• 10.927 nieuwsartikelen

Met onder meer: Liam Hemsworth, Dwayne Johnson en Michael Angarano

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 26 september 2013

Plot Empire State

"Based on a true story."

In 1982 probeert een jonge immigrant zich staande te houden in New York. Samen met zijn jeugdvriend Eddie Argitakos (Liam Hemsworth) besluit hij wat op dat moment de grootste overval uit de Amerikaanse historie is te plegen. Ze stelen meer dan 15 miljoen dollar uit een geldtransportwagen van het bedrijf waar hij werkt als bewaker. Een rechercheur van de New Yorkse politie (Dwayne Johnson) zit hen echter op de hielen.

avatar van queenie

queenie

Viel een beetje tegen., hier had wel meer in kunnen zitten. 2*

avatar van Noodless

Noodless

De film is best wel oké qua verhaal. De opbouw is verzorgd met aandacht voor enkele personages. Veel actie zit er wel niet in, maar dat hoeft niet altijd een minpunt te zijn. 6/10

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Knullige criminelen.

Deze misdaadfilm over een goedzak die uit liefde voor zijn armlastige ouders een criminele beslissing neemt, begint tegen het einde nogal te zuigen. Dat komt omdat de potentie allesbehalve benut wordt, maar ook door de aanwezigheid van Dwayne Johnson, die eigenlijk verdwaald is in deze film. Van een miscast gesproken.. De acteur lijkt zich haast in een andere film te bevinden en of zijn rol een slimme keuze is geweest van de makers kun je betwijfelen, al staat het natuurlijk wel goed op je poster. Het trekt het knullige, maar charmante verhaaltje over twee klunzen van criminelen, een beetje scheef. Tegen het einde ontspoort de boel zelfs, al is het nog zo waargebeurd. Men schiet hier duidelijk tekort in de uitvoering van een interessant verhaal.

Redelijk.

avatar van Rodger

Rodger

Zwakke film, totaal niks wat echt goed is aan deze film.

1.0

avatar van madmax2011

madmax2011

toch lekker weg gekeken

avatar van Decec

Decec

Een goede actie/misdaad/drama/thriller film...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Bekende acteurs Liam Hemsworth en Dwayne Johnson

spelen goed...

Mooi HD kwaliteit (behalve eerste stukje) breedbeeld...

Perfect achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

avatar van Fryce

Fryce

Best aardig, soms best goed maar al met al niet echt bijzonder.

scorsese

Matige film over één van de grootste geldroven in Amerika die zich afspeelt in 1982. Gebaseerd op een bijzonder waargebeurd verhaal (bijzonder omdat het stelen van het geld nogal gemakkelijk ging). Helaas is de film wat minder bijzonder. Het had allemaal beter uitgewerkt mogen worden, en nu doet het hier en daar zelfs wat rommelig aan. Vervelend wordt het echter niet.

avatar van sandero16

sandero16

Deze film kon veel beter.

Het keek wel lekker weg, maar zat veel meer in. Acteerprestaties zwak, en verhaaltje had beter uitgewerkt kunnen worden.

Af en toe verrassend, met goede actie.

avatar van dvdcrusher

dvdcrusher

Toch wel een prima film hoewel The Rock hier niet echt de hoofdrol speelt. Bovendien een waargebeurd verhaal dat bijna ongelofelijk is. Goed geacteerd trouwens door de boefjes en een leuk scenario. 4 sterren

Tarkus

Het verhaal in deze film valt me erg tegen.

Niet echt een geslaagde film dus.

De fans van Dwayne Johnson zullen ook niet erg tevreden zijn, want zoveel komt de man in deze film niet aan bod.

Had er veel meer van verwacht....

avatar van PCTERN

PCTERN

doorsnee film, er worden teveel van deze Heist films gemaakt denk ik. Dat deze op ware feiten gebaseerd is zegt me ook weinig. En Dwayne Johnson past niet in zo'n film.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Wat een leuk verhaal had kunnen zijn wordt door de cast en regie compleet om zeep geholpen. Het script loopt voor geen meter, de personages doen je geen zak. verder zal ik er maar geen woorden meer aan vuil maken.

Een 4,5. 2** hier.

avatar van survivorjm

survivorjm

Zeer matige film. De knulligheid is zo tenenkrommend dat het pijn doet.

avatar van nathaniel177

nathaniel177

Niet een hele goede film. Dwayne johnson is totaal gemiscast. Soms een beetje saai. De helft van de film bestaat uit mensen die elkaar uitschelden. Wel nog oké acteerwerk.

avatar van Agent47

Agent47

Een film die tussen redelijk en matig valt. Ik ben het eens met Nathaniel177 over Johnson. Deze acteur heeft een bepaald charisma over zich die geplaatst kan worden in andere soorten rollen, maar in deze was het misplaatst. De rest van de cast vertolkte het naar behoren.

De verfilming is voldoende vertaald naar de tijd ('82) waar het verhaal waargebeurd plaats heeft gevonden.

5,5 afgerond naar een 6/10.

avatar van IH88

IH88

“I fucked up.”

Aardig. Empire State heeft een intrigerend verhaal en een aantal prima acteurs, maar interessant of spannend wordt het nergens. Onfortuinlijke castingkeuzes (Liam Hemsworth is zeer matig. Je hebt the Rock en je doet er dit mee?), weinig spanning en op sommige momenten ook gewoonweg saai.. De 80's sfeer en de mooie beelden zijn wel een pluspunt, maar het kan Empire State als geheel niet redden.

avatar van boemboem27

boemboem27

Niet veel soeps

Matig rolletje van Dwayne Johnson.

Had veel meer in kunnen zitten.

Laten gaan dit ding.?

avatar van jippie2010

jippie2010

Helaas, deze gaan we maar gauw vergeten.

Het verhaal verloopt voorspelbaar, nergens spanning,

geen kat-en-muis-spel waar je toch een beetje op hoopt.

Dwayne 'mis-cast' Johnson kan de film ook niet redden. *2.0

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

pfff wat een klere rol van Michael Angarano zeg. Hierdoor alleen is de film al niet uit te zitten.

avatar van MOVIEMAZZTER

MOVIEMAZZTER

Vrij simpele film over een stel kleine niet al te snuggere straatcriminelen die met behulp van een maat met inside kennis een grote slag slaan. Kijkt makkelijk weg maar zal niet lang bijblijven.

avatar van Phantasm

Phantasm

Redelijke film waar ik toch wel wat meer had van verwacht.