioscoop gezien, alweer bijna twee jaar geleden. Ik vind het een mooie film. Mooie beelden, naturel acteerwerk, prachtige natuur en een eind dat mij écht raakte. Leuk ook om een kijkje te nemen in de levenswijze van de Yakel-stam op Tanna. 4,5*

avatar van John Milton

John Milton

Soms vind je een film niet eens héél erg goed, maar ben je ondanks dat zó blij dat hij er is, en dat zulk soort films nog gemaakt kunnen worden... Dit is er zo een, wat mij betreft.

Tegelijkertijd inwisselbaar en heel erg bijzonder. Heel anders qua sfeer en themathiek dan die andere film die ik uit Vanuatu zag (Life is Sweet (2017), al is dit officieel een Australische productie en die andere lijkt wel echt een lokale productie te zijn.