Under the Skin (2013)
Genre: Sciencefiction / Thriller
Speelduur: 108 minuten
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Zwitserland / Polen
Geregisseerd door: Jonathan Glazer
Met onder meer: Scarlett Johansson en Kryštof Hádek
IMDb beoordeling:
6,3 (169.211)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 16 oktober 2014
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Under the Skin
Een mysterieuze vrouw doorkruist Schotland en klampt vanuit haar bestelwagen nietsvermoedende toevallige passanten aan, om deze vervolgens te verleiden en in de val te lokken. Steeds opnieuw weet ze haar mannelijke prooien te strikken met haar seksualiteit. Wat is haar verhaal?
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (6,3 / 169211)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Under the Skin (BoekMeter)
- Under the Skin (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 5,99 / huur € 2,99
Social Media
Acteurs en actrices
The Female
The Bad Man
The Dead Woman
Pick-Up Man
First Victim
Leering Man
Second Victim
Man at Club
The Swimmer
Father at Beach
Reviews & comments
kevin_vp
-
- 950 berichten
- 0 stemmen
Hahaha grappig dat jij dat zegt...
kevin_vp
-
- 950 berichten
- 0 stemmen
Aanmatigend geleuter. Wederom.
"enigste". Zucht. Hou's op met die pathetische wichtigmacherei knul.
Als je een beetje verder ziet lees je dit: wat niet het geval is. wat betekend ik ben niet de enige, man
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12858 stemmen
Sorry, maar ik blijf erbij dat een film je toch aan het denken hoort te zetten. Maar zoals je zegt, niet iedereen kijkt films om inzicht en kennis te verkrijgen
Film is anders een aardig crappy medium om "inzicht of kennis te verwerven".
Vaak is het niet veel meer dan de visie van één man. Leuk als je het er dan mee eens bent maar om dat dan met een serieus gezicht "kennis en/of inzicht" te noemen ...
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4522 stemmen
Als je een beetje verder ziet lees je dit: wat niet het geval is. wat betekend ik ben niet de enigste, man
kevin_vp
-
- 950 berichten
- 0 stemmen
Je hebt gelijk, ik heb één van de grootste grammaticale fout ooit gemaakt... 
Ik zal het verbeteren
MichaelMovie
-
- 212 berichten
- 0 stemmen
Dit slaat weer op niks 
Je weet opnieuw niet wat te zeggen...
Je probeert je bij elke filmreactie te bewijzen alsof je een echte regisseur bent.
Vanaf dat er een tegenreactie komt, probeer je je er uit te lullen zonder enig resultaat.
Je valt duidelijk door de mand als je voelt dat je met je rug tegen de muur staat.
Jongen, ik denk dat je problemen hebt om je te plaatsen in andere mensen hun mening en deze ook te respecteren, omdat je denkt dat je dé man bent die zich goed voelt achter z'n pc.
Ik weet dat je weer een arrogante en sarcastische reactie zal geven, dus laat het maar uit 
kevin_vp
-
- 950 berichten
- 0 stemmen
Dit slaat weer op niks 
Je weet opnieuw niet wat te zeggen...
Je probeert je bij elke filmreactie te bewijzen alsof je een echte regisseur bent.
Vanaf dat er een tegenreactie komt, probeer je je er uit te lullen zonder enig resultaat.
Je valt duidelijk door de mand als je voelt dat je met je rug tegen de muur staat.
Jongen, ik denk dat je problemen hebt om je te plaatsen in andere mensen hun mening en deze ook te respecteren, omdat je denkt dat je dé man bent die zich goed voelt achter z'n pc.
Ik weet dat je weer een arrogante en sarcastische reactie zal geven, dus laat het maar uit
Maar kom op Michael, ik gaf alleen een antwoord op een reactie van iemand en dan kom jij af met Zelfkennis is het begin van alle wijsheid... Tja in het vervolg zal ik jou dan maar negeren zeker, en ga jij met alle andere hun meningen akkoord dan??? Ik kan me bijvoorbeeld goed vinden in de mooi beschreven meningen van Pauluzz en synec... en ik begrijp dat sommige mensen Under the Skin minder vinden omdat het genre SF en Arthouse hun niet ligt of andere redenen (het visuele, de soundtrack, het acteerwerk etc.
