Genre: Biografie / Komedie
Speelduur: 180 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Martin Scorsese
Met onder meer: Leonardo DiCaprio, Jonah Hill en Margot Robbie
IMDb beoordeling:
8,2 (1.797.323)
Gesproken taal: Engels en Frans
Releasedatum: 9 januari 2014
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via meJane
Bekijk via MUBI
Bekijk via CANAL+
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot The Wolf of Wall Street
"Earn. Spend. Party."
Eind jaren 80. Jordan Belfort (Leonardo DiCaprio) is een aan drugs, drank en seks verslaafde effectenmakelaar, die door fraude multimiljonair wordt. De voormalige meubelhandelaar Donnie Azoff (Jonah Hill) is hierbij zijn zakenpartner. Samen smijten ze enorme sommen geld over de balk met hun excessieve levensstijl vol drugs en feesten. Belfort ziet zijn carrière ten onder gaan door aanklachten wegens fraude, waarbij corruptie op Wall Street en invloed van de maffia de grootste rol spelen.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,2 / 1797323)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- The Wolf of Wall Street (BoekMeter)
- The Wolf of Wall Street (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 5,99 / huur € 2,99
- Kijk op Videoland
- Kijk op MUBI
- Kijk op meJane
- Kijk op Canal Digitaal
Social Media
Acteurs en actrices
Jordan Belfort
Donnie Azoff
Naomi Lapaglia
Mark Hanna
Agent Patrick Denham
Max Belfort
Brad
Manny Riskin
Jean Jacques Saurel
Aunt Emma
Reviews & comments
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 751 stemmen
Dat het bruut wordt bewijst deze link: http://focus.knack.be/entertainment/film/filmnieuws/the-wolf-of-wall-street-vestigt-nieuw-f-word-record/article-4000489397719.htm
mcdaktari
-
- 7557 berichten
- 0 stemmen
Zo zeg wat een hoge waardering voor deze film. Nou vind ik Martin Scorsese best wel goeie films hebben maar ben heel benieuwd of het echt zo'n goeie is.
bObbiee
-
- 4 berichten
- 7 stemmen
Ben altijd al een grote fan van Leonardo Dicaprio geweest en moet zeggen dat hij weer uitstekend gepresteerd heeft wauw
de film duurde 3 uurtjes maar bleef vol met verassingen en het kon lekker wegkijkeen een top film!! 
Kisje
-
- 970 berichten
- 1190 stemmen
Scorsese dit it again.. Top. Over the top, maar kan wel geloven dat het er zo aan toe is gegaan bij die fat cats van wall street
.
René8
-
- 90 berichten
- 449 stemmen
Meesterlijke film! Formidabele casting, een uitstekend scenario, geen overbodige opsmuk.
Ik heb me geen moment verveeld. En ik verveel me bijzonder snel 
Aanrader.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het zit 'm vooral in het feit dat de film enorm toegankelijk en straightforward is. Dus hou er maar rekening mee dat de kritiekloze lofuitingen toch enorm gaan domineren hier. Al zou ik ook graag wat meer balans zien.
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
In de VS zijn ze wel redelijk kritisch, om dingen die ik niet begrijp. De vraag is eigenlijk waarom mensen zo vol lof zijn, is dat om de manier waarop de film gemaakt is of omdat mensen de film niet begrijpen en het hoofdpersonage aanbidden?
synec
-
- 752 berichten
- 439 stemmen
De kritische noot zal nog wel komen hoor. De film zal absoluut niet iedereen aanspreken. Vooral minder voor vrouwen kan ik geloven. Score zal nog wel fel zakken maar verwacht wel dat die score hoog zal blijven. Op imdb staat die nog steeds op 8.8, en dat al na 30.000 stemmen... En totaal niet onbegrijpelijk toch gezien het thema, humor en toegankelijkheid... Verder zien we het zelden, of eigenlijk nooit, dat zo'n slapstick over the top absurde humor film, met zoveel kwaliteit is gemaakt. Te danken aan Scorsese en de formidabele cast.
