• 16.055 nieuwsartikelen
  • 179.210 films
  • 12.287 series
  • 34.130 seizoenen
  • 649.676 acteurs
  • 199.348 gebruikers
  • 9.395.294 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Onderhond

• 87621 berichten
  • 12887 stemmen

Naomi Watts schreef:

Heb ze in inderdaad niet veel in actie gezien. Mijn mening was meer gebaseerd op de kwalificatie ronde voor het WK en de laatste eindronde waar ze best wel sterk waren op dit vlak.

't was drie keer niks deze kwalificatieronde. Een gemiste penalty van de Belgen tegen de Turken minder en België had ook gewoon barrages kunnen spelen. Zitten een beetje in hetzelfde slootje als wij heb ik de indruk. Kunnen best voetballen, maar geen match controlleren.

Joy4ever

• 4624 berichten
  • 1845 stemmen

Big-T schreef:

Wat heb je altijd tegen Kuijt? Zijn hele carriere al prima gespeeld met 110% inzet, zich al die jaren weten te redden bij Liverpool. Iets wat Huntelaar daarintegen niet gered heeft.

Ik begrijp die kritiek ook niet. Maar goed, die geluiden komen dan ook vaak uit het Ajax kamp. Je hebt jongens als Kuijt echt nodig. Al was het maar om een bal door te koppen in een WK kwartfinale .

Take 5

• 433 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind Kuyt een nuttige speler, die al aardig wat voor zijn land heeftbewerkstelligd. Desondanks zijn er betere voetballers en in die zin is hij voor mij "2e keus" (niet qua niveau, maar als basisspeler). Regelmatig is de 1e keus geblesseerd of is (wat) minder effectief of past niet zo goed in de opstelling.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Lees de reactie van Nicholas123 hierboven ook eens. Ik weet niet voor welke club hij is, maar hij ziet het ook. Als jullie denken dat Kuijt ook maar iets toevoegt aan het voetballende Nederlands elftal dan snappen jullie echt geen reet van van voetbal. Die gast is zo tenenkrommend slecht, is gisteren denk ik wel het vaakst aan de bal geweest en vertraagt het spel alleen maar met voorspelbare tikkies terug en tenenkrommende voorzetten. Hij voegt gewoon geen ene fuck toe. Kan ik voor Ajax zijn(wat heeft dat er mee te maken?), maar het is gewoon pure matigheid. Dat hij toevallig bij Liverpool heeft gefunctioneerd(staat er tegenwoordig vaker naast dan in de basis) is een toevalstreffer. Als ik hem was zou ik daar nooit weg gaan, want presteren zal hij nergens anders meer doen in Europa behalve in Nederland.

Zie toch echt liever een voorhoede met: Van Persie/Affelay, Huntelaar en Robben met Elia als wissel. Op het middenveld zet je Sneijder, van Bommel, vd Vaart/De Jong/Strootman. Waar zet je Kuijt neer dan? Juist, op de bank!

Big-T schreef:

(quote)

Wat heb je altijd tegen Kuijt? Zijn hele carriere al prima gespeeld met 110% inzet, zich al die jaren weten te redden bij Liverpool. Iets wat Huntelaar daarintegen niet heeft gered.

Volgens mij doet Huntelaar het aardig bij Schalke. Dat hij bij Real niet is geslaagd is jammer, maar niet gek gezien het waardeloze beleid dat ze een paar jaar geleden voerden. Zijn cijfers waren niet eens zo slecht daar. Bij Milan geen succes, maar ben ook blij dat hij weg is bij die vieze Italiaanse club.

Leuk dat Kuijt 110% inzet heeft, maar in de Europese top heb je er geen fuck meer aan. Iedereen heeft wel een goede inzet. Hoe standaard wil je een argument gebruiken zeg. Noem is een andere kwaliteit behalve inzet....

Joy4ever schreef:

(quote)
Wiel op rechtsback....

Dat hoef ik niet eens meer te vermelden, die speelt al maanden kut.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

't was drie keer niks deze kwalificatieronde. Een gemiste penalty van de Belgen tegen de Turken minder en België had ook gewoon barrages kunnen spelen. Zitten een beetje in hetzelfde slootje als wij heb ik de indruk. Kunnen best voetballen, maar geen match controlleren.