Ik ga alleen niet akkoord met hen (je mag me van alles verwijten maar ik kom er tenminste voor uit) die alleen Hollywoodfilms kijken en dan toevallig deze film een lage stem geven. Als ik dan even hier iets over zeg zijn er sommige mensen kwaad. Blijkbaar is dit een groot Taboe om over filmsmaak te praten (de oorzaak proberen te achterhalen van de slechte vote).
En misschien, who knows, wil ik wel regisseur worden haha 
Maar die kans is vrij miniem om daarin te kunnen slagen
MichaelMovie
-
- 212 berichten
- 0 stemmen
Maar kom op Michael, ik gaf alleen een antwoord op een reactie van iemand en dan kom jij af met Zelfkennis is het begin van alle wijsheid... Tja in het vervolg zal ik jou dan maar negeren zeker, en ga jij met alle andere hun meningen akkoord dan??? Ik kan me bijvoorbeeld goed vinden in de mooi beschreven meningen van Pauluzz en synec... en ik begrijp dat sommige mensen Under the Skin minder vinden omdat het genre SF en Arthouse hun niet ligt of andere redenen (het visuele, de soundtrack, het acteerwerk etc.
Ik ga alleen niet akkoord met hen (je mag me van alles verwijten maar ik kom er tenminste voor uit) die alleen Hollywoodfilms kijken en dan toevallig deze film een lage stem geven. Als ik dan even hier iets over zeg zijn er sommige mensen kwaad. Blijkbaar is dit een groot Taboe om over filmsmaak te praten (de oorzaak proberen te achterhalen van de slechte vote).
En misschien, who knows, wil ik wel regisseur worden haha 
Maar die kans is vrij miniem om daarin te kunnen slagen
Ik zal mijn (lange) mening zeggen over hetgeen waar ik het moeilijk mee had.
Eigenlijk hoort dit hier niet helemaal als reactie bij deze film, maar ik zal het er toch bijschrijven als laatste vermelding om de discussie af te sluiten van mijn kant. Deze berichten zullen toch uiteindelijk gewist worden.
Gelukkig zijn er veel mensen op Moviemeter die een eigen visie hebben over een film of films in het algemeen. Het is zeker de bedoeling om naar elkaars mening te 'luisteren', ideeën uit te wisselen en eventueel te discussiëren, maar het belangrijkste vind ik de manier waarop je die mening naar voren brengt.
De reden waarom ik zei: zelfkennis is het begin van alle wijsheid, is omdat je vorige week zelf als tegenreactie op mij zei: schoenmaker, blijf bij je leest…
Vorige week kraakte je iemand af omdat hij Under the Skin slechte punten gaf. Je was met hem aan het lachen omdat hij Avatar 5 sterren durft te geven en dat hij eigenlijk niet naar Under the Skin moet gaan kijken als hij toch alleen maar 'die Hollywoodfilms' bekijkt en ze dan ook nog hoge punten durft te geven.
Als iemand de fantasiewereld van Avatar prachtig vindt en die blauwe mannetjes plezant vindt, dan kan die persoon dit toch een mooie film vinden?
Mensen hebben soms ook een andere quotering voor de films: een 5 is bv. een meesterwerk of een 5 is bv. de score die ik geef aan mijn favoriete films die ik kan blijven kijken ondanks dat ze geen echte topper zijn voor de meeste andere. Avatar wordt uiteindelijk wel gesmaakt door zeer veel mensen.
Eigenlijk moet je daar niet kwaad om worden vind ik.
Je mag van mening zijn dat Hollywoodfilms gemaakt worden voor de grote massa en ze enkel en alleen maar aan het geld denken, maar iemand uitlachen en kleineren omdat hij Avatar een goed gemaakte film vindt, dat vind ik ongepast. Het gaat mij niet om Avatar, maar gewoon omdat het iemands mening/keuze is.
