Ging Chaat Goo Si 3: Chiu Kap Ging Chaat (1992)

Alternatieve titels: Supercop | Police Story 3: Super Cop | Police Story III: Super Cop | Ging Chaat Goo Si III: Chiu Kup Ging Chaat | Jing Cha Gu Shi III: Chao Ji Jing Cha | Police Story 3 | Police Story III: Supercop | 警察故事3超級警察

Hongkong
Actie / Thriller
95 minuten / 91 minuten (VS)

geregisseerd door Stanley Tong
met Jackie Chan, Michelle Yeoh en Maggie Cheung

In Hong Kong en China dreigt het drugsprobleem uit de hand te lopen. Kevin Chan (Jackie Chan) gaat samen met een Chinese commandante Jessica Yang (Michelle Yeoh) undercover in de drugsbende die ze moeten oprollen.

avatar van jackie
Mijn favoriet uit de Police Story reeks

avatar van jackie chan
goede film das alles wat ik kan verzinnen:P vet goede aktie mooi camara werk goede stunts.

www.jackie-chan.nl

neo (crew)
Meestal hou ik er niet zo van als Chan veelvoudig naar wapens grijpt in zijn films. Een tikkeltje storend door dat Rambo gehalte, maar ik heb mij weleens meer geeerd eraan in een film met hem. Geweldige cast voor de rest met een goede Michelle Yeoh en Maggie Cheung. De achtervolging op het eind is met recht een spektakelstuk. Voor de Amerikaanse versie werd Joely McNeely opgetrommeld om de score te componeren. De beste uit de Police Story reeks. 3.5 sterren

Reinbo
Een van de leukste Chan films met geweldige stunts. Vooral de Helikopterscenes zijn prachtig. 4*

avatar van Ramon K
Dragon Dynasty heeft de film op dvd uitgebracht in de USA: uitstekende beeldkwaliteit plus de optie om de film in de oorspronkelijke taal te bekijken.

Dvd besteld en film bekeken en achteraf blijkt het om de international cut te gaan, die 3/4 min. ingekort is. Nogal een blunder, zeker als je op de dvd een interview met Jackie Chan plaatst waarin de acteur klaagt over re-editing van zijn films voor de Amerikaanse markt.

Toch erg genoten. Jackie Chan blijft bij mij in achting stijgen. Zijn Hong Kong werk is namelijk erg goed.

Ik heb de afgelopen maand alle James Bond films herzien en de grootste storende factor in die films bleek voor mij het excessief gebruik van blue screens te zijn, die vaak ingezet werden om te 'verhullen' dat het niet om een acteur ging die ergens aan een ladder hing (maar een stuntman).

En daarom is HK actie cinema zo ontieglijk goed. In Police Story 3 doen Jackie Chan en Michelle Yeoh al hun fights en verbluffende stunts ZELF. Geen blue screens en geen CGI! Chan springt van een flat naar de touwladder van een helicopter en Yeoh hangt aan een bus op snelheid en probeert inkomend verkeer te ontwijken.

Topamusement! Laatse gedeelte van de film is een wervelende aaneenschakeling van stunts, actie en martial arts. 4*. Samen met Drunken Master II de laatste echt goede film met Jackie Chan?

33 stemmen is eigenlijk aan de magere kant....

avatar van Lennert
Om de een of andere reden is deze film nog steeds niet uitgebracht op dvd in Nederland, maar een Chinese kennis van me was zo vriendelijk om de film voor me uit Hong Kong mee te nemen (met als resultaat slechte Engelse subs en twee stemmen door elkaar heen bij de audio).

Niet gehinderd door deze kleine minpunten kan ik toch zeggen dat ik uitzonderlijk goed genoten heb van het derde deel in de Police Story reeks. De algemene toon leek iets zwaarder te zijn, tot het moment dat Mai weer in beeld komt, maar hiervoor was het voornamelijk uitzonderlijk mooie explosies en shootouts en iets minder humor dan ik van de serie gewend was.

Het eindgevecht op de train is weergaloos goed geschoten en moet behoorlijk angstaanjagend geweest zijn om uit te voeren, je ziet bij de bloopers dan ook verscheidene (bijna) foutjes met (bijna) fatale afloop.

Ik vind de film al met al net niet zo goed als deel 1, omdat ik hier tot over de helft de kenmerkende humor miste. Wat betreft actie is het in ieder geval wel degelijk op gelijke voet (als het niet beter is).

avatar van DVD-T
Met Police Story 3 de reeks afgesloten. Ik hoopte op het beste deel nadat ik me hier wat had ingelezen. Nog steeds vermakelijk, maar helaas komt het weer niet in de buurt van het geweldige eerste deel.

