R.I.P.D. (2013)

Actie / Komedie

geregisseerd door Robert Schwentke
met Ryan Reynolds, Kevin Bacon en Jeff Bridges

Nick Walker (Ryan Reynolds), een onlangs overleden politie-agent, voegt zich bij een team van andere zombie agenten die werken voor de Rest in Peace Department (R.I.P.D.). Samen beginnen ze aan een bovennatuurlijke strijd om er achter te komen wie de moordenaar van Walker is.

Het zijn vooral de zeer fraaie special effects die het kijken naar R.I P.D zo leuk maken.
Al vergallopeert de film zich een beetje richting het einde en wordt het allemaal een beetje “too much”. Verder zorgt met name Jeff Bridges als een soort Wyatt Earp voor een regelmatige glimlach met zijn aparte humor.
Helaas heb ik de film niet kunnen zien in 3D. Er zaten volgens mij wel een aantal effecten in die van toegevoegde waarde hadden kunnen zijn tijdens het kijken van de vele actie scenes.

Lekkere snelle actie en leuk vermaak voor zo op de zondagmiddag.

avatar van Charlie Cheese
filmkul schreef:
Redelijke, maar niet vernieuwende film. Een makkelijke kopie van Men In Black, maar wel vermakelijk. Er zitten best aardige komische momenten en vondsten in. De actie is redelijk, soms wat goedkope special effects. De speelduur is precies goed.
De acteurs trekken de film naar een krappe voldoende. 3.0

Dat is precies wat ik er ook van vind. High five Filmkul!

avatar van eltorro
Redelijke actie gaat ten onder aan een film die niet kan beslissen of die nou serieus of komisch moet zijn.

avatar van Pazmaster
Ook bij mij deed deze film me denken aan M.I.B. maar het is best een aardige film met lekkere actie en het is best leuk gemaakt. Hoogstaand is het nou ook weer niet maar ik heb me hier toch wel mee vermaakt. 3 dikke sterren

Wel leuk(als je je niet aan accent irriteert) toch vernieuwend voor mij

avatar van Cleanshot
Tja,....vermakelijk maar moest nogal denken aan Men in Black.
De Ryan Renolds maakt ook nix klaar. Bacon was wel weer grappig om te zien maar is ogenschijnlijk nog op de weg naar beneden en Bridges is een persiflage op Tommy Lee...

avatar van schumacher
Vermakelijke film maar zeker en vast geene topfilm.
Eens leuk om gezien te hebben maar ik hoef deze geen 2de keer zien.

Ik zal maar niks zeggen over de overduidelijke en hier al breed uitgemeten Men in Black vergelijking.

Maar de studio exec die hier groen licht voor gegeven heeft, heeft een groot probleem vrees ik...

avatar van Sjoerdow
MIB heb ik nooit gezien, maar de overeenkomsten zijn denk ik makkelijk te maken. Het grote verschil lijkt me dat deze film voor een ietwat volwassener publiek is. Het genre zelf is niet echt aan mij besteed. Waar anderen de SE waarderen van deze film, vond ik dat de monsters heel slecht voor de dag kwamen in hun omgeving. Bovendien zien we richting het einde van de film een animatie-BMW van het dak vallen, waarbij ik denk: kon dat geen echte BMW meer zijn vanwege het budget? Het zag er in ieder geval heel beroerd uit.

Dat geldt overigens niet voor de trucage in het algemeen. Het moment dat de tijd stil lijkt te staan als Reynold's karakter overlijd vond ik erg fraai om te zien.

Jeff Bridges en Ryan Reynolds zijn leuk samen. Dat maakt deze film samen met de actie aardig om te zien. Lees: net niet bioscoopwaardig.

avatar van huiguh
Deze film met een budget van 130 miljoen dollar is totaal geflopt.
Na het zien van dit wangedrocht snap ik dat volkomen...

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
R.I.P.D. is een copy van MIB, maar dan zonder de bijhorende charme. We hebben dit ondertussen al een keer gezien. Doet me trouwens nog denken aan de film The Adjustment Bureau. Ryan Reynolds is een acteur die niet helemaal een film kan dragen. Hij blijft nog altijd wat op de oppervlakte zonder weinig variatie in z'n rollen. En Jef Bridges gaat er met momenten over zodat het net niet irritant wordt. Hier en daar wel een leuke vondst, maar denkelijk snel te vinden in foute lijstje.

Film Pegasus schreef:
R.I.P.D. is een copy van MIB.

