- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
kos
-
- 46720 berichten
- 8874 stemmen
Maar Spanje (en misschien Duitsland) zullen misschien ook de enige 2 ploegen zijn waarbij je zelf grote delen van de wedstrijd onder druk komt te staan. Dat zijn uitzonderingen natuurlijk.
Tegen defensies als Brazilie, Duitsland, Engeland of Italie bvb heeft ie ook niks in te brengen hoor.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Puur als voetballer is hij subtop, puur als spits/afmaker is gewoon 1 van de beste spelers ter wereld. Ook in het buitenland hebben veel kenners hem al de beste afmaker ter wereld genoemd.
Hij moet ook gewoon goals maken. Dat geen voetballend vermogen vind ik ook zo'n kul argument. Ja, er heeft een zeer voetballend capabele speler in de spits gestaan afgelopen WK, ja ging lekker met Robin
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Waarom denk je dat Huntelaar altijd als invaller moet scoren?
Wie weet wordt hij ooit nog wereldtop, hij heeft nog een aantal jaartjes.
Omdat je bij een nieuwe club meestal niet meteen in de basis wordt gezet. Maar het feit dat Madrid 27 miljoen en Milan 15 miljoen voor hem betaalde geeft wel aan dat ze het aardig in hem zagen zitten. Dat Madrid alleen commerciële spelers wil hebben en Milan hem rechtsbuiten zette kan je Huntelaar niet aanrekenen. Achteraf had hij daar nooit heen moeten gaan en beter meteen een club als Schalke kunnen kiezen. Dan had hij via een omweg een stap hoger gekund. Maar als je puur de speler Huntelaar bekijkt dan zie je gewoon een briljant spits, maar ook een subtopvoetballer. Dat ontken ik zeker niet, maar zijn grootste kwaliteit is er wel 1 waar hij wereldklasse mee is.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Tegen defensies als Brazilie, Duitsland, Engeland of Italie bvb heeft ie ook niks in te brengen hoor.
Duitsland noemde ik dus al. Brazilië speelt niet op het EK, Engeland en Italie stellen echt geen reet voor als nationaal elftal op dit moment.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
(!!!!!!) pardon?
Butragueno zelfs.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Je moet nu ook niet doen alsof je waarde moet hechten aan die paar(goede) maandjes bij Real waar ze Wesley Sneijder gewoon ook bij het grofvuil hebben gezet.
Als je een wereldtopper bent, sta je overal in de basis.
Afmaken is het belangrijkste onderdeel van een spits, maar als je verder helemaal niets kunt, vind ik je geen wereldspits. Die is doorgaans wat allrounder, creëert ook zijn eigen kansen en zet andere spelers voor de goal. Daarnaast zijn er genoeg afmakers, die veel meer met een bal kunnen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Dat geen voetballend vermogen vind ik ook zo'n kul argument. Ja, er heeft een zeer voetballend capabele speler in de spits gestaan afgelopen WK, ja ging lekker met Robin
.
Ook een lekker kulargument in deze discussie, waarbij meermaals wordt gezegd dat van Persie geen pure spits is. 
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Misschien is het ook geen categorie Rooney, Ronaldo of Messi. Maar dat is voor bijna niemand te evenaren. Juist de spitspositie van KJH vind ik GEEN discussiepunt binnen Oranje, hij doet immers wat er van hem verlangd wordt. 30 goals maken.
Eerder van Persie, Kuijt en de gehele verdediging.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
(!!!!!!) pardon?
'Huntelaar beste spits in het zestienmetergebied' - V-Bal!
Muhren: "Huntelaar perfecte afmaker voor Manchester United" - SoccerNews.NL
?Huntelaar is een topspits? | Spitsnieuws
Genoeg mensen die lovend over zijn kwaliteiten als afmaker zijn. Dit is effe snel van Google.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Misschien is het ook geen categorie Rooney, Ronaldo of Messi.
Misschien? haha.
Klopt. Dat is hij ook niet. Van Marwijk zet hem op de bank.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ook een lekker kulargument in deze discussie, waarbij meermaals wordt gezegd dat van Persie geen pure spits is.
