• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.073 films
  • 12.209 series
  • 33.979 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.002 gebruikers
  • 9.371.830 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

De quote knop in de pm doet het al een tijd niet goed (eerst aanvinken en daarna op de quote knop drukken). Soms werkt dit wel maar soms ook niet.

Wat wel altijd werkt maar dat lijkt mij niet de bedoeling: klik op de 'link' naast 'verstuurd:' (dus op de datum wanneer het bericht is ontvangen) en dan op de quote knop drukken.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik kan deze problemen niet nabootsen. Het zou in ieder geval niet nodig moeten zijn om eerst op het vinkje of op de datum te klikken voor je quote, dat kan direct.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

In de pm alleen op de quote knop drukken werkt niet (wel op het forum overigens).

Wat de functie van het vinkje dan nog is... geen idee (het verwijderen van de pm's kan door op de x te drukken en is sneller).

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Alexander1900 schreef:

Ik ga het nu toch maar vragen want ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nou zit want ik zie het regelmatig. Als ik bijv. in een topic post (op 't forum), dan staat de post bijv. op pagina 5, maar wat later staat die op pagina 6. Hoe kan dit?

Ik weet nu hoe het zit. Per pagina heb je 30 posts. Echter, bij de laatste pagina in een topic kun je meer dan 30 posts hebben. Zelfs 33. Dit heb ik getest. Maar dit is slechts tijdelijk want die 3 extra posts, komen wat later op de volgende pagina terecht waardoor je dus een verschuiving van de posts ziet. Dit zag ik elke keer weer. Uiteindelijk zorgt MM er voor dat er weer 30 posts op een pagina komt (soort van correctie).

Er is dus niks aan het handje.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Alexander1900 schreef:

Wat de functie van het vinkje dan nog is... geen idee (het verwijderen van de pm's kan door op de x te drukken en is sneller).

Niet heel nuttig inderdaad. Met click, en daarna shift+click kun je een deel van de discussie selecteren, en snel verwijderen, maar veel zal dat niet gebruikt worden

Flavio

• 4893 berichten
  • 5225 stemmen

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Krijg je bij verwijderen van je bericht trouwens geen reden meer? Ik zag bij Leaving Neverland een bericht van mij weggehaald. Zat geen onaardig woord in en ging over de film.

Zag bij Prooi ook een reactie weggehaald. Slowchat kennelijk. Was zo onschuldig en juist positief over Dick Maas in China dat ik wel wat vraagtekens zet bij deze reden en werkwijze.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Het is inderdaad wel de bedoeling dat er een bericht geplaatst wordt met korte toelichting nadat er iets wordt verwijderd.

Het mag ook stoïcijns gedaan worden, als het maar gebeurt.

Staat er overigens wel gewoon:

Film Pegasus schreef:

Ik heb een reeks berichten verwijderd. Graag over de film aub en geen slowchat op de site.

Niet alle deelnemers in een discussie krijgen hier persoonlijk bericht van.

Als er een alert ingediend is op jouw bericht dan is dat altijd wel het geval, maar anders niet. Daar is geen beginnen aan.

Of je bericht moet als enige bericht verwijderd zijn, dan zul je daar ook wel een pm van krijgen.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Bij Leaving nooit gehad. Ging echt alleen om mijn bericht.

Prooi tsja wil je zo streng zijn als er een leuke sfeer hangt over een succesje bij een film met amper 2 paginas tekst?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Macmanus schreef:

Prooi tsja wil je zo streng zijn als er een leuke sfeer hangt over een succesje bij een film met amper 2 paginas tekst?

Jij kan wellicht niet beoordelen hoeveel slowchat / geouwehoer er inmiddels bij was gekomen.

Het wordt niet zomaar weggehaald.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

We zullen idd altijd een bericht sturen naar de schrijver van een bericht als dat wordt weggehaald om wat toelichting te geven. Soms is het bericht kwetsend of gewoon spam, maar evengoed iets onschuldig als slowchat of totaal off topic. Bij Prooi ging het over meerdere berichten en zullen we dan ook op de pagina iets zetten.

Soms kan het bij slowchat net iets teveel zijn verwijderd, al zie ik wel goed uit wat echt weg moet. Bij Prooi was het wel nodig omdat je al snel een hele pagina vol overbodige berichten kreeg die niets meer met de film te maken hebben.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Van mij is er ook een bericht verwijderd. Gezien de huisregels terecht; er was inderdaad sprake van slowchat.