Ik kan dan eigenlijk hetzelfde zeggen over u: waarom kijk jij dan nog naar Hollywoodfilms als je ze toch maar 'brolfilms' vindt die alleen maar geld moeten opbrengen...
Iedereen kijkt op een verschillende manier naar een film: de ene kijkt misschien vooral naar het verhaal, de details, camerawerk, terwijl de andere let op het gevoel dat wordt losgemaakt of de totaalbeleving.
Het is leuk om reviews van mensen te lezen die liefhebbers zijn van arthouse/'alternatieve films'. Ik ken ze meestal niet, dus het is dan ook wel goed om te weten welke films er allemaal bestaan en hoe ze gemaakt en gesmaakt worden. Daarom is het juist goed dat mensen naar de bioscoop gaan om naar een film te kijken die normaal gezien hun genre niet is. Zo worden deze films ontdekt en komen er alleen maar fans bij (of juist niet).
Ik heb eigenlijk zelf geen/weinig ervaring met de films die jij meestal bekijkt, maar de reden daarvoor is dat ik geen films bekijk via het internet en ook de films niet kan huren via de digicorder. Ik moet hopen dat er eens een klassieker op tv wordt uitgezonden en dan kan ik hem pas bekijken. Ik koop soms eens een dvd, maar ik wil daar ook geen kapitaal meer aan uitgeven.
Ik heb het dus niet moeilijk met uw reviews en mening op films, maar wel met de manier waarop je neerkijkend overkomt.
Ik heb nu mijn verhaal kunnen doen en je mag gerust op alles reageren, maar hopelijk kunnen we nadien alles ‘loslaten’… 
Je moet van mij niet op alles reageren, want ik heb wat te veel geschreven om goed te zijn. Je hebt in vorige berichten ook al gereageerd op het een en ander dat ik nu misschien opnieuw verteld heb.
Michael
-LvB-
-
- 306 berichten
- 554 stemmen
Interessant, dat zeker. Dat betekent echter niet dat het altijd even boeiend was. Vooral doordat er geen antwoorden komen of ook maar hints waar ik iets mee kan. Dat kijkt eerst prima, maar na een minuut of 40 verwacht je iets van handvatten. Van ontwikkeling. En ja, Johansson zelf vertoont er enige sporen van, maar de hele film laat me eigenlijk koud en dat dus ook. Het blijft me allemaal te abstract en te vaag en ik word niet zo de film in getrokken dat ik me aan het audiovisuele overgeef en de inhoud dan maar links laat liggen. Sterker, ik heb zelfs geen zin daardoor om me echt te verdiepen in wat alles nu betekent, wat ik bij Kubrick of Lynch wel heb. Maar daar doet de film me dan ook tijdens het kijken al meer.
Maar goed, de plaatjes zijn mooi, zeker de beelden van een mistroostig Schotland. De muziek is erg sterk en er zitten een aantal mooie bevreemdende scènes in. En eigenlijk is de hele film door sterk als je de losse scènes pakt. Maar als geheel doet het me minder en verveelt zelfs een beetje. Dan is 3,0* een logische uitkomst.
Ik ervaar hetzelfde. Ondanks dat er wel overduidelijk wat uit de Freudiaanse koker was te zien kon ik er in het hele verhaal niet zo heel veel mee. Ben ook bang dat het allemaal wat minder diepgaand is als sommige mensen er in willen zien. Allemaal iets te vrijblijvend gedweep met Freud en zn psychoanalyse, tenminste zo ervaar ik het. Ik vind het op dit moment in ieder geval niet boeiend genoeg voor een snelle herziening. Tenzij mij de ogen geopend worden door een treffende review die ik tot op heden nog niet heb gelezen
Dievegge
-
- 3176 berichten
- 8207 stemmen
Dit is een parabel over het ontstaan van een menselijk geweten. Een buitenaards wezen kopieert het uiterlijk van een mooie vrouw. Dit wezen verleidt eenzame mannen om hen vervolgens te vermoorden. Aanvankelijk heeft het geen enkel besef van goed en kwaad; het is amoreel. Dit evolueert echter. Voor de man met het misvormde hoofd voelt het wezen al een klein beetje sympathie of medelijden, maar niet genoeg om zijn leven te sparen. Wanneer een man een jas en onderdak aanbiedt, wordt het voor het eerst geconfronteerd met menselijke goedheid. Vanaf dan begint het een geweten te ontwikkelen en menselijke eigenschappen te vertonen.
