- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Daarom zei ik ook 2e of 3e spits
Want ze willen hem allemaal zo graag erbij hebben hehe.
Daar ga ik wel akkoord mee. gelegenheidsspits, als je 3-0 voor staat ofzo
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ben benieuwd of de hamster het ook tegen goede voetballanden goed gaat doen trouwens.
Scoorde thuis 2x en uit 1x tegen Zweden, toch geen slechte ploeg. Als ze hem goed bedienen, zoals vrijdag tegen Moldavië (dat was wel een goede bal van Kuijt) of gister in de lucht dan knalt hij ze er tegen betere ploegen ook wel in. Maar dan moet hij wel eens het vertrouwen krijgen en niet steeds dat gehijg in zijn nek dat vPersie ook wel eens in de spits gezet kan worden.
Hij heeft nu al 29 goals gemaakt en dat terwijl hij in 2008 en 2010 maar 1 EK en 1 WK wedstrijd heeft mogen spelen (in beide duels wel gewoon steeds een goal) en in het verleden steeds wissel was. Enorm goede cijfers dus.
Joy4ever
-
- 4624 berichten
- 1845 stemmen
Nogmaals jammer dat Servië zich niet heeft geplaatst voor de barrages. Nu maar hopen dat iig Kroatië en Bosnië zich weten te plaatsen voor het EK. Turkije zie ik er ook graag bij. Hebben jullie voorkeuren?
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Probleem met van Persie is wel dat hij inderdaad misbruikt wordt. Hij is overduidelijk geen buitenspeler en in de spits heb je een spits nodig en geen van Persie(misschien in een 4-4-2 opstelling naast een targetman). Dan moet je met Sneijder concurreren en sorry, denk dat A&L wel gelijk heeft met zijn opstelling.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
En 'm dan op de bank zetten, als ie ergens niet hoort
.
Als hij niet in de basis presteert, dan op de bank ja. Ik blijf het een overschatte speler vinden. In vorm schitterend, maar wanneer is hij nou in vorm voor Oranje? Hij heeft zelfs een heel WK bedroevend gespeeld (en altijd blijven staan, echt bizar).
Ergens is het wel jammer hoor, prima voetballer. Maar misschien is hij wel de nieuwe Seedorf. Goed voor de club, matig in Oranje.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Scoorde thuis 2x en uit 1x tegen Zweden, toch geen slechte ploeg. Als ze hem goed bedienen, zoals vrijdag tegen Moldavië (dat was wel een goede bal van Kuijt) of gister in de lucht dan knalt hij ze er tegen betere ploegen ook wel in. Maar dan moet hij wel eens het vertrouwen krijgen en niet steeds dat gehijg in zijn nek dat vPersie ook wel eens in de spits gezet kan worden.
Hij heeft nu al 29 goals gemaakt en dat terwijl hij in 2008 en 2010 maar 1 EK en 1 WK wedstrijd heeft mogen spelen (in beide duels wel gewoon steeds een goal) en in het verleden steeds wissel was. Enorm goede cijfers dus.
30 goals inmiddels. Nog 8 goals en hij is topscorer aller tijden. Dan ben je niet zomaar iemand en hij scoorde op het WK ook in die paar seconden dat hij meedeed. In tegenstelling tot meneer van Persie inderdaad.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat kan niet, want Patje Kluivert heeft 40 goals gescoord voor Nederland 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Probleem met van Persie is wel dat hij inderdaad misbruikt wordt. Hij is overduidelijk geen buitenspeler en in de spits heb je een spits nodig en geen van Persie(misschien in een 4-4-2 opstelling naast een targetman). Dan moet je met Sneijder concurreren en sorry, denk dat A&L wel gelijk heeft met zijn opstelling.
Hij is een prima linksbuiten, probleem is alleen dat ie dat zelf niet vindt. Dan schiet het al niet op. Als hij alleen alles wil geven op 10 of als spits mag ie idd op de bank zitten.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Dat kan niet, want Patje Kluivert heeft 40 goals gescoord voor Nederland
Verdomme, verbeteren we elkaar
Had Dennis Bergkamp in mn kop, die heeft er 37 gescoord.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Hij is een prima linksbuiten, probleem is alleen dat ie dat zelf niet vindt. Dan schiet het al niet op. Als hij alleen alles wil geven op 10 of als spits mag ie idd op de bank zitten.
Moet ie toch wel gaan veranderen, want het enige wat hij doet is acties naar binnen maken. Juist tegen Oranje spelen ploegen altijd met 10 verdedigers en wat je dan juist niet moet doen is de trechter ingaan. Je moet de zijkanten breed houden en de acties buitenom maken. Dat doet van Persie niet. Een (in)direct gevolg is dus het gebrei daar voorin.
kos
-
- 46720 berichten
- 8874 stemmen
Dat zijn dus allemaal totaal geen topploegen zoals ik bedoel..