De meest gelukkige werd 2e in jullie groep.

België verspeelde in de slotfase tegen Oostenrijk 4-4 en Azerbeidzjan 1-1 al hele dure punten, liet in de slotfase thuis tegen Turkije de winst liggen dankzij Witsel en zagen Turkije vorige maand een potje in de 97e minuut nog winnen van een laagvlieger. Het dubbeltje viel gewoon verkeerd, al mag je dit natuurlijk de Belgen ook wel verwijten. Zoveel talent en er zo weinig mee doen is wel wat gênant. Dit was echt een makkelijke groep om 2e te worden. Ik hoor ze nu wel allemaal positief over WK 2014, maar je moet je nog eerst maar eens zien te plaatsen. Belgie had natuurlijk ook geluk dit maal dat Turkije ook constant punten heeft verspeeld. Die mazzel krijg je natuurlijk niet in elke reeks.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Erwinner schreef:

8 pagina's amper een Belg op dit veld Nee , ik had het ze wel gegund hoor

Even de bittere pil doorslikken.

Het zit er weer op. Nou ja, we hadden tenminste ons lot nog tot op het einde "in eigen handen".

Duitsland is verder een klasseteam. Belgen goed begonnen, maar twee klasseflitsen en einde verhaal. Ach, sowieso heeft België de kwalificatie niet in Duitsland verloren, maar al veel eerder.

Op naar Brazilië 2014

Onderhond

• 87621 berichten
  • 12887 stemmen

Iedereen heeft wel een goede inzet.

Vind je? Zag gisteren aardig wat gefrustreerde kopjes na de 3-2. Dan zijn vechters als Kuijt van goudwaarde, 't is alleen een beetje jammer dat hij dat nooit 90 minuten lijkt vol te kunnen houden. Zie ik veel liever dan zo'n Huntelaar of Van Persie dan.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Ze voetbalden gewoon de hele wedstrijd op dezelfde manier, dat er frustratie in de koppies komt is logisch. Maar zo'n speler is voetballend gewoon bijzonder matig(vooral voor de positie in het elftal die hij bekleed aan de zijkant) en dan is het fijn wanneer er een Elia binnenkomt die gelijk wel 3 keer zijn mannetje voorbij vliegt. Je bent gewoon vleugellam wanneer die Kuijt erin staat.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Best raar als mensen na dit WK nog steeds aan de waarde van Kuyt niet zien.....

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Ik begrijp die kritiek ook niet. Maar goed, die geluiden komen dan ook vaak uit het Ajax kamp. Je hebt jongens als Kuijt echt nodig. Al was het maar om een bal door te koppen in een WK kwartfinale .

Kuijt heeft niet de voetballende kwaliteiten voor een basisplaats. Als je hem als buitenspeler ziet (Huntelaar of Persie zou dan spits zijn), dan heb je voor de 3 plekken achter de spits wederom vPersie, Sneijder, Afellay, Robben, Elia, vd Vaart als opties. Dan stel je toch geen breker/anti-voetballer als Kuijt op? Kuijt moet je vaak laten invallen en vermoeide tegenstander nog meer moe laten worden dankzij zijn gedraag. Maar voetbaltechnisch voegt hij niks toe. Geen acties, geen bepalende momenten, geen snelheid, geen onvoorspelbaarheid...niks.

Heeft verder geen fuck met het Ajax kamp te maken, deze kritieken komen van heel veel kanten. Je kan het anders zeggen, de enigen die perse aan Kuijt vast willen blijven houden zijn een paar verstokte Feyenoord fans, die hem dankbaar zijn dat hij jaren terug in de Kuip speelde. Maar je kan eigenlijk niet 1 legitieme reden bedenken waarom hij in de basis hoort en onze rasvoetballers dus op de bank. Hard werken doen andere spelers wel. Desnoods stel je weer het blok vBommel-de Jong op, dan komt er ook niemand over de middenlijn heen. Daar hebben we Dirk Kuijt niet voor nodig. Een links of rechtsbuiten moet er staan voor de creativiteit, acties en regelmatige voorzetten.

