- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Nederland gaat ook nog wel problemen krijgen met zo'n zwakke verdediging. Spelers als v/d Wiel en Pieters kan echt niet op dit niveau (gelukkig spelen weinig ploegen met echte buitenspelers) en Mathijssen en Heitinga zijn degelijk, meer ook niet. Ik hou mijn hart vast tegen topploegen als Spanje, Engeland, Duitsland, etc. Gelukkig heeft Oranje genoeg kwaliteit om de bal in de ploeg te houden en zelf te scoren.
Spanje en Duitsland oké, maar een ploeg als Engeland noemen? Die spelen al jaren waardeloos, hebben een Italiaanse coach die nauwelijks Engels spreekt en spelen met moeite thuis gelijk tegen Montenegro(wie?).
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nederland gaat ook nog wel problemen krijgen met zo'n zwakke verdediging. Spelers als v/d Wiel en Pieters kan echt niet op dit niveau (gelukkig spelen weinig ploegen met echte buitenspelers) en Mathijssen en Heitinga zijn degelijk, meer ook niet. Ik hou mijn hart vast tegen topploegen als Spanje, Engeland, Duitsland, etc. Gelukkig heeft Oranje genoeg kwaliteit om de bal in de ploeg te houden en zelf te scoren.
Scheelt wel Stekelenburg/Heitinga of Vorm/Bruma.
Maar de achterhoede is wel de minste schakel ja. Dus moet de rest dat gaan compenseren. Normaal geeft Oranje bijna geen kansen weg, gister viel dat helaas tegen. Vd Wiel herpakt zich wel, die speelt bijna altijd wel een 7 in het Oranje shirt. Pieters zal nog even moeten wennen, speelt pas een jaartje in Oranje.
En over Engeland:
Neville over Engeland: "Centrale as niet balvast genoeg" | Belgiumsoccer.be
Lijkt me heel duidelijk en logisch wat hij zegt.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ajax... laat ik het daar maar niet over hebben.
Nee, inderdaad.. anders zitten we weer pagina's lang gekleurde nonsens te lezen 
Joy4ever
-
- 4624 berichten
- 1845 stemmen
Welnee. Enorm matige ploeg. Heb genoeg beelden van Italie deze reeks gezien. Goede keeper en met Chiellini een behoorlijke verdediger maar meer ook niet. Met een goede loting speel je misschien een halve finale, maar dan moet alles meezitten. Tref je een topland, dan is het exit.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Nee, inderdaad.. anders zitten we weer pagina's lang gekleurde nonsens te lezen
Daar heb je orbit, orbit, hij is geweldig, wat een enorm breeein, om trots op te zijjjjjn, daar heb je orbit, orbit.... 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Als we puur de feiten bekijken bij het NL elftal vind ik de 35 goals in 70 wedstrijden minder imponerend dan de 30 goals in 48 wedstrijden van KJH. En ja, ook Ruudje heeft tegen bananen republieken gespeeld
Laat ze maar dom zwetsen hier inderdaad.. Hunter heeft tot nu toe de cijfers overduidelijk aan zijn kant, hij is nog jong, dus nog tijd zat om uit te groeien tot wereldspits. Alsof Makaay een complete voetballer was 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ruud was op EK 2004 best wel goed bezig hoor.
En op EK 2008 had hij nog de 1-1 vlak voor tijd tegen Rusland, waarna de verlenging verloren werd.
Maar ik denk dat Huntelaar Ruud wel gaat verbeteren qua Oranje prestaties.
Maar hij heeft het nooit gemaakt op een eindtoernooi. In 2004 was hij ook niet heel best, hoor. Een paar x scoren wil nog niet zeggen dat je gepiekt hebt over een heel toernooi. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Laat ze maar dom zwetsen hier inderdaad.. Hunter heeft tot nu toe de cijfers overduidelijk aan zijn kant, hij is nog jong, dus nog tijd zat om uit te groeien tot wereldspits. Alsof Makaay een complete voetballer was
Wie heeft het over Makaay?
