Donnybrook (2018)

geregisseerd door Tim Sutton
met Frank Grillo, Margaret Qualley en Jamie Bell

'Donnybrook' vertelt het verhaal van twee mannen: de ene is een voormalige marinier die moeite heeft om financieel voor zijn gezin te zorgen, de ander is een gewelddadige drugsdealer die al heel wat gevechten op zijn naam heeft staan. Beiden zijn vastbesloten om deel te nemen aan Donnybrook, een legendarische knokpartij waarbij er maar liefst honderdduizend dollar te winnen valt.

avatar van Verhoeven
De eerste Sutton die in Nederland wordt uitgebracht!

avatar van schumacher
Beetje een rare film, slecht vond ik het niet maar echt goed nu ook niet. Traag ook, te traag naar mijn goesting, liever 15-20min minder en dat het wat meer was.
Ik vond vooral dat ze niet alles mooi in elkaar laten vloeien hebben, het hangt niet echt samen, er worden teveel stukken overgeslaan, ik weet niet hoe ik het anders moet posten.

avatar van Brabants
Donnybrook is een heerlijk grauwe film zoals we dat kennen als Out of the Furnace. Ik wil zeker niet beweren dat het überhaupt in de buurt komt, maar toch.... Het is een film waarvan je kunt zeggen dat het puur is. Alles is ook gewoon puur! Je houdt ervan of niet. Het genre liegt er niet om. Heb er zeker van genoten.

Rauwe en kille film met soms best harde scenes. Maar wat mij betreft ook wat te rommelig en onsamenhangend. 2*

avatar van mixmaster
Rommelige film met een paar actie scenes, alles is rauw en grauw gefilmd wat deze film zo somber maakt.
Het past allemaal bij het verhaal maar toch vind ik deze film niet helemaal uit de verf komen, het is het allemaal net niet.

avatar van Verhoeven
Verhoeven schreef:
De eerste Sutton die in Nederland wordt uitgebracht!
Te vroeg gejuicht want de release is komen te vervallen waardoor ik de DVD maar heb geïmporteerd. Eén van de donkerste films die ik in me leven heb gezien. Naarmate de hoofdpersonen dichterbij Donnybrook komen lijkt de zon meer en meer te doven. Er is sowiezo nauwelijks nog licht te vinden overdag. Wat drijven deze mensen in de duisternis? Overduidelijk geld maar dat lijkt me toch niet het enige om levensgeluk te vinden? Ongelooflijk grimmig mensbeeld waar nauwelijks nog een sprankje hoop te vinden is.