PS 3: Supercop heeft een beetje hetzelfde euvel als PS 2. Een verhaaltje wat erg mager is en naarmate de film vorderde niet erg interessant meer is. Ook miste ik de luchtige een beetje wat in de andere films wel zat. Nu draait het in deze films natuurlijk niet om het geweldige verhaal maar om de actie. Die was, buiten de laatste scène om, ook erg matig. Lang niet zo spectaculair als in de andere delen. Ik heb hier verder niet echt wat bijzonders meer gezien wat ik ook al niet eerder had gezien. Erg jammer want in de andere films was de actie geweldig en erg vindingrijk. In Supercop voelde het wat standaard aan. Gelukkig is het nog steeds erg vermakelijk om te volgen allemaal en dat zorgde er ook voor dat de tijd voorbij vloog. Zeker de laatste scène is een huzarenstukje. Geweldige choreografie en een spectaculair slot. Zorgde wel voor het enige WOW moment in de film.

Chan was een beetje op de auto piloot bezig. Wel was ik erg onder de indruk van het werk van Yeoh. Als je haar zo ziet zou je niet denken dat ze tot alles wat ze in de film doet in staat is.

avatar van Ramon K

De stunts bijvoorbeeld? Laatste 20 minuten zijn vreselijk spectaculair. Lijkt in het CGi tijdperk niet veel natuurlijk (aan een busje hangen door het verkeer razen, hangend aan een helicopter gebouwen ontwijken, met een motorfiets op een rijdende trein springen) maar juist omdat de stunts echt zijn vind ik het des te meer indrukwekkend. Compenseert voor mij het gebrek aan martial arts.

avatar van DVD-T
Die laatste 20 minuten vond ik dan ook erg goed zoals ik in mijn post al aangaf. Buiten die laatste scènes om is het maar matig. Maar die laatste scènes zijn inderdaad erg indrukwekkend. Dat er weinig martial arts aanwezig is maakt me dan ook niet veel meer uit.

avatar van Ramon K
Buiten die laatste scènes om is het maar matig.

Vind ik niet. Typisch HK-flick gedoe natuurlijk. Beetje flauwe humor, beetje vechten, beetje man-vrouw strijd en natuurlijk wat gedoe tussen China en HK (westers). De vaste ingredienten, maar toch niet matig naar mijn smaak.

avatar van Lennert
Ik vond ook de actie in dat dorpje met alle maffiosi bijzonder imposant voor deze reeks, die het toch meestal vooral heeft van martial arts, humor en stunts. Een overtuigende reeks explosies had ik nog niet gezien van Chan.

avatar van goongumpa
Welke dvd moet ik kopen?

melchior7
Sorry hoor.. maar dit is geen Thriller .
Alleen Actie/komedie.

avatar van movie acteurs
Lekker vlot deel uit de reeks met als gewoonlijk mooie actie en stuntwerk. Chan is sowieso een van mijn favorieten acteurs, Yeoh en Cheung zijn een van mijn favoriete actrices uit HK. Iets anders dan de eerste twee delen maar ach. Een kleine 4,0.

avatar van movie acteurs
goongumpa schreef:
Welke dvd moet ik kopen?

Ik zal die van Dragon Dynasty maar kopen want de dvd van Dimension is regio 1. Maar als je een regio vrije dvd speler hebt, dan kun je die ook gewoon kopen.

melchior7
Ik moet zeggen dat deze film de beste van de PS-reeks is..
Zoals iedereen zegt: De laastste 20 minuten zijn ongelooflijk..
Een beetje aan de magere kant (qua verhaal), maar ja..
Verder.. niets.

Zeer goeie film! 4*.

avatar van FillumGek
Dit is het laatste deel dat ik uit de PS-serie moest kijken en eerlijk gezegd weet ik nog weinig van de andere delen. Wat ik wel weet is dat ik ze allemaal erg tof vond en daar is deze geen uitzondering op.

Het is jammer dat Chan een dagje ouder wordt en niet zulke films kan blijven maken, want wat blijft het toch geweldig om te zien allemaal. De credits zijn ook altijd prachtig waar je een aantal bloopers en stunts te zien krijgt. Mooi om te zien dat de lol op de set er vanaf springt en dat de acteurs en actrices onderling ook alleen maar lol trappen. Knap dat Jackie dus ook daadwerkelijk zelf aan die heli hing.

