Lincoln (2012)
Genre: Drama / Historisch
Speelduur: 150 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Steven Spielberg
Met onder meer: Daniel Day-Lewis, Sally Field en David Strathairn
IMDb beoordeling:
7,3 (283.198)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 31 januari 2013
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Zondag 22 februari in één bioscoop (The Hague)
Plot Lincoln
De film volgt de politieke clash tussen Abraham Lincoln, de zestiende president van de Verenigde Staten, en de machtige mannen van zijn kabinet in de strijd tegen de afschaffing van de slavernij en het einde van de Amerikaanse Burgeroorlog. De focus ligt hierbij voornamelijk op de laatste maanden van Lincolns leven, waaronder ingezoomd wordt op de permanente afschaffing van de slavernij, die het gevolg was van een zeer nipte stemming in het Huis van Vertegenwoordigers over het 13e Amendement.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,3 / 283198)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Lincoln (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 10,99 / huur € 3,99
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Abraham Lincoln
Mary Todd Lincoln
William Seward
Robert Lincoln
W.N. Bilbo
Preston Blair
Thaddeus Stevens
Robert Latham
Alexander Stephens
Edwin Stanton
Reviews & comments
SnakeDoc
-
- 4687 berichten
- 2243 stemmen
Lang geleden dat ik me zo door een film heb moeten heen slepen. Was geen doorkomen aan.
Prachtige kostuums, goed gespeelde Lincoln, toffe poster, gave setting, maar o zo saai en langdradig. En dan ook nog eens een wir war aan eindeloze dialogen, vaak op één en de zelfde plek.
Nee ... dit was het niet voor mij!
stinissen (crew films & series)
-
- 23444 berichten
- 76936 stemmen
Lang geleden dat ik me zo door een film heb moeten heen slepen. Was geen doorkomen aan.
Prachtige kostuums, goed gespeelde Lincoln, toffe poster, gave setting, maar o zo saai en langdradig. En dan ook nog eens een wir war aan eindeloze dialogen, vaak op één en de zelfde plek.
Nee ... dit was het niet voor mij!
Hier sluit ik me bij aan.
Thampon
-
- 209 berichten
- 442 stemmen
30min volgehouden, en was na 15min al compleet het noorden kwijt.
Wat een slaapverwekkende gegeven. Dus kan ook geen waardering geven.
SunChaser
-
- 671 berichten
- 750 stemmen
Boring, eerste 2 minuten lijkt t saving private yan burgeroorlogstyle maar daarna, 2,5 uur geouwehoer
labbie01
-
- 9 berichten
- 2 stemmen
Draak van een film, na 45 minuten in z'n forward bekeken. Een andere film liefhebber zei het al bij deze film geloof ik, lijkt wel op J. Edgar Hoover. Was ook niet om aan te gluren.
Cubby
-
- 17 berichten
- 151 stemmen
Steven Spielberg brengt met ''Lincoln'' in mijn ogen zijn beste film sinds ''Munich''. Ja, het is een trage film maar het heeft mij de volle 150 minuten weten te boeien met een indrukwekkende Daniel Day-Lewis als president Lincoln, wat een prestatie!
Visueel ziet het er verbluffend goed uit en de overige cast (Sally Field, Joseph Gordon- Levitt) zetten stuk voor stuk top prestaties neer.Van alle bijrollen was het echter Tommy Lee Jones waarvan ik het meest onder de indruk was. Zijn ingetogen spel en emotie waren een genot om naar te kijken.
Dit alles wordt ondersteund door een gepaste score van John Williams.
Ongetwijfeld geen film voor iedereen maar de negatieve reacties hierboven doen deze film geen recht toe.
Oscar voor Daniel Day-Lewis lijkt me duidelijk en meer dan terecht. Misschien best picture / director? Mij zal het niet verbazen.
Aanrader!
SunChaser
-
- 671 berichten
- 750 stemmen
Oscars zeggen niks over hoe goed een film is. The hurt locker vond ik ook een draak van een film
Angel I's
-
- 16 berichten
- 59 stemmen
Een film van bijna twee en een half uur. Die moet echt boeien willen mijn gedachtes na anderhalf uur niet afdwalen.
