R.I.P.D. (2013)

Actie / Komedie

geregisseerd door Robert Schwentke
met Ryan Reynolds, Kevin Bacon en Jeff Bridges

Nick Walker (Ryan Reynolds), een onlangs overleden politie-agent, voegt zich bij een team van andere zombie agenten die werken voor de Rest in Peace Department (R.I.P.D.). Samen beginnen ze aan een bovennatuurlijke strijd om er achter te komen wie de moordenaar van Walker is.

avatar van Decec
Mooi poster, ben benieuwd...

avatar van schram101
Boeiende cast zeg. Ook Robert Knepper (Prisonbreak) doet nog mee dus dat ziet er goed uit.

Lekker maf plot ook.

avatar van tattoobob
Robert Knepper.....toffe acteur..in prison break was ie geweldig!!!!!!
Ja hier kijk ik naar uit!!

Vanaf 8 augustus in de bioscoop (Universal)

avatar van jarno1975
Trailer (TinyPic)

Krijg een beetje een Men in Black gevoel bij het zien van de trailer.

avatar van schram101
Inderdaad behoorlijk Men in Black zelfs.. En laat dat nou niet bepaald mijn favoriet zijn..

avatar van MRDammann
Alles is met Jeff Bridges geniaal, dus ga dit zeker zien! De trailer spreekt me ook nog is aan!

De trailer doet vermoeden dat het gewoon een rip-off is van Men in Black. Agenten vs monsters die rondlopen tussen de nietsvermoedende burgerbevolking ken ik onderhand wel.

avatar van Lucaij
Zit een foutje in je link. Deze doet het wel.

avatar van HALVE TAMME.
"Jeff Bridges ".

avatar van jarno1975
De eerste reviews maken de film met de grond gelijk.

RIPD easily takes the dubious honor of being the summer of 2013's biggest disaster.
RIPD: Who asked for this movie?
R.I.P.D. tracking "worse than any summer movie we've seen."

avatar van Pantoffel
Hoewel ik soms niet goed werd van de camera's, vond ik het wel nog een leuke film.

avatar van ralfsjam
Een beetje een niemanddalletje in de lijn van Men in black. Af en toe een grapje, maar opwinderder dan dat werd het niet. Reynolds was weer de transparante karakterloze hoofpersonage, en Bridges een onverstaanbare tegenspeler. Bacon daar in tegen, deed het beter... Het verhaal was rommelig en alles behalve boeiend. Speciale effecten waren prima, maar dat zie je veel tegenwoordig. Veel speciale effecten, weinig film.
middelmatig tussendoortje voor de filmkijker die puur films kijkt om de tijd door te komen. Ogen open, hersenen uit...
2.5 ***

Onder het mom dat je beter iets goeds kunt pikken dan iets slechts zelf bedenken is (denk ik) deze kloon van het succesvolle 'Men in Black' tot stand gekomen. Maar deze vlieger gaat hier niet op want deze mix van een misdaadverhaal, maatjeskomedie en sciencefiction actiefilm is behoorlijk problematisch en nietszeggend. Bovendien niet grappig, noch opwindend of fascinerend. Er zijn een paar leuke scènes, onderhouden doet de film geen moment. Kortom eigenlijk zonde van je tijd.

avatar van dielemandirk
Ik weet niet waar ik deze film in moet klasseren, maar slecht is ie niet!

Ik begrijp dan ook niet waarom iedereen hem afkraakt...

Dat de grappen slecht zouden zijn, wel dan zijn jullie gewoon saaie P..en, want ik heb me vermaakt met deze film met in de hoofdrollen voor mij goede acteurs.

