• 8.295.506 stemmen

Tarde Para Morir Joven (2018)

Drama | 110 minuten

Releasedatum: 25 juli 2019

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • CineMember Bekijk via CineMember

Plot Tarde Para Morir Joven

In de zomer van 1990 keert de democratie weer terug in Chili. De tieners Sofía, Lucas en de jongere Clara wonen in een afgelegen gemeenschap waar ze hun eerste liefdes en angsten ontdekken terwijl ze zich voorbereiden op het nieuwe jaar. Ver verwijderd van de stad worden ze geconfronteerd met de gevaren van de natuur.

imageimage

Social Media

avatar van Mr Thee

Mr Thee

IFFR 2019? Verhoeven

avatar van Malick

Malick

Volgende maand waarschijnlijk al te zien in Gent!

avatar van Straka

Straka

Mr Thee schreef:

IFFR 2019?

Hubert Bals Fonds logo op de poster zegt "Ja".

kappeuter (crew films)

Vanaf 25 juli in de bioscoop (EYE Filmmuseum)

avatar van John Milton

John Milton

Zeer degelijk gemaakte en sfeervolle coming-of-age, maar ik hoopte iets meer gegrepen te worden. Het voelt wel heel persoonlijk, deze film.

avatar van De filosoof

De filosoof

De film zal een realistisch beeld geven van een Chileense gemeenschap in 1990, wellicht ook van de jeugdherinneringen van een oudjaarsfeest van iemand en alles is zeker mooi c.q. bekwaam gefilmd, maar het verhaal kent praktisch geen drama of spanning en bevat geen interessante dialogen of karakterschetsen waardoor de film gewoon heel saai is. Het is een simpele coming-of-age-film waarin we naar een pubermeisje kijken dat rijp is om haar gemeenschap te verlaten om deel uit te gaan maken van de wereld van grote mensen, gesymboliseerd door de twee honden waarmee de film begint en eindigt (de eerste hond volgt de gemeenschap en de tweede hond rent weg van de gemeenschap). Veel meer kan ik niet over de film zeggen en zit waarschijnlijk ook niet in de film.

avatar van mrklm

mrklm

Wie het leuk vindt om 75 minuten lang naar B-roll te kijken wordt op zijn wenken bediend in dit volstrekt nietszeggende surrogaat voor een slaapmiddel. Posters van een jonge Sinéad O'Connor plaatsen het verhaal duidelijk aan het eind van de jaren '80, maar dat weerhoudt regisseur/scenarist Dominga Sotomayor Castillo er niet van om een abominabele versie van Mazzy Stars "Fade Into You" uit 1993 op de soundtrack te pleuren. Vol scènes waarin helemaal niets gebeurt, waarschijnlijk bedoeld om de leegheid van het leven voor de Chileense tieners en kinderen in deze film te illustreren, maar het dwingt vooral tot een stukje zelfreflectie: wat bezielt mij als kijker deze film te aanschouwen? Laten we het houden op een stukje trots dat ik sinds Battlefield Earth (2000) nooit meer voortijdig een bioscoopzaal heb verlaten. Alleen als een combinatie van airco met een kleine 2 uur slaap je aanspreekt, is een bezoek aan deze film te rechtvaardigen.

BBarbie

Ik weet niet goed wat ik hier mee aan moet. Het is een nogal vlakke, plotloze film over volwassen worden in een soort commune op enige afstand van de “bewoonde wereld”. Stoffig, in meerdere betekenissen van het woord.

avatar van tbouwh

tbouwh