En boeien, dat deed deze film! Toevallig heb ik sinds enige tijd heb veel interesse in de geschiedenis van de VS en heb daar de laatste tijd ook veel over gelezen. Om die reden ken ik de opkomst van de jonge natie, ontwikkeling van zuidelijke en noordelijke staten en de burgeroorlog waar het mee te maken kreeg. Daarom kon ik bijna alles in deze film goed plaatsen en keek het lekker weg.
Toegegeven: als je niet bekend bent met de Amerikaase geschiedenis, kan je deze film misschien maar beter overslaan. Dan is het plot niet boeiend genoeg en blijft er niet meer over dan 140 minuten aan dialogen.
Mocht je twijfelen, zet 'm dan maar op en geniet van de acteerprestatie van Daniel Day-Lewis.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Weinig inspirerend werkje van Spielberg, dat beter 'One Month in the Life of Abraham Lincoln' had kunnen heten, of eventueel 'The 13th Amendment'. Wie zoals ik een biopic over de legendarische 16e president van de Verenigde Staten had verwacht komt namelijk nogal bedrogen uit.
We zien niks van de opkomst van Lincoln, zijn verkiezing, de afscheiding van de CSA of de wereldbefaamde Gettysburg address. Wel een hoop hoopla over de stemming in het Congres over het dertiende Amendement, met een verzameling anachronistische terminologie en redenaties en te veel focus op slavernij en racisme, met daarbij enkele onzalige komisch bedoelde scenes.
Wat overblijft is een aardig inkijkje in de beslissende stemming, ik ken het boek van Goodwin niet maar het is wel grappig om te zien hoe het Amendement met omkoperij en halve leugens door het Congres werd geloodst. Verder speelt Day-Lewis weer monsterlijk sterk, wat een kalmte en présence, de sterkste momenten van Lincoln zijn dan ook als hij verhalen vertelt of monologen houdt. Des te spijtiger dat Gettysburg er dan niet bij zit.
2,5*.
Majoor Landzaat
-
- 112 berichten
- 22 stemmen
Blijkbaar had Spielberg het voor de gemiddelde kijker allemaal wat spectaculairder moeten maken als ik de algemene reakties hier bekijk. Waarschijnlijk ontgaat die mensen de kracht die woorden kunnen hebben.
Daarom juist een gewaagde keuze, of een overschatting van de gemiddelde kijker van de kant van Spielberg, om dit uitgangspunt te kiezen. Lincoln heeft mij in elk geval wel degelijk kunnen boeien, en bij vlagen ook kunnen raken. Met name het einde vond ik erg ontroerend, ik heb gedurende de film toch een soort band opgebouwd met het hoofdpersonage, die zoals vaker gezegd hier, absoluut subliem word vertolkt.
Helaas blijft het gissen in hoeverre je hier Spielbergs eigen mening, of eigen invulling ziet, en hoe dicht hij bij de waarheid is gebleven. In elk geval een prima cast en voor de wat volwassenere filmliefhebber bij vlagen een inspirerende film.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3861 stemmen
Weinig inspirerend werkje van Spielberg, dat beter 'One Month in the Life of Abraham Lincoln' had kunnen heten, of eventueel 'The 13th Amendment'. Wie zoals ik een biopic over de legendarische 16e president van de Verenigde Staten had verwacht komt namelijk nogal bedrogen uit.
We zien niks van de opkomst van Lincoln, zijn verkiezing, de afscheiding van de CSA of de wereldbefaamde Gettysburg address. Wel een hoop hoopla over de stemming in het Congres over het dertiende Amendement, met een verzameling anachronistische terminologie en redenaties en te veel focus op slavernij en racisme, met daarbij enkele onzalige komisch bedoelde scenes.
Wat overblijft is een aardig inkijkje in de beslissende stemming, ik ken het boek van Goodwin niet maar het is wel grappig om te zien hoe het Amendement met omkoperij en halve leugens door het Congres werd geloodst. Verder speelt Day-Lewis weer monsterlijk sterk, wat een kalmte en présence, de sterkste momenten van Lincoln zijn dan ook als hij verhalen vertelt of monologen houdt. Des te spijtiger dat Gettysburg er dan niet bij zit.
