ad

Geregisseerd door: Antoine Fuqua

Met onder meer: Denzel Washington, Ethan Hawke en Scott Glenn

Releasedatum: 5 oktober 2001

Over Training Day

"The only thing more dangerous than the line being crossed, is the cop who will cross it."

Jake Hoyt begint aan zijn eerste dag bij de narcoticabrigade. Alonzo Harris, de leider van het team, blijkt niet alles volgens het boekje te doen. Op een onorthodoxe manier probeert hij Jake klaar te stomen voor de klus, maar is de manier waarop hij dit doet wel geoorloofd?

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Wolkenmeter

Wolkenmeter

Ik had al enkele heel goede recensies gelezen voor ik hem zag, maar het resultaat viel toch een beetje tegen. Denzel Washington speelt wel iedereen van het scherm, en deze keer in een rol die we niet van hem gewoon zijn.

rikrikrik

Ongeloofelijke film. In het begin denk je dit word niets, maar de makers weten het verhaal toch voldoende geloofwaarig te houden. Er begeurt in ieder geval genoeg al vond ik het einde wat zwakker. Mijn waardering 3 dikke sterren.

Ik was naar de sneak-preview in Leeuwarden en ik kreeg deze film voor mijn neus.

Het verhaal kwam wat langzaam op gang, maar word op het einde toch wel leuk.

De twijfel van Hoyt over zijn baas is heel goed te zien in de film.

Ik vond hem wel 3 sterren waard.

avatar van NERD

NERD

Erg goeie film. Goed geacteerd, en het einde vond ik juist wel goed. Denzel Washington is erg overtuigend en ook Ethan Hawke is lekker bezig. Ondanks dat Dr. Dre niet kan acteren toch 4 sterren

Jordy

Ja ik vond 'm erg goed. Vooral door de ge-wel-di-ge rol van Washington, echt een genot om hem een keer als bad-guy te zien, was al die brave rollen van 'm meteen vergeten, het leek wel iemand anders. Paar zeer indrukwekkende momenten, verder was het verhaaltje "gewoon goed", 3 sterren waard. Dankzij Denzel een half puntje er bij: 3,5 sterren.

rolletje van Dre was inderdaad wat minder, maar het (kleine) rolletje van Snoop vond ik wél overtuigend ("I'm sick of this shit" )

avatar van NERD

NERD

Ja, Snoop Dogg heeft wel "talent".

avatar van IamBernie

IamBernie

Deze was VETTTTT !

avatar van Armin

Armin

Denzel rekent in 1 keer overtuigend af met zijn "Mr. Good-Guy" image en ook Hawk

is weer goed op dreef.

Goeie film ***1/2

avatar van Blindfold

Blindfold

Deed me een beetje aan Colors denken, maar dan een stuk minder goed. Washington zorgt ervoor dat deze film nog te doen is, maar voor de rest viel het nogal tegen vond ik.

avatar van neo

neo (crew)

goeie film.erg cool gemaakt.denzel washington is cool.wat ik zo goed vind aan zijn rol is dat hij denkt dat hij the king is en zich dus niks van niemand aantrekt.eerste gedeelte van de film is goed en erg grappig.het tweede gedeelte is erg duister en spannend.ethan hawke oscar nominatie is misschien een beetje overdreven,maar enigzins kan ik die nominatie wel begrijpen.denzel moet hem gewoon winnen vind ik.

die vrouw van denzel in de film was zker niet verkeerd .4 sterren

avatar van wpstolk

wpstolk

Waardeloze baggerfilm. Dat maatje van Denzel -een ongelovelijke sukkel- en Denzel himself in een saaie, zeer voorspelbare film. 1 ster, echt niet meer...!

avatar van Ramon K

Ramon K

Aardige politiethriller met sterk acteerwerk. Maar om Denzel hier een Oscar voor te geven is een beetje te veel van het goede. 3 sterren

avatar van Kazuyuki

Kazuyuki

• 2068 stemmen

En Samuel L. maar beweren dat hij de coolste neger is....