Onderhond

• 87621 berichten
  • 12887 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

[Belgie had natuurlijk ook geluk dit maal dat Turkije ook constant punten heeft verspeeld. Die mazzel krijg je natuurlijk niet in elke reeks.

Maar da's het grote probleem van België de laatste jaren. Zichzelf echt opladen gebeurt voornamelijk in functie van de situatie. Met een Turkije dat meer punten pakte hadden de Belgen ongetwijfeld er ook minder laten liggen. Dat is die laksheid van "de volgende match kan het ook nog".

Overigens had Azerbeidzjan/Oostenrijk niet zoveel uitgemaakt, of je had die wedstrijden echt allebij moeten halen. Het is uiteindelijk verloren in België - Turkije, waar we uiteindelijk een kloof hadden kunnen slaan die groot genoeg was. Met de twee punten uit Azerbeidzjan of Oostenrijk thuis hadden we nog steeds 3e gestaan.

en dan is het fijn wanneer er een Elia binnenkomt die gelijk wel 3 keer zijn mannetje voorbij vliegt

... en er verder niet zo veel mee doet. Dan liever een Kuijt die de bal er al struikelend en beukend inhobbelt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

Op het WK heeft hij lange tijd vooral niks laten zien. Maar hij speelde tegen Brazilie wel verdienstelijk na de rust ja, zoals heel Oranje overigens. De halve finale was ook nog wel goed. Maar normaals, toen zat heel Oranje in een flow. Dat Oranje er dat WK voetballend niet altijd even goed uitkwam lag ook aan de gebrekkige kwaliteiten van KUijt.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Juist, voorin heb je GEEN werkers nodig, maar creatieve mensen!

Ajacieden zijn de enigen met verstand hier

Joy4ever

• 4624 berichten
  • 1845 stemmen

Reinbo schreef:

Ik begrijp er ook helemaal niks van. Zelfs de "grote" spelers van Oranje willen graag dat Dirkie erbij is. En dat is niet omdat ie niks toevoegt. Maar goed, we kunnen er hele discussies over gaan voeren maar Bert stelt Kuijt toch op. En Pieters.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Op het WK heeft hij lange tijd vooral niks laten zien. Maar hij speelde tegen Brazilie wel verdienstelijk na de rust ja, zoals heel Oranje overigens. De halve finale was ook nog wel goed. Maar normaals, toen zat heel Oranje in een flow. Dat Oranje er dat WK voetballend niet altijd even goed uitkwam lag ook aan de gebrekkige kwaliteiten van KUijt.

En van Persie in de spits.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Ik begrijp er ook helemaal niks van. Zelfs de "grote" spelers van Oranje willen graag dat Dirkie erbij is. En dat is niet omdat ie niks toevoegt.

Komt omdat het allemaal gaybuddies zijn die elkaar in voor- en tegenspoed steunen Denk dat Affelay of Elia liever zelf in de basis staan dan dat ze Kuijt van alles gunnen. En hij mag er heus wel bij zijn hoor, alleen dan neemt ie gezellig naast de anderen plaats op de bank.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

En van Persie in de spits.

Ook ja, die voegde helemaal niks toe. Maar goed, ik pleit al jaren voor Huntelaar als vaste spits. Gelukkig bewijst hij het elke keer weer. 12 goals gemaakt deze EK campagne, met ruime afstand nr 1 spits van alle groepen (nr 2 heeft geloof ik 9 goals gemaakt). Van Persie is geen echte spits. Hij is eigenlijk een nr 10, maar heeft de pech dat Sneijder vele malen beter is.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Als Kuyt een meerwaarde moet zijn moet je je wel zorgen gaan maken. Zeer nuttige speler voor landen als Montenegro en Schotland maar voor dit Oranje niet. Vooral omdat je qua positiespel één van de meest talentvolle groepen hebt die er is, met Kuyt werk je jezelf alleen maar tegen. Hij is onvermoeibaar, goede mentaliteit maar daar houdt het dan op. Oranje met Kuyt in de basis XI speelt dan al gauw met een man minder.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Een Feyenoorder met verstand

kos

• 46720 berichten
  • 8874 stemmen

Griekenland .

