• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.055 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.000 gebruikers
  • 9.371.740 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Nicolage Rico schreef:

ik zou het fijn vinden als de toplijsten (per genre) een top 100 krijgen i.p.v. een top 50.

Ben bang dat dat niet bij elk genre een wenselijk effect heeft.

Die instellingen (minimum aantal stemmen, lengte van de lijst, etc) zouden eigenlijk per toplijst anders moeten (kunnen) zijn, er staat iets in die richting op de wensenlijst.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1124000/1124133.300.jpg?cb=1553885274

Een aantal tv-film reeksen op MovieMeter zijn niet compleet, omdat sommige films niet voldeden aan de minimale speelduur eis van 45 minuten.

Het gaat hierbij om Lolamoviola's, One Night Stand films en ook Black Mirror 'films'.

De film Ce Magnifique Gâteau! (2018) kwam eind vorig jaar uit in de bioscoop, die kon om die reden ook niet worden toegevoegd.

Om hier wat aan te doen en te zorgen dat hierboven genoemde reeksen nu wel compleet op MM kunnen, hebben we besloten de minimale speelduur te veranderen naar 30 minuten.

Dit betekent dus (nog) niet dat alle korte films op MM kunnen worden toegevoegd, daar zijn voorlopig nog geen plannen voor.

We willen eerst kijken hoe deze aanpassing bevalt en de toestroom aan nieuwe toevoegingen die hierdoor op gang komt verwerken. Er komt vooralsnog geen specifieke aanduiding voor korte films.

Uiteraard kun je wel via de uitgebreide zoekmachine op speelduur selecteren.

Inmiddels zijn o.m. toegevoegd:

Le Ballon Rouge (1956)

Ce Magnifique Gâteau! (2018)

Kung Fury (2015)

Carne (1991) (Gaspar Noé)

Saludos Amigos (1942) (Walt Disney)

Beau Hunks (1931) (Laurel & Hardy)

Chickens Come Home (1931) (Laurel & Hardy)

The Grandmother (1970) (David Lynch)

Rabu Retâ (1959) (Seijun Suzuki)

The National Anthem (2014)

White Bear (2015)

The Waldo Moment (2015)

Metalhead (2017)

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

kappeuter schreef:

Om hier wat aan te doen en te zorgen dat hierboven genoemde reeksen nu wel compleet op MM kunnen, hebben we besloten de minimale speelduur te veranderen naar 30 minuten.

Dit betekent dus (nog) niet dat alle korte films op MM kunnen worden toegevoegd, daar zijn voorlopig nog geen plannen voor.

Mogen de 'grote namen' die ontbreken en op het randje van de 45 minuten zitten er nu dan wel op? Of wordt de grens van 45 min. streng gehanteerd m.u.v. de reeksen die je noemt?

Bijvoorbeeld: Zéro de Conduite (1933) - IMDb (44 min.)

En hoe zit het dan met een film als Las Hurdes (1933) - IMDb (30 min.) ?

Mogen ze allebei? Of alleen de eerste, of geen van beide?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ja alles vanaf 30 minuten en meer, dus die mogen er nu op.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Mooi . Ga ik die twee even insturen.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Kung Fury! Tof dat de limiet naar beneden is getrokken, ik zie wel een aantal dingen in mijn lijst staan die nu toegevoegd kunnen worden, maar waarom juist 30 minuten? Dan mis je nog steeds wel shorts zoals die van Buster Keaton, Disney, ...

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Dat heb ik toegelicht. De aanleiding is om genoemde reeksen compleet te kunnen maken.

We willen eerst kijken hoe deze aanpassing bevalt en de toestroom aan nieuwe toevoegingen die hierdoor op gang komt verwerken. Om het te kunnen behappen.

Voor korte films die vaak 10-14 minuten zijn zouden we dan specifieke regels willen schrijven (specifieke toevoegeisen). Dat is nu nog even niet aan de orde. Misschien later alsnog...

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Aha, dat had ik zo niet begrepen. Duidelijk nu! Zou mooi zijn als het er ooit nog van komt. Kan ik eens een lekkere boost maken in reviews, want nu staan de shorts gewoon allemaal in één document en moet ik item per item gaan nakijken wat de speelduur is

remorz

• 2497 berichten
  • 2739 stemmen

Gaan we hiermee niet een ongewenst verwarrende overlap met tvmeter krijgen?

