Long Shot (2017)

Documentaire

geregisseerd door Jacob LaMendola
met Juan Catalan, Leslie Dunn en Melissa Catalan

Juan Catalan werd in 2003 gearresteerd voor de moord op de 16-jarige Martha Puebla. Maar Catalan was die avond in het Dodger Stadium in Los Angeles, om een honkbalwedstrijd bij te wonen met zijn dochtertje. Hij baseert zijn verdediging op de onbewerkte beelden van een populaire tv-serie.

avatar van mjk87
Aardige docu die vooral draait rond één puntje in een rechtszaak, wat uiteindelijk niet het uitsluitende bewijs was. Docu is kort en redelijk kaal qua camerawerk, maar wel redelijk verteld. Wel mist de docu echt diepgang. Dat alles is wel te doen en de korte lengte maakt dit goed kijkbaar tussendoor. Wat wel steekt zijn de interviews, heel erg ingezoomd op de personen die ook de teksten lijken te acteren. Heel naturel voelt het niet aan, waardoor je bijna gaat twijfelen aan de geloofwaardigheid. 2,5*.

avatar van MARCOS72
Kroongetuige Martha Puebla getuigd tegen de broer van Juan Catalan. Hij is bij deze rechtszaak aanwezig om zijn broer bij te staan. Martha wordt doodgeschoten voor haar huis waarbij enkele getuigen aanwezig waren en op de vlucht sloegen. Deze getuigen werden door recherche gehoord en omdat Juan in zijn jeugd wat criminele dingen had gedaan hadden ze een foto van hem. Deze foto hadden ze omcirkeld zodat de getuigen hem als eerste aan zouden wijzen. Maar was hij wel dader ?
Hij mag van geluk spreken dat hij gefilmd werd door een camera ploeg in het stadion en gebeld had met zijn GSM. Anders zou hij nu in deathrow zitten. Knap werk van zijn advocaat.