The Waldo Moment (2015)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Bryn Higgins
met Daniel Rigby, Chloe Pirrie en Jason Flemyng

Jamie Slater is een mislukte komiek die het stemmetje en de bewegingen van een blauwe, geanimeerde beer genaamd Waldo doet. Als Waldo interviewt hij politici en bekende personen die in de veronderstelling zijn dat het interview voor een kinderprogramma is, terwijl het in werkelijkheid om grove humor voor volwassenen gaat. Aangezien Waldo erg populair is willen de producenten een vervolg, Salter heeft zijn twijfels. Als een politicus vanwege een seksschandaal opstapt komen er tussentijdse verkiezingen in het stadje Stentonford. De producent van Waldo, Jack Napier, stelt voor om Waldo mee te laten doen aan die verkiezingen.

avatar van Warp
Dit is toch wel de minste uit de reeks. Vond hem behoorlijk uit de toon vallen in vergelijking met de andere afleveringen. Weinig futuristisch, niet echt duister en nogal flauw.

avatar van arno74
Maar wel heel realistisch helaas, een clown aan de macht.

avatar van Donkerwoud
Herinner me deze episode inderdaad als een beetje flets. Al heb ik een zwak voor Waldo.

avatar van HarmJanStegenga
In mijn herinnering was dit toch verrassend leuk, na mindere berichten en reviews. Vond Waldo bij vlagen erg geestig en volgens mij was dit best een (overdreven à la 'Black Mirror') realistisch en vermakelijk beeld van de gang van zaken in de politiek hier en daar.

Nog best oké.

Voor een Black Mirror short dan. Het uitgangspunt is in ieder geval interessant genoeg, zeker kijkende wat er daarna op politiek vlak nog allemaal gebeurd is. Daar valt best wat uit te halen, maar zoals steeds ontbreekt het daar een beetje aan.

Hoe boeiend het idee erachter ook is, de schrijvers weten er vaak zeer weinig mee aan te vangen. Het vervalt is dik aangezette clichés en wat ongepast genrewerk, iets wat het niveau alleen maar naar omlaag brengt. Ditmaal met iets betere regie van Higgins, al komt die ook veel beter tot z'n recht in een echte film.

Het dooft allemaal redelijk snel uit, beetje jammer van een film dat maar dik 40 minuutjes duurt. Volgens mij is het toch echt niet zo moeilijk om meer te doen met dit basisgegeven, maar in ieder geval werkt de down-to-earth aanpak hier een stuk betere dan een hoop andere Black Mirror delen. Mixed feelings dus.

avatar van Ajax&Litmanen1
Geen idee waar dit nou op sloeg, maar het was en niet interessant en misschien wel erger, het vooral ontzettend vervelend om naar te kijken. Visueel ook echt een belabberde aflevering en al te duister, de sfeer die toch wel erg over Black Mirror heen hangt, was het al helemaal niet.

avatar van mjk87
Mwoh. Wat wil men zeggen? Volgens mij een heleboel, maar echt geloofwaardig vond ik het niet. Ik kon er simpelweg niet in meegaan dat het publiek zo zou meegaan in een tekenfilmfiguur, metaforisch bedoeld of niet. Af en toe wel oprecht grappig en filmpje keek makkelijk weg, dus ook geen heel lage score ga ik deze geven. 2,0*.