2,5*.
Zelden zo oneens geweest met je otherfool. Biopics gaan juist bijna altijd ten onder aan het niet maken van keuzes. Je kunt het leven van Abraham Lincoln niet in 2,5 uur verfilmen, dus moet je het niet doen. Spielberg keuze voor die maand is wat mij betreft de beste beslissing die hij had kunnen maken. Leren Lincoln kennen in een maand die heel veel over hem zegt en waarin hij keuzes moet maken die hem definiëren. Lincoln is verplicht lesmateriaal (hoe het moet) voor iedereen die overweegt een biopic te maken.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Ik zou het uberhaupt geen biopic willen noemen? Deze film gaat voor 90% over het 13e Amendement, niet het leven van Lincoln. Dat kan natuurlijk, maar kies dan een andere titel.
Deze is nog onbetrouwbaarder dan 'The NeverEnding Story'.
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2902 stemmen
Het gaat misschien niet over de gebeurtenissen in het gehele leven van Lincoln, waar hij geboren is, de afscheiding van de CSA etc.. , maar wel over de mens Lincoln. Wat voor een man was hij? Dat is waar deze film echt over gaat.
p.s. De gettysburg adress zit wel in de film, misschien niet op de plaats wanneer hij gegeven is, maar al gelijk in het begin van de film wordt zijn speech gequoteerd. Uiteindelijk is dat toch ook het belangrijkst. De kracht van de speech ligt niet in de plaats en de tijd wanneer hij voor het eerst werd gegeven, maar in de kracht van de woorden.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Het hele leven hoeft (en kan) ook niet, maar bij een film die Lincoln heet en wordt vermarkt als biopic had ik op z'n minst gedacht dat het over de hele periode van de Burgeroorlog zou gaan. Op z'n minst. Der Untergang had toch ook niet Hitler moeten heten?
En de Gettysburg Adress zit er inderdaad in, maar zonder overtuiging en niet eens helemaal. Dat Spielberg er bovendien niet voor heeft gekozen Lincoln (in een film die Lincoln heet!) de mooiste speech uit de geschiedenis uit te laten spreken is in mijn ogen onvergeeflijk.
Harmonica Man
-
- 280 berichten
- 0 stemmen
Heb hem nog niet gezien maar als ik de IMDB rating van 8.1 zie en de sterrenlijst aan acteurs moet er toch wel iets goeds in zitten. Zodra ik hem bekeken heb zal ik mijn oordeel geven.
DennisBD
-
- 1 berichten
- 6 stemmen
Lincoln was in mijn ogen een zeer sterke film. Acteren (Daniel Day-Lewis als altijd ijzersterk, maar ook Tommy Lee Jones die een zeer geloofwaardige rol neerzet.), muziek, camerawerk. Goede acteurs in kleine rollen. (Tim Blake Nelsen b.v.) Alleen Joseph Gordon-Levitt lijkt tegenwoordig in alle grote Hollywood films te spelen. De negatieve recensies hier eerder beschreven, gaan vaak over het feit dat de film saai is. Te veel dialoog. Door van te voren te kijken wat voor soort film dit is kunnen veel mensen zich de moeite besparen, omdat het al bekend was dat deze niet veel actie zou bevatten. Al met al een prettige 2,5 uur geweest, wat een 4,5 ster mijn inziens meer dan normaal maakt.
Fabian123
-
- 335 berichten
- 3849 stemmen
Er zat echt een overkill aan uitleg in het scenario waar ik me nogal aan heb zitten storen. Ervaren politici die aan elkaar tot in den treure uitleggen hoe het systeem in elkaar steekt, dat soort dingen. Het is ook wel nodig dat de kijker snapt hoe het allemaal werkt, maar ze draven er nogal in door .Zie bijvoorbeeld ook de climax, waar Sally Field in de zaal zit en continu op een blaadje schrijft hoeveel stemmen er nog nodig zijn. Dan geloof ik het gewoon echt niet meer.. Bovendien levert al die uitleg ook niet bepaald een spannende film op.
