Babe (1995)

Australië / Verenigde Staten
Familie / Komedie

geregisseerd door Chris Noonan
met James Cromwell, en de stemmen van Christine Cavanaugh en Danny Mann

Op de boerderij van boer Hogett heeft elk dier zijn eigen taak. Maar dan komt Babe, een lief en naïef biggetje dat zijn lot in eigen hand wil houden. Opgevoed door Fly de herdershond denkt en doet Babe als een hond, alleen wordt hij niet geaccepteerd als hond. De dieren op de boerderij verklaren Babe voor gek, maar hij zet door...

avatar van Akkiej
Superfilm!
Ik vond hem altijd zo zielig. 4 sterren!

avatar van skullcandygirl94
Akkiej schreef:
Superfilm!
Ik vond hem altijd zo zielig. 4 sterren!

helemaal mee eens!!!

het tweede deel vond ik een beetje minder, het kwam onrealistisch over, oewel babe sowieso een beeetje sprookjes achtig is, is het tweede deel toch minder.

avatar van pooper
wat een geniale film als je je verveeld.

avatar van Leo1954
Verrukkelijke film, knap gemaakt en blijkbaar heb ik een voorkeur voor goede kinderfilms. Al 3 keer gezien en hij verveeld me niet

avatar van movie acteurs
Leuk product van Universal.

De beesten waren erg goed gecast/getraind. De acteurs (waaronder de oude boer + boerin) deden het hier ook erg goed. Maar vooral de beesten want die stelen hier toch wel de show. Ook het verhaaltje is prima en amusant. 4,0.

avatar van John Lee Hooker
Hij wist me erg te boeien vroeger, meerdere malen bekeken toen.

Bijzondere film met als hoofdfiguur een varken, dit zie je niet vaak. Ik plaats 'm eerder als kinderfilm, maar voor de beleving van toen toch 4 sterren.

Ik zou 'm eigenlijk nog eens moeten herzien.

avatar van Fran
Wat een snoezige film is dit toch. Babe is zo aandoenelijk. Bij deze film gaat het me niet eens zo om de effecten. Babe alleen al is genoeg ha ha. Maar volgens mij was deze film wel één van de eerste films die dieren op een dergelijke manier filmden en konden laten praten in een film. Of ik heb het mis ?

Leuk, leuk, leuk !

Geweldige film, een klein meesterwerk.

Jezus wat heeft deze film een laag gemiddelde ? Dat was vroeger juist een kaskraker. Ik heb deze film meen ik voor het eerst in 1997 gezien en ik vond het een leuke aandoenlijke film met een mooi einde.

avatar van %%%%%%
Ik vind deze film ook onderschat.

avatar van Elineloves
'' This is a tale about an unprejudiced heart, and how it changed our valley forever. ''

Babe, wie kent het lieve, roze biggetje niet? Ik vind Babe geweldig. Vroeger zat ik met open mond voor de TV te roepen dat ik later als ik groot was ook een biggetje wou, en laatst, toen ik de film na jaren weer eens herzien had, kreeg ik nog steeds af en toe een krop in mijn keel. Ja, ik ben een sucker voor kleine, ambitieuze biggetjes en de andere dieren. Standaard kinderfilmpje? My ass. Babe is zwaar onderschat.

Biggetje Babe is schattig en weet direct je hart te stelen. Het onschuldige en zoete stemmetje maakt 't helemaal adorable. De band tussen Babe en Fly, de vrouwtjesherdershond is ontroerend. Mooi om te zien hij zij de zorg voor het schattige varkentje op zich neemt Babe opvoedt alsof het haar eigen pup is. Ferdinand, de eend die dolgraag een haan zou willen zijn, is dan ook een goede vriend voor Babe, die zelf graag een herdershond wil zijn. Ook de kleine muisjes zorgen voor een komische noot.

Het is een bloedeerlijk en origineel verhaal. Hier en daar een morele levensles, maar deze zijn subtiel en worden absoluut niet door je strot geduwd. Het is allemaal zo lief, schattig het heeft gewoon echt een dieper verhaal dan je zou verwachten van een film over een pratend varken.

Enkele memorabele scènes, denk bijvoorbeeld aan de scène van dat lieve schaap, de band die Babe krijgt met de boer, en natuurlijk, niet te vergeten, Rex....

Wonderful.

avatar van Richard_Voorhees
Een klassieker uit mijn kinderjaren. Ik ga hem niet herkijken, want dan vind ik hem waarschijnlijk slecht, maar ik vond hem toen toch zeker wel aardig.

Een mooie animatie film, die ook voor volwassen is geschikt.
Sommige scènes vond ik supererg, andere waren iets meer om te lachen.

Een pure klassieker die in de top hoort te staan van animatie

Deze film werd door mij en wordt door de meesten gruwelijk onderschat. Ik vind dit een betoverend sprookje, met veel grappige momenten en de film is ontzettend knap gemaakt. Misschien is het af en toe wat voorspelbaar en duidelijk op kinderen gericht, maar tsjonge jonge het is dan ook een familiefilm. Ik verhoog naar 4 sterren.

avatar van koenv
ik herinner me vooral die gekke eend ? ferdinand ofzoiets

avatar van ibendb
Puur Jeugdsentiment. Babe is gewoon veel beter dan Wilbur in Charlottes Web.

avatar van tommykonijn
Nog geen mening bij geplaatst zie ik.