Symbolisch geïnterpreteerd kun je het buitenaardse wezen zien als een misfit, als iemand die anders is en niet in de maatschappij past. Een van de mooiste scènes is wanneer het wezen de eenzaamheid opzoekt in het bos om te bezinnen. Daar zal de dader in een slachtoffer veranderen.
Visueel sterk zijn de surrealistische scènes, waarin het wezen als een Jezusfiguur over een vloeistof loopt terwijl het slachtoffer erin verdrinkt. Sommige scènes hebben slechts een vlakke, donkere achtergrond als decor. Enkele scènes op straat werden met verborgen camera opgenomen.
De modernistische muziek, met strijkinstrumenten die clusters spelen en soms minimalistische elektronische klanken, roept de sfeer op van het buitenaardse. Ook de stilte draagt bij aan de desolate atmosfeer. (Helaas werd dit verbrod door een lawaaimaker op de rij achter mij.)
Scarlett Johanssen speelt haar sterkste rol van de laatste vijf jaar, dominant, verleidelijk, soms beangstigend en moeilijk te doorgronden. Leuk is ook het Schotse accent van haar tegenspelers.
Om te weten of ik het verhaal goed begrepen heb, zou ik ook het boek willen lezen. In elk geval lijkt dit me geen film voor de doorsnee science fiction-liefhebber, maar meer voor liefhebbers van symboliek, surrealisme en moderne kunst.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Dit is een parabel over het ontstaan van een menselijk geweten.
Kings of Leon
-
- 35 berichten
- 65 stemmen
Voor alle "Filmliefhebbers" deze is echt zonde van uw tijd!
Grootste nonsens film die ik al gezien heb.
En dan kan je nog uren lullen over "Visueel sterk zijn de surrealistische scènes"
en smaken verschillen bla bla.. dit is gewoon het kijken niet waard.
Kings of Leon
-
- 35 berichten
- 65 stemmen
Ga je nu beweren dat smaken niet verschillen ?
Interpretatie van een geschreven tekst
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13405 stemmen
Voor alle "Filmliefhebbers" deze is echt zonde van uw tijd!
Grootste nonsens film die ik al gezien heb.
Kan het er niet mee te maken hebben dat je wellicht nog niet zoveel (alternatieve) films hebt gezien? Als ik (noodgedwongen, want je bent hier niet,) de geschreven tekst van je profiel interpreteer dan lijkt 65 stemmen niet heel veel. Het zou zomaar kunnen dat je simpelweg nog niet gewend bent aan dit soort films. Er zijn talloze filmgenres waar ik nog niet gewend aan ben. Sommige daarvan zal ik waarschijnlijk nooit aan wennen, maar andere waren wel een acquired taste waar ik eerst weinig meer kon, maar langzaam aan ging waarderen. Natuurlijk kan het dat je duizenden films gezien hebt maar ze niet op MM hebt gewaardeerd, maar we gaan uit van wat we weten.
Overigens, het woord filmliefhebbers tussen aanhalingstekens plaatsen komt een beetje neerbuigend over, alsof het houden van films (of meer specifiek dat soort films) maar onzin is, en jij gelukkig beter weet. Then again, dat is weer een interpretatie van geschreven tekst.
En dan kan je nog uren lullen over "Visueel sterk zijn de surrealistische scènes"
en smaken verschillen bla bla.. dit is gewoon het kijken niet waard.