Ergens zou je willen dat de huisregels wat soepeler zouden zijn. Er is echter wel iets te zeggen voor deze huisregels, want hoewel het er hier tamelijk normaal aan toegaat, zie je ook hier terug dat leden totaal verschillend in het leven staan, en voor je het weet kent mm ook z'n twitterfitties. Of de site daar beter van wordt is zeer de vraag....

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Leaving blijf ik vreemd vinden. Daar heb ik niks over vernomen.

Snap de regel wel maar als het in de goede sfeer is zou het wellicht wat chiller mogen. In tijden dat je podcasts met alle meningen kan luisteren, kan stemmen met allerlei coole grafiekjes (letterboxd) is een soort film stamkroeg sfeer denk ik wel waarvan moviemeter het moet hebben. Als je dan dat soort dingen gaat weghalen maak je die sfeer wat dood imo.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Daar zou het forum dan vooral voor moeten dienen, al is die stap (als het over een bepaalde films gaat) niet altijd logisch. Anderzijds "leven" de berichten bij een film wel veel langer, dus mensen die daar volgend jaar een pagina vol slowchat tegenkomen zijn daar doorgaans niet echt van gediend.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Deels mee eens. Hoewel je kan je afvragen of oude berichten over de film zelf niet per defenitie jaren later irrelevant zijn. Alleen de meningen zulllen nog enige waarde hebben later. De eerste berichten zijn weliswaar over de film vaak toch in de trant van. Yes een nieuwe Tarantino. Of ik weet het niet met die Tarantino hoor. Of mijn reactie bij Prooi nou gek anders is dan dat vraag ik mij wel af.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Ik ken het specifieke geval niet, maar af en toe lees je toch hele sequenties aan non-commentaar terug, waarvan je achteraf denkt "dit had er wel af gekund".

De mening-filter zou dat inderdaad wel grotendeels moeten oplossen, die gebruik ik ook best vaak, maar niet iedereen vinkt z'n recensies even consistent aan. Als het wat kortere topics zijn is het vaak toch interessant er gewoon even volledig door te scrollen. Uit de pre-mening berichten haal je vaak nog wel wat interessante geschiedenis, maar die "joepie, een nieuwe film van …" berichten hoeven van mij zo ook niet.

Verder is men hier ook niet héél streng heb ik het gevoel, maar af en toe verdwijnt er wel eens een berichtje teveel.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Er is een 'mening' filter, is het dan niet handig om ook een 'recensie' filter te hebben? Om zo de slowchat en dergelijke makkelijk over te slaan voor een ieder die dat wenst.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Een recensie word hier mening genoemd.

Het is overigens niet zo een big deal. Alleen vond ik wat er nu was blijven staan en wat weggehaald was om het even. Ik zei iets van. “Wanneer kunnen we Flodder in China verwachten.” En iemand anders zegt “Snap China ergens wel. Een film over het gele gevaar.” Dan zou ik zeggen haal het allemaal weg. Nu ga je dus zitten shiften omdat Mickey in dit geval nog iets richting de film zegt en ik meer over Dick Maas. Maar het slaat allemaal op het succes van de film in China.

Anywho niet zo een probleem verder.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

Jij kan wellicht niet beoordelen hoeveel slowchat / geouwehoer er inmiddels bij was gekomen.

Het wordt niet zomaar weggehaald.

Mweh, heb het gisteravond laat nog gelezen. Iemand maakt een grapje over Chinezen, er volgen een paar berichtjes op van iemand die dat niet leuk vond en een paar die er wel om konden lachen en dat wordt meteen verwijderd. Iets minder streng en stug modereren mag soms ook wel, we zijn hier toch niet van suiker hoop ik? Het ging serieus om in totaal een berichtje of 10.

Ik zie tegenwoordig wel erg vaak bij topics staan dat een moderator weer wat heeft verwijderd, maar volgens mij is MM toch een van de vriendelijkste fora in houding en gedrag die ik ken.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Dat is omdat we goed modereren, en niet te streng.

Ik denk dat het allemaal wat uit z'n verband wordt gehaald. Vertrouw er maar op dat er niet overdreven veel berichten worden weggehaald.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik zie tegenwoordig wel erg vaak bij topics staan dat een moderator weer wat heeft verwijderd, maar volgens mij is MM toch een van de vriendelijkste fora in houding en gedrag die ik ken.

