Genre: Actie / Avontuur
Speelduur: 126 minuten / 131 minuten (unrated cut)
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Patrick Hughes
Met onder meer: Sylvester Stallone, Jason Statham en Dolph Lundgren
IMDb beoordeling:
6,1 (204.915)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 14 augustus 2014
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot The Expendables 3
"New team. New attitude. New mission."
Barney (Sylvester Stallone), Christmas (Jason Statham) en de rest van het team komen oog in oog te staan met Conrad Stonebanks (Mel Gibson), die jaren geleden samen met Barney de mede-oprichter was van 'The Expendables'. Stonebanks is later een meedogenloze wapenhandelaar geworden, waardoor Barney noodgedwongen werd om hem te moeten doden, tenminste dat dacht hij. Stonebanks, die aan de dood ontsnapte, heeft het plan opgevat om een einde te maken aan het team van The Expendables. Barney heeft echter hele andere plannen.
Externe links
Acteurs en actrices
Barney Ross
Lee Christmas
Max Drummer
Conrad Stonebanks
Trench
Galgo
Yin Yang
Doc
Gunner Jensen
Bonaparte
Video's en trailers
Reviews & comments
FunkStarr
-
- 1922 berichten
- 719 stemmen
De enige actiehelden uit de jaren 80 die ontbreken zijn gewoon Wesley Snipes en Steven Seagal. Voor de nieuwe generatie mag Dwayne Johnson erbij. Als men met deze acteurs een 3e deel maakt hebben we een mooie Expendables trilogie.
Precies, helemaal eens. Als die 2 er niet in komen hoeft het wat mij betreft niet meer. En dat meen ik serieus. Hun 2 zijn echt vereist voor deel 3. Die Avi nogwat (producent) gewoon vervangen voor een ander en Van Damme weglaten, dan komt Seagal echt wel. Couture kan zoweiso al weggestreept worden voor deel 3. Snap niet waarom Van Damme terug zou moeten komen in deel 3. Als tweelingbroer? yeah right... dat zou echt het stomste excuusje ooit zijn. Dus het enige wat er moet gebeuren is die producent vervangen. Is dat nu zo moeilijk? 
disneystore
-
- 1760 berichten
- 0 stemmen
Danny Trejo zou ik anders ook wel enorm vet vinden!
blackcat13
-
- 660 berichten
- 136 stemmen
Mooi. Perfect rolletje in Expendables 2 als levende legende, leuk om het hier bij te houden. Een grotere rol zou de magie van zijn cameo alleen maar verpesten, in mijn opinie. Daarnaast zal een grotere rol alleen maar zijn te oude leeftijd en gebrek aan acteercapaciteiten verhullen, iets dat door zijn kleine EX2 rol nog redelijk werd verborgen. Nee ik vind het perfect zoals het nu is. Mits EX3 ook een levende legende van de oude stempel heeft natuurlijk (Clint).
FunkStarr
-
- 1922 berichten
- 719 stemmen
Vond Van Damme echt 1 van de beste in deze film hoor, maar als hij meedoet komt Seagal niet. Hij verdient het wel om terug te komen maar Seagal verdient ook een plek in The Expendables.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Laat Seagal lekker ver van deze mooie films blijven. Die bolle heeft al 20 jaar niks goeds meer gemaakt en kan zeker niet concurreren met de meeste deelnemers.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De actiehelden zoals in deze film zijn toch fysieke acteurs? Die of vechtskills danwel lichamelijk iets aparts hebben?
Mel Gibson is daarom echt geen actieheld evenals Tom Cruise.
Je gaat aan zijn verdienste in Mad Max 1 & 2 voorbij. Daar is hij echt 100% bad ass. Geeft toe dat die andere films die hier genoemd worden vooral slappe meuk zijn, die 'm diskwalificeren. Braveheart en The Patriot hebben idd helemaal niks met het genre te maken.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Laat Seagal lekker ver van deze mooie films blijven. Die bolle heeft al 20 jaar niks goeds meer gemaakt en kan zeker niet concurreren met de meeste deelnemers.
Helemaal mee eens.
FunkStarr
-
- 1922 berichten
- 719 stemmen
Laat Seagal lekker ver van deze mooie films blijven. Die bolle heeft al 20 jaar niks goeds meer gemaakt en kan zeker niet concurreren met de meeste deelnemers.
Net alsof jouw ultieme held Schwarzenegger zo'n geweldige prestatie heeft geleverd... Hij ziet er inmiddels uit alsof die in een museum thuishoort
en misschien is zijn buik zelfs wel dikker dan die van Seagal. Maar zonder Arnold zou The Expendables ook niks zijn, en dat vind ik dus ook van Seagal.
blackcat13
-
- 660 berichten
- 136 stemmen
Hij ziet er inmiddels uit alsof die in een museum thuishoort
They all do... 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Net alsof jouw ultieme held Schwarzenegger zo'n geweldige prestatie heeft geleverd... Hij ziet er inmiddels uit alsof die in een museum thuishoort
en misschien is zijn buik zelfs wel dikker dan die van Seagal. Maar zonder Arnold zou The Expendables ook niks zijn, en dat vind ik dus ook van Seagal.
Arnold heeft een film-CV om U tegen te zeggen, bomvol met actieklassiekers. Daarnaast kan hij tenminste nog terugvallen op zijn charisma en humor. Als je de verhalen bij Ex1 en Ex2 leest dan merk je dat bijna iedereen de momenten met Arnold zeer waardeerde. Dat zal met die dikke met zijn staartje vast niet zo zijn. En Arnold is bepaald niet dik, zag er aardig afgetraind uit. Check Seagal eens bij Machete. Net een Michelin-mannetje.
They all do...