Mijn avond was geslaagd en tevree naar bed, dus een 4, omdat ze dat verdienen ondanks de saaie P..ten hem slecht vonden...! ( en om jullie te pesten!)

avatar van brave71
vermakelijke film, met goed acteerwerk
humor is oke en het verhaal, naja is te doen

jatwerk van mib? misschien, maar als je zo kijkt naar films hebben ze allemaal jatwerk...
een voldoende 3 *

avatar van james_cameron
Genadeloos geflopt maar best leuk eigenlijk. Het is allemaal ovderduidelijk gejat van Men In Black (en ik moest hier en daar ook denken aan Ghostbusters en The Frighteners), maar de film zit vlot in elkaar en is onderhoudend genoeg. Jeff Bridges moet de kar trekken en doet dat met overgave, al is een dergelijke karikaturale rol geen uitdaging voor hem. Ryan Reynolds is helaas veel te bedeesd in de hoofdrol. Een betere akteur had meer tegengas kunnen bieden; nu loopt Bridges onbeschaamd met de film weg. Qua monsterlijke creaties en make-up effecten leunt de film te veel op matige en nogal opzichtige CGI-effecten, maar de special effects zijn verder dik in orde. Vooral de scenes waarin de tijd wordt stilgezet zijn erg spectaculair.

Vreselijk maar dan ook echt vreselijk , humor ??? Ik heb het niet gezien en zo flauw nee echt niet mijn ding dat de cast zich hier voor leende....

avatar van tattoobob
Prima film in dit genre.....als je geen reet aan dit genre vind,moet je ook niet zeuren(voor iedereen die zich aangesproken voelt )
Verder prima film...Jeff Bridges is geniaal in deze film!!!!!
De deadies vond ik er soms een beetje te CGI uitzien die mening deel ik met james_cameron!
Ik zou hier wel een vervolg van willen zien

avatar van ken1976
Goeie film ...niks op aan te klagen als je van dit genre houd, iedereen vergelijkt het met M.I.B. ik kon wel een paar raakvlakken zien maar verder is ie toch wel origneel in zijn soort.

Ik ben altijd een grote fan geweest van Ryan Reynolds en Jeff Bridges dus ik vond ze goed akteren. Vooral Bridges met zijn accent is uitmuntend!!
Kevin Bacon zet ,zoals gewoonlijk, een goeie badguy neer.

Kort maar krachtig 3,5 sterren..want ik heb me goed vermaakt!!!

Prima filmpje, niets verkeerd aan

avatar van killer13
leuk filmpje. haalt zeker niet het niveau van RED maar toch vermakelijk genoeg voor een keertje te zien. in vergelijking met de ander blockbusters van deze zomer is het inderdaad wel een van de minste. de film scoort voor mij eigenlijk net een onvoldoende maar krijgt toch nog een 3 door Jeff Bridges. zijn accent en haantjesgedrag waren het leukste van heel de film in mijn ogen

avatar van Avatar65
Leuke film.
Jeff Bridges acteert geweldig.

avatar van tommiew
Men in Black meets Ghost Busters en Ghost, of zoiets. Het plot zie je al na 10 minuten aankomen, maar de film is toch vermakelijk genoeg voor een zondagmiddagvermaak. Geen hoogvlieger, van tijd tot tijd leuke humor. Schieten met een banaan??

avatar van filmkul
Redelijke, maar niet vernieuwende film. Een makkelijke kopie van Men In Black, maar wel vermakelijk. Er zitten best aardige komische momenten en vondsten in. De actie is redelijk, soms wat goedkope special effects. De speelduur is precies goed.
De acteurs trekken de film naar een krappe voldoende. 3.0

Waardeloze film, niets meer dan een extreem slecht aftreksel van men in black. De gehele opzet is eigenlijk hetzelfde maar dan net in een ander jasje gegoten. Inspiratie van een andere film opdoen is prima, maar dit is gewoon jatwerk. Op zich ook niet erg, maar doe het dan goed.

Chemie tussen de hoofdrolspelers ontbrak volledig. Jeff Bridges is lachwekkend slecht en zijn personage levert vooral irritaties op.

De "monsters" zagen er ook enorm slecht uit, het leek wel een slecht actiespel met erin gemonteerde voiceovers. De side-effecten zagen er op zich wel redelijk uit al was het duidelijk te zien dat het allemaal met de computer gemaakt was.

Nee ik heb hier totaal niet van kunnen genieten, 1.5 ster

avatar van De GeuS
Een lekker luchtig niemandsdalletje; vandaag gekeken, morgen vergeten; kleine 3*