Wel goed gespeeld inderdaad en het ziet er allemaal mooi en overtuigend uit, maar dat maakt het nog geen goede film wat mij betreft.
Apster
-
- 1461 berichten
- 6920 stemmen
Ik had ook eerlijk gezegd een biopic van Lincoln verwacht. Over het algemeen resulteert een biopic in een gortdroge opsomming van alle hoogte- en dieptepunten over diens leven. Om dan een belangrijk moment te pakken uit dat leven is niet eens zo'n heel slecht idee, maar het risico is groot dat het geen boeiend portret oplevert. In dit geval kan ik zeggen dat de weegschaal net naar de goede kant door slaat. Het eerste half uur kwam ik er moeilijk in, maar daarna geeft de film toch wel wat meer ruimte voor de persoon zelf. Daniel Day-Lewis is weer ijzersterk, en trekt iedere scene waarin hij speelt naar zich toe. Het is alleen zonde dat Gordon-Levitt een klein ondankbaar rolletje krijgt toebedeeld. Zoals ik van te voren had verwacht is de film ultra conventioneel met een hoop dure zinnen. Briljant is het dus niet, maar als geschiedenisles toch best leuk. De scholen in de VS hebben de dvd alvast besteld.
3*
SnakeDoc
-
- 4687 berichten
- 2243 stemmen
De scholen in de VS hebben de dvd alvast besteld.
Ik zie het inderdaad al helemaal voor me:
"Mathew .... dit is de zoveelste waarschuwing !!! Jij mag na de les voor straf 150 minuten film over Lincoln kijken."
Pijnlijk, Pijnlijk. De jeugd zal verlangen naar de verhalen van Opa en Oma die er vroeger met de leraar's broekriem van langs kregen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3861 stemmen
Inderdaad voor kinderen lijkt me Lincoln een aardige straf. Voor iedereen die houdt van geweldig acteerwerk en een dito script zou Lincoln wel moeten werken.
Apster
-
- 1461 berichten
- 6920 stemmen
Ik zie het inderdaad al helemaal voor me:
"Mathew .... dit is de zoveelste waarschuwing !!! Jij mag na de les voor straf 150 minuten film over Lincoln kijken."
Ja, gevolgd door Gettysburg en Gods and Generals. Lijkt me een flinke straf 
Cubby
-
- 17 berichten
- 151 stemmen
Inderdaad voor kinderen lijkt me Lincoln een aardige straf. Voor iedereen die houdt van geweldig acteerwerk en een dito script zou Lincoln wel moeten werken.
Amen!
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Mooie vertolking van een president die noodgedwongen politiek moet bedrijven, zijn kompas dat naar het noorden wijst moet 'aanpassen' omdat hij anders verzuipt in het moeras dat op zijn weg ligt.
Daniel Day-Lewis op zijn best en een Oscar® voor Tommy Lee Jones.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3861 stemmen
De naam Spielberg was voorheen altijd een reden om uit te kijken naar een film. Door schade en schande wijs geworden was ik bij Lincoln eerder huiverig dan blij met Spielberg als regisseur. En dat zul je altijd zien, juist dan laat hij zijn klasse weer zien. Want wat is het een goede keus om zich te focussen op die ene maand uit het leven van Lincoln. Éen maand waarin ontzettend veel samenkomt. Een maand die heel veel over hem zegt en waarin hij keuzes moet maken die hem definiëren.
Dat Daniel Day-Lewis de beste man dan ook nog op ongeëvenaarde wijze neerzet is helemaal mooi. Want of hij nu als de president met stijl vol krachtige monologen zijn standpunt verdedigt of bijna vaderlijk met twee ondergeschikten omgaat, het is allemaal even goed. Hij krijgt daarbij hulp van een voortreffelijk script. 150 minuten die bijna alleen bestaan uit dialoog ga er maar aan staan om dat interessant te houden. Dat lukt fantastisch.
Het moge duidelijk zijn Lincoln is een prachtfilm die het beste van Spielberg en het beste van Day-Lewis verenigt. Indrukwekkend!
