Lincoln (2012)

Drama / Historisch

geregisseerd door Steven Spielberg
met Daniel Day-Lewis, Sally Field en David Strathairn

De film volgt de politieke clash tussen Abraham Lincoln, de zestiende president van de Verenigde Staten, en de machtige mannen van zijn kabinet in de strijd tegen de afschaffing van de slavernij en het einde van de Amerikaanse Burgeroorlog. De focus ligt hierbij voornamelijk op de laatste maanden van Lincolns leven, waaronder ingezoomd wordt op de permanente afschaffing van de slavernij, die het gevolg was van een zeer nipte stemming in het Huis van Vertegenwoordigers over het 13e Amendement.

In Film > Nieuws > Lincoln:

Ik hoor niet veel op moviemeter over de aankomende film van Steven Spielberg. Ik ben hier echt wel benieuwd naar! Met sterren zoals: Tommy Lee Jones, Sally Field, Daniel Day-Lewis en Joseph Gordon-Levitt moet het vast wel goedkomen.

Ook weer de vaste crew wat betreft camera, editor en natuurlijk de muziek

Ik ben benieuwd! Wat jullie?!

avatar van thunderball
Ik ben wel naar die andere Lincoln film geweest, die is historisch veel meer verantwoord, want wat vele mensen niet weten is dat hij ook een vampierjager was. Dit is na lang wetenschappelijk onderzoek vast komen te staan. Hahahahahahaha!!!!

avatar van JohnWilliams
Als ik dat zo hoor verheug ik me toch meer op de Lincoln van Spielberg

avatar van schram101
Vrees dat voor mij net zo'n film word als J. Edgar en The Kings Speech. Het ziet er absoluut boeiend uit (dat is hier nog even afwachten maar toch) maar ik durf ze nooit op te zetten.

Al is een nieuwe Spielberg natuurlijk altijd een must-see.

avatar van JohnWilliams
Spielberg + John Williams, here we go again!!

Ik denk dat we eindelijk weer eens een super film te zien krijgen in de trant van Saving Private Ryan (die klasse). Ik ben erg benieuwd!

avatar van Seifer
Pfff deze film wordt al maanden afgewezen door moviemeter, en nu er zo prut 'poster' bij zit,kan het opeens wel?

avatar van jacobine_rodijk
't Is dan ook geen poster maar still.

Hopelijk focust Spielberg zich dan ook enkel op die laatste maanden van Lincoln en krijgen we niet weer van die vervelende flashbacks zoals in J. Edgar en The Iron Lady.

avatar van JohnWilliams
J. Edgar, hmmm ik hoop inderdaad dat het niet dezelfde kant op gaat want dat was echt een film die ik niet graag nogmaals zie. Al heb ik altijd veel hoop als ik de naam Spielberg zie staan.

Dit kan beide kant op, maar drama is doorgaans niet de sterkste kant van Spielberg. De fantastische cast geeft me dan wel weer hoop (Strathairn en Harris springen naast de drie genoemden wel in het oog). De oscar voor Day-Lewis lijkt mij nu al bijna zeker.

avatar van cordiacovens
Hopelijk haalt Spielberg weer het niveau van munich of daarvoor, war horse was niet goed.
Maar deze cast en met name DDL lijken me garant te staan voor goede dingen

avatar van Eazy
Mooie poster.

DDL heeft zich de rol eigen gemaakt zo te zien.

Dat zie je aan de poster?

avatar van dutchtuga
Saaiheid straalt van de poster af. Nodigt echt voor geen meter uit.

avatar van Eazy
mister blonde schreef:
Dat zie je aan de poster?

Ik doel op uitstraling uiteraard maar met de rol zelf zal het ook wel goed zitten DDL kennende.

avatar van cordiacovens
De namen van DDL en Spielberg en een film over Lincoln (als dit je intresse heeft) is uitnodigend genoeg..de poster ziet er goed uit naar mijn mening. nu wachten op een trailer

avatar van JohnWilliams
Ben ontzettend benieuwd, poster ziet er goed uit.
Nu nog maar even wachten op de trailer!

avatar van DonPeliculón
Informatie over het plot aan de hand van de vrijgegeven tracklist van William's score. Wel met spoilers, uiteraard, dus oppassen als je nog niets wilt weten.

Totalfim | Full track listing for John Williams's Lincoln score revealed.

DonPeliculón schreef:

Totalfim | Full track listing for John Williams's Lincoln score revealed.

Is al een paar dagen bekend maat (de score)

avatar van DonPeliculón
Ja, maar nog niet hier gepost toch?

avatar van maerk
Trekt me eigenlijk totaal niet, sinds Indiana Jones 4 lijkt Spielberg zijn magie verloren te hebben en biografieën interesseren me niet zo. Maarja... Spielberg en Daniel Day-Lewis klinkt wel als een mooie combinatie en Joseph Gordon-Levitt speelt ook altijd goed. Hopelijk wordt het wat moois.

mister blonde schreef:

Schindler's List niet gezien?

Deze film heeft in mijn ogen heel veel potentie. Ik zie dit ook zeker als oscarmateriaal. Die voor beste make-up lijkt me nu al binnen. Daarnaast heb ik ook alle vertrouwen in Daniel Day-Lewis. Ik ben heel benieuwd!

avatar van jarno1975
13 september komt de trailer

avatar van jarno1975
jarno1975 schreef:
13 september komt de trailer

Iets eerder dus, de Teaser-trailer (Youtube HD)

avatar van Waackx
mister blonde schreef:

ik denk dat Oscar volgend jaar naar Bill Murray gaat.

avatar van cordiacovens
de echte trailer verschijnt donderdag, dit is een teaser van die trailer.

Bill Murray zal de oscar niet winnen.

avatar van Waackx
cordiacovens schreef:
de echte trailer verschijnt donderdag, dit is een teaser van die trailer.

Bill Murray zal de oscar niet winnen.

want ?

avatar van cordiacovens
eerste reacties op de film zijn niet al te positief, en ook niet heel erg positief over hem, doordat het geen goed geschreven rol zou zijn, ik heb het niet gezien maar als er word gezegd dat hij geen nominatie zal krijgen lijkt het me sterk dat hij zal winnen.. het zal gaan tussen DDL en Joaquin Phoenix en heel misschien Denzel Washington denk ik.

Hyde Park on Hudson - Rotten Tomatoes - rottentomatoes.com

hier kan je wat reviews vinden

'Hyde Park on Hudson' (2012) Movie Review | Rope of Silicon - ropeofsilicon.com

ook deze review is niet positief