Verder lijkt dit deel meer op Rambo, dan een martial arts film. Het is veelal knallen tussen rieten hutjes waar een explosie op zijn tijd niet misplaatst is. Wel jammer dat er soms eenzelfde explosie in beeld wordt herhaald terwijl er toch echt een andere hut is ontploft.
Natuurlijk is ook de Chan humor weer aanwezig waar ik persoonlijk best van hou. Zo kon ik goed lachen om de scenes met Jackie's 'familie' en de scene bij het zwembad. Ook leuk geacteerd door de mooie Cheung en de stoere Yeoh. Kortom, een erg vermakelijke Chan film!

avatar van jackie chan
Wanneer komen dit soort films (deze maar ook The legand of Drunken Master) weer op DVD? Met NL sub???

jackie chan schreef:

Ehmm.. niet?

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Na het iets mindere 2e deel is dit een enorme sprong vooruit. Chan deed er goed aan om samen te werken met Stanley Tong die ook later samen Rumble in the Bronx maakten, ook één van de betere Chan-films. Tong brengt meer tempo in de film en zorgt voor grotere actie. De beeldkwaliteit is er op die 4 jaar ook op vooruit gegaan blijkbaar.

Nog een andere troef is Michelle Yeoh die voor Chan een sterke meespeler is in de film. Met momenten lijkt dit wel een Bondfilm. Toch komt het niet aan het niveau van Police Story 1. Ik mis de typische Jackie Chan gevechten die alles wat er in z'n buurt ligt gebruikt als wapen. Wat niet wegneemt dat zijn stunts hier ook geweldig zijn. Bij veel films zijn dergelijke gevechten al een spektakel omdat ze tijdens het rijden op het dak kunnen blijven staan, hier worden hele stunts uitgevoerd. Ook de helikopterscènes met Jackie Chan zijn spannend. Ben benieuwd naar deel 4, hopelijk met terug meer Chan-actie en minder explosieven, maar ben al tevreden met hetzelfde niveau als dit.

avatar van Metalfist
Jackie Chan gaat undercover

Eigenlijk wilden we gisteren aan Armour of God II beginnen maar na zo'n kwartier weigerde de film verder te spelen dus gingen we noodgedwongen van start met de volgende in rij, namelijk deze derde Police Story. Het eerste deel van de reeks was een succes en behoort sowieso tot het beste werk dat Chan ooit heeft gemaakt maar ook het 2e deel was best nog wel vermakelijk om naar te kijken. Het is echter schijnbaar een regel dat met hoe meer sequels een reeks krijgt, hoe slechter de kwaliteit maar gelukkig trekt Chan zich daar niet veel van aan.

Want Police Story 3 is dan ook gewoon een degelijke film die zich bijna kan evenaren met het eerste deel en sowieso superieur is aan nummer twee. Het enige aspect waarin deze film dan ook het onderspit moet delven is het veelvuldig gebruik van wapens want met iets meer mano-a-mano gevechten had dit hoogstwaarschijnlijk een hogere score gekregen. Wat rest is een film die gedurende de gehele speelduur een handvol amusante scènes heeft en uiteindelijk afsluit met een ware actieknaller. De Police Story reeks is een serie van films die tot nu toe altijd garant heeft gestaan voor heerlijk stuntwerk en dat is in dit derde deel dus ook het geval. Het gevecht op de trein, het stuk met de helikopter wat Jackie Chan bijna weer eens het leven kostte, ... Erg leuk allemaal en ook geweldig om naar te kijken. Qua verhaal is dit trouwens ook een stuk vermakelijker dan deel 2 vanwege het undercover verhaal maar er zit ook schijnbaar veel meer vaart in de film. Er wordt wel terug meer gekozen voor wat meer humor in de film te verwerven (dat was in zijn films uit deze periode toch minder het geval heb ik de indruk) en dat is een opzet die ik alleen maar kan toejuichen.

Nog iets dat ik alleen maar kan toejuichen is de toevoeging van Michelle Yeoh. Toen al een redelijk grote naam en ze laat hier perfect zien waarom want qua stuntwerk moet ze hier op sommige momenten niet onderdoen voor haar mannelijke tegenhanger. Blijft ook een erg leuke actrice imho en het samenspel tussen haar en Chan is leuk om te zien. Chan doet het hier weer zoals gewoonlijk erg leuk en blijft natuurlijk de hoofdreden om naar de films te kijken. Maggie Cheung is ook wederom van de partij als May, het vriendinnetje van Chan, en weet nu voorgoed haar slechte nasmaak van de eerste Police Story film weg te spoelen. Leuke rollen trouwens voor nieuwkomers Kenneth Tsang en Wah Yuen die hier misdadige broertjes spelen. De introductie van Tsang al spelend op Streets of Rage is natuurlijk sowieso al goud waard.

Het is zonde dat er meer wordt gefocust op het gebruik van wapens in plaats van de oude getrouwe vuisten. Chan en Yeoh zijn aan elkaar gewaagd qua stuntwerk en zorgen ervoor dat de film nergens verveelt. Het plot is interessant genoeg om de speelduur te overbruggen en het is vooral de actiescène op het einde die het geheel naar een hoger niveau tilt.

