ad

Geregisseerd door: Robert Benton

Met onder meer: Dustin Hoffman, Nicole Kidman en Loren Dean

Releasedatum: 1 november 1991

Over Billy Bathgate

"In 1935, a New York kid was looking for a hero. He found Dutch Schultz."

Billy Bathgate is een jongeman die steeds hogere aanzien krijgt en uiteindelijk bij de gang van Dutch Schultz terecht komt. Schultz is onder de indruk van Bathgate en besluit hem onder zijn gezag te nemen en hem te beschermen. Al snel realiseert Bathgate dat hij in een wereld van gevaar en dood terecht is gekomen.

imageimageimageimageimage

avatar van neo

neo (crew)

ik had eigenlijk wat meer verwacht van deze film,mede door de sterrencast,waaronder ook bruce willis en steve buscemi horen.er zitten zowel domme scenes in als een paar hele goeie.ik had een beetje het gevoel dat dustin hoffman niet zo'n zin in deze film.

avatar van gondwana

gondwana

Toch verdient hij veel bekender te zijn dan nu het geval is...

avatar van Pierre1

Pierre1

Goede en mooie film, goed acteerwerk van Hoffman en Kidman. Mooi om de neerwaarste spiraal te volgen van Billy, en de beelden van het mafialeven om hem heen. 4*

avatar van FisherKing

FisherKing

Grootse cast, zwakke film. Hoffman speelt weliswaar aardig maar scenario vind ik zo zwak. (vond hij dus ook) Kidman zwalkt.

Zo jammer eigenlijk.

2.5

avatar van gondwana

gondwana

Heb er goede herinneringen aan maar zag hem niet meer sinds 1993.

toen kende ik al die acteurs niet, enkel Bruce willis en dustin.

Vond hem wel cool. in die tijd zelfs beter dan Goodfellas...

avatar van king roy

king roy

beter dan goodfellas nou dat is wel een beetje teveel van het goeie het is een aardige film maar echt niet beter dan goodfellas

avatar van Dead01

Dead01

Vind dat deze film toch goed meeviel.Goed verhaal goede acteurs,de omgeving is goed weer gegeven.Vind dat Hoffman een goede rol speelde.Bruce had misschien juist een iets grotere rol mogen krijgen.

3.5 sterren

avatar van Gert P

Gert P

Mooie film en ook mooie rol van Kidman, heerlijke gangsterfilm.

avatar van Norma

Norma

Toch wel sfeervolle gangsterfilm, die als nadeel heeft dat het nergens echt spannend wordt. Dustin Hofman komt wat ongeïnspireerd over en wekt daardoor niet de indruk een meedogenloze boef te zijn. Kidman vond ik wel goed als gangsterliefje en de aanwezigheid van haar personage maakte het verhaal net even wat boeiender. Verder mooie locaties, maar de film mist een beetje vlammend acteerwerk.

avatar van Boddhi

Boddhi

Speelt zich af zo rond 1935 in een gangstermilieu. Het verhaal had iets meer in gezeten maar zoals ik me inleefde in Billy en wat er om hem heen gebeurt in een beklemmende sfeer van dreiging en geweld zat ik toch soms met spanning te kijken naar de onverwachte wendingen. Kortom: dit soort films hou ik wel van. Redelijk verhaal, aardig acteerwerk en feel good einde.

avatar van 606

Zeer aardig onbekende gangster film waarin goed geacteerd wordt.

De sfeer en setting zijn heel goed gedaan.

Verhaal is mooi en blijft boeiend.

3,5 ster

avatar van NKS

NKS

Matige film, is wel echt mijn genre maar heeft het net niet.

Marlo Stanfield

Hier idem. Ook wel mijn genre maar deze film is het net niet. Hoffman als Dutch Schulz kon nog net , hoewel hij overtuigendere rollen heeft gespeeld. Lucky Luciano was matig, en die hoofdrolspeler vond ik geen goed acteur.

Dat hij Kidman regelt is wel een koninklijke wending maar bijzonder is het allemaal niet.

Wel een mooi karakteristiek beeld van Amerika in de jaren 30, een hoop grote namen, en een geinig, vermakelijk verhaaltje.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Redelijke prent met een mooi cast. Verder een standaard maffiafilm met een redelijk verhaal.

Leuke wegkijker, meer ook echt niet.

3** een 6,5/10

scorsese

Goeie film waarin een jongeman allerlei klusjes mag doen van een maffia-baas. Alhoewel het verhaal zelf niet al te veel voorstelt, zit er genoeg vaart in en wordt de film gaandeweg steeds beter. De film speelt zich af in het New York van midden jaren '30 en is in die hoedanigheid ook mooi aangekleed. Verder nog een cast met aardig wat bekende namen.