Voor een uitgebreide recensie zie: Filmmad.nl | Recensie: Lincoln (31 januari)
Honey Blossom
-
- 186 berichten
- 923 stemmen
Ik heb zojuist de film gezien. I am Deeply moved by this movie. Recensie volgt nog, (ben nu nog te emotioneel).
Honey Blossom
-
- 186 berichten
- 923 stemmen
Steven Spielberg heeft 12 jaar over deze film gedaan.. and that's definitely showing on the screen.
Ik kan me niet indenken dat er ook maar iemand anders dan Daniel Day-Lewis de hoofdrol van Abraham Lincoln beter kon vertolken. Alhoewel hij in beginsel de rol af wees omdat hij van mening was dat hij hier niet geschikt voor was. Wat ben ik toch blij dat DiCaprio hem over heeft gehaald.
Ik ben wat minder blij met de casting van Sally Field als Mary Todd Lincoln. Ze is in feite veel te oud voor de rol. De scène waarbij Lincoln haar helpt uitkleden, en haar oma postuur te zien is, made me wanne watch with closed eyes!
Ik weet zelf niet hoe Lincoln was in zijn tijd, (ik leefde simpelwel niet in die tijd) ik ken enkel de beroemde toespraken en zijn daden. Na het zien van deze film, heb ik werkelijk het gevoel dat ik Abraham Lincoln beter heb leren kennen. En wat heb ik toch énorm veel respect voor de manier waarop deze filosoof/politicus/advocaat/vader/echtgenoot/President als individu in het leven stond. Hij was spiritueel op een veel hoger niveau dan menigeen in der tijd. Dat is ook wat hij uitstraalde en dat is ook waarom hij men zover kreeg om naar hem te luisteren. (en dus toch nog de benodigde stemmen wist te werven)
Des al niet te min, was hij ook maar een mens en hij leed dan ook aan Melancholie, wat uitmondde in een klinische depressie. Dit is ook duidelijk te zien in de film; de manier hoe hij bvb om gaat met de dood van zijn zoon, en hoe hij om gaat met zijn vrouw die bijna krankzinnig wordt van verdriet. Hoe hij zich vaak afzonderd, zelfs in de manier waarop hij de complete chaos om zich heen 'bewust' negeert, en plotseling verhalen begint te vertellen.
Steven Spielberg is er ontzettend goed in geslaagd om Abraham Lincoln als individu neer te zetten. Hij heeft ervoor gekozen om in te zoomen op de laatste 2 maanden van Lincoln zijn leven. Ik heb hier dan ook respect voor, omdat dit verhaal eigenlijk al algemeen bekend is (de aanname van het 13e amendment en zijn dood etc.)
Erg fraai vind ik ook de manier waarop Spielberg er voor heeft gekozen om de scène van de dood van Lincoln in beeld te brengen: vanuit het perspectief van zijn kleine zoon. Ontroerend. Spielberg weet zoals altijd exact hoe hij zijn publiek moet verroeren.
Daarnaast wordt ik er altijd gelukkig van als Joseph Gordon-Levitt ook nog eens voorbij komt. Fijn om te zien dat Spielberg hem onder zijn hoede nam.
Met Stempel: 4*
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Tsjah, ik ben best een Spielberg fan, maar toch moet ik hier toch de eerste echte onvoldoende uitdelen.
Technisch is het allemaal verzorgd en ook de cast weet te imponeren. Daniel Day-Lewis is op zijn plek en weet hier wel te overtuigen. Een Oscar nominatie is het logische gevolg.
Het grootste probleem van de film is eigenlijk simpelweg dat het saai is. De film bestaat enkel uit dialoog en dit resulteert in een bijzonder lange zit van 2,5 uur. Dat is veel te veel van het goede bij een film die niets anders te bieden heeft dan een hoop gepraat, er was geen doorkomen meer aan.
Richting het einde komt er eindelijk wat meer pit in de film, maar dan is het al te laat. Achteraf gezien besef ik pas dat ik gewoon 2,5 uur lang naar continu pratende politici heb zitten luisteren die hun ideeën en kleffe moraaltjes tentoon spreidden. Blegh, wat een waanzin!!!