Zelfde niveau.

Er zit onderling wel wat verschil in de verschillende Police Story delen, maar het niveau vind ik redelijk constant. Meestal wel een paar aardige scenes, maar over het algemeen genomen niet de indrukwekkende actiespektakels die ze hopen te zijn.

Grootste euvel is dat ondanks de echtheid van de stunts ze toch niet altijd even indrukwekkend ogen. Vooral wanneer Chan aan de helikopter hangt is het wat mak, terwijl de stunt zelf wel spectalair opgezet was. Er mist wat aan het camerawerk om naast de echtheid van de stunts de impact ook nog wat te verhogen.

Verder is Yeoh hier wel een enorme meerwaarde, dat Chan z'n kunstjes onder controle heeft weten we ondertussen wel, maar Yeoh overtuigt hier toch net wat meer. De film biedt verder niet zoveel meer dan de meeste soorgelijke HK film, een aardige combo van humor en actie met soms iets teveel flauwigheid, maar wel op een aanstekelijke manier gebracht.

Vervelend is het niet, maar de spektakelwaarde ligt mij gewoon net iets te laag.

avatar van Decec
Een leuke actie/komedie/misdaad/thriller film..
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel leuk bekende acteur Jackie Chan ...
Goed kwaliteit breedbeeld (geen HD aanwezig)...
Prima achtergrond geluid
(Dolby Digital)...
Heerlijk genoten...

avatar van jippie2010
In mijn ogen pulp voor de liefhebbers.
Er zitten zeker knappe scenes tussen, maar een matig verhaal met de welbekende overacting.
Niet aan mij besteed. *2.0

avatar van Ramon K
Ja hallo; je hebt de engelse dub net gehoord op TV. En die klinkt vreselijk.

avatar van Public Enemy #1
Wat zou ik graag deze film in IMAX bewonderen en dan met name die stunt waar Jackie aan de ladder van helicopter hangt, die vond ik op tv al indrukwekkender dan die stunt die ik in bios heb gezien van Tom Cruise in M:I 5 waarbij aan dat vliegtuig hangt.

Dick2008
Matig? Ja ik vind het inderdaad ook matig. Het begint met humor maar daarna komt er hardere actie met aan het einde nog een uitsmijter met veel stunts, zoals dat vaker het geval is. Chan die undercover gaat, maar het verhaal wordt chaotisch gebracht. 2.0

avatar van as
as
Aardig maar zeker geen vooruitgang op het vorige deel. Yeoh voegt een welkome dynamiek toe maar ook dit keer is het wel weer een rommeltje. Paar leuke stunts aan het begin en eind maar houdt niet veel over. Ook het besluit om dat irritante vriendinnetje van Chan weer terug te halen doet het geheel geen goed. Verhaallijntje lijkt er bij gegraaid. Wel weer een stukje serieuzer van toon maar daardoor wordt de humor wel erg flauw. Vermakelijk zolang het duurt maar had er wel wat meer van verwacht.

avatar van Richard_Voorhees
Wat serieuzer van aard dan de eerste twee en ik moet zeggen dat dit ze ook prima afgaat. Chan die weer de vetste stunts uithaalt, waarbij de eindscene op de trein toch wel het hoogtepunt is.
Een vlotte en actievolle film die geen seconde verveeld.

avatar van Gang_Star
Een tegenvaller, zeker na Police Story 1 & 2. Helaas haalt dit derde deel niet het niveau van zijn voorgangers en stelt het zeker qua uitwerking teleur. De film draait meer om actiescènes waarin er geschoten wordt en de martial arts gevechten worden hier vooral achterwege gehouden. Het heeft wel zo nu en dan de kenmerkende humor, maar toch mis ik de betere actiescènes. Tuurlijk, er zijn wel vermakelijke actiescènes. Maar ze zijn helaas niet zo spectaculair als in de voorgaande films. Het stuntwerk is wederom weer indrukwekkend, maar de actie doet Supercop toch wat de das om.

Redelijke film waarin een agent samen met zijn leidinggevende undercover gaat. Het plot weet niet bepaald te boeien en de humor is wat aan de flauwe kant. Een aantal prima vecht-scenes, maar het is toch de spectaculaire finale met uitstekend stuntwerk (waarin Michelle Yeoh niet onder doet voor Jackie Chan) die de film nog net 3.0 sterren oplevert.

avatar van Grindhouse62
Deel 3 vanmiddag in de herziening gehad van de deze actierijke filmserie. Zet deel 4 nu aan.