Babe had ik eerst op 3* gezet en is in de loop van kijkbeurten naar een 4* gestegen. Ik vind dit echt waar een super familiefilm. Hoe vaak ik hem ook kijk, en al weet ik hoe het verhaal zal verlopen het blijft er leuk en mooi uitzien. Als ik deze film zo rond mijn kleuter-jaren gezien had (wat helaas niet het geval was..) zou dit gegarandeerd een van mijn favoriete real-life films zijn geweest. Babe verdient het van mij gewoon een volle 4 sterren te krijgen wegens zijn enorme kracht in het genre (voor mij dan).

Babe - Een Buitengewone Familiefilm

avatar van Leo1954
De waardering van IMDB staat er niet bij, die is met 7.2 een stuk redelijker dan de 2.8 hier. Imo zwaar ondergewaardeerd en het vreemde is ook dat bijna alle commentaren juist zo positief zijn.

avatar van K. V.
Deze nog eens herbekeken en het blijft één van m'n favoriete familiefilms. De schattige dieren, het verhaal en het oh zo mooie liedje. Een leuke cast ook: James Cromwell. Meestal speelt hij de bad-guy, maar in deze film eens het tegenovergestelde.
Een echte feel-good movie voor jong en oud

Prima film met een prima boodschap, zonder moraliserend te zijn. Mooi ook om te zien, deze film schept ook die typische, prettige sfeer van het Engelse platteland.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Ik was 17 in 1995, dus jeugdsentiment kan dit niet zijn. Met Babe heb ik dan ook niet zo veel en eerlijk gezegd kan het me niet zo echt fascineren. Dit is een gezellige familiefilm maar meer ook niet. Ik moet zeggen dat de voice overs bij de dieren niet zo slecht gedaan zijn. Je ziet hen echt als personages. Geen slechte film dus en geen wonder dat het veel mensen zal bekoren. Maar hier blijf ik niet echt bij hangen.

Ik heb deze film toch al aardig wat keren gezien, en iedere keer denk ik dat ik er nu toch wel een keertje genoeg van zal hebben. Maar ook nu heb ik weer genoten van de film. Hij weet me nog steeds te ontroeren. Het is een leuk en origineel verhaal en er zit hele leuke humor in. Een hele knappe film voor jong en oud. Het is me wel een raadsel, waarom hij hier toch relatief laag scoort. De meeste commentaren zijn toch niet zo slecht. Of durven een hoop mensen hem geen hoog cijfer te geven? Misschien omdat ze hem, net als ik, al zo vaak gezien hebben.

avatar van Spetie
Familiefilms zijn niet altijd aan mij besteed, maar voor Babe maak ik graag een uitzondering.

Ik heb een behoorlijke zwak voor Babe. Het schattige, lieve roze biggetje, dat in al zijn onschuld op de boerderij terechtkomt. Op een gegeven moment weet Babe zelfs niet meer wat voor dier het is. Het heeft op de een of andere manier iets vertederends. Het knappe aan deze film vind ik vooral dat de meeste dieren ook daadwerkelijk overkomen als echte personages, iets wat vaak in andere soortgelijke films met pratende dieren, niet lukt. Daarnaast zijn sommige van die dieren, zoals de pratende eend, gewoon bijzonder grappig.

Natuurlijk is de afloop bekend, de muziek soms erg zoetsappig, maar het is wel mooi. Daarnaast werkt het gewoon, en dat is toch wel de belangrijkste factor van allemaal. James Cromwell is trouwens een erg goede baas van Babe, als de ietwat stugge boer, die net als ik langzaam smelt voor het biggetje. Babe weet te betoveren, iedere keer weer.

avatar van brabusRUS
Banned in Maleisië, LOL! Zo'n land kun je dan toch niet serieus nemen.

avatar van DragQueen
Vermakelijke Familiefilm, waarin de dieren de show stelen. Het verhaal is leuk bedacht, en op momenten zeer vertederend. Verder worden de stemmen ook goed verzorgd. 3 Sterren.

Meneer Bungel
Weet iemand of deze ook met de Nederlandse stemmen verkrijgbaar is (op dvd)?

avatar van cantforgetyou
Gisteren met mijn nichtje van vijf gekeken. Het blijft een superleuke en goede film. Ik kan er geen slecht woord over zeggen. Dit is gewoon verplichte kost op scholen, vind ik. Het moraal is gewoon heel goed. Met open communicatie en respect ( de schapen netjes vragen of ze mee willen lopen) kom je veel verder dan iemand afblaffen en dominant zijn (de manier hoe de honden de schapen leiden) Gewoon vijf sterren film.

avatar van Ted Kerkjes
Dit is toch een verfilming van dit boek: The Sheep-Pig - Dick King-Smith (1983) - BoekMeter.nl ?

avatar van baspls

Ja dat klopt.

avatar van Leo1954
Deze film geef je geen 3 sterren. Geef m niks of 5. Imo 5. Dit is een grandioze film hoor.