- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Allemaal leuk en aardig reinbo, maar wat heeft kuijt nou echt betekent op het wk vraag ik mij dan af. Heeft hij zijn werk als buitenspeler goed verricht? Met hem in de basis zullen wij simpelweg geen prijzen pakken en ik ga er ook van uit dat wanneer affelay en robben fit zijn dat kuijt dan gewoon net zoals bij liverpool op de bank zit. Het was gisteren ook weer bar en boos met hem en de enige reden dat ie scoort is omdat hij niet meer op de positie stond waar ie hoort te staan.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Kuijt: 10e qua interlands voor het grote Oranje. 
En het duurt niet lang of hij staat 6e.
Ah! Dit getuigt weer van een objectieve blik in deze 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Was wekelijks spelen bij je club niet een vereiste onder van Marwijk? In dat geval is het nog maar te bezien of Afellay een basisplaats op de vleugels gaat krijgen straks.
Joy4ever
-
- 4624 berichten
- 1845 stemmen
en de enige reden dat ie scoort is omdat hij niet meer op de positie stond waar ie hoort te staan.
.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Ik zei ook al eerder dat hij zijn waardeloze spel soms verbergt doordat hij een neusje voor de goal heeft. Maar stel hem dan als spits op en niet op de buitenkant waar het gewoon huilen met de pet op is.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Dat valt mij sowieso op bij Kuijt.Vrijwel al zijn goals in Oranje zijn rebounds.
En dat is inderdaad een kwaliteit.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Blijf dat altijd zo tenenkrommend noemen. Dat op de juiste plek staan toedichten aan een kwaliteit terwijl het gewoon stom geluk is.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Bij Kuijt heb ik ook niet echt het idee dat het een kwaliteit is, maar dat hij toevallig op de goede plek staat in het soort gevalletjes als gisteren 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als je ziet hoe vaak ie op de verkeerde plek staat
.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
En alweer die grote waffel. Iets meer bescheidenheid zou je sieren. Zo best presteert Portugal de laatste jaren niet. Je krijgt thuis tegen IJsland al 3 goals tegen en je verliest van een C land als Noorwegen.
Als je realistisch bent weet je wel dat Portugal over 2 wedstrijden een land als Turkije, Ierland of Montenegro moet hebben. Heeft niets met grote waffel te maken, maar met logica, cijfers en realisme.
In ieder geval heb ik helemaal geen zin in die vreselijke play-offs. Het is jammer dat Portugal altijd de beslissing op het laatst moet laten vallen i.p.v. gewoon die wedstrijden tegen Cyprus en Noorwegen te winnen. 'Later zien we het wel' is een motto waar we langzamerhand vanaf moeten stappen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Geen idee waar dat misplaatste arrogante vandaan komt. Geen idee waarom Ierland of Turkije goed te doen moet zijn. Estland of Montenegro zou wel te doen zijn, maar over die andere 2 kan je gewoon struikelen. Portugal scoort te weinig, krijgt makkelijk goals tegen, speelt niet vloeiend en heeft een falende vedette voorin. Portugal is qua naam top, qua ploeg echt niet.
Kwalitatief gezien had Portugal deze groep met 2 vingers in de neus moeten winnen. Maar dat deden ze niet. Je bent op doelsaldo nog 2e gebleven, maar je staat wel gelijk met een prutland als Noorwegen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als je realistisch bent moet je ook geen moeite hebben met Denemarken en mag je helemaal niet verliezen van een land, dat voetballend al jaren niks meer voorstelt.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Overigens presteert Portugal prima, de laatste jaren. Is er met elk groot toernooi bij en heeft in 2000, 2004 en 2006 respectievelijk halve finale, finale en halve finale gehaald. In 2008 door finalist Duitsland uitgeschakeld en in 2010 door latere winnaar Spanje. Dus hoezo niet goed gepresteerd?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dan heeft Honduras het ook niet slecht gedaan op het afgelopen WK.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Overigens presteert Portugal prima, de laatste jaren. Is er met elk groot toernooi bij en heeft in 2000, 2004 en 2006 respectievelijk halve finale, finale en halve finale gehaald. In 2008 door finalist Duitsland uitgeschakeld en in 2010 door latere winnaar Spanje. Dus hoezo niet goed gepresteerd?
En 2002? 2008? 2010? Je kan het wel eenzijdig brengen, maar na de halve finale van 2006, nu weer 5 jaar terug heeft je land niks meer gepresteerd. Uitgeschakeld worden door Spanje noem jij een goede prestatie? Het is geen schande, maar je bent er wel uit.
Waarop baseer jij nog dat Portugal top is? Ze hebben al 2 kwalificatietoernooien niet eens de 1e plek kunnen pakken in de groep die 2x goed te doen was.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dan heeft Honduras het ook niet slecht gedaan op het afgelopen WK.
Laten we maar beginnen dan om Zwitserland heilig te verklaren, zij wonnen immers van Spanje in 2010 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Geen idee waar dat misplaatste arrogante vandaan komt. Geen idee waarom Ierland of Turkije goed te doen moet zijn. Estland of Montenegro zou wel te doen zijn, maar over die andere 2 kan je gewoon struikelen. Portugal scoort te weinig, krijgt makkelijk goals tegen, speelt niet vloeiend en heeft een falende vedette voorin. Portugal is qua naam top, qua ploeg echt niet.