Misschien toch een connectie dan

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Misschien toch een connectie dan

Ik loop nu 13 jaar op de site, heb echt zelden een vriendelijkere plek gezien dan hier bij internetdiscussies. Ook zonder ingrijpen van de crew.

Ben ook niet boos ofzo, maar verbaas me er soms wel over als er weer berichten weg zijn.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Schoon schip houden stelt gewoon een goed voorbeeld. Het is er trouwens best wel eens hevig aan toe gegaan op MM, maar dan wordt er gewoon kordaat opgetreden.

Behalve die ene keer toen ik tijdelijk geband was, dat was compleet onterecht. Maar iedereen heeft het recht om een keer te flateren natuurlijk.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Onderhond schreef:

Behalve die ene keer toen ik tijdelijk geband was, dat was compleet onterecht. Maar iedereen heeft het recht om een keer te flateren natuurlijk.

Dat is mij ook overkomen, via een welbekend sporttopic haha. Maar dankzij kappeuter heb ik daarna toch nog een herkansing gekregen. Moet je nagaan hoe leeg het Bohemian Rhapsody topic zonder die beslissing was geweest

Ben verder ook heel tevreden over de crew hoor. Maar soms is het iets té correct. Verder ook geen lange discussie waardig overigens.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Ik heb nog niks in mijn prijzenkast staan qua bans. Wel op andere forums maar dat was niet altijd terecht.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Mweh, heb het gisteravond laat nog gelezen. Iemand maakt een grapje over Chinezen, er volgen een paar berichtjes op van iemand die dat niet leuk vond en een paar die er wel om konden lachen en dat wordt meteen verwijderd. Iets minder streng en stug modereren mag soms ook wel, we zijn hier toch niet van suiker hoop ik? Het ging serieus om in totaal een berichtje of 10.

De gewraakte opmerking staat er nog steeds. Wat mij betreft terecht en bovendien laat mm daarmee zien niet van suiker te zijn.

Verder is een dergelijke discussie in 99 van de 100 gevallen nutteloos, aangezien vrijwel niemand van standpunt verandert. De verwijderde 'discussie' liet eenzelfde beeld zien: Donkerwoud deed niets met mijn geinig bedoelde opmerking die tevens een spiegel voor moest stellen maar borduurde gewoon rustig verder door een volgende opmerking over 'het niveau' te maken. En andersom vind ik ook nog steeds precies hetzelfde, namelijk dat ie geen punt heeft en dat ie gewoon wat zit te zeveren om het zeveren. Kortom, als je dit door laat modderen levert het buiten wederzijds onbegrip helemaal niets op...

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2364 stemmen

Waarschijnlijk al veel eerder aangehaald; ik zou het fijn vinden als de toplijsten (per genre) een top 100 krijgen i.p.v. een top 50.

Via die lijsten kom ik regelmatig toffe filmpjes tegen en er zit vast ook genoeg mooi spul tussen de nummer 51 t/m 100.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Kan misschien inmiddels wel. Al krijg je dan aan de onderkant gemiddeldes die niet zo hoog zijn voor een toplijst.

Je kunt het voorlopig oplossen door te zoeken op overige gegevens en daar genre te selecteren en aantal stemmen op 100 te zetten. Dan krijg je die uitgebreidere lijst al.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Goed idee, op musicmeter mag dat trouwens ook.

NRT

• 813 berichten
  • 484 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

De gewraakte opmerking staat er nog steeds. Wat mij betreft terecht en bovendien laat mm daarmee zien niet van suiker te zijn.

Verder is een dergelijke discussie in 99 van de 100 gevallen nutteloos, aangezien vrijwel niemand van standpunt verandert. De verwijderde 'discussie' liet eenzelfde beeld zien: Donkerwoud deed niets met mijn geinig bedoelde opmerking die tevens een spiegel voor moest stellen maar borduurde gewoon rustig verder door een volgende opmerking over 'het niveau' te maken. En andersom vind ik ook nog steeds precies hetzelfde, namelijk dat ie geen punt heeft en dat ie gewoon wat zit te zeveren om het zeveren. Kortom, als je dit door laat modderen levert het buiten wederzijds onbegrip helemaal niets op...

Best grappige opmerkingen . Wel cliché.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.