Shadowed

• 11364 berichten
  • 6689 stemmen

30 minuten klinkt inderdaad wel heel extreem... Zal 40 niet een betere grens zijn?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

remorz schreef:

Gaan we hiermee niet een ongewenst verwarrende overlap met tvmeter krijgen?

Ik denk dat het meeste wat hierboven genoemd wordt niet op TvMeter staat / komt.

Er is voor de afzonderlijke Meter-sites de vrijheid de regels zelf te bepalen. Je zult ook miniseries hebben die op TvMeter staan.

Masters of Horror stond al jaren op MM. Daar hadden we al een regel voor in de Wiki.

Er is dus geen sprake van 'of / of'. Die overlap zal er ten dele zijn.

Of dat verwarrend is weet ik niet, nu je dit weet.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Shadowed schreef:

30 minuten klinkt inderdaad wel heel extreem... Zal 40 niet een betere grens zijn?

Dit is nu de nieuwe grens. Die is uiteraard arbitrair gekozen.

Wij hebben er voor gekozen om 'm toch iets ruimer te nemen, omdat we speelduren niet gaan afronden naar boven om binnen een marge te vallen.

Het lijkt ons een mooie uitbreiding.

Shadowed

• 11364 berichten
  • 6689 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

Dit is nu de nieuwe grens. Die is uiteraard arbitrair gekozen.

Wij hebben er voor gekozen om 'm toch iets ruimer te nemen, omdat we speelduren niet gaan afronden naar boven om binnen een marge te vallen.

Het lijkt ons een mooie uitbreiding.

Dat snap ik. Ik zeg het gewoon omdat MM nu waarschijnlijk overspoelt gaat worden met kortfilms. 45 minuten voelt voor mij nog aan als 'film' en 30 min meer als iets wat ik gewoon op YT kijk als ik me voor een half uur verveel.

Maar dat kan dan ook weer aan mij liggen, dat het gevoel van film ervoor mist. De keuze zal vast uit goede wil door jullie gemaakt zijn en ik neem aan dat er goed over is nagedacht dan. Wie ben ik dan om te klagen? Kan ook voordelen hebben wellicht.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Shadowed schreef:

Dat snap ik. Ik zeg het gewoon omdat MM nu waarschijnlijk overspoelt gaat worden met kortfilms. 45 minuten voelt voor mij nog aan als 'film' en 30 min meer als iets wat ik gewoon op YT kijk als ik me voor een half uur verveel.

Dat verwachten we niet direct. Het gros van de korte films / kortfilms (Vlaams) zal ook met de nieuwe regels niet op MM toegevoegd kunnen worden. Die hebben namelijk gemiddeld een speelduur van 10-14 minuten schat ik zo.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4511 stemmen

Ik neem aan dat ook de koppeling van Netflix erop wordt aangepast?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Alleen als het een aparte pagina heeft. Op welke titels doel je?

Black Mirror is vooralsnog niet mogelijk.

Kung Fury staat blijkbaar niet meer op Netflix, die link wordt nog weggehaald.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Shadowed schreef:

(quote)

Maar dat kan dan ook weer aan mij liggen, dat het gevoel van film ervoor mist. De keuze zal vast uit goede wil door jullie gemaakt zijn en ik neem aan dat er goed over is nagedacht dan. Wie ben ik dan om te klagen? Kan ook voordelen hebben wellicht.

Zal ook wel meevallen denk ik, omdat films van minder dan 45 minuten niet snel de bioscoop halen of breed verspreid zijn, behalve dan juist die grote namen die tot nu toe op MM ontbraken. Bijvoorbeeld klassieke silent movies.

Shadowed

• 11364 berichten
  • 6689 stemmen

arno74 schreef:

(quote)

Zal ook wel meevallen denk ik, omdat films van minder dan 45 minuten niet snel de bioscoop halen of breed verspreid zijn, behalve dan juist die grote namen die tot nu toe op MM ontbraken. Bijvoorbeeld klassieke silent movies.

Dat klopt en daarin kan ik je ondersteunen. Het is uiteindelijk een kwestie van aankijken denk ik zo. Maar het brengt ook mooie dingen met zich mee, ik heb bijvoorbeeld zojuist Carne van Noe toegevoegd! Dat vind ik wel een kleine overwinning.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4511 stemmen

kappeuter schreef:

Alleen als het een aparte pagina heeft. Op welke titels doel je?