The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Voor Seagal maakt het niet uit in wat voor vorm hij is, zo lang hij z'n aikido trucjes is het een killer.
Welnee, het ziet er tegenwoordig echt heel zielig uit. Heb nog wel wat recent werk van de laatste jaren van hem gezien, is echt afschuwelijk slecht. Hij lijkt zelf ook gewoon geen enkele moeite meer te doen om nog fatsoenlijk over te komen en ergens indruk mee te maken in positieve zin.
Iron Maiden
-
- 2651 berichten
- 7065 stemmen
Ik heb het niet over zijn films, maar z'n Seagalkido.
Hij is 1 van de weinige actiehelden die ook daadwerkelijk kan vechten en nu nog steeds zou hij op z'n plek zijn bij The Expendables.
blackcat13
-
- 660 berichten
- 136 stemmen
Even tussen al het fan casting geweld door, misschien kunnen we ons eerst beter bezig houden met de vraag of ze het uberhaupt wel gaan gokken een derde film te gaan maken. Voorlopig lijkt het niet heel goed te gaan met het geld dat ze hebben binnengesleept, in vergelijking met het totale budget dat aan de film is besteedt...
FunkStarr
-
- 1922 berichten
- 719 stemmen
Arnold heeft een film-CV om U tegen te zeggen, bomvol met actieklassiekers. Daarnaast kan hij tenminste nog terugvallen op zijn charisma en humor. Als je de verhalen bij Ex1 en Ex2 leest dan merk je dat bijna iedereen de momenten met Arnold zeer waardeerde. Dat zal met die dikke met zijn staartje vast niet zo zijn. En Arnold is bepaald niet dik, zag er aardig afgetraind uit. Check Seagal eens bij Machete. Net een Michelin-mannetje.
Ik weet heus wel welke klassiekers Arnold op z'n naam heeft staan, ik zet hem niet voor niets in het rijtje Stallone, Eastwood, Bronson. Maar daar gaat het nu niet om, het gaat om een rol in de film. Wat heb je tegen Seagal dat hij niet mee mag doen? Tot nu toe heb je het alleen over zijn buik en hoe dik hij wel niet is, maar wat ik probeerde aan te geven is dat Arnold ook niet meer in topvorm is. En ik heb Machete gezien, en ok Seagal is dik geworden, so what?
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Arnold heeft terecht meer fans dan Seagal, dat is de conclusie 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik weet heus wel welke klassiekers Arnold op z'n naam heeft staan, ik zet hem niet voor niets in het rijtje Stallone, Eastwood, Bronson. Maar daar gaat het nu niet om, het gaat om een rol in de film. Wat heb je tegen Seagal dat hij niet mee mag doen? Tot nu toe heb je het alleen over zijn buik en hoe dik hij wel niet is, maar wat ik probeerde aan te geven is dat Arnold ook niet meer in topvorm is. En ik heb Machete gezien, en ok Seagal is dik geworden, so what?
Hij ziet er niet meer uit, hij kan er geen reet van, heeft geen charisma en maakt al 20 jaar rotzooi. Redenen zat die gozer te weigeren. Je doet net of Seagal een grootheid is, maar het publiek gaat echt niet los in de bios zoals bij de cameo van Norris of de entree van Schwarzenegger. Zo populair is Seagal niet en een cultfiguur is hij ook niet.
Schwarzenegger kan, wat ik al zei, nog teren op charisma en humor.
Beffrey28
-
- 476 berichten
- 1343 stemmen
Arnold heeft een film-CV om U tegen te zeggen, bomvol met actieklassiekers. Daarnaast kan hij tenminste nog terugvallen op zijn charisma en humor. Als je de verhalen bij Ex1 en Ex2 leest dan merk je dat bijna iedereen de momenten met Arnold zeer waardeerde. Dat zal met die dikke met zijn staartje vast niet zo zijn. En Arnold is bepaald niet dik, zag er aardig afgetraind uit. Check Seagal eens bij Machete. Net een Michelin-mannetje.
