• 8.613.274 stemmen

Releasedatum: 28 november 2013

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Homefront

"How far would you go to protect your home?"

Phil Broker (Jason Statham) is een voormalig narcotica-agent, die samen met zijn dochter naar een rustig stadje verhuist, om aan zijn verleden te ontsnappen. Hij komt echter terecht in een plaats die overspoeld wordt door geweld, drugsdealers en de kwaadaardige methadonmagnaat Gator (James Franco). Het duurt niet lang voordat Phil wederom de strijd aanbindt met de criminaliteit.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Sheriff Keith Rodrigue

Cyrus Hanks

avatar van IH88

IH88

“Whatever you're thinking, rethink it.”

Wat hebben die kleine en idyllische plaatsjes in Amerika toch altijd te maken met veel criminaliteit. Zeker als Statham er gaat wonen met zijn schattige dochtertje. Statham komt daar voor zijn rust, maar dat is uiteraard van korte duur. Wij als kijker weten wel hoe dit soort films te werk gaan.

Homefront heeft voor een Statham film een rustige opbouw en er zit verrassend weinig actie in. Wel eens lekker eigenlijk, want als het uiteindelijk los gaat dan breekt ook echt de hel los. Franco is degelijk en Bosworth en Ryder hebben heerlijke rollen als sloerige rednecks. Uiteindelijk komt er een heel leger het kleine plaatsje binnenstromen, maar daar weet Statham ook wel raad mee. Alles om zijn dochtertje te beschermen. Want onze ijzervreter heeft natuurlijk wel het hart op de goede plaats.

avatar van Willem2012

Willem2012

Ik heb de film 4 punten gegeven omdat het gewoon een pakkende film is waar je naar blijft kijken

.Prima!

avatar van teigertje

teigertje

Een parel van een keiharde aktie film.

Steengoed op het puntje van je stoel.

Jason Statham op zijn best.

Een van de betere aktie films.

En leuk dat actrice Winona Ryder weer eens opduikt in een kleinere rol.

Een top actrice uit vroegere tijden.

avatar van sandero16

sandero16

matig..

Het verhaal was niet bepaald goed, maar de actie maakte veel goed. Dit concept zijn we ook wel gewend bij Statham: weinig diepgang, veel knallen.

De acteurs waren redelijk. Ook het camerawerk was prima in orde.

Al bij al een leuk wegkijkertje, maar hoef hem niet nog eens te zien.

avatar van Supernatural

Supernatural

een hele goeie film met statham.volgens mij is ie ook gebaseerd op ware feiten.goed verhaal en een goeie cast.heb me prima vermaakt.

avatar van des1

des1

Supernatural schreef:

Hierboven heeft IH88 het prima uitgelegd.... 'omdat' Statham er gaat wonen is het geteisem niet ver te zoeken.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Gister weereens gekeken, blijft een lekker bovengemiddeld actiefilmpje. Ik twijfel echt tussen 3,5* en 4*. Vanwege het voor mij persoonlijk wat onbevredigende einde dan maar een 3,5* laten staan. Ook zijn er andere zaken die niet zozeer storen, maar wel wat beter gedaan hadden kunnen worden. Al met al een hele dikke voldoende ook vanwege het sterke acteerwerk.

avatar van cor1946

cor1946

Film voor 2e keer bekeken, best goed zoals Statham speelt.

avatar van Shadowed

Shadowed

Matige actiefilm.

Net als Parker een tegenvaller in de Statham films. Een acteur die ik eigenlijk wel graag zie door z'n vlotte bewegingen en soms ook redelijke acteerwerk. Of hij nou de beste is, niet echt, maar meestal goed genoeg voor een voldoende.

Deze film krijgt dat echter niet. Het had best een goede cast, Ryder, Griffo, Franco en Bosworth doen allemaal vrolijk mee. Vooral Bosworth overtuigd. Jammer dat de actie saai is en te snel gebeurd. Er zijn geen echte goede scenes waardoor je aandacht afhaakt.

Toch wel jammer, want ik had hier wel zin in.

avatar van panax

panax

echte statham aktiefilm

mooie beelden goeie acteurs !

BBarbie

Ik heb nog niet zoveel Jason Statham-films gezien, simpelweg omdat in tegenstelling tot ettelijke decennia geleden het genre van dit soort superhelden- of “stoere” mannenfilms mij niet zo meer ligt. Binnen dit genre is het een tamelijk formuleachtige film met een handvol spannende scènes en een voorspelbare afloop. Dat hebben vrijwel al die films trouwens met elkaar gemeen. Best leuk voor een keer vanwege de afwisseling, maar verder snel vergeten.

Het heeft er overigens alle schijn van dat de ooit veelbelovende carrière van Winona Ryder al geruime tijd (sinds Girls, Interrupted) op een dood spoor is beland.

avatar van Davido

Davido

Heerlijke Statham film! Goede actie, mooie vecht scènes en het verhaal zit lekker in elkaar. Hoe kan je er niet van houden?

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Ja! Zo zien we ze graag , geen poes pas ,

Maar een echte good old fashioned actie flick , met de echte actie held van de laatst twee decennia .

