Rafiki (2018)

Kenia / Zuid-Afrika

geregisseerd door Wanuri Kahiu
met Samantha Mugatsia, Sheila Munyiva en Patricia Amira

Rafiki vertelt over twee vrouwen die zich, ondanks de politieke rivaliteit tussen hun families, samen verzetten tegen de onderdrukkende maatschappij waar ze in leven. Wanneer de liefde tussen hen opbloeit wordt de druk ondraaglijk, waardoor de twee meisjes gedwongen worden om te kiezen tussen geluk en veiligheid.

• Vanaf donderdag 23 mei in de bioscoop

avatar van skinny_tie
They Banned Her Film Because It Featured LGBT Characters. So She Took Them To Court — And Won.

Rafiki mag 7 dagen draaien om in ieder geval voor de Oscars in aanmerking te komen. Reacties van de Keniaanse Filmkeuring is bijzonder treurig.

Vanaf 28 februari 2019 in de bioscoop (Cinemien)
EDIT: release verplaatst naar 23 mei 2019

avatar van badfans69