Lincoln (2012)

Drama / Historisch

geregisseerd door Steven Spielberg
met Daniel Day-Lewis, Sally Field en David Strathairn

De film volgt de politieke clash tussen Abraham Lincoln, de zestiende president van de Verenigde Staten, en de machtige mannen van zijn kabinet in de strijd tegen de afschaffing van de slavernij en het einde van de Amerikaanse Burgeroorlog. De focus ligt hierbij voornamelijk op de laatste maanden van Lincolns leven, waaronder ingezoomd wordt op de permanente afschaffing van de slavernij, die het gevolg was van een zeer nipte stemming in het Huis van Vertegenwoordigers over het 13e Amendement.

avatar van Starmaster501
Spielberg blijft ze ook maar uitpoepen alsof het niks is, en toch blijft de kwaliteit van al z'n films top. Wat een mannetje is het toch, we mogen er nog maar even van genieten zolang hij nog leeft!

cordiacovens schreef:
eerste reacties op de film zijn niet al te positief, en ook niet heel erg positief over hem, doordat het geen goed geschreven rol zou zijn, ik heb het niet gezien maar als er word gezegd dat hij geen nominatie zal krijgen lijkt het me sterk dat hij zal winnen.. het zal gaan tussen DDL en Joaquin Phoenix en heel misschien Denzel Washington denk ik.

Hyde Park on Hudson - Rotten Tomatoes - rottentomatoes.com

hier kan je wat reviews vinden

'Hyde Park on Hudson' (2012) Movie Review | Rope of Silicon - ropeofsilicon.com

ook deze review is niet positief

Ok, had ik niet verwacht maar RottenTomatoes is een site die ik toch niet serieus neem.

En The Iron Lady werd ook flink afgekraakt maar toch won Streep de Oscar.

En ik kan me niet voorstellen dat Washingtopn of Day-Lewis hun derde Oscar gaan winnen of de performance van Day-Lewis moet zo ongelooflijk goed wezen dat ze er niet om heen kunnen maar dan denk ik eerder dat een acteur zoals Phoenis hem wint.

avatar van Sergio Leone
In september over Oscars praten is voorbarig. Wie had vorig jaar op hetzelfde tijdstip gedacht dat Jean Dujardin (en bij uitbreiding The Artist) de grote winnaar van het prijzenseizoen zou worden?

avatar van cordiacovens
Dat Dujardin genomineerd zou worden was al vanaf oktober vrij zeker vorig jaar, winnen is moeilijk te voorspellen

avatar van jacobine_rodijk
Ondanks dat 't twee totaal verschillende onderwerpen zijn lijkt 't wel War Horse 2.0.
Spielberg lijkt i.i.g. dezelfde 'regiehand' te gebruiken die hij daar voor gebruikte.

avatar van schram101
Mooie trailer. Daniel Day-Lewis lijkt een sterke rol neer te zetten. Voor de rest erg onderhoudend en sfeervol. Typisch Spielberg dus.

avatar van jipt
Glory part II

avatar van Leland Palmer
Leland Palmer (crew)
Meh, weinig bijzondere trailer. Te prekerig, heroïsch.. het zal wel.

lijkt op war horse 2, en dat is niet veel goeds

DDL zal vast geweldig zijn, maar het moet niet te mooi gemaakt worden want dat was het vast niet

avatar van Naomi Watts
Jammerlijke trailer, al mag je van Spielberg niets anders verwachten.

avatar van cordiacovens
de muziek alleen al..veel te veel proberen meeslepend te zijn, desalniettemin wil ik de film graag zien, en soms wil je ook best door emoties meegesleept worden tijdens een film, war horse vond ik erg matig, en dit kan eigenlijk alleen maar beter worden. trailer nu 2x gezien en het ziet er wel goed uit in ieder geval..

avatar van JohnWilliams
Ben toch wel benieuwd, de muziek van Williams klinkt weer top!

avatar van Macmanus
Wat een draak gaat dit worden zeg. Zelfs Daniel Day lijkt me uiterst vervelend.