Smaken verschillen niet alleen, ze veranderen ook nog eens. En 'dit is gewoon het kijken niet waard'? Wat een lulkoek, voor jou is het misschien niet waard. Ik vond Sinister maar een boutfilmpje, maar dat betekent niet dat hij voor anderen de moeite niet waard kan zijn. Just not for me.
Rickyman
-
- 1282 berichten
- 2727 stemmen
Ik vond 'm als filmliefhebber toch wel een prima filmpje.
Audiovisueel mooi gemaakt, maar het boeiende verhaaltje is op sommige momenten wat langdradig en had wel iets meer uitgediept mogen worden.
Een beetje vreemd, maar wel lekker.
Dievegge
-
- 3176 berichten
- 8207 stemmen
Ik vermoed dat weinig mannen zouden weigeren als Scarlett Johansson hun een lift aanbood. Overigens kiest ze wel mannen uit zonder vrouw en kinderen, wellicht omdat die minder gauw gemist zullen worden.
Scarlett J. heeft eens in een interview gezegd dat ze een onderscheid maakt tussen twee soorten filmrollen: rollen die ze vooral voor het geld kiest en rollen die ze puur uit interesse kiest. Sinds 2003 heeft ze in heel wat films gespeeld die op een eerder intellectueel publiek mikken: Woody Allen, Sofia Coppola, historische drama's, Oscar Wilde... Op Broadway heeft ze in A View from the Bridge van Arthur Miller gespeeld. Ik zie haar als een ernstige actrice die er toevallig ook nog goed uitziet.
ipman-99
-
- 1250 berichten
- 0 stemmen
"You're not from here? Where are you from?." ...
" !!!
Buitenaardse sfeer
!!! 'Under The Skin' is een film van Jonathan Glazer,
en die brengt ons ditmaal in buitenaardse sferen met Scarlett Johansson
als moordgriet van een andere planeet
!
Scarlett Johansson mag de 'sexy' alien spelen met zwarte haren.
Het kleurgebruik is opmerkelijk ... melkwitte kamers met duistere donkere
sferen om de hoek. De soundtrack in combinatie met sfeer en het visuele
aspect maken dit een sfeervolle duistere rit.
Verwacht hier absoluut geen volbloed horror, maar een kunstwerkje
die me in hogere sferen bracht.
Kunstig gefilmd, bloedmooie scenes en akelig erotisch met een
Scarlett Johansson in vorm en in haar blootje
!
Het camerawerk is opvallend, en er zit zelfs candid camerafootage in.
Een Thriller die gemaakt is voor onder de huid te kruipen ... !!!
Richardus
-
- 2130 berichten
- 1198 stemmen
219 stemmen...allemaal Belgen dus? Ik snap er niks van...zit hier maar te wachten tot 19 oktober. Je kan me niet wijsmaken dat de illegale downloadmarkt zó alomtegenwoordig is?
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13405 stemmen
219 stemmen...allemaal Belgen dus? Ik snap er niks van...zit hier maar te wachten tot 19 oktober. Je kan me niet wijsmaken dat de illegale downloadmarkt zó alomtegenwoordig is?
Mij wel hoor. It's all around me. Net zelf nog 30 potten pindakaas in de bestelling gedaan. Wel allemaal potjes die niet in Nederland, Europa of überhaupt nog verkrijgbaar zijn. Filmdocumentaires en dergelijke. Ik geloof dat ik de mensen die ik ken, die niet af en toe een potje bestellen op één hand kan tellen. Maar voor de meesten is het een dagelijkse bezigheid. Misschien teveel nerds in mijn referentiekader.
Heb deze zelf ook al liggen, maar ik ga misschien alsnog naar de bios hoor als hij komt. Had het liefst gewild dat hij gewoon ook hier een tijdige release had gekregen. Ik steun dit soort films graag.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
De potjes pindakaas zijn inderdaad steeds makkelijker te bestellen, ook voor mensen die totaal geen verstand hebben van logistiek. Tel daarbij op dat veel mensen weinig centjes hebben om te besteden en er dan al snel bezuinigd wordt op luxeproducten.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12858 stemmen
Behalve dan de "bezuiniging op luxeproducten", da's voor de meeste mensen wel bullshit natuurlijk.