Misschien leuk voor Amerikanen en Amerika-kenners die interesse hebben in de geschiedenis(gezien de vele nominaties), maar vermaak zoals ik gewend ben van Spielberg herken ik er helaas niet in.
2,0*
helleke
-
- 967 berichten
- 1168 stemmen
Tsjah, ik ben best een Spielberg fan, maar toch moet ik hier toch de eerste echte onvoldoende uitdelen.
Technisch is het allemaal verzorgd en ook de cast weet te imponeren. Daniel Day-Lewis is op zijn plek en weet hier wel te overtuigen. Een Oscar nominatie is het logische gevolg.
Het grootste probleem van de film is eigenlijk simpelweg dat het saai is. De film bestaat enkel uit dialoog en dit resulteert in een bijzonder lange zit van 2,5 uur. Dat is veel te veel van het goede bij een film die niets anders te bieden heeft dan een hoop gepraat, er was geen doorkomen meer aan.
Richting het einde komt er eindelijk wat meer pit in de film, maar dan is het al te laat. Achteraf gezien besef ik pas dat ik gewoon 2,5 uur lang naar continu pratende politici heb zitten luisteren die hun ideeën en kleffe moraaltjes tentoon spreidden. Blegh, wat een waanzin!!!
Misschien leuk voor Amerikanen en Amerika-kenners die interesse hebben in de geschiedenis(gezien de vele nominaties), maar vermaak zoals ik gewend ben van Spielberg herken ik er helaas niet in.
2,0*
Ik deel uw mening.
Daniel Day-Lewis zie ik wel een oscar winnen voor zijn glansrijke prestatie, maar echt boeien deed de film me niet.
2,5 voor de mooie klederdracht uit die tijd, en de al even knappe acteerprestaties.
DonPeliculón
-
- 775 berichten
- 980 stemmen
Misschien leuk voor Amerikanen en Amerika-kenners die interesse hebben in de geschiedenis(gezien de vele nominaties), maar vermaak zoals ik gewend ben van Spielberg herken ik er helaas niet in.
Die kans zit er dik in ja. Als je op IMDb kijkt naar het verschil tussen de gemiddelde ratingen die Amerikanen en niet-Amerikanen geven is dat ook wel te zien, 8.3 vs. 7.6.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3861 stemmen
Ik kan me niet indenken dat er ook maar iemand anders dan Daniel Day-Lewis de hoofdrol van Abraham Lincoln beter kon vertolken. Alhoewel hij in beginsel de rol af wees omdat hij van mening was dat hij hier niet geschikt voor was. Wat ben ik toch blij dat DiCaprio hem over heeft gehaald.
Blijft een raar verhaal. Zeker omdat ook dit verhaal circuleert. Daniel Day-Lewis and 'Lincoln' | TIME.com - entertainment.time.com
Het laatste nieuws

'The Terminal' met Tom Hanks gaat vandaag het Netflix-aanbod verlaten

Nederlandse serie 'Rampvlucht' is een kijktip op NPO Start Plus

Krijg jij geen genoeg van 'The Materialists'? Deze films zijn minstens even goed

Deense film 'Sorg og Glaede' doet het goed op MovieMeter: 'Als therapie voor de regisseur'
Bekijk ook

Temple Grandin
Biografie / Drama, 2010
154 reacties

Rush
Biografie / Sport, 2013
278 reacties

12 Years a Slave
Drama / Biografie, 2013
535 reacties

Shooting Dogs
Drama / Historisch, 2005
120 reacties

The King's Speech
Drama / Historisch, 2010
444 reacties

Nebraska
Drama / Roadmovie, 2013
181 reacties
Gerelateerde tags
president van de verenigde statenmutinyspeechgebaseerd op een waargebeurd verhaalslagveldhistorical fictionfamily conflictmourningamerican civil warcultural conflictbattle of gettysburgsecessionpresidential cabinetgettysburg addressconflagrationethical dilemmaemancipation 19e eeuwabraham lincolnabrahamlincoln
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