Dat moet niet uitmaken, bovendien noemt Robin zichzelf een spits én een nummer 10. Hij heeft gewoon gefaald, een spits moet goals maken, verdedigers moeten verdedigen. Maar nee, Hollanders willen altijd voetballend vermogen. Ze eisen het nog net niet van een keeper, maar dat is een kwestie van tijd. En dan nog afvragen waarom je een wk finale niet winnend afsluit.
kos
-
- 46720 berichten
- 8874 stemmen
'Huntelaar beste spits in het zestienmetergebied' - V-Bal!
Muhren: "Huntelaar perfecte afmaker voor Manchester United" - SoccerNews.NL
?Huntelaar is een topspits? | Spitsnieuws
Genoeg mensen die lovend over zijn kwaliteiten als afmaker zijn. Dit is effe snel van Google.
Ja, twee Nederlanders en iemand van de club zelf die hem een topspits noemt.
Allemaal prima, maar dat is wel even wat anders dan je net zei...
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Als je een wereldtopper bent, sta je overal in de basis.
Afmaken is het belangrijkste onderdeel van een spits, maar als je verder helemaal niets kunt, vind ik je geen wereldspits. Die is doorgaans wat allrounder, creëert ook zijn eigen kansen en zet andere spelers voor de goal. Daarnaast zijn er genoeg afmakers, die veel meer met een bal kunnen.
Alleen kan Huntelaar echt wel wat. Het is geen Johnny van Beukering ofzo. Hij is voetballend gezien geen wereldklasse, maar zeker wel een goede subtopper. Maar zijn kwaliteiten liggen vooral bij positionering. En dan durf ik hem ook echt wel tegen Spanje, Italie, Duitsland of Engeland op te stellen.
Laat de spelers achter hem maar creatief doen, dan werkt Huntelaar ze wel in het netje.
kos
-
- 46720 berichten
- 8874 stemmen
link?
kos
-
- 46720 berichten
- 8874 stemmen
Duitsland noemde ik dus al. Brazilië speelt niet op het EK, Engeland en Italie stellen echt geen reet voor als nationaal elftal op dit moment.
Dat zeg ik ook helemaal niet, maar dat zijn wel verdedigers waar hij dus geen voet tegen een bal gaat krijgen. Aangezien hij zelf niets kan creëren en geen bal kan vasthouden.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Alleen kan Huntelaar echt wel wat. Het is geen Johnny van Beukering ofzo. Hij is voetballend gezien geen wereldklasse, maar zeker wel een goede subtopper. Maar zijn kwaliteiten liggen vooral bij positionering. En dan durf ik hem ook echt wel tegen Spanje, Italie, Duitsland of Engeland op te stellen.
Laat de spelers achter hem maar creatief doen, dan werkt Huntelaar ze wel in het netje.
Ruud van Nistelrooij, dat was pas een wereldspits. Van dat niveau is Huntelaar nog lichtjaren verwijderd. Dan vind ik het erg lastig om Huntelaar een wereldspits te noemen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ja, twee Nederlanders en iemand van de club zelf die hem een topspits noemt.
Allemaal prima, maar dat is wel even wat anders dan je net zei...
Ik ga niet heel Internet afzoeken. Ik weet dat meer dit hebben gezegd. Bij Real waren ze ook lyrisch over hem toen hij werd gekocht. Net of zon Benzema nou een betere spits is..
Huntelaar moest nokken omdat Perez zijn commerciële plannetje uit wilde voeren. Je betaald niet 27 miljoen voor iemand om hem een half jaar later als te slecht te zien. Daar lagen andere redenen aan vast, weet je zelf ook wel. Reclamezuil Ronaldo is natuurlijk veel winstgevender voor Madrid. Of Kaka. Of Benzema. Huntelaar heeft veel, maar geen uitstraling.
Joy4ever
-
- 4624 berichten
- 1845 stemmen
Engeland en Italie stellen echt geen reet voor als nationaal elftal op dit moment.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ze eisen het nog net niet van een keeper, maar dat is een kwestie van tijd.
Ik hoorde dat de KNVB bezig is met José Luis Chilavert.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ruud van Nistelrooij, dat was pas een wereldspits. Van dat niveau is Huntelaar nog lichtjaren verwijderd. Dan vind ik het erg lastig om Huntelaar een wereldspits te noemen.