Maar ik vind zijn rol in Machete ondanks zijn plofkop wel goed. Vooral de zelfspot in de laatste scene vind ik meesterlijk.
Verder heb ik niks gezien van zijn recente werk dus weet niet hoe het met zijn vechtskills staat. Maar als badguy a la zijn rol in Machete mag hij van mij een kans krijgen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Een cameo zou ik prima vinden, meer niet.
FunkStarr
-
- 1922 berichten
- 719 stemmen
Je doet net of Seagal een grootheid is, maar het publiek gaat echt niet los in de bios zoals bij de cameo van Norris of de entree van Schwarzenegger. Zo populair is Seagal niet en een cultfiguur is hij ook niet.
Schwarzenegger kan, wat ik al zei, nog teren op charisma en humor.
Nooit beweerd dat hij een "grootheid" is, alleen dat hij wel in een film als dit thuishoort. je wil toch alle 80's helden in een film, dan moet Seagal er gewoon bij, zo simpel is het.
movieking
-
- 659 berichten
- 4818 stemmen
De lijst van movieking (minus SLJ dan) hoort eerder in een Ex-film dan The Rock.
Dankjewel
movieking
-
- 659 berichten
- 4818 stemmen
Trouwens, John Travolta zou ook niet misplaatst zijn hier als bad guy.
Kijk maar naar The Punisher, Swordfish, The Taking of Pelham 1 2 3 enz......
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31154 berichten
- 5451 stemmen
Benieuwd of Eastwood zou toehappen voor dit 3e deel. Verder blijft het speculeren welke namen er nog bij moeten. En bij elke naam zullen er wel een hoop tegenstanders zijn die vinden dat ondanks een mooie cv, die acteur er niet bij hoort. Wesley Snipes, Steven Seagal, Jackie Chan en Nicolas Cage mogen er zeker bij. En dan heb je enkele 'schaduw'acteurs die ook tal van actiefilms gemaakt hebben, maar niet het ruwe van een Stallone hebben: Harrison Ford, Mel Gibson, Tim Sizemore, Kurt Russell, Mr. T, Vingh Rames, Vin Diesel, Michael Madsen, Chow Yun-Fat, Michael Clarke Duncan en als ze nog niet helemaal versleten zijn misschien wel Bud Spencer en Terence Hill 
Johnny Sack
-
- 16 berichten
- 42 stemmen
Sinds wanneer is Schwarzenegger vs Seagal uberhaupt een discussiepunt?! Iedereen weet dat Arnold nr. One is hands down! Ongeacht wie er nu een vette pens, dikke kop of vies vettig vlasstaartje in de nek heeft.
Iron Maiden
-
- 2651 berichten
- 7065 stemmen
Hij ziet er niet meer uit, hij kan er geen reet van, heeft geen charisma en maakt al 20 jaar rotzooi. Redenen zat die gozer te weigeren. Je doet net of Seagal een grootheid is, maar het publiek gaat echt niet los in de bios zoals bij de cameo van Norris of de entree van Schwarzenegger. Zo populair is Seagal niet en een cultfiguur is hij ook niet.
Schwarzenegger kan, wat ik al zei, nog teren op charisma en humor.
Hij is nog steeds een aikido meester en hij heeft zat charisma, die blikken van Seagal doden.
Seagal heeft zeker wel wat actieklassiekers gemaakt en ik zelf zou wel een traantje van geluk moeten wegtikken als hij zou meedoen, hij heeft misschien niet de uitstraling maar zijn skills zouden een mooie aanwinst zijn voor de vechtscenes.
En noem een goede film van Lundgren van de afgelopen 20 jaar? 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Universal Soldier, precies 20 jaar oud! 