Statham is geheel op zijn plaats hier , maar is t grooste deel koeltjes . Ingehouden .

Maar Je voelt de actie broeien , net als het klimaat in zuiden van de US .

Het scenario is van S . Stallone , en de productie ook ,

Tja , laat dat maar aan sly over .

Het gekke is , zo moeilijk kan het toch niet zijn om zonder over de top CGI een echte actie film te maken .

Want dit steekt binnen dat sub genre er duidelijk boven uit . En zie je helaas niet zo vaak meer .

Fijn.

avatar van macrobody

macrobody

john mcclane 2 schreef:

Fijn.

Ik denk dat dit niet zo gek is want Hollywood is een gewoon een propaganda machine die voor 80% de agenda volgt die er wordt voorgeschoteld. Noem mij conspiracy theorist of samenzweringsverband legger het zal me een worst wezen. Je ziet de trend duidelijk veranderen in de laatste jaren. Een film bestaat nu uit rokende mensen, homo's, lesbiennes of als het even kan een paar transgenders en niet te vergeten veel mixed koppeltjes of geheel geen witte mannen meer. Deze film heeft een goede balans gevonden hoe een actiefilm er uit kan zien. De actie is keihard maar zeker niet bloederig. Zo worden ze inderdaad nog maar zelden gemaakt helaas.

avatar van Movie Jim

Movie Jim

Ik heb betere Jason Statham films gezien.

Deze film kende ik al een beetje,

maar na herziening vind ik de film

nog steeds niet echt goed.

Een film die sterk opent

en vervolgens inzakt,

met een hoop traag gedoe,

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Goed film die lekker wegkijkt. Goede actie en goed acteerwerk.

avatar van Daan258

Daan258

Na wat jaartjes weer is opnieuw aangezet en het blijft een lekkere actie film met een toffe cast.

Niets wat we nog niet eerder hebben gezien maar zeker een onderhoudende actie film.

avatar van frans123

frans123

Zwak, matig, lullig verhaal..actie slecht gefilmd..1 van de veel mindere van Statham. En in een actiefilm vind ik de aanwezigheid van een kind dodelijk. Het wordt altijd melo.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een doorsnee actiefilm met Jason Statham met een script van Sylvester Stallone. We krijgen een standaard verhaallijn met een good guy en wat bad guys, de nodige humor en actiescènes. Het wordt nergens echt bijzonder, maar als met Statham in dit soort films en nog wat bekende namen erbij (Winona Ryder, James Franco en Kate Bosworth) is het een film die doet wat je er van kan verwachten. Goed bandwerk is geen slechte film.

Stoeremannenmacho film waarvan er 13 in een dozijn gaan. Beetje knokken beetje schieten, het is net of je naar the A-Team aan het kijken bent.

Voorspelbaar van begin tot eind maar goed je moet wat met je tijd. Jason Stathem doet het niet verkeerd natuurlijk en er zijn slechtere films.

avatar van Lebarron

Lebarron

Homefront is een actievehikel met Jason Statham. Statham speelt Phil Broker, een undercoveragent van de DEA in New Orleans. Na de arrestatie van een beruchte bikergang waarbij de zoon van de president Danny T(Chuck Zito) omkwam neemt hij ontslag en trekt hij zich met zijn dochter terug in een slaperig stadje in Louisiana. Helaas krijgt hij het daar al snel aan de stok met de lokale bad boy Gator Bodine(James Franco).

De liefhebbers van schieten en vechtpartijen worden met Homefront op hun wenken bedient. Het verhaal is niet origineel maar wel enerverend genoeg om ruim anderhalf uur te boeien. De cast is beter dan bij vergelijkbare films. Statham kan dit soort rollen met zijn ogen dicht spelen natuurlijk. James Franco, Kate Bosworth, Winona Ryder, Clancy Brown en Izabela Vidovic. Chuck Zito is overigens een echte zware jongen. Hij is een voormalig Hells Angel maar tevens ook een voormalig golden gloves bokser en een getraind martial artist. Hij heeft een celstraf van 6 jaar uitgezeten en is bodyguard geweest van celebrities als Liza Minelli en Mickey Rourke. Ook heeft hij naar verluidt Jean-Claude van Damme een flink pak rammel verkocht.

Homefront is een prima actiefilm die ondanks het simpele verhaal maar wel met een uitstekende cast en daarom toch goed vermaakt. Gewoon dik anderhalf uur ongecompliceerd schieten, schoppen en slaan.

avatar van umbra

umbra

Vette actie-misdaadfilm mé onze Statham. Voldoende spanning, kijkt zeer vlotjes weg

avatar van het lallende kadaver

het lallende kadaver

wat een overbodig geweld allemaal weer de beste acteur was... luther de kat!!!!!!!

avatar van riefenstahl

riefenstahl

Een formulefilm zoals Steven Seagal er tientallen heeft gemaakt maar dan met wat hogere productiewaarden; Seagal is ingeruild voor de wat jongere (maar vergeleken met een jonge Seagal eigenlijk niet veel betere) Statham.