Dus omdat Ruud het was, mag je Huntelaar niet zo noemen? Ruud was dat zeker ja, maar ook alleen als afmaker. Huntelaar nu ook. Zet hem 5 jaar bij Man Utd neer en hij schiet er ook 20 per seizoen in. Zet Huntelaar een vol jaar bij dit Madrid neer en hij maakt er misschien wel 25. Kijk ook even naar de kwaliteiten van de ploegen. Het Milan van Huntelaar was enorm matig. Het Madrid van Huntelaar was niet zo geniaal als dat ze nu zijn met oa Ronaldo en Ozil.
kos
-
- 46720 berichten
- 8874 stemmen
Ik ga niet heel Internet afzoeken. Ik weet dat meer dit hebben gezegd. Bij Real waren ze ook lyrisch over hem toen hij werd gekocht. Net of zon Benzema nou een betere spits is..
Huntelaar moest nokken omdat Perez zijn commerciële plannetje uit wilde voeren.
Eh.. nee hoor.
Je betaald niet 27 miljoen voor iemand om hem een half jaar later als te slecht te zien.
Uiteraard niet, echter viel hij zwaar tegen, in alles.
In het geval van Huntelaar was dat helemaal geen issue. Er zij zoveel spelers die geen reclamezuilen zijn bij Real. Benzema ook niet hoor.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Eeeeuuuhhh.... ja.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Benzema is natuurlijk wel commercieel aantrekkelijk. Stond bekend als een groot talent en oa heeft Real met hem voor de Franse markt (heel groot land) een prima speler voor commerciële zaken. Huntelaar ziet eruit als een Achterhoekse boer, dat maakt hem totaal niet interessant voor zoiets. Geen meisje neemt een Huntelaar poster op haar kamer, hoe goed hij ook is.
Ik sluit de discussie ieder geval af. Punt is wel gemaakt, ik ga niet alles herhalen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Italië kan er zomaar staan, inderdaad. Neemt niet weg dat ze het bijzonder slecht gedaan hebben de laatste 2 toernooien.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Welnee. Enorm matige ploeg. Heb genoeg beelden van Italie deze reeks gezien. Goede keeper en met Chiellini een behoorlijke verdediger maar meer ook niet. Met een goede loting speel je misschien een halve finale, maar dan moet alles meezitten. Tref je een topland, dan is het exit.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Als we puur de feiten bekijken bij het NL elftal vind ik de 35 goals in 70 wedstrijden minder imponerend dan de 30 goals in 48 wedstrijden van KJH. En ja, ook Ruudje heeft tegen bananen republieken gespeeld 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ruud was in Oranje ook veel minder dan hij voor zijn clubs was. Nog steeds doodzonde dat hij nooit heeft gepiekt op een eindtoernooi.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Welnee. Enorm matige ploeg. Heb genoeg beelden van Italie deze reeks gezien. Goede keeper en met Chiellini een behoorlijke verdediger maar meer ook niet. Met een goede loting speel je misschien een halve finale, maar dan moet alles meezitten. Tref je een topland, dan is het exit.
Nederland gaat ook nog wel problemen krijgen met zo'n zwakke verdediging. Spelers als v/d Wiel en Pieters kan echt niet op dit niveau (gelukkig spelen weinig ploegen met echte buitenspelers) en Mathijssen en Heitinga zijn degelijk, meer ook niet. Ik hou mijn hart vast tegen topploegen als Spanje, Engeland, Duitsland, etc. Gelukkig heeft Oranje genoeg kwaliteit om de bal in de ploeg te houden en zelf te scoren. 
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Plus dat hij een laatbloeier was in vergelijking met iemand als Kluivert. Die in 1998 al belangrijke goals voor Oranje maakte. Ruudje kwam de eind jaren 90/begin jaren 00 pas in bloei bij PSV.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ruud was op EK 2004 best wel goed bezig hoor.
En op EK 2008 had hij nog de 1-1 vlak voor tijd tegen Rusland, waarna de verlenging verloren werd.
Maar ik denk dat Huntelaar Ruud wel gaat verbeteren qua Oranje prestaties.
De beste spits van Oranje na van Basten is Kluivert. Perfecter krijg je ze niet snel meer helaas. Zelden een speler gezien die echt alles kon op het veld.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.