Shinobi
-
- 4309 berichten
- 2561 stemmen
"Was all this legal? Absolutely not!"
Gisteren te midden van een uitverkochte zaal één in Pathé Schouwburgplein gezien en wat een geweldige ervaring was dat zeg. De film is erg toegankelijk te noemen, dat was ook wel te merken aan de rest van de zaal die goed stuk ging op momenten.
Enfin, het verhaal zelf geeft een interessante kijk op de 'rise-and-fall' van Jordan Belfort (geniale rol van Leonardo DiCaprio). Hierbij is de voice-over van toegevoegde waarde, deze geeft extra inzicht in het doen en laten van laatstgenoemde. De pacing is lekker vlot; er wordt niet te lang stilgestaan bij onnodige futiliteiten, aangezien 'wij' daar toch niks van zouden snappen. Dat is maar goed, want de rottigheid die voorbijkomt is niet normaal.
Het is lachen om te zien hoe het reilen en zeilen eraan toegaat bij de beurshandelaren. Dit gaat gepaard met een hoop humor, met name afkomstig van het personage van Jonah Hill. Ik had zo een rol nooit achter hem gezocht, maar hij zet zijn personage met verve neer. De wisselwerking tussen hem en DiCaprio is echt genieten geblazen.
Daarnaast worden de extravagante feesten inclusief een hoop drugsgebruik en vrouwelijk schoon, goed in beeld gebracht. De manier waarop er tijdens een hectische scène af en toe een slow-mo doorheen wordt gegooid, is nice.
Alleen is het jammer dat de film iets te lang doorgaat; het laatste uur komt de rek er enigszins in te zitten en is het eigenlijk wachten op DiCaprio die weer een gekke capriool uithaalt. Overigens vond ik de scène met de jacht in de storm ietwat uit de toon vallen, het leek alsof ik opeens in een compleet andere film was beland.
Al met al een uiterst vermakelijke film die met de nodige humor en geweldige dialogen wordt gebracht. Het geheel had wel iets ingekort kunnen worden om het voor mij beter te laten slagen.
Dikke 4,0 sterren.
Iron Maiden
-
- 2659 berichten
- 7117 stemmen
Het eerste uur wervelt als een tornado over het scherm en laat je verbijsterd achter, wat zat ik te genieten in de zaal en er was werkelijk niets wat deze film 5 sterren in de weg stond.
Helaas komt na de pauze het verhaal niet echt meer goed op gang, de scenes die elkaar opvolgen zijn allemaal wel leuk, maar vele duren te lang en er valt gewoon niet genoeg te beleven voor een film als dit.
Dicaprio zorgt er echter wel voor dat je geboeid blijft zitten kijken, wat een prestatie eerlijk.
Als hij na deze film en Django Unchained nog geen Oscar uitgedeeld krijgt weet ik het ook niet meer, hij bewijst voor de zoveelste keer een sublieme prestatie neer.
De eerste keer dat hij crack rookt met Hill, zó goed en overtuigend gespeeld niet normaal. De film heeft voor mij dezelfde plus- en minpunten als Casino, een geweldig eerste uur, waarna de boel begint te slepen en toch nog steeds weet te vermaken.
Zonder twijfel 1 van de beste films van de afgelopen paar jaar, jammer van het laatste uur en de lelijke CGI.
bartman
-
- 101 berichten
- 860 stemmen
Vandaag in de bios gezien. Vermakelijke film met bijzonder sterk acteerwerk van DiCaprio. De opiate excessen deden me soms aan Loathing and fear in Las Vegas denken, maar zonder puberaal te worden. Ongelimiteerde hebzucht wordt te kijk gezet, maar zonder belerende toon of recht dat uiteindelijk zegeviert. Dat voelt prettig, maar roept ook wel weer de vraag op waar je eigenlijk naar hebt zitten kijken. Die vraag is misschien ook wel wat de heftige reacties in de VS teweeg bracht. Als ik een kritiekpunt moet geven op deze film dat zou zich dat richten op het gebrek aan intens drama bij de desintegratie van de amerikaanse droom (iets dat in de veel met deze film vergeleken Casino wel aanwezig is). Maar misschien is dat niet zozeer een verwijt aan de flim alswel een realistische weergave van de hedendaagse amerikaanse samenleving, waar dit soort figuren nu eenmaal relatief mild aangepakt worden ten opzichte van dieven zonder stropdas.
