Babe: Pig in the City (1998)

2,52

Australiƫ

geregisseerd door George Miller (II)
met Magda Szubanski, James Cromwell en de stem van Elizabeth Daily

Na zijn overwinning tijdens de schaapsherderwedstrijd keert Babe als een held terug naar de boerderij. Hij volgt zijn geliefde baasje overal, maar in al zijn enthousiasme wordt Babe de oorzaak van een ongeluk dat boer Hoggett zwaar verwondt. Nu hij niet meer kan werken, zet boer Hoggett al zijn hoop op Babe om de boerderij te redden want hij is uitgenodigd om zijn herderstalenten te demonstreren op een grote jaarbeurs in het buitenland. Samen met boerin Hoggett begint Babe aan zijn grote reis maar al snel raken ze in moeilijkheden op de luchthaven. Het begin van een groot avontuur in een onbekende stad met onbekende mensen en dieren. Maar het grote hart van de kleine Babe laat niemand onberoerd...

104 BERICHTEN 14 MENINGEN
avatar van Akkiej
Thiver schreef:
Kan iemand mij vertellen wat er nu eigenlijk zo duister is aan deze film? Of heeft niemand hier ooit Watership Down gezien?

Zo he inderdaad. Heel veel kinderfilms zijn eng, als je ze later nog eens terugkijkt. Maar dacht je daar als kind bij na? Nee, niet persee.
Watership Down inderdaad, verschrikkelijk die beelden. Deze film is er niks bij....

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Het lijkt wel een ongeschreven regel te zijn om bij sequels de stad in te trekken. Dat geeft natuurlijk een andere setting, maar een varkentje dat de stad intrekt mist alle charme en is gewoon een vreemde eend, hm... varkentje, in de bijt. We hebben al gezien dat Babe leuk is als figuur, maar de maker kabbelt gewoon verder na het eerste deel. En helaas blijft hij dit keer met z'n bootje vast zitten in de modder. Weg charme, weg kwaliteit, weg interesse. Gelukkig kwam er geen derde deel na dit.

avatar van baspls
Thiver schreef:

Ik heb hem gezien . en ook films als The Black Cauldron, The Plague Dogs, The Last Unicorn en noem het allemaal maar op. Ik vind de Babe-films verre van duister,

geweldige film; blijft leuk, ontroerend met heel veel symboliek

Een van de beste films van de afgelopen 25 jaar. Ik zeg het maar nog een keer.

Helaas stukken minder dan het uiterst sterke eerste deel wat ook nog vertederend en regelmatig ontroerend was. Dit verhaal is eigenlijk nergens ontroerend en het is min of meer ook een echte kinderfilm geworden. Visueel zag het er wel nog allemaal fraai uit en er zitten ook nog een aantal leuke scènes in, maar tippen of in de beurt komen van het eerste deel kan deze film absoluut niet.

Lv92
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
"He's of foreign extraction, your honor. Possibly even an alien.''

Smullen als een kind.

Na vroeger te hebben genoten van de video, nu dan eindelijk de dvd in huis gehaald, na zo'n 10 jaar. Ben m'n ouders zeer dankbaar dat ze het mij als kind hebben laten zien, want dat maakt mijn beleving compleet.

Het feest begint in het hotel in the City met stuk voor stuk geweldige vondsten in de vorm van chimpansees, honden, katten en een orang-oetan, genaamd Thelonius. En natuurlijk Babe zelf.
De film schakelt feilloos van dolkomisch naar ontroerend en de regie is weergaloos.
Het eindresultaat is zoiets als een magisch recept van je grootvader, ergens verstopt op zolder.
Wat een herziening! En wat weinig enthousiasme hier.(op sommigen na)

avatar van Phantasm
Aardige komedie voor een regenachtige zondagmiddag.

Dick2008
De eerste film vond ik niet veel aan. En deze film heb ik dus nu pas gezien, hoewel die al heel vaak op tv is geweest. En is het meer naar aanleiding van het zien van de trailer, die er best leuk uitziet. En zo begint de film ook wel leuk, maar is het een opeenstapeling van tegenvallers waarop het verhaal zich baseert en wordt de film al gauw wisselvallig door bizarre humor.
En waarop te letten? Want is het is maar een eigenaardige combinatie van fantasie met komedie. En een hoop gezeul met dieren. Of zijn het allemaal trucages en knip en plakwerk en lijkt het erger dan het is.
Aan de ene kant is het erg kundig gemaakt, met al die dieren bij elkaar en met allerlei extreme toestanden zoals die mensen en een ouderwets hotel in een moderne stad en met die lage camera-opnamen maar aan de andere kant werd het ook wel steeds meer een moeizame zit. Vooral toen die lui van het asiel kwamen aanzetten en wordt het daarna erg kluchtig. De film was geen succes en werd gemengd ontvangen. Volgens de Nederlandse Wiki vinden mensen het vooral of erg leuk, of juist niet. En niet er tussenin. Nou, ik zou het niet weten. Het ene moment is het grappig, zoals met die eend en het volgend moment had ik weer waar ik nou naar zit te kijken. 3.0/2.0

avatar van Stephan
Wat een belachelijke lage score voor een juweel van een film. Wat is deze GOE HOED!!!!

avatar van BlueJudaskiss
Stephan schreef:

Ik zal 'm nog eens een tweede kans geven zodra ik de kans krijg. Kan me herinneren dat dat vooral lag aan de cynische, donkere toon.

Dick2008
BlueJudaskiss schreef:
Kan me herinneren dat dat vooral lag aan de cynische, donkere toon.
Daar ligt inderdaad het probleem.

Lv92
Deze film is zo belachelijk goed, dat ik het gewoon niet kan geloven.

Een zeer matig vervolg van een fantastisch deel 1. Het verhaal is gewoon chaotisch en er komen veel te veel andere dieren in voor. Rommelig deel.