menu

Film / Festivals en evenementen / Toronto International Film Festival - TIFF

zoeken in:
Platform nu ook bekend met nieuwe films van Kurosawa, Troch, Larraín, Bonello en de Jong. Alweer een Benelux tintje. Wel een flinke overlap met Venetië. En van de winnaar van vorig jaar hebben we helaas niets gemerkt ...

Dit jaar ook weer: allemaal prijzen met namen!

En... de volgende regisseurs beleefden hun doorbraak.

Wavelengths

Caniba ga ik proberen te zien in Venetië. Cocote, Good Luck, Prototype en Dragonfly Eyes hoop ik op het IFFR te gaan zien. Denis Côté misschien al in Gent?! Overigens wel treurig om te zien dat zo'n beetje alle langspelers afkomstig zijn uit Locarno.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=ON6P3TC9Ih8

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Zou één van de hoogtepunten van het TIFF moeten zijn. Wie voegt hem toe?

Iemand die al betere kijk op de zaken heeft van welke films goed ontvangen worden?

TornadoEF5 schreef:
Iemand die al betere kijk op de zaken heeft van welke films goed ontvangen worden?

De nieuwe Strickland, daar kan ik me op verheugen: In Fabric Review: Peter Strickland Nails Dark Fable About Killer Dress | IndieWire. Donnybrook (2018) wordt "poetic and haunting" genoemd en scoort hoog, ook op imdb. McQueen scoort vooralsnog goed met meTOO "heist trhiller" Widows.

Capharnaüm (2018) scoort op MM matig, maar de film van Nadine Labaki, een Libanese schone, die ooit in Ya Tayr El Tayer (2015) speelde, scoort hier erg goed: we zullen het zien na 31-1-2019 (release in NL). Komt deze film dan wellicht op IFFR 2019...samen met TIFF films als Too Late to Die Young (2018) en (zekerheidje) Rafiki (2018)?

Een TIFF film die wel hoog scoort op MM... Gräns (2018) (nov '18 in NL bios).

Klik voor nog meer reviews.

UPDATE int bijzonder voor TornadoEF5

12 films, 6 reviewers, hier, Rojo (2018) en de nieuwe film The River van Emir Baigazin als winnaars van deze vergelijking/reviews.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:39 uur

geplaatst: vandaag om 21:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.