Al met al zeker de moeite waard van het kijken, prima film.
m1701
-
- 1849 berichten
- 2336 stemmen
Hele goeie film!
Sfeertje was erg goed en DiCaprio was weer meesterlijk!!!
Elke film van hem is goed maar dit was weer subliem.
Hij lijkt ook niet ouder te worden!
Al had de film in het midden wel een half uurtje korter mogen zijn....
enige kritiekpuntje 
4*
Captain Pervert
-
- 4753 berichten
- 2125 stemmen
De beste film van 2014!
The Wolf of Wall Street begint als een aaneenrijging van geniale gesprekken en licht absurde dialogen, aan elkaar gepraat door een heerlijk laconieke Leonardo DiCaprio. Het voice-over narratief zit goed verweven in de film. Daarna worden de fantastische gesprekken afgewisseld door over the top feesten, groteske monologen en andere bizarre situaties.
Ik vreesde even de 180 minuten speelduur, maar dit werkt juist in het voordeel van de film. Er is voldoende tijd om een bizar gesprek op touw te zetten, zoals dat tussen DiCaprio en McConaughey aan het begin. Voor alle details en subtiliteit zou binnen een reguliere speelduur geen tijd zijn.
De film bevat teveel briljante scènes en situaties om op te noemen maar qua slapstick is de drugs-scène (met de Lamborghini) toch wel het hoogtepunt. Scorsese weet dit fantastische script ook geweldig tot leven te brengen met allerlei visuele kwinkslagen zoals slowmo's en personages die in gedachten met elkaar praten (zoals met de Zwitserse bankier).
Niet alleen is het geweldig geschreven en geregisseerd, maar ook het acteerwerk is van topklasse. Naast wederom een heerlijk excentrieke rol voor McConaughey (dat kapsel!!) blijkt Jonah Hill veel meer te kunnen dan de pipikakafilms die hij tot nu toe maakte. Hoewel hij af en toe behoorlijk op de irritatiegrens balanceert, was ik onder de indruk van zijn acteerwerk. Maar met name DiCaprio steelt de show. Die man heeft over 20 jaar de status wat DeNiro en Pacino nu hebben.
Het is echter geen perfecte film. De parallel met Goodfellas is gauw gemaakt. Boef werkt zich - ook met een voiceover - op en gaat onderuit. Maar waar bij Goodfellas de spanning op een gegeven moment voelbaar was, ontbreekt dat hier een beetje. Na een geweldige "rise" is de "fall" niet zo indrukwekkend en daardoor is de film lichtelijk uit balans. Om nou te zeggen dat het eerste gedeelte van de film louter een opstapeling van overthetop scènes was? Eigenlijk wel, maar toch voelt dat niet zo, want daarvoor was het te leuk.
Moreel is de film dubbelzinnig. De excessen van de nouveau riche en de drugshype in de late 80's worden te kakken gezet - en zeker niet verheerlijkt, zoals sommige recensenten menen - maar aan de ander kant werkt de film erg aanstekelijk. Ik ben zelf werkzaam in een commerciële functie en vond hem stiekem erg inspirerend 
5 sterren
missl
-
- 3866 berichten
- 5884 stemmen
Gisteren in de voorpremiere gezien. Voordat ik stem denk ik er eerst nog even over na. Ik vond de film namelijk hilarisch, mooi geschoten en de acteurs spelen allemaal goed. Echter ben ik niet helemaal overdonderd, het verhaal heeft toch wat weinig om handen (het is eigenlijk bijna alleen maar feest) en het duurt te lang. Richting het eind dacht ik dat de film al wel 10 keer had kunnen stoppen, toch blijft het doorgaan.
Waarom ik de film toch een hoog cijfer zou geven is natuurlijk voor Leonardo (wat een leukerd), de grappen en het camerawerk/kleurgebruik.
christian
-
- 518 berichten
- 1549 stemmen