The Hunt kan best nog een wereldspits worden, hoor. Is al gezegd, beetje op blijven letten. Thanks. 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Daar heb je orbit, orbit, hij is geweldig, wat een enorm breeein, om trots op te zijjjjjn, daar heb je orbit, orbit....
Daar heb je NR, de zoon van een simpele havenarbieder die het het liefst opneemt voor voetbalonbenulltjes en antihelden omdat hij van kindsbeen heeft meegekregen dat ze daar in die grote boze hoofdstad niet te vertrouwen zijn 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Tsja, Pirlo. Die had 4 jaar terug zijn beste tijd wel gehad. Dat is het hem een beetje, Italie blijft maar steunen op die oude spelers. Dat zei ik laatst al. Wanneer breekt er een nieuwe internationale Italiaanse vedette door zoals Totti, Del Piero, Maldini, Cannavaro, Pirlo, Gatusso of Buffon? Ofwel de 2006 ploeg voor het grootste deel.
Nou moet ik wel eerlijk zijn dat achter de 3 toplanden van nu alles wel open ligt. Portugal is enorm overschat, Engeland bakt er nooit wat van, Frankrijk is wisselvallig als het weer en Italie mist kwaliteiten in de absolute top. Maar als die landen gunstig loten dan kunnen ze zomaar ver komen. En SPA/NL/DUI mag natuurlijk niet zo arrogant zijn te denken dat die andere landen hun niet kunnen verslaan. Dat zagen we met Rusland in 2008 wel.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Wie heeft het over Makaay?
The Hunt kan best nog een wereldspits worden, hoor. Is al gezegd, beetje op blijven letten. Thanks.
Dat heb je zeker tussen spoilertags gezet? Ik zie hier alleen maar smalende geluiden over KJH, dat het hoogstens subtop zou zijn en dat hij het nog nergens heeft laten zien.. (oja, bij Ajax, maar dat telde niet).
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Daar heb je NR, de zoon van een simpele havenarbieder die het het liefst opneemt voor voetbalonbenulltjes en antihelden omdat hij van kindsbeen heeft meegekregen dat ze daar in die grote boze hoofdstad niet te vertrouwen zijn
Heb je een privédetective ingehuurd? Zo ja, dan zou ik 'm meteen ontslaan. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Maar wel vreemd dat je Kuijt verdedigd en KJH makkelijk afkraakt. Ik zie het verschil in kwaliteit wel overduidelijk
Maar Kuijt werkt hard, rent hard en ehhhh..nou ja je weet wel! Hij is heel goed enne zo maar waarom? Ehh 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Maar Kuijt werkt hard, rent hard en ehhhh..nou ja je weet wel! Hij is heel goed enne zo maar waarom? Ehh
Ik kon Kuyt ook nog wel waarderen tijdens het WK.. maar toen speelde het hele NL elftal nogal stug en houterig.
Sinds ze bij tijd en wijlen weer vloeiende en mooie wedstrijden neerzetten in de kwalificaties is Kuyt ook meteen weer onzichtbaar en overbodig 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik kon Kuyt ook nog wel waarderen tijdens het WK.. maar toen speelde het hele NL elftal nogal stug en houterig.
Sinds ze bij tijd en wijlen weer vloeiende en mooie wedstrijden neerzetten in de kwalificaties is Kuyt ook meteen weer onzichtbaar en overbodig
Je zegt het precies goed. Op het WK kon ik hem ook wel waarderen, maar dat kwam doordat Oranje geen vloeiend combinatievoetbal speelde. Nu ze dit wel doen is hij meteen overbodig.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
We zullen wel zien of dat tegen tegenstanders van formaat net zo makkelijk afgaat als tegen landen als Moldavië en San Marino. Denk dat je dan toch echt wat meer inzet en fysiek nodig hebt zoals De Jong, Van Bommel en Kuyt dat hebben.
