The Prince (2014)

Actie / Thriller

geregisseerd door Brian A. Miller
met Bruce Willis, John Cusack en Jason Patric

Paul Garcia is een monteur, eigenaar van een kleine garage, voormalig huurmoordenaar, weduwnaar en vader van zijn inmiddels volwassen dochter Beth. Zij studeert aan de andere kant van het land. Op een dag vermoedt Paul dat ze ontvoerd is en in plaats van de politie in te schakelen besluit hij zelf op onderzoek uit te gaan. Het blijkt dat hij zijn criminele verleden nog niet helemaal van zich heeft afgeschud.

De plot van deze Actie / Thriller lijkt regelrecht gekopieerd van andere "vader redt dochter" films als "Taken (2008)" en "Stolen (2012)" en voor Bruce Willis en John Cusack was dit overduidelijk een "cash and run" project.

Ex-crimineel Paul Garcia (Jason Patric) leidt een rustig bestaan als automonteur, maar als hij vermoedt dat zijn dochter Beth (Gia Mantegna) vastgehouden wordt, gaat hij er op af. Zijn oude maten helpen hem op weg, maar seinen ook zijn aartsvijand Omar (Bruce Willis) in.

Laat je niet voor de gek houden, de grootste namen hebben in deze film de kleinste rollen en doen het alleen voor de schnabbel. Jason Patric probeert Liam Neeson's rol in "Taken" na te doen en verbruikt daarbij veel meer kogels zonder enige indruk te maken. Kortom een dertien in een dozijn Actie / Thriller film.

Wat slecht geacteerd. Vooral dat grietje, Jezus wat slecht. Het was dat Bruce, Jason en John het goed maakten, maar anders...
Verhaal zuigt ook aan alle kanten. Mensen die dit vergelijken met Taken zijn lachwekkend. Even serieus. Taken was nog wel een goeie film, nieuw in z'n concept destijds. Spannend, goede actie en Liam is altijd een fijne acteur.
Over deze film ben ik niet te spreken. Actiescenes zijn te nep, onbekende acteurs kun je niet serieus nemen met hun belabberde acteerwerk, verhaallijn is bullshit en het eind slaat ook nergens op. Ook bizar dat je als kijker meelijden moet krijgen met de dader, de crimineel in dit geval. Al helemaal als hij op het eind geen greintje medelijden toont en spijt betuigt van z'n daad destijds. Jammer om te zien hoe hij zo harteloos praat over het doden van een onschuldig kind en vrouw en het "bijkomende oorlogsschade" noemt. Toen had ik zoiets van: schiet hem maar overhoop, wat een klootzak. Dus nee, nare nasmaak.

Dit is niet best. Wat erg dat Bruce Willis in zo'n film "moet" acteren.

Debiele schietscenes toch. Lijken wel een stel Lemmings.

avatar van Grindhouse62
Ondermaats actiepulp van B niveau die voor 1 keer kijken er mee door kan op een regenachtige dag als je
niets anders te doen kijken hebt. De film is op alle fronten zeer amateuristisch. Heb ze beter van B niveau gezien. Een 2.0