R.I.P.D. heb ik zelf nog niet gezien,maar ik was er al bang voor.

avatar van tattoobob
Nou ben ik totaal niet mee eens....het heeft wat raakvlakken..maar ik heb bij het bekijken van de film geen een keer aan MIB gedacht..
Gewoon kijken die hap!!

Als een film leuk is,maakt het toch geen kut uit.

tattoobob schreef:
Gewoon kijken die hap!!

Wel of geen copy van MIB,kijken doe ik hem zo ie zo malle babbe .

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Wil niet zeggen dat jullie R.I.P.D. slecht zullen vinden. Ik maakte vooral het vergelijk met (het toch iets betere) MIB, waar ik zeker aan moest denken.

avatar van HALVE TAMME.
Goed of slecht,daar kan ik natuurlijk pas over oordelen als ik hem giezen heb,maar ik ben benieuwd .

tattoobob schreef:

Dat lijkt mij volstrekt onmogelijk.

avatar van tattoobob
Ik ben niet een persoon die bij films kijken altijd aan andere films denkt,of vergelijkt.
En het staat er toch bij mijn eerdere bericht!

avatar van DragQueen
Aangenaam hapklaar filmpje. Visueel ziet het er gelikt uit. Het verhaal is leuk bedacht, en bevat een prima vaart. Verder een leuke combo van Bridges en Reynolds. De rol van Bacon is ook wel geslaagd. Vermakelijke film om eens te zien, al is het geen hoogvlieger, en is er hier en daar wat geleend uit andere films. 3,5 Ster.

avatar van knusse stoel
Vermakelijke film voor een loze avond of middag, zeer zeker geen pulp!
De enige acteur die ik niet zo goed vond, waarschijnlijk vanwege zijn stemgeluid was Jeff Bridges, hij heeft een wat te ronkerig en rokerige stem en daar ben ik niet zo'n liefhebber van.
In het geheel wel een aardige film die wel boeien blijft en nu en dan zelfs humoristisch is.

avatar van voskat
Mislukt Men In Black-aftreksel dat van de voorspelbaarheid, onleuke grappen en gemiste kansen uit elkaar valt.
Jammer.

avatar van GGG
GGG
Flauwe soort MIB film. Kijken, niet nadenken en nooit meer erover terugdenken.

avatar van Gang_Star
Best vermakelijke science fiction actiekomedie. Film lijkt inderdaad zoals al meer mensen aangeven nogal op Men In Black, maar toch is deze film best voor een keer te doen. De actie is aardig, en de humor is zo nu en dan best leuk. En buiten dat vond ik het nog best eenvoudig weg te kijken.

avatar van macrobody
Slap aftreksel van Men in Black en meer leuk voor een kinderfeestje. Nergens echt grappig en waarom moet Jeff Bridges de hele film lang schreeuwend praten, dat gaat behoorlijk op de zenuwen werken.

avatar van MovieMind
MIB-Kloon waarvan het idee leuk genoeg zou kunnen zijn, maar dat helaas niet is.

avatar van DonOswaldo
Best een vermakelijke actierit. Zo'n duo is verre van origineel maar weet desondanks entertainend te zijn. Jeff Bridges is ok in z'n rol, al heb ik persoonlijk meer genoten van Ryan Reynolds. Humor lag me veelal ook wel, als Nick die eruit bleek te zien als een oude Aziaat

ruime 3,5*

avatar van tal1b
man in black 2.0?

avatar van brucecampbell
Heb ook totaal niet aan Men in Black gedacht, dit was gewoon puur fun, niet meer niet minder.

avatar van blurp194
Een kloon heeft minder gemeen met z'n origineel dan deze film met MIB. Concept, timing, sfeer, de onwelwillende buddies - de ouwe en de nieuwe. Blijft niks nieuws meer over.

Maarja, MIB was een leuke film, en deze ook. Ik vermaak me er in ieder geval wel mee. En het gaat natuurlijk helemaal niet om de acteerprestaties in zo'n CGI-spektakel als dit, maar toch werkt het wel, het maffe stelletje van de wat onderkoeld spelende Reynolds en de overacting van Bridges. Ook dat is natuurlijk schaamteloos jatwerk. Maarja, beter goed gejat dan een flauwe film, zeg maar. En de flauwe gimmicks zijn ook wel erg grappig af en toe. De chinees en de chick, noem ik maar even.

Ze hadden dan misschien wel even iets meer aandacht aan een paar mooie BFG's kunnen besteden. Het wapentuig ziet er maar weinig indrukwekkend uit vind ik. Gemiste kans.