Charisteas in de laatste minuut. .

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Ik begrijp er ook helemaal niks van. Zelfs de "grote" spelers van Oranje willen graag dat Dirkie erbij is. En dat is niet omdat ie niks toevoegt. Maar goed, we kunnen er hele discussies over gaan voeren maar Bert stelt Kuijt toch op. En Pieters.

En als dit gevraagd wordt over Afellay, Van Persie, Huntelaar of Elia dan zeggen ze hetzelfde. Ooit wel eens een international een college af zien vallen in de pers? Dirk lijkt me een hele aardige gozer en dankzij dat harde werken doet hij zeker af en toe wel eens wat goeds, maar van de 10 duels speelt hij er vaak gewoon de helft slecht. Ik heb liever spelers die constant belangrijk en bepalend zijn.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Daarnaast vraag ik me af of hij niet gewoon een spits is, want Kuijt heeft wel een neusje voor de goal en verbloemt op deze manier zijn waardeloze optredens over het algemeen. Kan je hem beter als 2e of 3e spits meenemen dan als buitenspeler.

Joy4ever

• 4624 berichten
  • 1845 stemmen

rep_robert schreef:

Komt omdat het allemaal gaybuddies zijn die elkaar in voor- en tegenspoed steunen .

kos

• 46720 berichten
  • 8874 stemmen

Ben benieuwd of de hamster het ook tegen goede voetballanden goed gaat doen trouwens.

Joy4ever

• 4624 berichten
  • 1845 stemmen

kos schreef:

Griekenland .

Ja, je moet lekker blij zijn met Griekenland

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

Daarnaast vraag ik me af of hij niet gewoon een spits is, want Kuijt heeft wel een neusje voor de goal en verbloemt op deze manier zijn waardeloze optredens over het algemeen. Kan je hem beter als 2e of 3e spits meenemen dan als buitenspeler.

Is ook meer een spits maar geen goalgetter als Huntelaar. Huntelaar kan van een halve kans een goal maken. Kuyt heeft vier 100% kansen nodig om hetzelfde te bewerkstelligen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4726 stemmen

Zo een Kuyt is van goudwaarde. zo een speler mist België momenteel. 10 jaar geleden hadden we minder voetballend talent maar wel een Wilmots en Verheyen. Geen stijl maar wel bijzonder nuttig en blijkbaar essentieel voor het evenwicht. Want resultaten halen lukt blijkbaar niet.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

------------Stekelenburg--------------

Wiel-Heitinga-Mathijsen-Pieters

-------vBommel-De Jong--------

--------------Sneijder---------------

----Robben-Huntelaar-Afellay---

Dit zou denk ik de sterkste ploeg zijn. Al kan je de Jong ook wisselen met vd Vaart of Strootman, ligt aan de tegenstander. Tegen sommige ploegen heb je fysiek nodig, tegen anderen weer creativiteit. En verder eens stoppen van Persie overal neer te zetten waar hij niet hoort.

Dit Oranje heeft gewoon 2 creatieve buitenspelers, een effectieve spits en een bepalende nr 10 achter hem. Zwakke punten zijn momenteel de 2 backs, die wisselvallig presteren. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat zeker vd Wiel weer beter gaat spelen. Die speelde een top WK, die heeft dat niveau in zich. En Pieters is ook niet zo heel slecht. Met PSV zal hij ook nog nationale toppers en mooie EL duels spelen waarin hij zich kan verbeteren. En uiteraard nog oefenduels met Nederland.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Is ook meer een spits maar geen goalgetter als Huntelaar. Huntelaar kan van een halve kans een goal maken. Kuyt heeft vier 100% kansen nodig om hetzelfde te bewerkstelligen.

Daarom zei ik ook 2e of 3e spits Want ze willen hem allemaal zo graag erbij hebben hehe.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En verder eens stoppen van Persie overal neer te zetten waar hij niet hoort.

En 'm dan op de bank zetten, als ie ergens niet hoort .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.