Zo kan C. Ronaldo ook enorm goede cijfers overleggen bij Madrid, en dat was dus ook niks volgens jou, want tegen toptegenstanders niet.
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Voetbalzone - Van den Boog: 'We hebben het inderdaad toch maar mooi geflikt'

Meneer had alleen effe verzwegen dat Ajax Jol een oprotpremie heeft gegeven (kwam gisteren uit) en dat de kosten ook gigantisch gestegen zijn. Ik vind het juist een schande dat er 5,5 miljoen winst is na een seizoen met CL voetbal en ruim 25 miljoen aan spelersverkopen.
Hij heeft op zich wel goede dingen gedaan uiteraard, maar het is wat sneu om nu nog via de media een veer in je kont gepropt te willen krijgen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat zijn dus allemaal totaal geen topploegen zoals ik bedoel..
Zo kan C. Ronaldo ook enorm goede cijfers overleggen bij Madrid, en dat was dus ook niks volgens jou, want tegen toptegenstanders niet.
.
Verschil is dat Ronaldo die topduels wel heeft gespeeld en Huntelaar niet. Ronaldo stond vorige EK en WK's wel in de basis. Huntelaar scoort als een gek in de duels waarbij hij de kans krijgt. Ronaldo ook, maar niet in veel topwedstrijden.
Maar ik vind de prestaties van Ronaldo ook enorm knap hoor. Zag gister zijn vrije trap nog die erin ging tegen de Denen, fenomenaal. Maar ik blijf er wel bij dat een echte wereldster (want dat is hij) meer moet laten zien. Ook gister. Ipv dat hij de 2-1 maakt na een 2-0 stand zou dat eens een 0-1 goal van hem moeten zijn.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Voetbalzone - Oranje stuit tijdens EK in 2012 pas in halve finale mogelijk op Spanje
Niet verkeerd! Nu alleen Duitsland nog effe ontlopen
Doe Duitsland dan maar in de groepsfase bij ons erbij, dan kan je ze in de kwartfinales ook niet treffen als je allebei door gaat.
Ehm, ik bedoel mazzel voor Naomi dat ie Oranje zolang mag ontlopen 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
30 goals inmiddels. Nog 8 goals en hij is topscorer aller tijden. Dan ben je niet zomaar iemand en hij scoorde op het WK ook in die paar seconden dat hij meedeed. In tegenstelling tot meneer van Persie inderdaad.
We gaan dat konijn toch niet met van Persie vergelijken hè? 
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Leuk, mensen pakken op hun uiterlijk. Dan kan je over veel meer spelers wat zeggen dan over Huntelaar. En ja, het is een oneerlijke vergelijking. KJH doet het vele malen beter 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Vergeleken met van Persie is Huntelaar een non-voetballer.
Het is jammer dat Oranje momenteel geen écht goede spits heeft. Geen wereldtopper. Van Persie is geen pure spits en Huntelaar is subtop. Jammer dat Ruudje (en dan bedoel ik niet Gullit) niet 10 jaar jonger is.
Van Persie heeft, net als v/d Vaart. de pech dat Sneijder momenteel de nr. 4 van de wereld is en dus op de nr. 10 hoort te spelen.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Voetbalzone - Van den Boog: 'We hebben het inderdaad toch maar mooi geflikt'

Meneer had alleen effe verzwegen dat Ajax Jol een oprotpremie heeft gegeven (kwam gisteren uit) en dat de kosten ook gigantisch gestegen zijn. Ik vind het juist een schande dat er 5,5 miljoen winst is na een seizoen met CL voetbal en ruim 25 miljoen aan spelersverkopen.
Hij heeft op zich wel goede dingen gedaan uiteraard, maar het is wat sneu om nu nog via de media een veer in je kont gepropt te willen krijgen.
Laten we structureel Suarez en Urby verkopen, dan komt het inderdaad goed. Als hij zulke dingen lult en er zo debiel over denkt is het misschien ook maar goed dat hij is opgerot.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Het is jammer dat Oranje momenteel geen écht goede spits heeft. Geen wereldtopper. Van Persie is geen pure spits en Huntelaar is subtop.
Tsjah, met een volledig Nederlands elftal heb je aan iemand als Huntelaar meer dan genoeg. Qua techniek en balkundigheid geen wereldtop. In het afmaken is hij wel de absolute top, heeft maar 1 kans nodig. Laat Robben, Sneijder en Affelay maar lekker creatief doen en al het voorbereidende werk. Dan knalt Huntelaar er op 100% zeker genoeg goals in.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het is jammer dat Oranje momenteel geen écht goede spits heeft. Geen wereldtopper. Van Persie is geen pure spits en Huntelaar is subtop.