Geen specifieke. Maar soms zocht ik op een extreem kort filmpje tussendoor door gewoon alles onder de 50 minuten te pakken en daar 1 uit te pakken.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Ben ik de enige hier die het een onverstandige keuze vind?

Voor Ce Magnifique Gâteau! werd de korte film Bloeistraat 11 van Nienke Deutz vertoond in de filmhuizen. Mag die er nu ook op? Voor Regained Memory van Stijn Bouma werd zijn korte film Lejla vertoond. Mag die er nu ook op? Beetje oneerlijk als je die niet zou toelaten.

En waarom moeten die 'reeksen' compleet gemaakt worden? Of voor wie? Lijkt me eerder een dwangmatige drogreden dan een echt doordachte regel.

Als je al iets verandert zou ik maximaal 40 minuten pakken als ondergrens. Wordt in het filmfestivalcircuit ook als middellange film betiteld en daar houden filmfestivals over de hele wereld zich aan.

Met dit beleid kan over een paar jaar mijn eigen short op MM ...

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4511 stemmen

Malick schreef:

Als je al iets verandert zou ik maximaal 40 minuten pakken als ondergrens. Wordt in het filmfestivalcircuit ook als middellange film betiteld en daar houden filmfestivals over de hele wereld zich aan.

Als dat echt zo is, lijkt die grens me ergens wel een goede.

En verder zouden reeksen altijd mogen ongeacht de lengte, mits dan voldaan aan bepaalde objectieve criteria. Bijvoorbeeld 80% is wel lang genoeg, dan die overge 20% ook op de site.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

JM is blij!

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Cat Soup er (terug) op!

kappeuter: is het mogelijk om Dit topic dan weer bij de film te zetten?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Verhoeven

Ik vind dat je nu een beetje een karikatuur van de situatie maakt.

Het gaat om een relatief kleine wijziging, die geen grote impact heeft.

Het is geen kwestie van alles of niets.

De films die je opnoemt kunnen besproken worden in een eigen topic in overige films.

Je hoeft er niet bang voor te zijn dat je short ooit op MM toegevoegd zal worden. Tenzij die een prijs wint op Cannes.

Mochten korte films ooit op MM geplaatst zullen worden, dan mag je zeer strenge toevoegingseisen verwachten. En amateurfilms zullen dus ook dan niet op MM geplaatst worden.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Onderhond schreef:

Cat Soup er (terug) op!

kappeuter: is het mogelijk om Dit topic dan weer bij de film te zetten?

Jazeker!

Voeg jij 'm toe?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

mjk87 schreef:

Geen specifieke. Maar soms zocht ik op een extreem kort filmpje tussendoor door gewoon alles onder de 50 minuten te pakken en daar 1 uit te pakken.

Deze zijn inmiddels toegevoegd, met Netflix-koppeling:

The White Helmets (2016)

Heroin(e) (2017)

Long Shot (2017)

Ladies First (2017)

End Game (2018)

Mocht iemand nog meer titels weten die op Netflix staan die nu voor toevoeging in aanmerking komen, laat het gerust weten. Ik heb nog geen manier gevonden om op speelduur te zoeken maar ik vermoed dat het hooguit om een handvol titels gaat.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Is het niet mogelijk om überhaupt bij te houden wat er nu met deze maatregel bijkomt? Daarmee bedoel ik dan dat users het zelf ergens kunnen aangeven als er nieuwe films in deze tijdklasse zijn toegevoegd, zoals er hierboven ook al een aANTal titels staan.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

tbouwh schreef:

Is het niet mogelijk om überhaupt bij te houden wat er nu met deze maatregel bijkomt? Daarmee bedoel ik dan dat users het zelf ergens kunnen aangeven als er nieuwe films in deze tijdklasse zijn toegevoegd, zoals er hierboven ook al een aANTal titels staan.

Dit wordt volgens mij maar door een handvol mensen gebruikt, maar ik zie hier vaak toevoegingen in verschijnen: Welke film(s) heb je ingezonden voor toevoeging

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

La Jetée is net twee minuten te kort

Dievegge

• 3170 berichten
  • 8193 stemmen

In de jaren '20 en '30 zijn er natuurlijk veel van die lengte. Wat L&H betreft: The Music Box is één minuut te kort, maar The Laurel-Hardy Murder Case is exact dertig minuten. Wel een mooi initiatief, die uitbreiding.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.