Babe (1995)

Australië / Verenigde Staten
Familie / Komedie

geregisseerd door Chris Noonan
met James Cromwell, en de stemmen van Christine Cavanaugh en Danny Mann

Op de boerderij van boer Hogett heeft elk dier zijn eigen taak. Maar dan komt Babe, een lief en naïef biggetje dat zijn lot in eigen hand wil houden. Opgevoed door Fly de herdershond denkt en doet Babe als een hond, alleen wordt hij niet geaccepteerd als hond. De dieren op de boerderij verklaren Babe voor gek, maar hij zet door...

avatar van timburton
Tamelijk geslaagde kinderfilm. 3,5

Couch Potato
timburton schreef:
Tamelijk geslaagde kinderfilm. 3,5

Van sommige kinderfilms heb ik niet eens door dat het kinderfilms zijn, gewoon omdat volwassenen er evenveel plezier aan beleven, zoals deze mooie goedgemaakte "jeugdfilm" waar ik met plezier kan naar terugkijken;

****

avatar van Jordidj
Als kinder genoot ik er van..

4.0

Barcel
Wel best een leuke film. Echt grappig. Een 4 voor de film.

avatar van jumpstylemovie
Leuke film , maar in the city is leuker!

3***

Dirigent
Ik snap niet dat deze maar zo laag staat, want ik vond het een heerlijke film om te zien, de film had best vaart en was soms zielig én schattig .

* * * *

avatar van tommykonijn
Een beetje Charlotte's Web achtig en héél soms wat Saai maar meestal een zéér Vermakelijke Film om te bekijken met heel de familie, Zelfs mijn Vader vond de Film Leuk en het einde vind ik zo vreselijk Goed en ook weer eens Geweldige acteerprestaties, Verder is de Film Leuk ingedacht en weet best redelijk Goed te boeien dus kortom : Niet Top maar wel zéér Vermakelijk.

***

Leuke en erg vermakelijke film! Ga deze film zeker nog eens bekijken!

De film verdiend een dikke 4,0!

avatar van %%%%%%
Dit is zeker een ondergewaardeerde film op moviemeter.
Maar ik wist niet dat die voor zoveel oscars werd genomineerd.

avatar van Ajax&Litmanen1
Geslaagde film voor the hole family. Grappig verhaaltje gewoon leuk is uitwerkt. Wel wat simpel allemaal maar dat geeft niet. Deze vond ik als kind echt leuk.

avatar van wwelover
Heb niks met Babe. Stom verhaal. Zelfs toen ik nog jonger was. Vond ik het niks

avatar van niethie
Lieve aandoenlijke film vol humor en schattige momenten, ech prima vermaak.

avatar van weaselweasel
Ik weet nog dat ik als jochie met m'n ouders naar de bios ging om deze te kijken.. Ik krijg nog regelmatig te horen wat een rampzalige ervaring dat voor hun was.

Ik weet niet meer wat ik er destijds van vond, maar het lijkt me geen pretje om hem als volwassene te moeten kijken

avatar van niethie
Hoezo niet ? Is geschikt voor alle leeftijden hoor.

avatar van Jip11
LIEF filmpje!

avatar van Kijkwijzer
Jeugdsentiment, leuke film voor jong en oud.

doet me denken aan animal farm.
ik hou niet zo van films waarin dieren praten, *1,0

avatar van Roel-
Herinner me nog erg goed dat ik deze als kind fantastisch vond.

3,5* voor mijn goede jeugdherinneringen.

avatar van stijf
kippenvel. Brrrr wat een vreselijke film vind ik dit, altijd al gevonden overigens
Ik keek vroeger veel liever voor de 77887e keer De reddertjes van Kangeroeland

avatar van Elineloves
Ontzettend leuke kinderfilm die mij vroeger met open mond voor de tv heeft laten zitten. Wat is het toch een schatje, dat biggetje.

avatar van JTV-kijker
Mijn vader had deze film ooit eens opgepakt tijdens mijn kindertijd, maar ik weet nog dat ik hem toen al niet zo goed vond. Wat ik dan wel weer apreccier is dat dit nog redelijk goed is gedaan met echte dieren wat mij toch niet zo makkelijk lijkt.

avatar van Lexcoaster
Mecht echte dieren, da's een compliment voor de makers. Al is het eindresultaat te kinderachtig. Vermakelijk, vooral voor kinderen.

Lexcoaster schreef:

Dan moet je het vervolg kijken!

avatar van Lexcoaster
Ik vrees dat die nog kinderachtiger is...

avatar van BlueJudaskiss
Integendeel... het gevoel dat ik aan de film overhield kwam ongeveer overeen met dat wat ik kreeg na Funny Games en A Clockwork Orange. Niet bepaald prettig.

avatar van Lexcoaster
Nee werkelijk? Dan ben ik wel nieuwsgierig...

avatar van Stephan
Geweldige film hoewel de hamsters (muizen... whatever) een beetje irritant worden.
Genoten van de droge humor. Zoals de schapen die achter de boer het vak in worden gedreven. Stoïcijns, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.
Heb er geen varkensfileetje voor laten liggen trouwens.

avatar van FrisoBoei
Mooie kinderfilm. Redelijk cliche maar wel mooi uitgevoerd. Daarbij een mooie omgeving die voor de goede setting zorgt en de nodige humor.

avatar van DonOswaldo
vond hem vroeger als kind geweldig, nu uiteraard wat minder..

Zelfs als volwassen kon ik deze film destijds waarderen. Vond het een mooie en zelfs ook een beetje een ontroerende film. Heel mooi en leuk verfilmd. Dat deze film zo'n laag gemiddelde heeft verbaasd me wel enigszins.