ad

Geregisseerd door: Antoine Fuqua

Met onder meer: Denzel Washington, Ethan Hawke en Scott Glenn

Releasedatum: 5 oktober 2001

Over Training Day

"The only thing more dangerous than the line being crossed, is the cop who will cross it."

Jake Hoyt begint aan zijn eerste dag bij de narcoticabrigade. Alonzo Harris, de leider van het team, blijkt niet alles volgens het boekje te doen. Op een onorthodoxe manier probeert hij Jake klaar te stomen voor de klus, maar is de manier waarop hij dit doet wel geoorloofd?

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Mindflight

Mindflight

deze film rules, denzel is goed! ethan trouwes ook

avatar van JoeHallenbeck

JoeHallenbeck

Goeie actiefilm, niet meer, niet minder. Washington speelt uitstekend hoewel hij soms wel een beetje over-acteerd. Van de scene in de badkamer met Hawke en die drie Latinos kreeg ik zowaar kippevel.

SlingBlade

Gave actiefilm met Denzel die zoals bijna altijd weer top acteert. Ook vond ik het erg goed dat ze de 'echte gansters'uit de wijken in de film bijrollen hebben gegeven.

avatar van Mies21

Mies21

Ja , dit is dus echt wel een TOP film.

Het onderwerp is niet origineel,het gaat namelijk over corrupte politieagenten.

Maar door Denzel L.Washington super goed-geacteerd,heeft hier zelfs een oscar voor gekregen ! Ik geef 'm een dikke 4

Zekers te weten een aanrader !

avatar van geronimo

geronimo

• 1955 berichten

hhhmmm...had er meer van verwacht eigenlijk.

avatar van LZA

LZA

aardige film, alleen vond ik dat ethan hawks personage iets te veel de brave leerling speelde. Maar desalniettemin een spannende flick!

3/5 *

avatar van NERD

NERD

Wel leuk dat wanneer Alonzo Harris een foto laat zien van hem in zijn "rookie" tijd, hij een foto laat zien van zichzelf in Ricochet (foto staat ook op poster van Ricochet).

film-liker

'Schitterend!' Denzel Washington heeft in Training Day echt een hele leuke gedachte.

avatar van Ed

Ed

film-liker schreef:

Goed voor 4 sterren.

'Een hele leuke gedachte'?? Wat bedoel je in godsnaam?

En waarom nou weer die aanhalingstekens bij 'schitterend'? Alsof je de hele tijd je eigen oordeel wilt afzwakken.

avatar van Ramon K

Ramon K

film-liker schreef:

Goed voor 4 sterren.

Welke gedachte bedoel je?

De gedachte aan een naakte Macy Gray die uit volle borst het Amerikaanse Volkslied zingt.....of de gedachte dat alle criminelen in Amerika bestaan uit dwergen met een puntmuts en een handbazooka....of dacht Denzel tijdens de film " hey, die Oscar zit in de knip"

????.....oftewel....ik begrijp je post totaal niet!

filmkenner17

Dit is een toppertje. Echt een film om op een regenachtige middag te bekijken. Je wordt er bijna zelf crimineel van...

De manier waarop Washington acteert is meesterlijk, je zou bijna zeggen dat hij in zijn jeugd zelf crimineel is geweest. Veel spanning en actie en het verschil in karakter van Washington en Hawke wordt zeer duidelijk belicht. Deze film is goed voor 4 sterren.

avatar van dttom

dttom

filmkenner en film-liker familie?

avatar van Macmanus

Macmanus

Je zou het bijna denken

avatar van Linda

Linda

filmkenner = filmliker denk ik eerder met hun 'goed voor'

avatar van Jordy

Jordy

Ik snap sowieso al die "filmkenner" en "moviefan" nicknames niet maar goed het zal wel

filmkenner17

Dit is echt een film om gruwelijk af te likken. Je komt er bijna van klaar, zo realistisch is de film weergegeven. Ik moest echt meteen schijten toen ik de film zag, zo'n genot! Echt voor herhaling vatbaar!

avatar van GerwinF

GerwinF

filmkenner17 schreef:

Heerlijk die commentaren Ik moest ook zo schijten, alleen had dat een andere reden.

avatar van Macmanus

Macmanus

avatar van GerwinF

GerwinF

Weghalen dat bericht van filmlikkerkennerfan, slaat echt nergens op

Ja echt serieus kan je die commentaren niet nemen

avatar van Ed

Ed

filmkenner17 schreef:

Alsjeblieft, zeg. Groei op.

avatar van BoordAppel

BoordAppel

Weghalen dat bericht van filmlikkerkennerfan, slaat echt nergens op

Nee joh, ik heb me rot gelachen om dat loze bericht. Als die dr af en toe op komen heb ik dr geen last van, t moet alleen niet te erg worden.

avatar van NERD

NERD

Weghalen dat bericht van filmlikkerkennerfan, slaat echt nergens op

Tsja, ik denk dan maar dat ieder intelligent persoon over dit bericht heen leest. Of hoogstens een zucht uit medelijden.

Ieder weldenkend persoon neemt dit toch niet serieus, dus waarom verwijderen?

Zelfde geld voor de meeste van dit soort "posters"

avatar van Rascal

Rascal

Lachen hier die MM humor. Ik heb me ook rotgelachen om dat bericht. Nix verkeerds an af en toe.

avatar van Goezzzz

Goezzzz

Topper deze film. Was tijdens het kijken geheel van de buiten wereld afgesloten. Tot ergernis van een maat van mij (stond 5 min aan de voordeur te bellen en heeft daarna nog een poging gedaan mij te bereiken via de telefoon………helaas). Sorry Fred. 4½ ster.

avatar van WhiteWizard

WhiteWizard

Echt wel een goede film, maar ik vond weer dat Denzel W. eng te goed acteerde...

avatar van Banjo

Banjo

mooie film!

hij was erg overtuigend

er zaten zoveel mooie stukjes in.

vooral toen denzel in de ghetto kwam zoveel respect dat ie kreeg. dat dee me wel wat.

3 1/2 ster misschien nog een halfje erbij?

avatar van Queto Yurlunyur

Queto Yurlunyur

Standaardthrillertje met een tamelijk dun plot en een aantal ongeloofwaardige gebeurtenissen. Een moreel dilemma dat in het eerste stuk van de film nog wel te vinden is, gaat uiteindelijk ten onder aan de overdaad aan schietpartijen voor het tot een conclusie kan komen. Een ongewone maar sterke rol van Washington kan de film niet redden. 2 *

avatar van sn@ke

[email protected]

• 2077 berichten

Gewoonweg een stoere film met een meesterlijke Denzel Washington. Het verhaal van de roekie en de corupte leider wordt hier op een prachtige wijze tot uiting gebracht.

avatar van Phooze

Phooze

pas op... spoiler boven dit bericht !

M. Rodriguez Fan

Zeer goede rol van Denzel Washington. Ook terecht dat hij er een Oscar voor ontving. Heel overtuigend neergezet.