Babe (1995)

Australië / Verenigde Staten
Familie / Komedie

geregisseerd door Chris Noonan
met James Cromwell, en de stemmen van Christine Cavanaugh en Danny Mann

Op de boerderij van boer Hogett heeft elk dier zijn eigen taak. Maar dan komt Babe, een lief en naïef biggetje dat zijn lot in eigen hand wil houden. Opgevoed door Fly de herdershond denkt en doet Babe als een hond, alleen wordt hij niet geaccepteerd als hond. De dieren op de boerderij verklaren Babe voor gek, maar hij zet door...

Leuke film is dit! Ontzettend knap gemaakt en amusante humor.
Na het zien van deze film zou je spontaan nooit meer varkensvlees eten...

Weetje van de dag:
Regisseur Noonan gebruikte maar liefst 48 echte varkentjes en één animatronic voor het titelpersonage.

geronimo
kappeuter schreef:

Ja klopt, omdat die beestjes zo gigantisch hard groeien.

Was wel leuk.

ach diertjes zijn altijd leuk

Leuk biggetje en grappige beesten. Leuk bedacht maaar niet echt bijzonder.

lindastuurman
Ik heb echt een gloeihekel aan de muizen en die schapen. Voor kids is de film leuk, maar niet.

Ik vond dit echt wel een domme film, echt op kinderen gericht. Vond het echt een saaie film. Wel eens leuk voor kinderen, maar niet voor mij...

"A pig that thinks it's a dog!!!"
Funny!!! Die muisjes zijn grappig!
Het hele verhaal is leuk leuk leuk! De manier waarop ze het gemaakt hebben is leukleukleuk, heeft wel een kinderverhaal, maar blijft leukleukleuk!!!!

die muisjes waren komisch, de film is ook wel leuk

Echt een film met een eigen stijl.
Heel mooi en grappig !

Gewoon een leuk filmpje als je echt niets leukers te doen hebt, en leuk bedacht.

Heeeel mooi !!
James Cromwell is fantastisch gecast en de
laatste scène (de wedstrijd) is prachtig.
Duizend applauzen !!
De enige film in dit subgenre die geslaagd kan worden genoemd (mislukkingen = Gordy, Cats & Dogs, Dalmatiërs, enz...)
***** 5 op 5 *****

visje1991
leuke film!
*****

Viel me nu pas op bij de aftiteling. Rex heeft dezelfde stem als Elrond.

avatar van tessai
BABe geen gewone big.......

als je toch met de hele familie een filmpje moet kijken kan het allemaal veel slechter

avatar van Banjo
als je van dieren houd dan is dit een prachtige film!

Hey Babeloverss,

Kweenie hoor maar een echt goede film vond ik het niet, dus een 4 word het bij mij echt NIET... Nou is het wel een leuke familiefilm en niet slecht geacteerd door het biggetje, dus krijgt de film van mij een 2.5

avatar van sn@ke
Zeer goede kinderfilm met een gezellig sfeertje en een bijzonder schattig varkentje in de hoofdrol. De film is zeer charmant en zal de harten van vele kinderen veroveren. Zeer leuk gemaakte film. 3,5*

zag 'm laatst opnieuw en moet toegeven dat de volle 5 sterren een beetje te veel eer is.
Het is een werkelijk uitstekende charmant sprookje, ontroerend, grappig, met prachtige Tim Burton- of Jeunet-achtige decors en James Cromwell is perfect als de boer maar
**** 4,5 op 5 **** lijkt me genoeg.

avatar van nrggirl
mooie film is dit met veel humor er in dit is 1 van de betere comedies die er zijn

Niet echt byzonder????? Welke film heb jij gekeken??
Vond dit dus echt één van de leukste films die ik in tijden heb gezien, dit helaas in tegenstelling tot deel twee....

Absoluut aandoenlijk... 4,5*

avatar van jedymaster
mooie ontroerende film

Heel mooi, erg ontroerend en bijzonder, maar ook grappig (die muizen!) onvergetelijk. 4,5

avatar van mikoz
2.99 ster maar ...

in de veronica gids staat hij voor 5 sterren

ik ga voor 4*

avatar van Clueless Dork
Wat een laag gemiddelde hier zeg.. ik vind dit echt een fantastische film. toen ik vroeger de vhs had keek ik hem soms wel twee keer per week. Binnenkort de DVD aanschaffen.

avatar van krabat
In een woord: geweldig

Waar hebben ze in godsnaam die boer en boerin vandaan gehaald, precies zoals iedereen ze zich voorstelt. Dat Lalalala krijg ik volgens mij nooit meer uit mijn hoofd, zo grappig!

THE NIGHT FLIER
Ik vind dit een kinderachtige film, ik heb veel films gezien maar als ik over kinderachtigheid moet kijken, dan moet je met deze film aankomen, een gewone maffe kinderfilm echt waar!!

avatar van Clueless Dork
Écht waar?

avatar van XfofaXX
Hmm, als je zijn top 10 bekijkt zie je direct dat deze stoere jongen zich duidelijk niet kan openstellen voor een gevoelige, prachtige film als deze.

XfofaXX schreef:

Kan het misschien zo zijn dat iemand alleen maar van spannende films houdt en zich misschien helemaal niet open wil stellen voor deze film. Ik heb babe nog geen een keer helemaal af kunnen kijken. Dat heeft niets te maken met het feit dat ik het verhaal niets vind, maar ik houd absoluut niet van pratende dieren in een film (tekenfilms uitgezonderd). Ik zal de film niet beoordelen omdat ik dat m.i. niet objectief kan.