-LvB-
-
- 306 berichten
- 554 stemmen
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet langer kon wachten na de "fuzz" van deze film. Maar dat hoeft geen probleem te zijn. Als ie me goed bevallen was had ik m zeker in de bios ook bezocht
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13405 stemmen
Hij is hier langer dan ik, geloof dat ik die term in mijn eerste maand op MM leerde.
frnky
-
- 2 berichten
- 2 stemmen
Ik ga hem sowieso nog een keer kijken want hoewel het beeld en geluid in alle eenvoud overweldigend is blijft toch nog wel een en ander onduidelijk. Wat was nou eigenlijk de rol van de motorrijder? Is dat een twee (opper?)alien die haar begeleidt/controleert? Hij komt bijna over als een soort ruimtepolitie die ingrijpt zodra zij een fout begaat (zoals op het moment dat ze de man met het misvormde gezicht laat ontkomen).
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Dan ook eindelijk gezien.
En zoals verwacht is het absoluut een goeie film. Sfeervol, visueel sterk, maar vooral de soundtrack vond ik bijzonder goed werken. Desondanks had ik me er nog iets meer bij voorgesteld, ik vond het inhoudelijk een beetje te simplistisch. "Het wezen" creëert op een gegeven moment een soort wroeging, wat al een beetje was waar ik op rekende voordat ik de film zag. Niet echt eerlijke kritiek misschien, maar het prikkelde me niet bijzonder meer allemaal.
3.5*
Dievegge
-
- 3176 berichten
- 8207 stemmen
Wat was nou eigenlijk de rol van de motorrijder? Is dat een twee (opper?)alien die haar begeleidt/controleert? Hij komt bijna over als een soort ruimtepolitie die ingrijpt zodra zij een fout begaat (zoals op het moment dat ze de man met het misvormde gezicht laat ontkomen).
Inmiddels heb ik het boek gelezen, wat een aanrader is, maar waar de film slecht losjes op gebaseerd is. Het blijkt dat Isserley (Scarlett J.) inderdaad tot een lagere klasse behoorde en het vuile werk moest opknappen en instructies kreeg van hogere hand.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Een productie die nogal wat lovende kritieken kreeg en dat schept verwachtingen. De beelden in het begin waren bedwelmend, maar de duistere sciencefictionfilm zelf met een minimale verhaallijn, bijna zonder woorden en een vleugje horror, leek zich voortdurend te herhalen en ik begon mijn aandacht weldra te verliezen. Scarlett Johansson was een mengeling van een vampier, 'n alien en een femme fatale. Onwillekeurig moest ik aan de sirenes denken uit de Griekse mythologie, waarbij Odysseus, in tegenstelling tot de mannen hier, kon ontsnappen; dat verhaal was (voor mij) wel interessant en doordacht.
Het laatste nieuws

Misdaadserie 'The Lincoln Lawyer' haalt 'Bridgerton' in op Netflix

'Star Wars'-film 'The Mandalorian and Grogu' voorzien van nieuwe beelden

Levensecht Netflix-drama 'Private Life' met Paul Giamatti maakt indruk

'The Investigation of Lucy Letby' gezien? Op Netflix vind je ook deze vergelijkbare documentaires
Bekijk ook

Marketa Lazarová
Drama / Romantiek, 1967
37 reacties

Samsara
Documentaire, 2011
45 reacties

La Jaula de Oro
Drama, 2013
38 reacties

Shine
Drama / Biografie, 1996
73 reacties

Jodorowsky's Dune
Documentaire, 2013
30 reacties

Il Deserto dei Tartari
Drama / Oorlog, 1976
19 reacties
Gerelateerde tags
schotlandgebaseerd op boekedinburgh, scotlandbuitenaards wezenprowlerbody snatcherslured very little dialoguea24loose adaptation
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








