T2 Trainspotting (2017)

3,42

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Danny Boyle
met Ewan McGregor, Robert Carlyle en Jonny Lee Miller

Er zijn 20 jaar verstreken. Er is veel veranderd, maar ook veel hetzelfde gebleven. Ex-verslaafde Mark Renton keert terug naar de enige plaats die hij thuis kan noemen. Zijn oude maten Spud, Sick Boy en Begbie wachten op zijn komst, maar ook zijn 'oude vrienden' verdriet, verlies, vreugde, wraak, haat, vriendschap, liefde, verlangen, angst, spijt, diacetylmorfine, zelfvernietiging en gevaar, blijken hem op te wachten. Het duurt dan ook niet lang voordat hij in oude gewoontes dreigt te vervallen.

156 BERICHTEN 34 MENINGEN
avatar van schram101

In Film > Nieuws > T2: Trainspotting 2 (2017):

Ik weet niet of we dit nou moeten geloven maar Danny Boyle zegt hier mischien een sequel op Trainspotting te maken..

Trainspotting sequel op komst - FilmTotaal filmnieuws

Het eerste deel was bijzonder geslaagd in ieder geval..

avatar van DwarreI
Staat serieus op de planning nu, voor 2016 dus. Lijkt me op zich wel interessant om de complete cast meer dan vijftien jaar ouder weer terug te zien

Het boek Porno van Irvine Welsh., Speelt zich deels in NL af en is het vervolg op trainspotting. Renton zit met de knaken in amsterdam. Alle figuren komen weer voor, ook Begby!

Lv92
Zou leuk zijn om opnames in Amsterdam te zien.

avatar van Uier
Klasse, kan niet wachten. Trainspotting is fenomenaal en een vervolg met dezefde crew moet haast wel goed uitpakken.

Ewan McGregor wil vervolg op Trainspotting | NU

Echter:
"Iedereen heeft het er over en er over gespeculeerd, maar ik weet niet of het ook echt gaat gebeuren. Ik heb nog geen script gezien en ik weet ook niet of die er is."

avatar van DwarreI
Het gaat nu geloof ik toch echt gebeuren hoor..

avatar van Cowboy5

Gaaf, ben heel benieuwd of ie zo goed wordt als deel 1!

avatar van schram101

Mwoah gaaf, veel sequels kan ik me commercieel gezien best voorstellen, maar dit kan toch (hoe goed de eerste prent ook was) onmogelijk een commercieel succes worden..?

avatar van kevin_vp
Ze gaan in mei beginnen filmen! Zie imdb pagina.

avatar van Bacon
Ik kijk er erg naar uit!

kappeuter (moderator)
Nogal nietszeggende eerste teaser trailer:

T2 rainspotting | Trailer 1 - YouTube

Vanaf 16 februari in de bioscoop (Universal)

avatar van Bacon
Wow die trailer! Geweldig!

avatar van Verhoeven
Kan bijna niet meer misgaan!

Ziet er tof uit! (achja, wat ze ook zouden laten zien, zien ga ik 'm toch wel....)
Waarom heeft deze film eigenlijk nog geen reguliere filmpagina?

avatar van Uier
Trailer is alvast top! Niet teveel spoilers, geweldig sfeertje en leuk om die bekende gezichten te zien. Ongelofelijk dat het al 20 jaar geleden is wanneer ze voor het eerst te zien waren.

avatar van leatherhead
Kan niet wachten! Ziet er toch boven verwachting goed uit.

kappeuter (moderator)
Vanaf 16 februari 2017 in de bioscoop (Universal)

avatar van mcdaktari

Hier kijk ik nou echt naar uit, de nieuwe Danny Boyle!!
Trainspotting vond en vind ik nog steeds een geweldige goeie film. Ik hoop echt dat deze 2e net zo goed zal zijn, maar ik kan het me haast niet voorstellen dat deze nieuwe de eerste zal overtreffen. Bijna onmogelijk want dat was echt een super film, tenminste ik vind het één van m'n favorieten films.

avatar van trebremmit

Zo, dat is een verrassing! Trailer ziet er wel aardig uit, maar hopelijk wordt het niet teveel een herhalingsoefening.

avatar van Walter S.
Door Trainspotting de schrijver Irvine Welsh ontdekt (en uiteraard is het boek nog beter dan de film) en al diens boeken gelezen. Lijkt me erg te gek om dit vervolg te zien. Al is Acid House ook al een soort van Trainspotting 2, maar dan met andere personages.

avatar van Antonev

Ik weet het niet hoor. Het eerste deel was een fantastisch succes, maar dat het zo'n succes zou worden daar had niemand rekening mee gehouden. In het eerste deel klopt gewoon alles, het verhaal, de acteurs, de sfeer. De trailer van dit tweede deel ziet er vooral heel erg commercieel uit. Ik ben bang dat dit toch wel een tegenvaller zal gaan worden.

avatar van de grunt

Die nieuwe trailer belooft veel goeds. Prachtige tinten ook