Kwalitatief gezien had Portugal deze groep met 2 vingers in de neus moeten winnen. Maar dat deden ze niet. Je bent op doelsaldo nog 2e gebleven, maar je staat wel gelijk met een prutland als Noorwegen.
Goals tegen krijgen maakt een mindere ploeg? Snap dat niet. We krijgen er tegen IJsland dan wel 3 tegen, maar scoren er 5. En we hebben het over het algemeen gewoon moeilijk tegen Scandinavische landen, heeft iets met mentaliteit of spelwijze te maken. Zo heeft ieder land wel zijn angstgegners, net als Portugal dat voor NL is.
Turkije heeft verder nooit voor problemen gezorgd en Ierland gaat het over 2 wedstrijden echt niet redden tegen Portugal. Wees reëel. De weg ernaartoe gaat weleens stroef, maar uiteindelijk staan we er gewoon.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Laten we maar beginnen dan om Zwitserland heilig te verklaren, zij wonnen immers van Spanje in 2002
Dat ook nog eens ja
. Dit Wk zelfs
. Je bedoelt Zuid-Korea denk ik
.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
En 2002? 2008? 2010?
Wat ik zeg dus. Duitsland en Spanje. Maakt je dan niet meteen een slecht presterend land, wat een onzin, als je net daarvoor 3 keer tot een halve finale/finale komt.
Ik geef toe dat Portugal nog niet het land is dat standaard bij de laatste 4 hoort, maar top 5/6 wil ik ons toch wel noemen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Goals tegen krijgen maakt een mindere ploeg? Snap dat niet. We krijgen er tegen IJsland dan wel 3 tegen, maar scoren er 5. En we hebben het over het algemeen gewoon moeilijk tegen Scandinavische landen, heeft iets met mentaliteit of spelwijze te maken. Zo heeft ieder land wel zijn angstgegners, net als Portugal dat voor NL is.
Turkije heeft verder nooit voor problemen gezorgd en Ierland gaat het over 2 wedstrijden echt niet redden tegen Portugal. Wees reëel. De weg ernaartoe gaat weleens stroef, maar uiteindelijk staan we er gewoon.
Kom zeg, voor een land dat verliest van B landen als Noorwegen en Denemarken heb je wel wat veel praatjes. Portugal heeft de laatste jaren gewoon niks in te brengen.
Kan ik ook wel zeggen, Nederland heeft altijd last van Zuid Europese landen. Is gewoon bullshit, ieder land is anders. Finland is geen Zweden en Noorwegen is geen Denemarken. Je kan niet bang zijn voor alle Scandinavische landen. Portugal heeft een overschatte ploeg met een falende vedette, daar blijf ik bij.
En ze zullen het denk ik wel redden, maar als ze Ierland of Turkije loten dan wordt het nog knap lastig.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat ook nog eens ja
. Dit Wk zelfs
. Je bedoelt Zuid-Korea denk ik
.
Daar moest uiteraard 2010 staan 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
'Niks in te brengen' is gewoon kul. Kan je niet zeggen van de ploeg met waarschijnlijk de beste vleugels. Ik hoor je wel wanneer NL Portugal weer eens loot 
Zou ik overigens weleens willen zien. Jullie backs tegen onze vleugelaanvallers.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
In 2004 haal je dan de finale maar verslik jeje tweemaal in Griekenland. Wat mij betreft kan je dan niet echt van een succesvol EK. 1/8 finale eruit is ook gewoon niet goed, ook al is het tegen Spanje.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Oke, iets te overdreven, maar ieder geval verre van imponerend. Sinds WK 2006 heeft Portugal niks aansprekend meer gedaan, niet in kwalificatie en niet op de toernooien.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
In 2004 haal je dan de finale maar verslik jeje tweemaal in Griekenland. Wat mij betreft kan je dan niet echt van een succesvol EK. 1/8 finale eruit is ook gewoon niet goed, ook al is het tegen Spanje.
Het was ook vooral de manier waarop. Ik herinner Portugal-Spanje nog goed, Portugal was compleet kansloos en werd weggetikt.
Met terugwerkende kracht was ik overigens voor Portugal in die wedstrijd 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zou ik overigens weleens willen zien. Jullie backs tegen onze vleugelaanvallers.
Ook weer misplaatste arrogantie. Eerst proberen het de Deense backs lastig te maken, dan pas aan Wiel en Pieters denken.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ook weer misplaatste arrogantie. Eerst proberen het de Deense backs lastig te maken, dan pas aan Wiel en Pieters denken.
Ik zou het anders stellen, als Rommedahl je achterhoede al uit elkaar kan spelen, hoe moet dat dan als Robben, Sneijder en Afellay dat gaan proberen? 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Of moeite hebben met Krohn Dehli
.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
en Ierland gaat het over 2 wedstrijden echt niet redden tegen Portugal. .
Dat dacht Frankrijk ook van tevoren. Sinds die laatste onterechte dag hebben ze geleerd van onderschatting.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ach, leuk voor die Fransen. Dat ze voor het WK in Brazilië al de play-offs in moeten is al erg genoeg
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.