Ook al had hij een 0,5 gekregen, dan was het nog steeds de beste film van 2014.
Flat Eric
-
- 6444 berichten
- 1026 stemmen
DiCaprio was zeer overtuigend als de gladde Jordan Belfort, er zaten een hoop leuke en grappige scenes in, maar hij duurde - het is hier al vaker gezegd- tè lang. Je wilt het einde niet missen dus ik bleef maar zitten terwijl ik drie kwartier voor einde film al het idee had dat de film nu maar eens klaar moest zijn. Desalnietemin aardige film, maar niet een die blijft hangen en zeker geen 4 of 5 sterren waard.
Captain Pervert
-
- 4753 berichten
- 2125 stemmen

Ook al had hij een 0,5 gekregen, dan was het nog steeds de beste film van 2014.
We spreken elkaar op 31-12-2014 nog wel eens als de top 10 bekend wordt. 
Al DeNiro
-
- 1664 berichten
- 105 stemmen
Zeer vermakelijk met Leo in topvorm (Oscar lijkt zekerheidje) en een super lekkere Margot Robbie. Alleen duurt de film wel heel lang.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Vrijdag ga ik de film zien en Ik ben benieuwd wat de film heeft te bieden. Gezien de erg hoge gemiddeldes en lovende kritieken zal ik mijn verwachtingen enigszins wat aanpassen. De laatste films die lovend ontvangen werden en ik tevens op het grote doek mocht aanschouwen, waren voor mij fikse tegenvallers.
Ik hoop dat deze film het tegendeel bewijst.
Filmhoek.nl
-
- 105 berichten
- 0 stemmen
Een gekkenhuis. Dat is precies wat The Wolf of Wall Street is. Weliswaar een erg geslaagd gekkenhuis vol met humor en energie. Deze epos verveelt geen moment. Inderdaad. Ik noemde deze film een epos! DiCaprio zit in vrijwel elke scene, wat geforceerd zou kunnen aanvoelen. Hij bewijst echter daarmee dat hij wederom een grote rol op zijn schouders kan dragen en kwaliteit kan afleveren. Ondanks foute keuze om McConaughey geen grotere rol te geven, is de film erg geslaagd. Dit is een recept .. Nee, om er nog een schepje bovenop te gooien: Dit is een levensbehoefte voor elke bioscoopganger!
Recensie: The Wolf of Wall Street (Fabian van der Starre) - Filmhoek.nl
Moviewatcher2
-
- 2 berichten
- 297 stemmen
Ging met hoge verwachtingen naar de cinema, deze film werd dan ook aangeschreven als DE film van 2014. Toegegeven de verwachtingen werden voor een groot deel ingelost, maar er waren toch ook enkele negatieve punten.
Over het algemeen is dit een zeer sterke film, goed acteerwerk,en een dosis ironie/humor waar ik wel van hou. Maar, zoals hierboven al aangegeven werd, ook voor mij dezelfde bemerking, 3 uur is toch wel lang om dit verhaal te vertellen. Een dikke twee uur was meer dan voldoende geweest. Het verhaal spreekt wel aan maar na de film was er niet zo'n wauw gevoel aanwezig die je moet hebben bij een top film.
5 sterren zal deze film van mij niet krijgen, dus hou ik het bij 4!
Al DeNiro
-
- 1664 berichten
- 105 stemmen
Oh ja, vergeten te melden: de beavershot-scene van Margot Robbie vond ik spannender/opwindender dan die van Sharon Stone 
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3719 stemmen
Scorsese blijkt dingen weg te hebben geknipt om niet die vreselijk dodelijk voor de boxoffixe nc17 rating te krijgen. Wellicht dat er een uncut blu-raytje er nog komt...
Kisje
-
- 970 berichten
- 1190 stemmen
Scorsese blijkt dingen weg te hebben geknipt om niet die vreselijk dodelijk voor de boxoffixe nc17 rating te krijgen. Wellicht dat er een uncut blu-raytje er nog komt...
Daar ben ik dan toch echt benieuwd naar 
tbouwh
-
- 5839 berichten
- 5440 stemmen
Ben ontzettend benieuwd, dit is een must see, zeker na het fragment in DWDD gister
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
Zie de trailer nu pas voor het eerst. Het gebit van Hill is redelijk priceless.
Gerelateerd nieuws

Vitamine D en pannenkoekenbeslag: zo worden drugs in Hollywood-films nagemaakt

De filmparadox: waarom worden films steeds langer terwijl onze aandacht krimpt?

RakutenTV biedt een selectie gratis films met advertenties aan

'The Wolf of Wall Street' van Martin Scorsese gaat Netflix verlaten
Bekijk ook

Intouchables
Komedie / Drama, 2011
1.335 reacties

O.J.: Made in America
Documentaire / Biografie, 2016
47 reacties

Jagten
Drama, 2012
714 reacties

Django Unchained
Western / Actie, 2012
2.179 reacties

Inception
Thriller / Sciencefiction, 2010
7.006 reacties

Nuit et Brouillard
Documentaire / Historisch, 1956
31 reacties
Gerelateerde tags
corruptiegebaseerd op boekdrugsverslavinganti herooplichterfraudewall streetrise and fallgebaseerd op een waargebeurd verhaalthrilleroplichtergeldstockbrokerwealthydrugscynicalstripping hedonismdecadencetauntingcorrupt shockingjaren 80sharemarket frauddesire for famefinancial marketfame-seekingblack monday cautionarythrilling hilariousaudaciouscallousdisrespectfuljoyfulsarcasticbased on real person
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








