ad

Geregisseerd door: Antoine Fuqua

Met onder meer: Denzel Washington, Ethan Hawke en Scott Glenn

Releasedatum: 5 oktober 2001

Over Training Day

"The only thing more dangerous than the line being crossed, is the cop who will cross it."

Jake Hoyt begint aan zijn eerste dag bij de narcoticabrigade. Alonzo Harris, de leider van het team, blijkt niet alles volgens het boekje te doen. Op een onorthodoxe manier probeert hij Jake klaar te stomen voor de klus, maar is de manier waarop hij dit doet wel geoorloofd?

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van roda

roda

als jullie dit een goede film vinden.

moeten jullie eens naar the shield kijken .een politieserie, donderdags op v8 rond 22 uur

avatar van jedymaster

jedymaster

die auto vind ik zo cool en dan die muziek erbij

avatar van Jordy

Jordy

"you're IN the office baby..."

geweldig idd

avatar van roerdomp61

roerdomp61

Inderdaad een broeierige film. Blijft boeien en is dus goed. Ga 'm zeker nog een tweede keer kijken.

avatar van Dario G.

Dario G.

4 sterren is ff te hoog ! Begin kan niet echt boeien. Naar het einde toe weten ze de spanning heel aardig op te bouwen, al met al een leuke film...... 3 sterren

Denzel Washington

Wouter

Matig script aardig geacteerd en verfilmd.

Wouter schreef:

Matig script aardig geacteerd en verfilmd.

FisherKing

Bij de beginscene wist ik ongeveer al wat de eindscene zou worden. Dus erg slecht script.

Spanning maakte wat goed, acteren op sommige momenten ook wel. Wat ik absoluut niet begrijp is dat Denzel Washington hier een oscar voor kreeg. Rolletje in een standaard politiefilmpje

Aardig gedaan maar dan ook niet meer dan dat.

De zogenaamde held is een miscast. met 2* ben ik mild.

Wouter

het verbaasde mij ook. Washington deed het heel goed, maar voor zoiets als dit geef je toch geen prijs? En dan te bedenken dat Hawke ook nog eens genomineerd was...

13 in een dozijn televisiescript dat door de makers iets omhoog getild wordt. Meer niet.

Wouter schreef:

Een zwarte acteur een prijs geven stond zeker hoog op de prioriteitenlijst van het Oscar-Comitee. Denzel speelt heel aardig maar geen Oscarwaardige rol in een film die absoluut niet oscarwaardig is. Raar dat ze een actiefilm met een oscar belonen. Iets klopt er niet ...

FisherKing schreef:

Waarom zou een actie film geen Oscar kunnen krijgen?

En ja, het is wel heel verdacht als drie zwarte acteurs/actrice's tegelijkertijd een Oscar krijgen.Zal wel afgesproken werk zijn.

avatar van Hobbes

Hobbes

Wat nog veel irriterender is, is het feit dat een vergelijkbare, maar vele malen betere, film als narc praktisch geen aandacht krijgt en dit wel.

stem gaat na herziening naar 3 sterren.

jassonn

Bij de Oscars (en bij alle andere Awards) zijn het toch altijd 1 of 2 films/artiesten etc. die alle aandacht krijgen,terwijl andere ook goede (soms beter)geen aandacht krijgen. Daarom heb ik het ook niet zo op op al die uitreikeingen.

En hoe werkt dat nou eigenlijk bij al die Oscars? Ik heb gehoord dat alle acteurs/actrices mogen stemmen bij de Oscars,

maar heb ook gehoord dat het een stelletje oude bejaarde zijn die al lang vervangen hadden moeten worden(de zogenaamde Acedemy-leden).

FisherKing schreef:

Raar dat ze een actiefilm met een oscar belonen.

a. hoezo raar?

b. hoezo actiefilm?

cornelis schreef:

a. hoezo raar?

b. hoezo actiefilm?

Nee, met die raarheid valt het wel mee (tegen) bij het oscar-comitee.

Training Day is toch een politie-actie film ?

Of zie jij een ander genre ?

avatar van mister blonde

mister blonde

zoals hierboven staat; misdaad.

FisherKing schreef:

Of zie jij een ander genre ?

Misdaad.

Wouter

Ik zou het bovven omschrijven als Misdaad/Actie.

Wouter schreef:

Ik zou het bovven omschrijven als Misdaad/Actie.

Ik zie het niet als een actiefilm.

cornelis schreef:

Ik zie het niet als een actiefilm.

Vinnik vreemd.

avatar van SSeagal

SSeagal

Een zeer verrassende film die de spanning er goed in weet te houden, zowel een actie als een thriller en een goede rol van Washington die eens laat zien dat hij ook bad kan zijn. Een echte aanrader! ***

avatar van MarkFish

MarkFish

Zeker een aanrader. Goeie actie en vermakelijke dialogen, maar vooral een goed beeld van een corrupte politieman en van het leven (dealen) op de straat. En Washington speelt heel erg sterk. Hij draagt de film natuurlijk, want hij is cool, arrogant, professioneel en he is the king of his castle.

seedorf

ik vind het een goede film vooral de sfeer in de film. Ik vind het ook goed geacteerd, en je ziet ook een beetje hoe het eruit ziet in Amerika:D

avatar van Agony

Agony

• 1993 berichten

seedorf schreef:

heb je een alter ego aangemaakt Stephan

avatar van John Doe

John Doe

seedorf schreef:

Aan je top 10 te zien ben je duidelijk een maffia/ganster-film liefhebber. Het gave van deze film vind ik vooral het eind waarbij te zien is dat je niet onder de Russische maffia uit kunt komen.

avatar van HalaMadrid

HalaMadrid

Ik vind het een zeer goede film.

En niet typisch amerikaans, verrassend einde!

top!

avatar van Cheiz

Cheiz

MarkFish schreef:

Sluit ik me helemaal bij aan, alleen wil ik nog even benadrukken dat Denzel Washington hier echt fenomenaal acteert!

avatar van HalaMadrid

HalaMadrid

HalaMadrid schreef:

Ik vind het een zeer goede film.

En niet typisch amerikaans, verrassend einde!

Machtig

avatar van Newbie

Newbie

seedorf schreef:

, en je ziet ook een beetje hoe het eruit ziet in Amerika:D

Ze lieten u juist niets zien over amerika (behalve het materiele dan). Ze lieten u zien wat van pas komt in de film, dat hoeft niet met de realiteit overeen te komen! Daar moet je altijd aan denken als je naar den televies (of bios-scherm) kijkt!