4 sterren voor Denzel, 2 voor de film.

avatar van jackie

jackie

Samuel L Jackson is ook de coolste neger !!

avatar van Phooze

Phooze

Inderdaad, Samuel L Jackson IS ook de coolste neger. Ooit wel eens een andere neger in een Jedi gevecht gezien? He totally kicks ass ! BMF

avatar van Wouter

Wouter

Qaar heb jij Jackson dat horen beweren, Kazuyuki?

avatar van gotti

gotti

Niet zo goede film, maar wel een erug goede rol van Denzel. 3,5*

avatar van Macmanus

Macmanus

Goeie film goed geacteerd vooral door Denzel maar ook door Hawke ondanks dat Denzel goed acteerde vind ik niet dat hij voor de film een oscar moest krijgen ik had hem eerder aan Will Smith gegeven maar ja.

OVERALL GOEIE FILM.

4.0 sterren uit 5.0 sterren.

avatar van dttom

dttom

Pleasant surprise

avatar van Obiwannes

Obiwannes

Zeer degelijke film. Denzel verdiende zijn oscar blijkbaar wel, t'us geen memorabele rol...maar waren er dit jaar betere? Toch acteert hij erg sterk, beter dan zijn traditionele good guy. Volgens mij worden de straten van Los Angeles wel een beetje overdreven voorgesteld. Op elk hoekje loopt wel een zwaarbewapend groepje latinos...

Maar een erg boeiend film, het begin ond ik wat minder. Maar het wordt zeer spannend naar het einde toe. 3.5* voor een zeer leuk avondje film.

Jordy

toch dvdtje maar besteld, kost erg weinig bij play...

avatar van Goodfella

Goodfella

Redelijk filmpje. Het verhaal heeft eigenlijk niet zo heel veel bijzonders te bieden maar het acteerwerk is uitstekend en ook de soundtrack klinkt erg lekker. Best vermakelijk dus.

avatar van jay-s-

jay-s-

Nou ik vond heb een beetje tegenvallen. Beetje dun verhaal. Maar Denzel als de bad guy is toch wel geslaagd. Maar zo bijzonder vond ik heb ook niet. Wel een vermakelijke film.

avatar van mariella

mariella

Deze film eigelijk gehuurd omdat denzel hiervoor een oscar heeft gekregen maat ik vond hem zwaar tegenvallen. Tuurlijk speelt hij een goede rol maar om zou te zeggen dat dit een oscarnominatie waard was durf ik te betwijfelen. Ik bedoel volgens mij zijn er dit jaar betere acteurs geweest ( kan er zo snel niet een bedenken)

Het verhaal is voorspelbaar en Ethan speelt matig. Middelmatige film daarom 2,5 *

Jordy

DVDtje gekeken, half puntje opgewardeerd

het gedeelte met Dr. Dre is erg jammer, die gast kan echt niet acteren, maar verder... de spanning die er in zit, de "echte" sfeer van de film, de geweldige rol van Washington.. 4 sterren waard

avatar van Hotnikkels

Hotnikkels

Goeie film. Mooi verhaal. Een keer iets anders vind ik. Een aanrader. Voor mij **** sterren.

avatar van jackie

jackie

Wel aardig, Denzel Washington speelt wel goed, een van zijn beste rollen.

avatar van dave-d

dave-d

vind t een erg goede film. vooral t stukje dat de nieuwe agent helemaal onder de pcp en weet ik veel allemaal zit en dan bij die criminele vriend van denzel komen. echt zwaar vet. 4.5 sterren!!

avatar van manic

manic

Volgens een meekijkende vriend een matige versie van Colors (zelf niet gezien.)Redelijk verrassende rol van Denzel, maar verder een enorm clichématige politiefilm.

Positieve uitzondering is de kaartspeel scène.

avatar van cornelis

cornelis

Dat clichématig dat zie ik niet. Ik vond het een sterke film. Twee mannen in een auto, zo klein zie je de boel tegenwoordig zelden verteld.