avatar van maerk
Verschrikkelijke trailer. Na Indy 4 is Spielberg de magie verloren. Ik zag laatst nog een stukje van Jurassic Park. Visueel zit die film zo geweldig in elkaar, en dan krijg je 20 jaar later dit soort saaie slome tracking shots waarin alleen de kleurenfilter het werk moet doen.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Erg Spielberg en ik had dat bij dit boeiende onderwerp ook liever anders gezien. Ik hoop stiekem nog op een film die veel dialooggerichter is dan de trailer lijkt te zijn. En niet een Amerikaanse verheven heldenfilm.

avatar van Waackx
Apart dat men hun conclusies al trekt naar het zien van een trailer (heb ik overigens nooit begrepen waarom men trailers kijkt van films die men uiteindelijk toch wel gaat zien).

avatar van sofripa
Spielbergiaans. Heroiek, zware muziek en emotie. Het had zo Warhorse 2 kunnen zijn.

avatar van cordiacovens
Eigenlijk heb ik er best vertrouwen in, alleen war horse was geen goede film..de laatste 10 jaar heeft spielberg wel goede films gemaakt : Minority report, catch me if you can, the terminal ,Munich, Tintin.
Dus 1 misser vergeef ik hem zeker wel, het ziet er alleen nogal hetzelfde uit(dat was het enige goede aan war horse) . Maar als het een betere inhoud heeft komt het wel goed

Waackx schreef:

Een trailer hoort een film te verkopen net zoals een reclame een product hoort te verkopen; volkomen normaal om een conclusie te trekken uit beeldmateriaal dat goedgekeurd is door Dreamworks en Co.

jacobine_rodijk schreef:

Ja dat klopt, maar trailers komen vaak niet overeen met de werkelijkheid (oftewel de kwaliteit) net als een bewering uit een reclamespotje.
Dus daaruit je conclusie trekken vind ik nogal simpel gedacht.
Want bijvoorbeeld elke haarshampoo vertelt in hun reclame dat hun merk het beste voor je haar, je roosvermindering is,of wat dan ook.
Tuurlijk 1 van die merken zal gelijk hebben maar er kan maar 1 de beste zijn dus de rest kletst maar wat.

En ik snap niet dat je op basis van een trailer,voor jezelf kan beoordelen of een film goed of slecht wordt.
Want bij komedies en films die het moeten hebben van de special-effects werkt je verwachting vaak in je nadeel en films die het moeten van een echt verhaallijn kunnen natuurlijk weinig laten zien in een trailer van pakweg 2 minuten, dus die kunnen weer reuze meevallen.

Waackx schreef:

Volgens mij heeft niemand hier al een 'definitieve' beoordeling getrokken, dat zou idd. nogal voorbarig zijn. Maar als die trailer een vooruitblik moet voorstellen op de rest van de film vrees ik het ergste...

jacobine_rodijk schreef:

nee jij niet,maar volgens mij zei iemand hiervoor dat dit een draak van film zou worden, klinkt anders best als een beoordeling dat hij het nu al zeker weet.
of die nu al definitief is, ja dat kan kunnen we alleen aan hem vragen.

laundromat
Ben niet erg into Amerika en geschiedenis, maar dit ga ik toch wel zien. Wat een cast! Benieuwd naar Joseph Gordon-Levitt, Daniel Day-Lewis, Lee Pace en Tim Blake Nelson.

avatar van cordiacovens
ik heb steeds meer zin de film te zien, kijken ging ik hem toch wel maar word erg enthousiast.

avatar van JohnWilliams
Betere trailer dan de eerste, dit ziet er goed uit!

avatar van sofripa
Stukken beter dan de eerste trailer. Dat was een draak, dit heeft iets koninklijks. Hmm, vreemd.

avatar van NYSe
De tweede trailer belooft wat meer goeds dan de eerste, maar desalniettemin lijkt vooralsnog mijn angst waarheid te worden: dat dit hopeloos sentimenteel gaat worden.

avatar van cordiacovens
Gisteravond in New york een secret screening geweest van Lincoln, Het schijnt erg goed te worden.

First Reaction: Daniel Day-Lewis is mesmerizing in Spielbergs fantastic Lincoln - hitfix.com