Toegeven, DL maakt ook veel matige films, maar hij is tenminste nog in topvorm. Ziet er zeer indrukwekkend uit. Seagal is gewoon echt te dik geworden om nog serieus genomen te worden als actiefilm. Wat ik zei, een cameo-rolletje zou nog wel kunnen maar laat het daar aub bij.
FunkStarr
-
- 1922 berichten
- 719 stemmen
Sinds wanneer is Schwarzenegger vs Seagal uberhaupt een discussiepunt?! Iedereen weet dat Arnold nr. One is hands down! Ongeacht wie er nu een vette pens, dikke kop of vies vettig vlasstaartje in de nek heeft.
Het gaat helemaal niet om Schwarzenegger Vs. Seagal, en trouwens, dat zou Schwarzenegger echt dik verliezen als het om martial arts gaat. Arnold is helemaal niet nr. one voor mij. Voor jou misschien wel, maar nogmaals het gaat niet om wie van de 2 beter is het ging erom wie er in de film moet komen.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Wat een hoop gelul over namen die werkelijk waar 0,0 met deze film te maken hebben. Kan het ook ergens anders over gaan? Oprotten met de Seagal's, MMA worstelaartjes, Mel Gibson's, Dwayne Johnson's en weet ik veel wie nog meer.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Volgens mij vergeten een aantal hier dat die lui slechts een rol spelen en gruwelijk slaag kunnen krijgen van een willekeurige vechter die een sport echt aan het beoefenen is. Snap dus ook niet waarom acteurs met elkaar vergeleken worden. Schwarzenegger is ook een oude kerel. Wel een hele toffe, maar die slaat in het echt geen deuk meer in een pakje boter. Geeft ook niks.
Als actieheld op film lijkt me gezien het CV dat er geen twijfel is wie de grootste is. Dat is inderdaad Schwarzenegger, met nipt achter hem Stallone.
GuyB
-
- 1299 berichten
- 0 stemmen
The Rock i.pv. Austin in het eerste deel had al beter geweest. Zie niet in wat Mel Gibson (wel één van m'n favoriete acteurs) hier zou moeten in bewijzen? Hij speelde in grote mainstream producties vooral, in tegenstelling tot Van Damme, Norris, Lundgren. Z'n films zijn ook vaak met een serieuzere toon dan pakweg Commando.
Een actieheld hoeft ook niet te kunnen vechten in het echt voor me. Van Damme, Norris, Lundgren, Austin kunnen er wel wat van in tegenstelling tot Stallone (die zich in het echte leven beperkt tot barfights) & Schwarzenegger.
Het gaat hem voor mij om de fysieke présence van een actieheld, want het blijven wel fysieke acteurs als ze bij hun leest blijven.
Pre- en sequels

Expend4bles
2023
396 reacties

The Expendables 2
2012
3.228 reacties

The Expendables
2010
6.477 reacties
Het laatste nieuws

Sciencefictionfilm 'Prometheus' van Ridley Scott komt binnenkort naar Netflix

Geprezen biografische sportfilm 'Moneyball' met Brad Pitt verdwijnt binnenkort van Netflix

Oekraïense postapocalyptische oorlogsfilm 'Atlantis' is een kijktip op NPO Start Plus

Zaterdag kijk je op televisie naar Robert De Niro in de legendarische maffiafilm 'Casino'
Bekijk ook

Fury
Actie / Oorlog, 2014
499 reacties

Edge of Tomorrow
Sciencefiction / Actie, 2014
404 reacties

The Equalizer
Actie / Misdaad, 2014
408 reacties

Dawn of the Planet of the Apes
Actie / Sciencefiction, 2014
326 reacties

Creed
Drama / Sport, 2015
241 reacties

Mission: Impossible - Rogue Nation
Actie / Avontuur, 2015
251 reacties
Gerelateerde tags
ciaarms dealervervolgrescue missionziekenhuisstrijdsledgehammer revolver
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