Van Persie heeft, net als v/d Vaart. de pech dat Sneijder momenteel de nr. 4 van de wereld is en dus op de nr. 10 hoort te spelen.
Huntelaar is als spits gewoon wereldtop, maar dat ga je ooit nog wel erkennen. Van Persie is als voetballer weer wereldtop, maar niet als spits. Voor in de 16 zou ik Huntelaar voor geen enkele speler in willen ruilen.
En Sneijder de nr 4 van de wereld? Samen met Xavi steekt hij er ruim bovenuit.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ik vind Huntelaar een échte spits, daarvoor heeft hij absoluut de kwaliteiten. Maar geen wereldtop. Laten we eerlijk zijn: na Ajax (en buiten Oranje) heeft hij nergens meer gepresteerd. Dus bij de topploegen. En hij heeft echt wel kansen gehad, hoor.
Ik heb het over de beste voetballer van de wereld, niet de beste nr. 10.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Buiten Ajax, Oranje en Schalke om presteert hij geen reet idd
(30 goals in 77 wedstrijden voor Real, Schalke en Milan).
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Laten we eerst het seizoen afwachten van Schalke. Daarnaast is Schalke subtop, en Ajax... laat ik het daar maar niet over hebben. Bij Oranje heeft hij zelden een basisplaats.
Subtop.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind Huntelaar een échte spits, daarvoor heeft hij absoluut de kwaliteiten. Maar geen wereldtop. Laten we eerlijk zijn: na Ajax (en buiten Oranje) heeft hij nergens meer gepresteerd. Dus bij de topploegen. En hij heeft echt wel kansen gehad, hoor.
Ik heb het over de beste voetballer van de wereld, niet de beste nr. 10.
Tsja, dat ontken ik. Zijn cijfers bij Real, Milan en Schalke zijn prima. Als je er bij Madrid een stuk of 8 in een half jaar maakt terwijl je 75% invaller bent dan doe je het prima.
Bij Milan werd hij zelfs als rechtsbuiten opgesteld, maar schoot er ook een stuk of 8 in terwijl hij ook daar regelmatig niet speelde.
En bij Schalke heeft hij prima gepresteerd. Hij schiet er ook gewoon 29 voor Oranje in.
Puur als voetballer is hij subtop, puur als spits/afmaker is gewoon 1 van de beste spelers ter wereld. Ook in het buitenland hebben veel kenners hem al de beste afmaker ter wereld genoemd.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Laten we een ding voorop stellen. Als je tegen Spanje speelt heb je geen ene ruk aan Huntelaar. Je penetreert de defensie van Spanje maar enkele keren in de match (zoals we afgelopen wk zagen), en voor de rest is het tegenhouden en de strijd proberen te winnen op het middenveld. In zulke gevallen heb je meer aan iemand die ook buiten de 16 wat weet te creeëren, en die persoon is Huntelaar niet.
Kort gezegd: heb je overwicht en speel je kort op de 16 van de tegenstander is de Hunter perfect. Anders van Persie.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Maar Spanje (en misschien Duitsland) zullen misschien ook de enige 2 ploegen zijn waarbij je zelf grote delen van de wedstrijd onder druk komt te staan. Dat zijn uitzonderingen natuurlijk.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Tsja, dat ontken ik. Zijn cijfers bij Real, Milan en Schalke zijn prima. Als je er bij Madrid een stuk of 8 in een half jaar maakt terwijl je 75% invaller bent dan doe je het prima.
Bij Milan werd hij zelfs als rechtsbuiten opgesteld, maar schoot er ook een stuk of 8 in terwijl hij ook daar regelmatig niet speelde.
En bij Schalke heeft hij prima gepresteerd. Hij schiet er ook gewoon 29 voor Oranje in.
Puur als voetballer is hij subtop, puur als spits/afmaker is gewoon 1 van de beste spelers ter wereld. Ook in het buitenland hebben veel kenners hem al de beste afmaker ter wereld genoemd.
Waarom denk je dat Huntelaar altijd als invaller moet scoren?
Wie weet wordt hij ooit nog wereldtop, hij heeft nog een aantal jaartjes.
kos
-
- 46720 berichten
- 8874 stemmen
Ook in het buitenland hebben veel kenners hem al de beste afmaker ter wereld genoemd.
(!!!!!!) pardon?
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Je moet nu ook niet doen alsof je waarde moet hechten aan die paar (goede) maandjes bij Real waar ze Wesley Sneijder gewoon ook bij het grofvuil hebben gezet.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
(!!!!!!) pardon?
Litmanen heeft een Duits vriendje, die dat zegt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.