Homefront (2013)

Actie / Thriller

geregisseerd door Gary Fleder
met Jason Statham, James Franco en Winona Ryder

Phil Broker (Jason Statham) is een voormalig narcotica-agent, die samen met zijn dochter naar een rustig stadje verhuist, om aan zijn verleden te ontsnappen. Hij komt echter terecht in een plaats die overspoeld wordt door geweld, drugsdealers en de kwaadaardige methadonmagnaat Gator (James Franco). Het duurt niet lang voordat Phil wederom de strijd aanbindt met de criminaliteit.

avatar van IH88
“Whatever you're thinking, rethink it.”

Wat hebben die kleine en idyllische plaatsjes in Amerika toch altijd te maken met veel criminaliteit. Zeker als Statham er gaat wonen met zijn schattige dochtertje. Statham komt daar voor zijn rust, maar dat is uiteraard van korte duur. Wij als kijker weten wel hoe dit soort films te werk gaan.

Homefront heeft voor een Statham film een rustige opbouw en er zit verrassend weinig actie in. Wel eens lekker eigenlijk, want als het uiteindelijk los gaat dan breekt ook echt de hel los. Franco is degelijk en Bosworth en Ryder hebben heerlijke rollen als sloerige rednecks. Uiteindelijk komt er een heel leger het kleine plaatsje binnenstromen, maar daar weet Statham ook wel raad mee. Alles om zijn dochtertje te beschermen. Want onze ijzervreter heeft natuurlijk wel het hart op de goede plaats.

Ik heb de film 4 punten gegeven omdat het gewoon een pakkende film is waar je naar blijft kijken
.Prima!

avatar van teigertje
Een parel van een keiharde aktie film.
Steengoed op het puntje van je stoel.
Jason Statham op zijn best.
Een van de betere aktie films.
En leuk dat actrice Winona Ryder weer eens opduikt in een kleinere rol.
Een top actrice uit vroegere tijden.

avatar van sandero16
matig..

Het verhaal was niet bepaald goed, maar de actie maakte veel goed. Dit concept zijn we ook wel gewend bij Statham: weinig diepgang, veel knallen.

De acteurs waren redelijk. Ook het camerawerk was prima in orde.

Al bij al een leuk wegkijkertje, maar hoef hem niet nog eens te zien.

een hele goeie film met statham.volgens mij is ie ook gebaseerd op ware feiten.goed verhaal en een goeie cast.heb me prima vermaakt.

avatar van des1
Supernatural schreef:

Hierboven heeft IH88 het prima uitgelegd.... 'omdat' Statham er gaat wonen is het geteisem niet ver te zoeken.

avatar van FunkStarr
Gister weereens gekeken, blijft een lekker bovengemiddeld actiefilmpje. Ik twijfel echt tussen 3,5* en 4*. Vanwege het voor mij persoonlijk wat onbevredigende einde dan maar een 3,5* laten staan. Ook zijn er andere zaken die niet zozeer storen, maar wel wat beter gedaan hadden kunnen worden. Al met al een hele dikke voldoende ook vanwege het sterke acteerwerk.

avatar van cor1946
Film voor 2e keer bekeken, best goed zoals Statham speelt.

avatar van Shadowed
Matige actiefilm.

Net als Parker een tegenvaller in de Statham films. Een acteur die ik eigenlijk wel graag zie door z'n vlotte bewegingen en soms ook redelijke acteerwerk. Of hij nou de beste is, niet echt, maar meestal goed genoeg voor een voldoende.

Deze film krijgt dat echter niet. Het had best een goede cast, Ryder, Griffo, Franco en Bosworth doen allemaal vrolijk mee. Vooral Bosworth overtuigd. Jammer dat de actie saai is en te snel gebeurd. Er zijn geen echte goede scenes waardoor je aandacht afhaakt.

Toch wel jammer, want ik had hier wel zin in.

avatar van panax
echte statham aktiefilm
mooie beelden goeie acteurs !

Ik heb nog niet zoveel Jason Statham-films gezien, simpelweg omdat in tegenstelling tot ettelijke decennia geleden het genre van dit soort superhelden- of “stoere” mannenfilms mij niet zo meer ligt. Binnen dit genre is het een tamelijk formuleachtige film met een handvol spannende scènes en een voorspelbare afloop. Dat hebben vrijwel al die films trouwens met elkaar gemeen. Best leuk voor een keer vanwege de afwisseling, maar verder snel vergeten.

Het heeft er overigens alle schijn van dat de ooit veelbelovende carrière van Winona Ryder al geruime tijd (sinds Girls, Interrupted) op een dood spoor is beland.

avatar van Davido
Heerlijke Statham film! Goede actie, mooie vecht scènes en het verhaal zit lekker in elkaar. Hoe kan je er niet van houden?