Onderhond
-
- 87621 berichten
- 12887 stemmen
Ja, tegen Moldavië ging het toch zo makkelijk 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Kuijt moet ook zeker niet in de spits. Maar dat zal hij ook niet meer staan. Verder een luxe probleem wie je opstelt voorin. Enorm veel kwaliteit. Nog net niet zoveel als Argentinië.
kos
-
- 46720 berichten
- 8874 stemmen
Scheelt wel Stekelenburg/Heitinga of Vorm/Bruma.
Maar de achterhoede is wel de minste schakel ja. Dus moet de rest dat gaan compenseren. Normaal geeft Oranje bijna geen kansen weg, gister viel dat helaas tegen. Vd Wiel herpakt zich wel, die speelt bijna altijd wel een 7 in het Oranje shirt. Pieters zal nog even moeten wennen, speelt pas een jaartje in Oranje.
Bovendien speelt Douglas daar komende zomer.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Bovendien speelt Douglas daar komende zomer.
Naar mijn weten is dat niet mogelijk.
Ik weet niet in hoeverre daar moeilijk over gedaan wordt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja, tegen Moldavië ging het toch zo makkelijk
Dat tikken wel ja. Bal wilde er enkel niet in.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Welnee.
Al zou hij mee mogen, dan nog gaat Bert terecht met Heitinga-Mathijsen het EK in.
PS: Prachtig interview met vd Gijp in de nieuwe VI. Erg openhartig en bijzonder. Bizar hoe hij geestelijk echt helemaal doordraaide. Nu is het weer grotendeels op orde.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Voor de mensen die aan de CL toto meedoen, vergeet niet voor dinsdagavond de nieuwe ronde in te vullen. De nieuwe wedstrijden staan er sinds net.
Overigen >> Algemeen >> Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
We zullen wel zien of dat tegen tegenstanders van formaat net zo makkelijk afgaat als tegen landen als Moldavië en San Marino. Denk dat je dan toch echt wat meer inzet en fysiek nodig hebt zoals De Jong, Van Bommel en Kuyt dat hebben.
Voorin niet, verdedigend op het middenveld wel. Dus Kuijt is alsnog overbodig.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De verdediging en middenveld redden het niet zonder steun van de aanvallers, dus is een aanvaller die ook nog eens verdedigend zijn steentje bij draagt (en dat dik 90 minuten volhoud) erg belangrijk. Verder is stond hij gister ook gewoon weer op de goede plek.
Maar ach, ik hoef toch niemand te overtuigen, als het WK dat nog niet gedaan heeft praat ik enkel met mensen met een heel groot bord voor hun kop. Van Marwijk en ik zijn het in ieder geval roerend eens.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Blij dat Bertje het met je eens is, die liet tijdens het WK ook al zien dat hij niet weet wat de functie van een spits is door continue maar weer V Persie op te stellen..
Nogmaals, Kuyt was daar wel nuttig, omdat NL vooral ploegend en zagend zich een weg door het toernooi zwoegde. Als je het van vloeiende combinaties en gevaarlijk aanvallende impulsen moet hebben kun je Kuyt beter thuislaten 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Kuijt: 10e qua interlands voor het grote Oranje. 
En het duurt niet lang of hij staat 6e.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Blij dat Bertje het met je eens is, die liet tijdens het WK ook al zien dat hij niet weet wat de functie van een spits is door continue maar weer V Persie op te stellen..
Als je het van vloeiende combinaties en gevaarlijk aanvallende impulsen moet hebben kun je Kuyt beter thuislaten
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Zolang Douglas maar niet in Oranje komt.. Zou ik echt verschrikkelijk vinden 
Take 5
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
The Hunter moet zich straks op het EK maar eens laten zien of hij het ook tegen de 'echte' toplanden kan...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.