Billy Bathgate (1991)

Misdaad

geregisseerd door Robert Benton
met Dustin Hoffman, Nicole Kidman en Loren Dean

Billy Bathgate is een jongeman die steeds hogere aanzien krijgt en uiteindelijk bij de gang van Dutch Schultz terecht komt. Schultz is onder de indruk van Bathgate en besluit hem onder zijn gezag te nemen en hem te beschermen. Al snel realiseert Bathgate dat hij in een wereld van gevaar en dood terecht is gekomen.

neo (crew)
ik had eigenlijk wat meer verwacht van deze film,mede door de sterrencast,waaronder ook bruce willis en steve buscemi horen.er zitten zowel domme scenes in als een paar hele goeie.ik had een beetje het gevoel dat dustin hoffman niet zo'n zin in deze film.

avatar van gondwana
Toch verdient hij veel bekender te zijn dan nu het geval is...

avatar van Pierre1
Goede en mooie film, goed acteerwerk van Hoffman en Kidman. Mooi om de neerwaarste spiraal te volgen van Billy, en de beelden van het mafialeven om hem heen. 4*

FisherKing
Grootse cast, zwakke film. Hoffman speelt weliswaar aardig maar scenario vind ik zo zwak. (vond hij dus ook) Kidman zwalkt.
Zo jammer eigenlijk.

2.5

avatar van gondwana
Heb er goede herinneringen aan maar zag hem niet meer sinds 1993.
toen kende ik al die acteurs niet, enkel Bruce willis en dustin.

Vond hem wel cool. in die tijd zelfs beter dan Goodfellas...

beter dan goodfellas nou dat is wel een beetje teveel van het goeie het is een aardige film maar echt niet beter dan goodfellas

Vind dat deze film toch goed meeviel.Goed verhaal goede acteurs,de omgeving is goed weer gegeven.Vind dat Hoffman een goede rol speelde.Bruce had misschien juist een iets grotere rol mogen krijgen.
3.5 sterren

Mooie film en ook mooie rol van Kidman, heerlijke gangsterfilm.

avatar van Norma
Toch wel sfeervolle gangsterfilm, die als nadeel heeft dat het nergens echt spannend wordt. Dustin Hofman komt wat ongeïnspireerd over en wekt daardoor niet de indruk een meedogenloze boef te zijn. Kidman vond ik wel goed als gangsterliefje en de aanwezigheid van haar personage maakte het verhaal net even wat boeiender. Verder mooie locaties, maar de film mist een beetje vlammend acteerwerk.

avatar van Boddhi
Speelt zich af zo rond 1935 in een gangstermilieu. Het verhaal had iets meer in gezeten maar zoals ik me inleefde in Billy en wat er om hem heen gebeurt in een beklemmende sfeer van dreiging en geweld zat ik toch soms met spanning te kijken naar de onverwachte wendingen. Kortom: dit soort films hou ik wel van. Redelijk verhaal, aardig acteerwerk en feel good einde.

avatar van 606
Zeer aardig onbekende gangster film waarin goed geacteerd wordt.
De sfeer en setting zijn heel goed gedaan.
Verhaal is mooi en blijft boeiend.

3,5 ster

NKS
Matige film, is wel echt mijn genre maar heeft het net niet.

Marlo Stanfield
Hier idem. Ook wel mijn genre maar deze film is het net niet. Hoffman als Dutch Schulz kon nog net , hoewel hij overtuigendere rollen heeft gespeeld. Lucky Luciano was matig, en die hoofdrolspeler vond ik geen goed acteur.
Dat hij Kidman regelt is wel een koninklijke wending maar bijzonder is het allemaal niet.
Wel een mooi karakteristiek beeld van Amerika in de jaren 30, een hoop grote namen, en een geinig, vermakelijk verhaaltje.

avatar van Left4Dead
Redelijke prent met een mooi cast. Verder een standaard maffiafilm met een redelijk verhaal.
Leuke wegkijker, meer ook echt niet.
3** een 6,5/10